REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Metro prawie gotowe. Obok prowizorka dla kierowców
REKLAMA

źródło: MW


REKLAMA

Metro prawie gotowe. Obok prowizorka dla kierowców

"Demontowalny parking modułowy o konstrukcji stalowej" - taką roboczą nazwę noszą konstrukcje, które mają pomóc w rozwiązaniu warszawskich problemów z parkowaniem.

REKLAMA
Budują nowy parking przy ratuszu. Kto z niego skorzysta?
Budują nowy parking przy ratuszu. Kto z niego skorzysta? Powstający w związku z budową metra i planowanym zamknięciem ul. Kondratowicza dodatkowy parking za urzędem dzielnicy wzbudza emocje. Czy będzie on dostępny dla okolicznych mieszkańców, czy tylko urzędników...
czytaj

Kilkupoziomowe, mające od dwóch do czterech kondygnacji konstrukcje mają być montowane w zależności od potrzeb w różnych miejscach na terenie miasta, a następnie demontowane i przenoszone gdzie indziej.

- Parkingi będą się składać z następujących elementów: moduły z miejscami postojowymi (trzy standardowe miejsca parkingowe lub miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych, matek z dziećmi, motocykli) i drogami manewrowymi, moduły pochylni umożliwiające poruszanie się pojazdów pomiędzy poziomami, moduły klatki schodowej oraz pojedyncze moduły uzupełniające, tj. toalety i pomieszczenia techniczne - czytamy na stronie Zarządu Transportu Miejskiego.

Obok metra

Decyzja o budowie metra na Targówek zapadła kilkanaście lat temu, ale ratusz do dziś nie doprowadził do otwarcia obok przyszłych stacji ani jednego parkingu przesiadkowego. Pod ziemią dobiega końca montaż posadzek i malowanie. Otwarcie nastąpi już latem i nie ma najmniejszych szans, że na czas powstanie np. zapowiadany parking P+R w miejscu pętli autobusowej Trocka. Na razie będzie prowizorka.

- W planach jest budowa demontowalnego parkingu modułowego przy stacji metra Trocka - mówi Michał Grobelny z ZTM. - Zakładamy, że będzie miał cztery poziomy. Dokładna liczba miejsc postojowych zostanie określona na etapie wykonywania dokumentacji projektowej.

Skąd te ceny?

Według szacunków ratusza parking mieściłby ok. 400 samochodów i kosztował ok. 25 mln zł, co dawałoby koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys. zł. Dla porównania: według wydanego przez ratusz poradnika "Ile kosztuje miasto?" wyznaczenie miejsca na powierzchni to 4 tys. zł, a na planowanym P+R Żerań, wyposażonym m.in. w panele słoneczne - 26,7 tys. zł. Jeśli szacunki urzędników są poprawne, budowa parkingu modułowego będzie horrendalnie droga. To jednak na razie tylko spekulacje, bo Rada Warszawy nie znalazła jeszcze czasu na wpisanie go do budżetu.

- Obecnie nie posiadamy w budżecie pieniędzy na realizację tej inwestycji - mówi Grobelny. - Dlatego też nie jesteśmy w stanie określić terminów wykonania dokumentacji projektowej oraz rozpoczęcia i zakończenia budowy takiego obiektu.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek

Metro prawie gotowe. Obok prowizorka dla kierowców

źródło: źródło: Wikimedia Commons / Mariordo Mario Roberto Duran Ortiz






14.03.2019 14:57 #yabadabadou
"..koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys..." - dewelopery sprzedajo po 30 tys. ;) A za taką kasę to chyba całkiem solidny P-R murowany można postawić. A nie jakaś przenośna popierdułka.
14.03.2019 16:48 #mtirala
Nie rozumiem tego pomysłu z P&R w środku miasta, w tym przypadku na Targówku. Zapewne jest to kontynuacja argumentacji, wg której nie było sensu zbudować ostatniej stacji metra (oraz hubu przesiadkowego) Toruńska / Głębocka. Koronnym argumentem było "niewystarczające potoki pasażerskie". Tłumacząc tę technokratyczno - urzędniczą nowomowę na polski, na jeżdżenie metrem z hubu Toruńska / Głębocka miało nie być chętnych. Zwolennikiem tej argumentacji był eks wiceprezedent od inwestycji p. Wojciechowicz ale także i piszący tutaj Pan Redaktor (dg). Rozumiem, że dla tych nielicznych biedaków, którzy jakoś będą jednak musieli się dostać do metra Targówek samochodem trzeba zbudować P&R. Tradycyjnie zapraszam więc Pana Redaktora (dg) na wiadukt Głębockiej na TT o 7.30 rano - korek na 4 pasmowej trasie zaczyna się mniej więcej w tym miejscu. Duża część jadacych samochodami to osoby zainteresowane miejscem P&R na Targówku.

