REKLAMA
REKLAMA

Bezpieczeństwo

Na Jelonkach rowery pojadą "pod prąd"

Taką kombinację znaków widać na coraz większej liczbie ulic.
źródło: Michał Rejczak


REKLAMA

Na Jelonkach rowery pojadą "pod prąd"

Wiele osób ma obawy co do bezpieczeństwa rowerzystów, korzystających "pod prąd" z ulic, które przez lata były jednokierunkowe.

Próżna, Poznańska, Kozia... W Śródmieściu rośnie liczba ulic, na których samochody mogą jechać tylko w jednym kierunku, ale rowery - w obu. Tzw. kontraruch to najtańsze rozwiązanie, ułatwiające rowerzystom poruszanie się po mieście, wprowadzane na lokalnych ulicach za pomocą kombinacji znaku "zakaz wjazdu" i tabliczki "nie dotyczy rowerów". Bez malowania osobnego pasa i zaznaczania najważniejszych miejsc czerwonym asfaltem.

W przyszłym roku kontraruch zostanie wprowadzony na jednokierunkowych odcinkach ulic Drzeworytników, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny. Dwie ostatnie zostaną także objęte ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Wszystko za sprawą pomysłu do budżetu partycypacyjnego, który poparło prawie 750 mieszkańców. Zmiany na ulicach Jelonek mają kosztować łącznie 112 tys. zł.

Czy to bezpieczne?

- To jest proszenie się o wypadek z udziałem rowerzysty - uważa jeden z naszych czytelników. - Zderzenie czołowe z samochodem. Ciekawe, kto będzie bardziej poszkodowany.

- Kontraruch jest bezpieczny, gdyż zapewnia kontakt wzrokowy uczestników ruchu - zapewniają poznańscy drogowcy, odpowiadający na te same pytania, co ich warszawscy koledzy. - Poza tym skraca rowerzystom drogę, pozwala unikać niebezpiecznych odcinków ulic i skrzyżowań, ułatwia dojazd do posesji. Dzięki wprowadzeniu ruchu rowerów "pod prąd" szczególnie zyskują piesi, gdyż rowerzyści nie mają już powodu, by jeździć chodnikami.

Od października 2015 roku, od kiedy zaczęto wprowadzać kontraruch w Warszawie, na objętych nim ulicach nie doszło do ani jednego zderzenia czołowego roweru z samochodem.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo







31.08.2017 16:56 #Klonojad
Taka ciekawostka dotycząca ruchu rowerowego na Bemowie. Jak burmistrz zlecił opracowanie projektu organizacji ruchu na osiedlu Boernerowo inżynierowi Banachowi, ten zaproponował by wszystkie uliczki były jednokierunkowe. Jednak, zapomniał o dopuszczeniu ruchu rowerów "pod prąd". Gdyby ten projekt został przyjęty to rowerzyści, zarówno mieszkańcy jak i liczni "niedzielni turyści" musieliby bez sensu krążyć lub łamać przepisy. I z takimi "specjalistami" współpracuje nasz urząd dzielnicy. Na szczęście mieszkańcy zareagowali na czas i spontanicznie, niemal jednogłośnie odrzucili ten projekt.
01.09.2017 09:45 #ted
Fajne to.
Tak samo jest w Gdańsku.
02.09.2017 11:27 #do Glonojada
Jak atakujesz po nazwisku, to sam sie najpierw przedstaw, a nie ukrywaj za nickiem. Poza tym piszesz bzdury. Zdajesz sobie z tego sprawe?
02.09.2017 13:32 #Klonojad
Pan inżynier wykonał swoje opracowanie za publiczne pieniądze. Prezentował je na spotkaniu z mieszkańcami Boernerowa. To czyni go osobą publiczną i daje prawo do krytyki imiennej.

A teraz powiedz mi który fragment mojego postu to bzdura:

Burmistrz zlecił opracowanie inżynierowi Banachowi.
Autor zaproponował by ulice na Boernerowie były jednokierunkowe.
Zapomniał o dopuszczeniu ruchu rowerów "pod prąd".
W przypadku przyjęcia projektu rowerzyści musieliby krążyć po osiedlu lub łamać przepisy.
Mieszkańcy niemal jednogłośnie odrzucili projekt.

Jak krytykujesz czyjś komentarz to spróbuj merytorycznie, jeżeli brak Ci argumentów to milcz.
02.09.2017 15:17 #zorientowany
Kontraruch oczywiście fajna sprawa, ale pod warunkiem ze znajduje jakieś uzasadnienie, natomiast to co będzie na Bemowie, to jak zwykle totalna amatorszczyzna. Ruch "pod prąd" powinien m.in. wydatnie skracać drogę, dlatego zastosowanie go w gęstej siatce ulic Boernerowa byłoby bez sensu. Jeszcze bardziej bez sensu będzie kontraruch na Jelonkach, na ulicach typu Puszczy Solskiej. Cały "zysk" będzie polegał na możliwości objechania niewielkiej górki miedzy jezdniami - lewa jezdnia. To może jeszcze jakiś kontraruch na Placu Kasztelańskim i oczywiście przy kościele na Boernerowie, bo objechanie trójkątnej wysepki tez wydłuża drogę (...)

To co w zakresie organizacji ruchu drogowego wyprawia grupka bemowskich aktywistów - ignorantów (przypuszczam ze związanych z polityczna ekipa panów Gręziaka lub Dąbrowskiego), wola o pomstę do nieba. Przypomina mi to kiepskie zaliczeniowi słabych studentów, którzy mając do rozwiązania niewielki problem z zakresu inżynierii ruchu, musza w swojej propozycji upchnąć jak najwięcej rozwiązań organizacyjnych, aby pokazać prowadzącemu ćwiczenia, ze poznali je wszystkie w toku zajęć. Aktywiści z Bemowa najwyraźniej tez lubią brylować, tylko wiedzy trochę brakuje. I tu znów dochodzimy do tematu Boernerowa.

Moim zdaniem autor koncepcji reorganizacji ruchu dla Boernerowa przygotował bardzo dobrą propozycję mająca na celu usystematyzowanie ruchu i wyznaczenie jak największej liczby miejsc postojowych na ulicach osiedla. Niestety wskutek politycznej wojny, przeciwnicy obecnego burmistrza rozpuścili fałszywe wici na temat koncepcji i socjotechniczna bomba była gotowa do odpalenia, zaś sam burmistrz zamiast ja rozbroić, wolał najwyraźniej zdetonować ładunek i otrzepać ręce.

Pol roku po wyreżyserowanej jak mniemam awanturze na Bemowie, analogiczne rozwiązanie przygotowano dla podobnego osiedla na Pradze - również bez kontraruchu rowerowego (!). Dlaczego? Bo jezdnie na przedwojennych willowych osiedlach są zbyt wąskie na pas ruchu + pas postojowy + kontraruch rowerowy.

Warto wiec panie klonojad doczytać, zanim zacznie się komuś publicznie zarzucać niekompetencje. W swoim opracowaniu inżynier B. wskazał również sposób eliminacji dojazdów do szkoły oraz przejazdów tranzytowych z ulic osiedla, czego nie uczynił inżynier Maksymienko - autor poprzedniego opracowania wykonanego w 2012 roku również na zlecenie Urzędu Dzielnicy Bemowo. To, ze przedstawiane przez inżyniera Maksymienko w samych superlatywach rondo u zbiegu Kaliskiego i Radiowej zostało wykonane w sposób czyniący je wąskim gardłem, nie upoważnia jeszcze do legitymizowania przebiegu części ruchu obcego przez osiedle w celu minimalizacji skutków źle przebudowanego skrzyżowania Kaliskiego/Radiowa. Myślę, ze tu właśnie jest pies pogrzebany.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 





więcej

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Usługi motoryzacyjne
 Witamy w jednym z najlepszych serwisów turbosprężarek na rynku Firma KRYMAR słynie z profesjonalnej diagnostyki, regeneracji i modyfikacji turbosprężarek silników spalinowych. Obsługujemy wszystkie modele samochodów: osobowe, dostawcze, ciężarowe również maszyny rolnicze, budowlane, przemysłowe. Prowadzimy sprzedaż nowych oraz regenerowanych turbosprężarek. Jeśli chcesz kupić lub zregenerować turbosprężarkę, trafiłeś pod bardzo dobry adres. Gwarantujemy wybrane i najlepsze urządzenia do regeneracji turbosprężarek dostępne na rynku. Dział obsługi: Mariusz 512 339 408 Marcin 512 339 409 Biuro 85 654 48 73 turbokrymar@wp.pl Godziny otwarcia Pon - Pt 8:00-17:00 Sob 8:00-14:00 Siedziba firmy ul Warszawska 6a lok. 2 15-063 Białystok

Zdrowie i Uroda
 Zapraszamy do naszego gabinetu medycyny naturalnej oferujemy kompleksowe leczenie wielu schorzeń po uprzednim badaniu irydologicznym poprzez zbiegi: -akupunktury -masażu leczniczego -hirudoterapii (pijawki) -refleksologii stóp i wielu innych Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę: www.zdrowiejoga.pl

Kupię mieszkanie
 Kupię 2-3 pok., bezpośrednio,na Bemowie. T. 600381377

Sprzedam
 MASZYNA CZYSZCZĄCA COMAC ABILA 52B Szorowarka używana w bardzo dobrym stanie. Maszyna po gruntownym przeglądzie wszystkie elementy zużyte takie jak szczotki węglowe, łożyska,paski,tulejki,gumy ssawy,rury ssące i spustowe wymienione na nowe. Zalety : 3 godzin pracy na jednym ładowaniu baterii niewielkie wymiary sprawiają że świetnie radzi sobie na klatkach i korytarzach , a także wąskich alejkach magazynowych i sklepowych Niezwykle prosta w obsłudze Wytrzymała, mało awaryjna Dużej mocy silnik odkurzacza sprawia że świetnie zbiera zanieczyszczenia pozostawiając idealnie suchą posadzkę Oferowany egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie i jest objęty gwarancją 12 miesięcy . Komplet zawiera: Nowe baterie żelowe 24V 85 Ah Nowy prostownik 24V 16A Nowe szczotki Nowe Uchwyty padów Nowe gumy i osłony http://goo.gl/5wmhW5 szorowarki1@o2.pl


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.