REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Metro na ostatniej prostej. Targówek cały w bieli

  4 listopada 2018

alt='Metro na ostatniej prostej. Targówek cały w bieli'
źródło: materiały prasowe

Na stacji pod Ossowskiego trwa już montaż oznakowania i oświetlenia. Podziemna kolej na 99% ruszy wiosną.

REKLAMA

Gdyby stacje metra Szwedzka, Targówek i Trocka budowała inna firma, można byłoby mówić już o 100-procentowej pewności. Wykonawcą tego odcinka jest jednak włoski koncern Astaldi. Pochodząca z Rzymu firma budowlana dotychczas radziła sobie świetnie, realizując kontrakty na całym świecie, ale ostatnio sytuacja się zmieniła. Najpierw metro, potem Nowo-Trocka Najpierw metro, potem Nowo-Trocka
Nie ma już najmniejszych szans, by oczekiwana przez mieszkańców Targówka ulica powstała jednocześnie z podziemną koleją.
Najpierw Włosi zrezygnowali z podpisania umowy na budowę tunelu w Świnoujściu, następnie wycofali się z przebudowy dwóch linii kolejowych w Małopolsce i na Dolnym Śląsku, zrywając kontrakty za 1,29 mld zł. Jednocześnie firma wystąpiła do włoskiego sądu o zabezpieczenie zmierzające do ochrony przed wierzycielami. Budowa metra na Nowej Pradze i Targówku jest jednak tak zaawansowana, że z wiosennym otwarciem nie powinno być problemów.

Trwa wykończeniówka

- Wnętrza stacji północno-wschodniego odcinka metra są utrzymane w stonowanej kolorystyce - opowiada wiceprezydent Renata Kaznowska. - Szwedzka jest grafitowa, Targówek w bieli, a Trocka w odcieniach szarości. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek.

Przełom października i listopada upływa na stacjach pod znakiem ostatnich prac wykończeniowych. Trwa montaż nagłośnienia, oświetlenia, wind, schodów oraz oznaczeń. Na suficie i ścianach stacji Targówek ułożono już 80% metalowych paneli, będących nie tylko ozdobą, ale też ochroną przed hałasem pociągów. Gotowy jest także system nagłośnienia i oświetlenie. Tymczasem na stacji Trocka robotnicy montują schody ruchome i windy.

Zapraszamy na zakupy

Kierunek: Trocka

Inaczej niż na odcinku bemowskim, na Targówku warszawscy radni z komisji d/s nazewnictwa miejskiego nie zaproponowali zmiany nazw stacji. Gdy podziemna kolej już ruszy, spowoduje to duże zamieszanie. Warszawiacy od kilkudziesięciu lat wiedzą, że przystanek i pętla autobusowa "Targówek" znajdują się na Trockiej. Wiosną utrwalona nazwa zostanie przeniesiona na Ossowskiego, ponieważ radni i urzędnicy stwierdzili, że to południowa stacja powinna brać nazwę od osiedla i dzielnicy. Aby uniknąć jeszcze większych nieporozumień, pętlę Targówek trzeba będzie przemianować na "Trocką".

Alternatywnymi propozycjami były kompletnie nieużyteczne "Targówek I i Targówek II" czy też "Targówek-Ossowskiego" i "Targówek-Trocka". Nasz pomysł, by pierwszą stację nazwać "Park Wiecha" a drugą "Targówek", co pozwoliłoby utrzymać nazwę popularnej pętli autobusowej, został przez radnych przyjęty z niezrozumieniem.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break