REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Najprościej zakazać parkowania i postawić słupki. Co dalej?
REKLAMA

REKLAMA

Najprościej zakazać parkowania i postawić słupki. Co dalej?

Rozmowa z Moniką Rutkowską, kandydatką do rady dzielnicy Targówek.

REKLAMA

Chce nas Pani reprezentować w radzie dzielnicy. Jak dobrze zna Pani Targówek?

Targówek znam prawie od urodzenia, od 2001 roku zasiadam w zarządzie wspólnoty mieszkaniowej na Orłowskiej. Od 2005 roku jestem właścicielem firmy, która dba o porządki na terenie wspólnot mieszkaniowych na Targówku i Białołęce. Wiem z czym borykają się na co dzień mieszkańcy: porannymi korkami, brakiem miejsc parkingowych, przepełnionymi podstawówkami i brakiem żłobków. Samotni starsi ludzie są zagubieni w sferach tak banalnych, jak zapisanie się do specjalisty przez internet.

Jak zatem rozwiązać problemy z parkowaniem na Targówku?

Od kilku lat zabiegam o stworzenie parkingów wielopoziomowych, nawet pokusiliśmy się kiedyś z Dariuszem Klimaszewskim, ekspertem samorządowym i spółdzielcą z naszego Targówka, i zrobiliśmy wyliczenie dla wybudowania takiego parkingu komercyjnie przez dewelopera. Gdyby na miejscu kilku parkingów postawić jeden duży i sprzedać miejsca jak w nowo wybudowanych osiedlach (zakładamy lokalizację w centrum osiedla a nie na obrzeżach ), obiekt z czasem przejęłaby wspólnota parkingowa, działająca na zasadzie wspólnot mieszkaniowych, a miejsca, które się nie sprzedały, byłyby wynajmowane. Niestety nikt w mieście czy dzielnicy nie jest zainteresowany takimi rozwiązaniami. Najprościej zakazać parkowania i postawić słupki. I co dalej? Za moment zaleją nas auta z podwarszawskich gmin, a zabiera się kolejne miejsca parkingowe, stawiając znak "strefa zamieszkania" lub montując słupki.

Dlaczego tak trudno przekonać urzędników do konkretnych rozwiązań?

Brakuje solidarności. Potrzebna jest większa współpraca wspólnot mieszkaniowych na Targówku, tak aby mówić wspólnym głosem i wzmóc nasze naciski w kontakcie z władzami dzielnicy. Żyjemy obok siebie i często mamy te same problemy. Gdy jedna wspólnota wnioskuje o postawienie kilku ławek, to za chwilę druga stara się o ich likwidację. Jest wiele fajnych inicjatyw społecznych, które upadają poprzez brak jednolitej strategii, wizji naszego osiedla, dzielnicy. Może rozwiązaniem jest utworzenie czegoś na kształt rady/grupy współpracy wspólnot? Nie o nazwę tu chodzi, ale o załatwienie naszych spraw i silną reprezentację wobec władz dzielnicy. Płacimy przecież podatki do kasy miejskiej i żądamy, aby liczono się z naszym głosem.

Uważa Pani, że urząd na Targówku nie liczy się z mieszkańcami?

Jako mieszkanka bloków znajdujących się bezpośrednio przy budowie metra odnoszę wrażenie, że nikogo z naszych władz dzielnicy nie interesuje, co dzieje się wokół. Przykład? Na początku września dzieci idą do szkoły, a tu niespodzianka - przy samej szkole przebudowuje się obwodnicę i maluchy idą buspasem, po którym poruszają się autobusy. Szok! Gdy interweniuję w ratuszu, słyszę, że "takie są plany" i że "mam się cieszyć, bo za chwilę będę miała pod oknem metro". A przecież przebudowa obwodnicy zaczęła się na początku sierpnia i można było to przygotować w pierwszym okresie prac.

Drugi przykład: Lusińska. Zafundowano nam jej remont, zamykając przy okazji wyjazd na obwodnicę Targówka tłumacząc, że położenie sześciu metrów kwadratowych asfaltu zostanie wykonane dopiero przez wykonawcę remontu obwodnicy. Dopiero po naszych telefonach i pismach wysypano tłuczniem kawałek i puszczono ruch. A ten kawałek wyjazdu z naszego osiedla był jedynym na ul. Radzymińską w trakcie zamknięcia Trockiej. Prosiłam wtedy o interwencję radnych, ale zajęci innymi sprawami nie pomogli skutecznie. To jeden z powodów, dlaczego sama kandyduję na radną. Chcę pomagać w bieżących sprawach.

Pierwsza sprawa, którą zajmie się Pani jako radna Targówka?

Ostatnio ZTM pokazał propozycje zlikwidowania lub skrócenia linii autobusowych 160, 162 i 517, bo będziemy mieć metro. To niedopuszczalne. Z Dariuszem Klimaszewskim przez kilka dni staliśmy pod przystankami autobusowymi i rozdawaliśmy ulotki z instrukcją, jak przysłowiowy Kowalski może teraz zaprotestować, aby - zanim dojdzie do konsultacji społecznych - ZTM i władze miasta wiedziały, że linie naziemne są dla nas tak samo ważne, jak i kolej podziemna. Samo metro nie wystarczy. Autobusy docierają do obszarów dziesięciokrotnie większych niż niedokończona II linia metra. To pierwsza sprawa, którą zamierzam dopilnować.

Dziękuję za rozmowę.

Rozm. jp


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek





18.10.2018 11:51 #Anonim
Widać jak bardzo się Pani zna i jak bardzo jest Pani oderwana od rzeczywistości. Odniosę się do parkingów wielopoziomowych jaki jest problem żeby SM Brodno czy RSM Praga wybudowało na swoich terenach parking dla swoich mieszkańców. Odpowiedź jest prosta ludzie parking by chcieli ale za darmo, koło urzędu jest parking wielopoziomowy i świeci pustkami ludzie wolą stać na zakazach...z tego samego powodu dzielnica takiego parkingu raczej nie zbuduje (pomijam już to, że trzeba mieć jeszcze teren w sensownym miejscu, a te są we władaniu spółdzielni...)
Słupki i zakazy stoją tam gdzie chodnik jest zbyt wąski albo jezdnia nie pozwala na parkowanie, są to skrzyżowania ulic. Normalnie nikt by tego nie robił ale Polski kierowca ma gdzieś przepisy więc trzeba je wymuszać na siłę...
Strefy zamieszkania powstają na osiedlach nie będących w większości przypadkow 2 zarządzie dzielnicy, a te które w nim są powstają na wniosek mieszkańców...
Co do obw. Targówka i m.in. wyjazdu z lusińskiej. Wie Pani co to są granice działek? Wie Pani, że dzielnica zgodnie z prawem nie może wydac grosza na terenie który nie jest przez nią zarządzany? W przypadku obwodnicy to ZDM się nie popisał i wszelkie niedogodności są z winy ich opóźnienia i przyjętego fazowania prac. W tym względzie słusznie dzielnica nie zajęła się problemem bo nie była stroną...

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Dom sprzedam
 OKAZJA! Dom bezpośrednio 180 m2. Dobczyn ok. 7 km od Wołomina. Ok 300 m do stacji PKP, 30 min do Warszawy Wileńskiej. Dom do zamieszkania, hipoteka bez obciążeń, jedyny właściciel, 2220 zł/m2. tel. 535-50-170, 503-768- 158.

Kursy, szkolenia
 Nazwa szkolenia: Kosztorysowanie w budownictwie Czas szkolenia: 30 godzin Koszt szkolenia: 1 400,00 zł brutto (osoby indywidualne, firmy, przedsiębiorstwa) Koszt szkolenia: 700,00 zł brutto (studenci z ważną legitymacją studencką) Zapytaj o możliwość dofinansowania do szkoleń ELPRO w 2019 roku: - dofinansowanie do 100% wartości szkolenia - Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) - dofinansowanie do 80% wartości szkolenia - Baza Usług Rozwojowych (BUR) Miejsce realizacji szkolenia: ELPRO Sp. z o.o. Oddział Warszawa, ul. Mińska 63A, 03-828 Warszawa Aktualne terminy szkoleń znajdziecie Państwo na stronie: http://www.elpro.lublin.pl Adresaci szkolenia: studenci z ważną legitymacją studencką Certyfikaty po ukończeniu szkolenia: zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne z wytycznymi Ministra Edukacji Zawodowej.

Budowlane
 !~`a ZŁOTA RĄCZKA dla domu i biura montaże podłączenia składanie wiercenie uprawnienia elektryczne hydrauliczne firma zarejestrowana wiesz kogo do domu wpuszczasz ponad 7 lat na rynku duże doświadczenie i wielu zadowolonych klientów i biur. Zapraszam na stronie po więcej informacji z zakresu prac które wykonuje www.serwis-domowy.com TEL 503 901 700

5-pokojowe i większe sprzedam
 Pożyczki i finansowanie dla twoich projektów Jestem gotów sfinansować wszystkie wiarygodne projekty inwestycyjne i udzielać pożyczek w wysokości od 4000 do 50 000 000 EUR bez protokołu w maksymalnym czasie 48 godzin. Mówię poważnie i czekam na przeczytanie, abyśmy mogli dość szybko przeprowadzić interesy. Proszę o kontakt, jeśli twoja prośba jest poważna Kontakt: kimdescamper@gmail.com


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA