REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Najbardziej idiotyczna trasa metra na świecie. Cel: 2021
REKLAMA

źródło: materiały prasowe


REKLAMA

Najbardziej idiotyczna trasa metra na świecie. Cel: 2021

Kontrowersyjny odcinek II linii ma już wykonawcę i datę zakończenia budowy. Wbrew wszelkiej logice ratusz chwali się "dobrze ulokowanymi stacjami".

REKLAMA

Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną
Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną "Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta" - zapowiada ratusz. Przetarg na budowę metra został już ogłoszony.
czytaj
O absurdalnym "zawijasie" metra, biegnącym przez Targówek i Zacisze na Bródno oraz kończącym się wewnątrz osiedla - pisaliśmy już wielokrotnie. Zaplanowana w poprzedniej dekadzie trasa jest tak źle przemyślana, że w nieoficjalnych rozmowach nawet wysocy urzędnicy warszawskiego ratusza mówią wprost, że nie ma ona sensu, a ze skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską dojazd do Dworca Wileńskiego będzie trwał tyle samo, co tramwajem. Ponieważ trzeba do tego doliczyć czas potrzebny na zejście na peron i późniejsze wyjście na powierzchnię, okoliczni mieszkańcy na budowie metra niczego nie zyskają. Pośrodku Bródna stanie za to wielki parking park&ride, który nie pomieści wszystkich chętnych. Osiedlowe uliczki zostaną zastawione samochodami. Alternatywna propozycja zakładała zbudowanie końcowej stacji przy Trasie Toruńskiej i zorganizowanie tam wielkiego węzła przesiadkowego na wzór Młocin. Oczywiście nikt głośno nie powie, że popełniono wielki błąd, a już na pewno nie na kilka miesięcy przed wyborami samorządowymi. Oficjalnie w ratuszu w sprawie metra trwa propaganda sukcesu.

"Dobra wiadomość"

- To kolejna dobra wiadomość dla warszawiaków i pasażerów podziemnej kolei - czytamy. - 27 czerwca wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Tunele i trzy stacje na Bródno w ciągu trzech lat zbuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak.

Obie firmy są w Warszawie świetnie znane za sprawą prac nad innymi odcinkami II linii metra. Włoskie Astaldi buduje właśnie stacje na Pradze i Targówku, zaś turecki Gülermak pracuje na Woli. Wiadomo już także, że firmy zbudują wspólnie stacje Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska, czyli zachodni kraniec linii.

- To ostatni, blisko czterokilometrowy odcinek, które zakończy II linię metra na północnym-wschodzie. Dzięki niemu już za trzy lata mieszkańcy Bródna i osiedli Zielonej Białołęki szybko i wygodnie dojadą do centrum Warszawy - podkreśla prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Gdzie powstaną stacje?

Do 2021 roku powstaną stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Pierwsza z nich powstanie przy skrzyżowaniu Figara z Codzienną, druga - na rogu Malborskiej i Kondratowicza, trzecia - na rogu Kondratowicza i Rembielińskiej. Turcy i Włosi zbudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele. Warszawski samorząd zapłaci za to 1,4 mld zł brutto.

Autorem projektów dla tego odcinka jest pracownia ILF Consulting Engineers. Już w trakcie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. Stację przy Rembielińskiej przesunięto ok. 30 metrów na zachód a wyjścia z niej zostały poprowadzone na przystanki tramwajowe. Stację przy Wincentego przesunięto natomiast na wschód o ok. 60 metrów, dzięki czemu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnik Kondratowicza i Wincentego. Dodatkowo Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystanki tramwajowe przy Wincentego planowanej linii na Głębockiej.

(dg)


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek

Najbardziej idiotyczna trasa metra na świecie. Cel: 2021

źródło: materiały prasowe




REKLAMA





27.06.2018 20:01 #mtirala
Racjonalny inwestor podejmując decyzje o inwestycji, bierze pod uwagę tylko i wyłącznie przyszłe koszty i zyski. Niedzyskiwalne koszty już poniesione to tzw. sunk cost (koszty utopione) i branie ich pod uwagę podczas rozważań "co dalej" to błąd logiczny (polecam Wikipedię, koszty utopione / sunk cost fallacy). Ratusz brnie w ten koszmarny błąd z uporem godnym maniaka. Nie mogę zrozumieć motywacji HGW / Wojciechowskiego / kogo tam jeszcze.

5 pasmowa Trasa Toruńska blokuje się już o 6.15 rano. Za kilka lat będzie stać od rana do wieczora - wystarczy spojrzeć na plany budowy autostrad i dróg ekspresowych (gddkia.gov.pl), żeby zauważyć, że niepokojąco wiele z nich zbiega się w W-wie. Tranzyt na TT będzie narastał lawinowo - niedługo zostanie zakończona S8 do Białegostoku, później S61 (via Baltica).

Co może powstrzymać Ratusz od kontynuacji tego kretyństwa? Wygrana Jakiego? Czyż Jaki nie jest jeszcze gorszy? Czy też może ruchy miejskie? Posłuchałem Śpiewaka - jego sztandarowym pomysłem jest Park Centralny. Załamka. Nie przeczę, że 30 niemocy w sprawie Placu Defilad to deprymujące, ale z drugiej strony, budowa metra do Rembielińskiej o ile rozumiem pogrzebie pomysł hubu przy TT/Głębocka (rozgałęzienie linii metra jest problematyczne) Mam poczucie, że wszyscy ci ludzie nie mają żadnego zaplecza eksperckiego, które pomogłoby im wyjść z naprawdę miastotwórczymi pomysłami.
27.06.2018 20:59 #greg222
bla bla bla. Oszołomy z Białołeki obudziły sie ze są odciete od swiata. ttzeba było myslec jak sie placiło po 5 tys za m kwadratowy ze ta cena z czegos wynika...oj polaczki cebulaczki
28.06.2018 01:00 #miamibeach
Hub na Głębockiej po prostu nie jest w interesie miasta - po co wspierać sprawl na obszary Zielonej Białołęki totalnie pozbawione infrastruktury czy do Marek/Radzymina? Bardziej racjonalne jest skomunikowanie już licznie zamieszkałych obszarów Targówka i Bródna i ich rewitalizacja i dogęszczenie. Niestety żadne działania "miastotwórcze" nie są już w stanie pomóc Zielonej Białołęce - zbyt dużo terenów zostało chaotycznie zabudowanych bez choćby rozplanowania ulic. W Warszawie zresztą są o wiele lepiej położone niezabudowane tereny, wielkim błędem było w ogóle pozwolenie na powstanie tych osiedli na północnym wschodzie miasta.
28.06.2018 01:57 #SDSDFASDFFSDA
taaaaaaaaaaaaaaa jasne
BIAŁOŁĘKA SIĘ OBUDZIŁA TEN PORTAL GŁUPOTY PISZĘ I TYLE W TEMACIE
28.06.2018 09:10 #ogi
Dojazd metrem z Bródna do Wileniaka będzie trwał dłużej niż tramwajem? Żaden problem,psze Państwa. Zlikwiduje się tramwaje! Nie takie "reformy" komunikacji robiono w tym mieście "bo jest metro". Szczytowym przejawem chamstwa Ratusza i pierdzistołków z ZTM było masowe kasowanie połączeń autobusowych na Bielany w chwili,gdy św Metro dochodziło tylko do Pl.Wilsona. No ale, "nie potośmy zbudowali,takim kosztem" żeby pasażerowie czyli hołota, mieli lepiej. To My,urzędnicy-właściciele miasta i jego mieszkańców,zawsze wiemy lepiej!

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA





więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Usługi transportowe
 Przeprowadzki, przewóz rzeczy. 500 349 713

Szukam pracy
 Szukam dodatkowego zatrudnienia w obszarze tworzenia stron internetowych (szeroko rozumianego FrontEndu.) Zadania jakie mógłbym reallizować to wsparcie czy pomoc przy realizacji projektów. Umiejętności: Podstawy: HTML, CSS Znajomość Bootstrap Konrad mac450@wp.pl

Grunt sprzedam
 2000m2 gm,Leszno-Wólka A 729 ,media395 tys .tel 512427065

Kupię samochód
 Warszawski skup aut www.AutoDarcar.pl od 2005 roku nieprzerwanie trudni się wyceną i odkupem samochodów używanych od Klientów prywatnych i biznesowych. Aktualnie poszukujemy samochodów osobowych, terenowych, busów oraz samochodów typu SUV. Jeżeli posiadasz auto, które swoje najlepsze lata ma za sobą i potrzebujesz błyskawicznie gotówki wiedz, że jesteśmy dla Ciebie dostępni w każdy dzień tygodnia. Zadzwoń do nas lub złóż ofertę poprzez stronę: www.autodarcar.pl w celu umówienia się na krótkie niezobowiązujące spotkanie na którym wycenimy Twoje auto i przedstawimy ile jesteśmy gotowi zapłacić. To co możemy Ci zagwarantować to: - umowa kupna-sprzedaży samochodu, - gotówka na miejscu od ręki (lub przelew jeżeli sobie życzysz) - zwrot niewykorzystanych składek na ubezpieczenie OC auta Jeżeli rozważasz sprzedać samochód zrób to najbezpieczniej i najszybciej i w 100% legalnie z naszym auto skupem: www.autodarcar.pl. Do zobaczenia na miejscu!


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA