REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną
REKLAMA

źródło: materiały prasowe


REKLAMA

Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną

"Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta" - zapowiada ratusz. Przetarg na budowę metra został już ogłoszony.

REKLAMA

Tu metro, tam SKM. Najwięcej straci Targówek
Tu metro, tam SKM. Najwięcej straci Targówek Podczas gdy na Targówku trwa budowa metra i przymiarki do nowej stacji SKM, specjaliści nie zostawiają suchej nitki na wspólnym dziele samorządu i kolejarzy.
czytaj
Metro jest w Warszawie uznawane za cudowny środek transportu, rozwiązujący problemy komunikacyjne całych dzielnic do tego stopnia, że w rozmowach na jego temat zapomina się, że kluczem nie jest sama obecność podziemnego pociągu, ale racjonalnie zaprojektowana trasa, odpowiednie rozmieszczenie stacji i towarzysząca im infrastruktura, przede wszystkim parkingi. Przypomnijmy: pierwotnie II linia metra w ogóle nie miała obsługiwać Targówka i Bródna, ale biec z Dworca Wileńskiego prosto na północ, wzdłuż FSO (prędzej czy później zamkniętą fabrykę zastąpią nowe kwartały miasta) do osiedli na Tarchominie i Nowodworach. Ostatecznie w ratuszu zapadła decyzja o budowie "zawijasa" przez Targówek, Zacisze na Bródno.

- Absurdem jest stacja Zacisze w samym środku osiedla domków jednorodzinnych i z wąziutkimi uliczkami - pisał w 2015 roku nasz czytelnik. - Powinno się przybliżyć ją do cmentarza, gdzie na łąkach po PGR Bródno właśnie zaczynają budowę dużych osiedli. Z kolei stacja Bródno [na rogu Kondratowicza i Rembielińskiej - red.] bez sensu dubluje się z linią tramwajową do Wileniaka. Czas przejazdu naprawdę będzie minimalnie krótszy a już dla mieszkańców z rejonu Poborzańskiej i Bartniczej szybszy będzie tramwaj. Budowa metra będzie także oznaczać likwidację wielu połączeń autobusowych. W rezultacie może się okazać, że bilans z budowy podziemnej kolei wcale nie jest tak korzystny, jak ogłaszają to urzędnicy. Wszystko przez wyjątkowo kontrowersyjną trasę metra.

Wszystkie tego typu uwagi, podobnie jak petycja kilkunastu tysięcy mieszkańców Białołęki, zostały przez ratusz zignorowane. "Budujemy metro na Bródno"- zapowiedział 31 stycznia urząd miasta. Dwa dni później ogłoszono przetarg na budowę stacji Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

- To będzie zakończenie drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie - informuje ratusz. - Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta.

Według szacunków dojazd metrem ze stacji Bródno do Świętokrzyskiej będzie trwać 20-22 minuty, a więc o ok. 4-6 min mniej, niż przejazd tramwajem. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że tramwaj jest zdecydowanie lepiej dostępny. Przystanki są rozmieszczone częściej i znajdują się na poziomie ziemi. Tymczasem żeby dostać się do metra, musimy dotrzeć na stację, przedostać się do bramki (w godzinach szczytu tworzą się przy nich "piesze korki") i wreszcie pokonać różnicę kilku pięter. Budowa metra będzie także oznaczać likwidację wielu połączeń autobusowych. W rezultacie może się okazać, że bilans z budowy podziemnej kolei wcale nie jest tak korzystny, jak ogłaszają to urzędnicy. Wszystko przez wyjątkowo kontrowersyjną trasę metra.

(dg)


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek

Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną

źródło: materiały prasowe


Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną

źródło: materiały prasowe


Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną

źródło: materiały prasowe




REKLAMA





09.02.2018 15:48 #Apis XXXIV
Rzeczą kompletnie niezrozumiałą jest dla mnie urwanie linii metra na ul. Rembielińskiej, podczas gdy niecały kilometr dalej znajduje się węzeł komunikacyjny Trasa Toruńska - PKP Toruńska. Nie będę wyliczał linii autobusowych mających tu przystanek, ani linii SKM, na przystanek których prowadzą z wiaduktu schody i winda. Ponadto w sąsiedztwie jest dość miejsca na duży parking w systemie P+R. Aż się prosi, żeby połączyć metro z tym węzłem i przez dodanie stosownej infrastruktury utworzyć super nowoczesny i funkcjonalny węzeł komunikacyjny.
09.02.2018 16:10 #DyabełLeśny
Kto i po co miałby się przesiadać na stacji Toruńska? Kto i po co miałby tam dojeżdżać samochodem?
10.02.2018 06:47 #Wawa
No wlasnie...teraz pytaniegdzie parkingi dla samochodow.Wiele osob bedzie dojezdzac do metra samochodem ....Miwszkancy Brodna nie maja gdzie parkowac .I rzeczywiscie mamy dobra konunikacje i jeszcze mwtro hmm.Powinni poprowadzic przez osiedla na Bialolece w kierunku Tarchomina lub Modlinska.No brawo brawo dla projektantow.
10.02.2018 13:52 #Los Diablos
Wsiadając na stacji na Rembielińskiej oddalamy się od centrum przez pierwsze dwie stacje, przez dwie kolejne wracamy mniej więcej do punktu wyjścia. To będzie podręcznikowy przykład dla studentów Politechniki "jak spieprzyć linię metra".
10.02.2018 19:40 #Jar
Dokładnie. To jest podręczników przykład, jak zmarnować publiczna kasę. Spadek po HGW.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA





więcej
REKLAMA
LINKI SPONSOROWANE
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Dam pracę
 "Stokrotka" do sklepu w Radomiu poszukuje pracowników na stanowisko SPRZEDAWCA. U nas możesz pracować na: - stanowisku kasowym oraz sali sprzedaży - stoisku mięso-wędliny-sery-garmaż Zatrudniamy również osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności Oferta: umowa o pracę (zarówno cały, jak i część etatu), szkolenie wdrożeniowe, dofinansowanie kart sportowych, talony zakupowe na święta. Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV na adres e-mail: praca@stokrotka.pl z dopiskiem Sprzedawca/Radom, Tel: 502 004 314.

Usługi inne
 Oferujemy naprawy obiektywów tilt - shift. Profesjonalny serwis różnego typu usterek oraz czyszczenie. Zapraszamy. Naprawa foto video Kraków ul. Worcella 6/4 tel. 733-130-085 www.naprawafotovideo.pl

Budowlane
 BioFiretechnology oferuje usługi ślusarskie na terenie Warszaway. Wykonujemy meble ze stali, konstrukcje różnego rodzaju, przeszklenia, zajmujemy się obróbką stali- metaloplastyka. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na stronie WWW.BIOFIRETECHNOLOGY.COM

Sprzedam
 Fortepian salonowy "Sommerfeld" tel. 504-035-930


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA