REKLAMA

Puls Warszawy

różne »

 

Motocyklem po buspasie. "Pozytywne wyniki"

  24 grudnia 2018

alt='Motocyklem po buspasie. "Pozytywne wyniki"'

Wiosną i latem motocykliści legalnie mogli korzystać z dwóch miejskich buspasów. Teraz podsumowano ten eksperyment.

REKLAMA

W zamyśle urzędników buspasy, wytyczone na niektórych warszawskich ulicach, miały służyć transportowi zbiorowemu, czyli autobusom i taksówkom. Szybko jednak zadomowił się tam transport jak najbardziej indywidualny: motocykle. Jak wyliczyli na początku roku specjaliści Politechniki Warszawskiej, w godzinach szczytu aż 80% motocyklistów łamało prawo na Radzymińskiej i Trasie Łazienkowskiej, jadąc buspasem. Bielany stawiają na motocykle? Nowy, nietypowy parking Bielany stawiają na motocykle? Nowy, nietypowy parking
Mamy promować komunikację miejską, promujemy... motocykle. Przed bielańskim ratuszem powstał dla nich specjalny parking.
Jednocześnie stwierdzono jednak, że nie stanowiło to żadnego zagrożenia dla innych uczestników ruchu, a to otworzyło drogę do legalizacji ruchu jednośladów po wydzielonych pasach.

Jest bardzo dobrze

Do testu wybrano właśnie Radzymińską i Trasę Łazienkowską. Po ośmiu miesiącach, 18 grudnia urzędnicy, drogowcy, policjanci i przedstawiciele fundacji Jednym Śladem spotkali się, by podsumować wyniki.

- Nie odnotowano wypadków z udziałem motocykla i autobusu miejskiego na buspasach udostępnionych dla motocyklistów - relacjonuje fundacja. - Pozytywne wyniki wyłaniają się z ankiety przeprowadzonej wśród kierowców autobusów. W przeważającej mierze nie zgłaszali oni sprzeciwu wobec obecności motocyklistów na buspasie.

Na obu ulicach doszło w badanym okresie do łącznie pięciu wypadków z udziałem motocykli, ale wszystkie miały miejsce poza buspasami. W przyszłym roku testy na Radzymińskiej i Trasie Łazienkowskiej będą kontynuowane. Jeśli efekty będą równie zadowalające, być może ruch motocykli po buspasach zostanie zalegalizowany także na innych ulicach.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Motocyngiel

22.12.2018 10:32

A co tu jeszcze eksperymentować? Czekają, aż w końcu zdarzy się jakiś dzwon??? - Skoro kilkumiesięczne testy wypadły pozytywnie, to trzeba otworzyć buspasy dla motocyklistów w całej Wwie. Poza zwiększeniem bezpieczeństwa powinno to choćby minimalnie zmniejszyć korki.

# qvertz

29.12.2018 09:32

Zamiast zajmować się sprawami nieistotnymi, mam dla ważniaków z Ratusza jedną dobrą radę: zacznijcie wreszcie tworzyć buspasy, bo jest ich cholernie mało, a autobusy razem z osobowymi, ciężarówkami i motorami tkwią niepotrzebnie w korkach.
Propozycja na początek: natychmiast zrobić buspas na ul. Grzymały-Sokołowskiego w od Grójeckiej w kierunku do Dworca Zachodniego. W godzinach szczytu tworzą się tam gigantyczne korki. Tu nie trzeba robić żadnych przemądrzałych analiz, tylko podejmować szybkie decyzje "rozpoznania bojem".
A sprawy motocyklistów zamknąć zwykłym ich uprzywilejowaniem jak busy, mton i taxi - w obrębie całego miasta. I zamknąć na zawsze ten obojętny dla przeciętnego pasażera miejskiej komunikacji temat.

# Daga

02.01.2019 12:21

Zgadzam się z #qvertz, zajmijcie się ważniejszymi sprawami, np. tworzeniem buspasów. I jak już macie tam kogoś wpuszczać, to lepiej wpuśćcie tam transport dla niepełnosprawnych, skoro nie chcecie ich wpuszczać do autobusów miejskich. Nagradzanie za łamanie prawa jest karygodne.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024