REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Metro na Bemowo coraz bliżej. "Wyzwanie staje się rzeczywistością"

  11 lipca 2018

alt='Metro na Bemowo coraz bliżej. "Wyzwanie staje się rzeczywistością"'

Warszawa wyda 1,62 mld zł na budowę trzech ostatnich stacji oraz zaplecza technicznego na Morach. Równolegle trwają poszukiwania firmy, która zajmie się budową podziemnego przystanku obok ratusza.

REKLAMA

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami prace nad metrem na Bemowie zostały podzielone na dwa etapy. W pierwszym powstanie stacja Powstańców Śląskich (Bemowo-Ratusz), która będzie budowana jednocześnie z przystankiem Wola Park. Drugi etap to stacje Lazurowa (Os. Škoda Vagonka wygrała. Nowe pociągi dla metra Škoda Vagonka wygrała. Nowe pociągi dla metra
To absolutna nowość w Warszawie. Stare rosyjskie składy zostaną zastąpione przez nowy tabor, zaprojektowany przez naszych południowych sąsiadów.
Górczewska), Chrzanów (przy Szeligowskiej i Rayskiego) i Połczyńska (Karolin).

Wspomniany wyżej pierwszy etap to najkrótszy z odcinków, na jakie podzielono II linię - będzie miał tylko dwa kilometry długości. Warszawski ratusz czeka na oferty zainteresowanych kontraktem firm do 7 sierpnia. Zwycięzca przetargu będzie mieć na wykonanie prac trzy lata i dwa miesiące.

- Ogłaszamy przetarg na dwa kilometry trasy, które dopełnią drugą nitkę podziemnej kolei - mówi prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. - Bardzo się cieszę, że podjęte przez nas wyzwanie staje się rzeczywistością. Zgodnie z naszymi zamierzeniami całą drugą linią metra warszawiacy pojadą w 2023 roku.

Starzy znajomi w akcji

Prezydent Gronkiewicz-Waltz mówi o "dopełnieniu nitki", bo z powodu przedłużających się procedur odcinek ze stacjami Wola Park i Powstańców Śląskich został w tyle za końcówką linii, tj. za stacjami Lazurowa (Os. Górczewska), Chrzanów i Połczyńska (Karolin).

Jego budową zajmie się włosko-tureckie konsorcjum Astaldi-Gülermak, które wkrótce podpisze z warszawskim samorządem umowę na 1,62 mld zł. Jeśli odcinek na Chrzanów i Karolin powstanie szybciej, niż ten w rejonie Wola Parku i bemowskiego ratusza, gotowe stacje przy Lazurowej, Szeligowskiej i Połczyńskiej będą musiały poczekać na otwarcie. Uruchomienie krótkiej, tymczasowej linii Połczyńska - Lazurowa nie będzie technicznie możliwe ze względu na układ torów.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Toromiszcz

11.07.2018 10:23

"Uruchomienie krótkiej, tymczasowej linii Połczyńska - Lazurowa nie będzie technicznie możliwe ze względu na układ torów" - to prawda, lecz przede wszystkim nie byłoby możliwe ze względu na brak sensu.

# Gręziak

11.07.2018 13:28

Ale my Jelonkersi się rozmyśliliśmy-nie chcemy metra!Chcemy 7 pasowej Górczewskiej!Przecież mieszkając w ostnim bloku przy Raginisa jestem skazany na swojego SUv-a.

# darq

11.07.2018 14:09

Przecież na Jelonkach poniżej Parku Górczewska nie będzie metra. Nie będzie też opcji podróży z przesiadką do metra, która czasowo wygrałaby z jeżdżącym tam dawniej autobusem przyspieszonym. Potrzebny jest właśnie powrót 506 albo tramwaj na Człuchowskiej.
A to niby rychłe podpisanie kontraktu to chyba nie takie pewne, skoro Chińczycy złożyli odwołanie i skargę do urzędu antymonopolowego. Zresztą ostatni odcinek jeszcze nie ma projektu, więc teza, że odcinek przy ratuszu został w tyle, jest mocno naciągana.

REKLAMA

# mccp805

18.07.2018 22:43

#Gręziak napisał(a) 11.07.2018 13:28
Ale my Jelonkersi się rozmyśliliśmy-nie chcemy metra!Chcemy 7 pasowej Górczewskiej!Przecież mieszkając w ostnim bloku przy Raginisa jestem skazany na swojego SUv-a.
Połczyńska też powinna być zwężona do jednego pasa w każdym kierunku, przecież będzie metro. Niech postawią parkingi P+R na milion samochodów i wszyscy wejdą do metra, z Górczewskiej też.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA