REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Metrem na Bemowo. Wszystko, co chcecie wiedzieć
REKLAMA

źródło: Wikimedia Commons / Ingolf


REKLAMA

Metrem na Bemowo. Wszystko, co chcecie wiedzieć

Jak? Gdzie? Kiedy? Zebraliśmy wszystko, co wiadomo na dziś o dokończeniu drugiej linii podziemnej kolei.

REKLAMA
REKLAMA
Jak nazwać stacje metra? Dziwne propozycje
Jak nazwać stacje metra? Dziwne propozycje Konia z rzędem temu, kto zgadnie, gdzie będzie przystanek "Metro Bemowo". To jeden z pomysłów radnych z Pałacu Kultury.
czytaj

Tuż przed zakończeniem urzędowania prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała kolejny miliardowy kontrakt na budowę metra. Turecko-włoskie konsorcjum Gülermak-Astaldi otrzyma 1,62 mld zł za projekty i budowę stacji Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska oraz stacji techniczno-postojowej Mory. Jak łatwo zauważyć po nazwach przystanków, odcinek ten nie sąsiaduje z powstającym już na Woli fragmentem trasy. Umowa na stacje Wola Park i Powstańców Śląskich, którymi również zajmą się Gülermak i Astaldi, ma zostać podpisana w czwartek 15 listopada.

Gdzie dokładnie będą bemowskie stacje?

Stacja Powstańców Śląskich powstanie obok skrzyżowania z Górczewską, po stronie ratusza i marketu Lidl. Pierwotnie urzędnicy przekonywali, że nie da się zaprojektować przejść podziemnych na wszystkich narożnikach, ułatwiających szybkie dostanie się do metra m.in. mieszkańcom ogromnego osiedla J.W. Construction. Ostatecznie zmienili zdanie i stacja będzie dostępna ze wszystkich rogów skrzyżowania.

Kolejny przystanek metra zostanie zbudowany ukośnie do siatki ulic, pomiędzy pętlą autobusową Os. Górczewska a skrzyżowaniem Lazurowej z Doroszewskiego. Na stację będzie można zejść po obu stronach Górczewskiej i po wschodniej stronie Lazurowej, ale zabraknie przejścia podziemnego pod tą ulicą, prowadzącego w stronę Chrzanowa.

Następnie metro skręci ostro na południe i pojedzie pod Coopera. Stacja Chrzanów znajdzie się po północnej stronie skrzyżowania z Szeligowską i będzie dostępna ze wszystkich narożników skrzyżowania. Warto pamiętać, że w przyszłości do tego miejsca zostanie przedłużona Człuchowska.

Ostatnią stacją będzie Połczyńska, zlokalizowana dokładnie pod skrzyżowaniem z Sochaczewską. Dalej pociągi pojadą puste do stacji techniczno-postojowej, podobnej do tej zbudowanej obok lasu Kabackiego.

Kiedy otwarcie?

Zgodnie z podpisaną 9 listopada umową stacje Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska mają być przekazane do odbiorów w listopadzie roku 2022. Termin oddania stacji Wola Park i Powstańców Śląskich będzie najprawdopodobniej taki sam. Odbiory techniczne potrwają prawdopodobnie kilka tygodni, więc można bezpiecznie szacować, że cała linia metra zostanie otwarta na początku roku 2023.

Jak będą się nazywać stacje?

W oficjalnych materiałach warszawski ratusz używa trzech nazw, będących tylko propozycjami radnych z komisji d/s nazewnictwa. Zamiast Powstańców Śląskich sugerują oni Bemowo, zamiast Połczyńskiej - Karolin a w miejsce Wola Parku - Ulrychów. Decyzję o ostatecznych nazwach podejmie Rada Warszawy, obradująca już w nowym składzie wyłonionym po październikowych wyborach.

Czy Astaldi zbankrutuje?

Od kiedy włoska firma wycofała się z dwóch kontraktów, zawartych z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, osoby zainteresowane warszawskimi inwestycjami miały poważne wątpliwości, czy należy powierzać jej budowę kolejnego odcinka metra. Formalnie nie było żadnych przeciwwskazań, bo Astaldi nie znajduje się w stanie upadłości. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła skargę złożoną przez konkurencyjną, państwową chińską firmę Sinohydro. Bardziej od problemów Astaldi należałoby obawiać się światowego kryzysu gospodarczego, podobnego do tego z 2008 roku. Nie tylko zachwiałby on stabilnością budowlanych gigantów, ale także przypomniał Warszawie o kilku miliardach długu i zmusił samorząd do zaciśnięcia pasa.

Gdzie będą parkingi P+R?

Urzędnicy planują budowę dwóch dużych garaży dla kierowców wjeżdżających do Warszawy ulicami Połczyńską (przy stacji Połczyńska) i Górczewską (przy stacji Lazurowa). Na dziś nie ma jednak gotowych projektów i - co za tym idzie - nie są podpisane żadne umowy na ich budowę. Czasu jest jednak na tyle dużo, że oba parkingi mogą zostać otwarte razem z metrem.

Jak będą zorganizowane objazdy podczas budowy?

W internecie krąży mnóstwo plotek i fragmentów zamawianych przez ratusz opracowań, często wyrwanych z kontekstu. Na ten moment nie zapadły żadne decyzje, więc powstrzymamy się od spekulacji.

Jak docelowo pojadą autobusy i tramwaje?

Dokończenie budowy metra na pewno spowoduje mnóstwo zmian w kursowaniu autobusów i może wpłynąć na układ linii tramwajowych. Rozum podpowiada, że docelowy schemat komunikacji miejskiej na rok 2023 powinien być dawno gotowy i skonsultowany z mieszkańcami, ale poznamy go zapewne w drugiej połowie roku 2022, na kilka miesięcy przed otwarciem metra.

Czy możliwe będzie przedłużenie trasy do Ursusa?

Prezydent-elekt Rafał Trzaskowski obiecał to w kampanii wyborczej, ale w materiałach przygotowanych przez jego sztab zabrakło konsekwencji. W tekście programu jest mowa właśnie o "przedłużeniu", tymczasem na mapkach widać inną linię, rozpoczynającą się od stacji techniczno-postojowej Mory i biegnącą przez Ursus i Włochy na Służewiec. Teoretycznie oba rozwiązania są możliwe, ale pierwsze wymagałoby budowy "objazdu" zajezdni (nie ma możliwości, by przejeżdżały przez nią pociągi z pasażerami), zaś drugie - prawdopodobnie rozbudowy STP Mory, by umożliwić wyjazd na obie strony. Trzeba jednak dodać, że Ursus ma już SKM-kę a przepływ pasażerów między nim a Bemowem nie jest dziś na tyle duży, by uzasadnić budowę metra, więc obietnica wyborcza o przedłużeniu trasy powinna zostać jeszcze wielokrotnie przemyślana.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

Metrem na Bemowo. Wszystko, co chcecie wiedzieć

źródło: MW


Metrem na Bemowo. Wszystko, co chcecie wiedzieć

źródło: MW


Metrem na Bemowo. Wszystko, co chcecie wiedzieć

źródło: MW






14.11.2018 10:33 #Aki
Czy można stworzyć połączenie PKP Ursus Północny z STP Mory z jednoczesnym wybudowaniem w okolicy P+J? Taki węzeł przesiadkowy byłby idealny, część dojeżdżających PKP przesiadałby się do metra, mieszkańcy osiedli za Factory mieliby dostęp do metra, dojeżdżający autami nie wjeżdżaliby do miasta. Tam są pola i wolne przestrzenie. Stworzenie takiego węzła byłoby wg mnie naprawdę czymś sensownym. Co więcej można wtedy tam stworzyć dworzec PKS dla linii wjeżdżających od zachodu Warszawy. Mniej autokarów w mieście, ruch pasażerski nie byłby kierowany do centrum. Idealnie byłoby gdyby nad krańcówkami tramwajową i autobusową przy Górczewskiej stworzyć także P+J z zejściami bezpośrednio do metra. To także stworzyłoby węzeł przesiadkowy, który umożliwiłby zatrzymanie aut na obrzeżach miasta.
15.11.2018 07:47 #Ada
Nie rozumiem dlaczego stacje metra poprowadzą na Chrzanów gdzie do tej pory były pola a ludzie mieszkający Radiowa, Wrocławska będą musieli się borykać dalej bez metra
15.11.2018 11:11 #zjelonek
#Aki napisał(a) 14.11.2018 10:33

Czy można stworzyć połączenie PKP Ursus Północny z STP Mory
NIEDASIE - nie da się także zbudować ostatniej stacji przy PKP Gołąbki, choć wygląda że sięgną tam tory STP Mory, która podobno jest niepotrzebna bo nowoczesnego taboru nie trzeba tak często serwisować jak ruskich.
Dało się natomiast podpisać przed odejściem umowę na budowę odcinka , mimo że nie podpisano umowy na budowę poprzedniego...
Więc Chrzanów ma szanse na 3 stacje metra od Lazurowej do Połczyńskiej.
15.11.2018 13:17 #robson82
#Ada napisał(a) 15.11.2018 07:47

Nie rozumiem dlaczego stacje metra poprowadzą na Chrzanów gdzie do tej pory były pola a ludzie mieszkający Radiowa, Wrocławska będą musieli się borykać dalej bez metra
aktualnie mieszka tu ponad 15 tys ludzi i powstaja co raz to nowe osiadla. docelowo bedzie tu poand 30 tys ludzi
15.11.2018 14:49 #jan222
ja się zgadzam z adą, zokolicy radiowej ciężko dostać się gdziekolwiek bez przesiadki

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Porady prawne
 Profesjonalne prowadzenie spraw sądowych przeciwko bankom o roszczenia z kredytów frankowych Kancelaria prowadzi sprawy sądowe przeciwko bankom o roszczenia z umów kredytowych powiązanych z kursem franka szwajcarskiego. Analizujemy umowy kredytowe pod kątem sprawy sądowej - kompletujemy wraz z klientem niezbędną dokumentację - występujemy do banku o wydanie niezbędnych zaświadczeń - zlecamy dokonanie odpowiednich przeliczeń ekspertom z zakresu bankowości - sporządzamy pozew i wnosimy go do sądu - występujemy z wnioskami do Prezesa UOKiK oraz Rzecznika Finansowego - walczymy w sądzie o zwrot nadpłat lub o unieważnienie całej umowy. Radca prawny Mariusz Pasternak | +48 606 551 298 | biuro@kancelaria-pasternak.com | kancelaria- pasternak.com | ul. Świderska 113C lok. 58, 03-128 Warszawa

Usługi transportowe
 Transport/Przeprowadzki 500-349-713

Biuro do wynajęcia
 Czy potrzebujesz pożyczki na sfinansowanie, zainwestowanie, założenie nowej firmy, spłatę długu itp.? Oto firma, która oferuje pożyczkę w wysokości od 2000 do 50 000 000 euro w przedziale od 1 do 30 lat. Uprzejmie prosimy o kontakt poprzez magleauxfirm@gmail.com lub WhatsApp us at +14422457595

Oddam za darmo
 Prywatne pozyczki i rzetelna i szybka inwestycja w 48 godzin! od 6.000 do 750.000.000 zl / GBP . Jesli potrzebujesz gotówki, a banki czy tez inne firmy pozyczkowe nie chca Ci pomóc- skontaktuj sie z nami. - Kredyty i inwestycje prywatne od 6.000 do 750.000.000 zl / GBP . -Oprocentowanie 2.8% rocznie - srodki na koncie nawet w 48 h. - dlugi okres splaty- do 300 miesiecy - Czy potrzebujesz kredytu lub pozyczki; Kredyt finansowy, kredyt mieszkaniowy, kredyt inwestycyjny, kredyt samochodowy, konsolidacji zadluzenia, pozyczki osobiste. - bez zbednej papierologi i formalnosci - Osoby lub przedsiebiorca; trzeba finansowanie konsolidacji dlugów lub finansowania, aby wlaczyc zmiana firmy lub powiekszyc. Jesli potrzebujesz pieniedzy z jakiegokolwiek powodu, nie wahaj sie skontaktowac sie z nami, aby uzyskac wiecej informacji. Email: capitalfinans60@gmail.com


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA