REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Metro prawie gotowe. Obok prowizorka dla kierowców
REKLAMA

źródło: MW


REKLAMA

Metro prawie gotowe. Obok prowizorka dla kierowców

"Demontowalny parking modułowy o konstrukcji stalowej" - taką roboczą nazwę noszą konstrukcje, które mają pomóc w rozwiązaniu warszawskich problemów z parkowaniem.

Budują nowy parking przy ratuszu. Kto z niego skorzysta?
Budują nowy parking przy ratuszu. Kto z niego skorzysta? Powstający w związku z budową metra i planowanym zamknięciem ul. Kondratowicza dodatkowy parking za urzędem dzielnicy wzbudza emocje. Czy będzie on dostępny dla okolicznych mieszkańców, czy tylko urzędników...
czytaj

Kilkupoziomowe, mające od dwóch do czterech kondygnacji konstrukcje mają być montowane w zależności od potrzeb w różnych miejscach na terenie miasta, a następnie demontowane i przenoszone gdzie indziej.

- Parkingi będą się składać z następujących elementów: moduły z miejscami postojowymi (trzy standardowe miejsca parkingowe lub miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych, matek z dziećmi, motocykli) i drogami manewrowymi, moduły pochylni umożliwiające poruszanie się pojazdów pomiędzy poziomami, moduły klatki schodowej oraz pojedyncze moduły uzupełniające, tj. toalety i pomieszczenia techniczne - czytamy na stronie Zarządu Transportu Miejskiego.

Obok metra

Decyzja o budowie metra na Targówek zapadła kilkanaście lat temu, ale ratusz do dziś nie doprowadził do otwarcia obok przyszłych stacji ani jednego parkingu przesiadkowego. Pod ziemią dobiega końca montaż posadzek i malowanie. Otwarcie nastąpi już latem i nie ma najmniejszych szans, że na czas powstanie np. zapowiadany parking P+R w miejscu pętli autobusowej Trocka. Na razie będzie prowizorka.

- W planach jest budowa demontowalnego parkingu modułowego przy stacji metra Trocka - mówi Michał Grobelny z ZTM. - Zakładamy, że będzie miał cztery poziomy. Dokładna liczba miejsc postojowych zostanie określona na etapie wykonywania dokumentacji projektowej.

Skąd te ceny?

Według szacunków ratusza parking mieściłby ok. 400 samochodów i kosztował ok. 25 mln zł, co dawałoby koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys. zł. Dla porównania: według wydanego przez ratusz poradnika "Ile kosztuje miasto?" wyznaczenie miejsca na powierzchni to 4 tys. zł, a na planowanym P+R Żerań, wyposażonym m.in. w panele słoneczne - 26,7 tys. zł. Jeśli szacunki urzędników są poprawne, budowa parkingu modułowego będzie horrendalnie droga. To jednak na razie tylko spekulacje, bo Rada Warszawy nie znalazła jeszcze czasu na wpisanie go do budżetu.

- Obecnie nie posiadamy w budżecie pieniędzy na realizację tej inwestycji - mówi Grobelny. - Dlatego też nie jesteśmy w stanie określić terminów wykonania dokumentacji projektowej oraz rozpoczęcia i zakończenia budowy takiego obiektu.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek

Metro prawie gotowe. Obok prowizorka dla kierowców

źródło: źródło: Wikimedia Commons / Mariordo Mario Roberto Duran Ortiz






14.03.2019 14:57 #yabadabadou
"..koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys..." - dewelopery sprzedajo po 30 tys. ;) A za taką kasę to chyba całkiem solidny P-R murowany można postawić. A nie jakaś przenośna popierdułka.
14.03.2019 16:48 #mtirala
Nie rozumiem tego pomysłu z P&R w środku miasta, w tym przypadku na Targówku. Zapewne jest to kontynuacja argumentacji, wg której nie było sensu zbudować ostatniej stacji metra (oraz hubu przesiadkowego) Toruńska / Głębocka. Koronnym argumentem było "niewystarczające potoki pasażerskie". Tłumacząc tę technokratyczno - urzędniczą nowomowę na polski, na jeżdżenie metrem z hubu Toruńska / Głębocka miało nie być chętnych. Zwolennikiem tej argumentacji był eks wiceprezedent od inwestycji p. Wojciechowicz ale także i piszący tutaj Pan Redaktor (dg). Rozumiem, że dla tych nielicznych biedaków, którzy jakoś będą jednak musieli się dostać do metra Targówek samochodem trzeba zbudować P&R. Tradycyjnie zapraszam więc Pana Redaktora (dg) na wiadukt Głębockiej na TT o 7.30 rano - korek na 4 pasmowej trasie zaczyna się mniej więcej w tym miejscu. Duża część jadacych samochodami to osoby zainteresowane miejscem P&R na Targówku.

Jaki problem władze miasta chcą rozwiązać tym P&R? Jaki promil chętnych zmieści się na nim? Dlaczego zapraszać ruch samochodowy na wąskie uliczki Targówka, zamiast go "powstrzymać" jeszcze na TT?

Ponieważ Pan Redaktor (dg) podobnie entuzjastycznie pisał na tym portalu o P&R Rembielińska / Kondratowicza, to mam dokładnie te same pytania w przypadku tego drugiego P&R.
14.03.2019 16:52 #mtirala
>>#yabadabadou
"..koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys..." - dewelopery sprzedajo po 30 tys. ;) A za taką kasę to chyba całkiem solidny P-R murowany można postawić. A nie jakaś przenośna popierdułka"

Za miejce parkingoweo na parkingu podziemnym na własnie budowanym osiedlu Amsterdam na Targówku zapłaciłem w 2018 ca 20k PLN.
#mtirala napisał(a) 14.03.2019 16:48

Koronnym argumentem było "niewystarczające potoki pasażerskie". Tłumacząc tę technokratyczno - urzędniczą nowomowę na polski, na jeżdżenie metrem z hubu Toruńska / Głębocka miało nie być chętnych. Zwolennikiem tej argumentacji był eks wiceprezedent od inwestycji p. Wojciechowicz ale także i piszący tutaj Pan Redaktor (dg)
Kompletna bzdura. Od samego początku byłem przeciwko budowie metra w obecnym kształcie i za skierowaniem go na Białołękę. I nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek pisał o P+R Kondratowicza x Rembielińska - nie tylko "entuzjastycznie", ale wcale.
15.03.2019 00:12 #mtirala
>> I nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek pisał o P+R Kondratowicza x Rembielińska - nie tylko "entuzjastycznie", ale wcale.

Oto link do Pana artykułu o P+R Kondratowicza x Rembielińska. Nie pamięta Pan, że pisał Pan na ten temat?
Muszę jedno sprostować - nie pisał Pan entuzjastycznie o tym P+R. Przepraszam, pomyliłem się.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Inne nieruchomości sprzedam
 SPRZEDAM miejsce parkingowe! Olbrachta 118. ZADZWOŃ 668- 830-141

Dom i ogród
 Drzewo o interesujących liściach, nadających mu lekki, koronkowy wygląd. Odmiana o wzroście silnym, nie dorównującym jednak sile wzrostu gatunku. Liście charakterystyczne, bardzo duże, głęboko powcinane (długości aż do 25 cm!), o "szponiastych", delikatnie pozwijanych klapach. Jesienią liście stająą się żółtopomarańczowe. Wymaga słonecznego stanowiska. Tolerancja wobec podłoża - duża. Zastosowania mogą być wielorakie: od przydomowych ogrodów do parków, jako soliter lub w kompozycji z innymi roślinami. Produkt sprzedawany w pojemniku. Szczepiony na wysokości 140-160 cm. Zapraszamy na naszą stronę internetową https://www.zgarden.pl/

Gastronomia
 Restauracja Etiuda Zaprasza na lunch od poniedziałku do piątku w godz 12-16; zestaw - zupa i danie - 21 zł Ul. M. Pożaryskiego 32, Warszawa tel. 789 065 422; tel. 22 416 55 22 organizujemy: DANCINGI, EVENTY FIRMOWE, CHRZCINY, KOMUNIE, WESELA, SPOTKANIA RODZINNE, CATERING. www.restauracjaetiuda.com ; facebook.com/restauracjaetiuda

Turystyka
 ATRAKCYJNE CENY - NOCLEGI W MIASTECZKU GALICYJSKIM Hotel Nowy Sącz dla szukających niepowtarzalnego galicyjskiego klimatu Gościniec Galicyjski to klimatyczne pokoje gościnne zlokalizowane trzy kilometry od centrum Nowego Sącza, w niezwykłym miejscu, jakim jest Miasteczko Galicyjskie. Tworzące je budynki są wiernym odwzorowaniem małomiasteczkowej galicyjskiej zabudowy z przełomu XIX i XX w., dlatego spędzone tu chwile będą prawdziwą podróżą w cz asie na austro-węgierską prowincję sprzed lat. Zapraszamy na naszą stronę internetową https://miasteczkogalicyjskie.pl/


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
Edycje specjalne - tylko na flowbooks.pl
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA
oprawki-50%