REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Metro (prawie) do Wawra. Co nam to daje?

  7 czerwca 2019

alt='Metro (prawie) do Wawra. Co nam to daje?'
źródło: ZTM

Wśród mieszkańców naszej dzielnicy duże poruszenie wywołała informacja o rozpoczęciu prac nad koncepcją metra na Gocław.

REKLAMA

- Pierwszy krok w kierunku III linii metra zrobiony - donosi stołeczny ratusz. - Właśnie ruszył przetarg na opracowanie studium technicznego odcinka Stadion Narodowy - Gocław. Wkrótce dowiemy się, który z proponowanych wariantów przebiegu jest, zdaniem inżynierów, optymalny.

Dziwne metro

Pod uwagę będą brane dwa warianty krótkiej linii z zaledwie 5-6 przystankami, wykorzystującej zbudowany "na zapas" trzeci peron stacji Stadion Narodowy. W jednym z wariantów pierwsza stacja znajduje się w miejscu pętli autobusowej Gocław, w drugim - pod Fieldorfa "Nila" (przystanek autobusowy Bora-Komorowskiego). Oba zakładają, że metro pojedzie stamtąd na północ, pod rondo Wiatraczna i Grochów, a następnie skręci pod Dworzec Wschodni i Stadion Narodowy, gdzie będzie ostatnia stacja.

Wstąp do księgarni

Przesiadka obowiązkowa

Żeby dostać się do ścisłego centrum Warszawy, pasażerowie musieliby wysiąść z pociągu, wejść na poziom -1, przejść kilkadziesiąt metrów, zejść z powrotem na -2 na sąsiednim peronie, poczekać na inny pociąg i przejechać jeszcze trzy stacje. Oznacza to, że w drodze z Gocławia do Śródmieścia metro mogłoby przegrywać rywalizację nie tylko z planowanym tramwajem, ale nawet z autobusem 507, korzystającym z buspasa na moście Poniatowskiego i w Al. Jerozolimskich. Jeśli budowa podziemnej kolei z zawijasem z Gocławia przez "Wiatrak" i przymusową przesiadką przy Stadionie dojdzie do skutku, może to oznaczać... pogorszenie dojazdu z części Wawra. Bardzo łatwo wyobrazić sobie, że otwarcie metra zostanie wykorzystane do skrócenia trasy 146 i 147 na Gocław a pasażerów zmusi się do dodatkowych przesiadek.

REKLAMA

Plany na przyszłość

Obecnie nikt nie jest w stanie powiedzieć, kiedy mogłaby powstać trzecia linia metra. Nie ma ona zapewnionego finansowania, tylko w tym roku budżet Warszawy ma 2-miliardową dziurę, a w kolejce czekają pilne inwestycje, takie jak rozbudowa spalarni śmieci czy dokończenie obwodnicy Pragi. W ubiegłorocznej kampanii wyborczej Rafał Trzaskowski prezentował znacznie dłuższą trzecią linię metra, prowadzącą z Gocławia pod Wisłą, przez Siekierki i Stegny do stacji Wilanowska. Według przedwyborczych zapowiedzi budowa pierwszego odcinka linii M3 miałaby się rozpocząć do 2023 roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break