Jaki problem władze miasta chcą rozwiązać tym P&R? Jaki promil chętnych zmieści się na nim? Dlaczego zapraszać ruch samochodowy na wąskie uliczki Targówka, zamiast go "powstrzymać" jeszcze na TT?

Ponieważ Pan Redaktor (dg) podobnie entuzjastycznie pisał na tym portalu o P&R Rembielińska / Kondratowicza, to mam dokładnie te same pytania w przypadku tego drugiego P&R.
14.03.2019 16:52 #mtirala
>>#yabadabadou
"..koszt budowy jednego miejsca 62,5 tys..." - dewelopery sprzedajo po 30 tys. ;) A za taką kasę to chyba całkiem solidny P-R murowany można postawić. A nie jakaś przenośna popierdułka"

Za miejce parkingoweo na parkingu podziemnym na własnie budowanym osiedlu Amsterdam na Targówku zapłaciłem w 2018 ca 20k PLN.
#mtirala napisał(a) 14.03.2019 16:48

Koronnym argumentem było "niewystarczające potoki pasażerskie". Tłumacząc tę technokratyczno - urzędniczą nowomowę na polski, na jeżdżenie metrem z hubu Toruńska / Głębocka miało nie być chętnych. Zwolennikiem tej argumentacji był eks wiceprezedent od inwestycji p. Wojciechowicz ale także i piszący tutaj Pan Redaktor (dg)
Kompletna bzdura. Od samego początku byłem przeciwko budowie metra w obecnym kształcie i za skierowaniem go na Białołękę. I nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek pisał o P+R Kondratowicza x Rembielińska - nie tylko "entuzjastycznie", ale wcale.
15.03.2019 00:12 #mtirala
>> I nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek pisał o P+R Kondratowicza x Rembielińska - nie tylko "entuzjastycznie", ale wcale.

Oto link do Pana artykułu o P+R Kondratowicza x Rembielińska. Nie pamięta Pan, że pisał Pan na ten temat?
Muszę jedno sprostować - nie pisał Pan entuzjastycznie o tym P+R. Przepraszam, pomyliłem się.

Trwa cisza wyborcza.
Dodawanie nowych wpisów zostało zablokowane.



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Działkę budowlaną sprzedam
 Okazja ! Dobra inwestycja ! Działka w doskonałym miejscu, przy głównej drodze DK 61, na trasie Warszawa - Ostrołeka - Mazury w odległości 100 km od Warszawy. Cechy: - powierzchnia 3,55 ha z czego 2,68 ha to las (w znacznej części rębny), pozostała część objęta MPZP z przeznaczeniem pod usługi i zabudowę mieszkaniową - media prąd, wodociąg, telefon - asfaltowy dojazd - okolica spokojna, w sąsiedztwie domy jednorodzinne, letniskowe oraz pola Cena 349 000 do negocjacji. tel.692 411 220

Finanse
 24 godzinny serwis kredytowy zapewnia prostą i skuteczną obsługę pożyczek dla osób na całym świecie poszukujących pożyczek. Możesz pożyczyć na dowolny okres od 1 do 25 lat i pożyczyć dowolną kwotę od 2000 GBP do 50 000 000,00 GBP w dowolnym celu. Przy niskim oprocentowaniu 3% we wszystkich częściach świata. Aplikacja jest dostępna dla osób, które ukończyły 18 lat. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt poprzez e-mail: larryfox2017@outlook.com

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666

Lokal użytkowy sprzedam
 Chciałbyś mieszkać wraz zrodziną w wymarzonej okolicy! Możesz sprawdzić ofertę apartamentów Panorama Apartments, które zostały stworzone z myślą o zaspokojeniu potrzeb wizualnych i bezpieczeństwa mieszkańców. Nie przegap takiej okazji i wejdź na stronę panorama-apartments.pl. Panorama Apartments ul. Piotrkowska 198, 90-004 Łódź Tel. +48 504 221 121 KONTAKT


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA