REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Most Śląsko-Dąbrowski znowu dla aut

źródło: Wikimedia Commons / Przemysław Jahr


REKLAMA

Most Śląsko-Dąbrowski znowu dla aut

Po kilku latach prywatne samochody ponownie mogą korzystać z mostu przez całą dobę. Na razie tylko w kierunku Pragi i Targówka.

REKLAMA
512 nie przekroczy Wisły. Dla urzędników parking ważniejszy od prawa miejscowego
512 nie przekroczy Wisły. Dla urzędników parking ważniejszy od prawa miejscowego Strategia transportowa Warszawy, zakładająca promowanie komunikacji miejskiej kosztem samochodów, dla urzędników stołecznego magistratu okazuje się być tylko świstkiem papieru. Na pl. Bankowym zlikwidowano...
czytaj

Otwarty w latach 40. most Śląsko-Dąbrowski przez wiele lat był najważniejszą przeprawą, którą kierowcy z Targówka przedostawali się na lewy brzeg Wisły, bezpośrednio do Śródmieścia. Wszystko zmieniło się w roku 2011. Gdy na Pradze rozpoczęła się budowa stacji metra, prawo do wjazdu na most w godzinach szczytu miała tylko komunikacja miejska i rowery. Tak było do niedawna. W długi weekend Tramwaje Warszawskie zlikwidowały wysepkę, osłaniającą przystanki tramwajowo-autobusowe przy Starówce przed jadącymi od pl. Bankowego autami. Jednocześnie znikły znaki, zabraniające wjazdu na most z lewego brzegu Wisły. Od strony Pragi wciąż obowiązuje zakaz wjazdu prywatnym samochodem w godzinach szczytu.

Jak informuje "Gazeta Wyborcza", wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska uzależnia całkowite otwarcie mostu Śląsko-Dąbrowskiego dla prywatnych aut od zapewnienia bezpieczeństwa pieszym, korzystającym z przystanków przy Starówce.

- To jest do zrobienia, tylko trzeba chcieć - mówi cytowana przez gazetę Kaznowska. - W wakacje przyszłego roku, gdy przewidujemy wyłączenie Trasy W-Z z ruchu tramwajowego, wprowadzimy docelowe zmiany na odcinku przy tunelu.

Docelowe zmiany będą polegać na budowie tzw. przystanków wiedeńskich, znanych m.in. z Kawęczyńskiej na Pradze. Jezdnia na wysokości przystanku będzie wyniesiona do poziomu chodnika, co wymusi na kierowcach znaczne zmniejszenie prędkości. Rozwiązanie to jest znacznie tańsze od sygnalizacji świetlnej i skuteczniej poprawia bezpieczeństwo. Natomiast większa przebudowa odcinka trasy W-Z grozi naruszeniem skarpy wiślanej, na której stoi jeden z najcenniejszych warszawskich zabytków - kościół św. Anny.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek







08.11.2016 13:22 #AGD
"Natomiast większa przebudowa odcinka trasy W-Z grozi naruszeniem skarpy wiślanej, na której stoi jeden z najcenniejszych warszawskich zabytków - kościół św. Anny. "

Czyli niemożliwa jest zamiana chodnika i jezdni miejscami? Tak żeby wsiadający do komunikcji nie blokowali pasa? Wiadukt zaczyna się praktycznie na wysokości przystanków.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie