REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

Mamy problem z tramwajami. Hałas nie do zniesienia [FILM]

  13 września 2016

alt='Mamy problem z tramwajami. Hałas nie do zniesienia [FILM]'

Jedne z najnowocześniejszych tramwajów w Europie generują na zakrętach nieznośny hałas. Przez dziewiętnaście godzin na dobę.

REKLAMA

Warszawa wykonała w ostatnich latach skok cywilizacyjny w dziedzinie komunikacji szynowej. Wiele tramwajów ma wreszcie mają priorytet na wielu skrzyżowaniach, sprawną (według niektórych: do przesady) klimatyzację i całkowicie niskie podłogi. Wszystkie nowe tramwaje kursujące po Warszawie to maszyny bydgoskiej Pesy: typu Swing i Jazz. Duża dostawa tego typu składów pozwoliła wycofać z ruchu hałaśliwe i niewygodne Konstale 13N, eksploatowane w Warszawie od końca lat 50. Swingi i Jazzy mają jednak poważną wadę: przeraźliwie hałasują na zakrętach torów.

- Źródłem tego hałasu jest wzajemne tarcie metalowych powierzchni szyn i kół wagonów - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - Zjawisko jest bardziej intensywne w przypadku wymiany jednego ze współpracujących elementów na nowy (np. po wymianie szyn), a także wtedy, gdy powierzchnia styku pozostaje sucha (np. latem). Z naszych obserwacji wynika, że z biegiem czasu poziom oddziaływań maleje dzięki wzajemnemu dopasowywaniu się kształtów powierzchni szyn i kół.

Jednym z miejsc, w których tramwaje hałasują najbardziej, jest zakręt w pobliżu skrzyżowania Lazurowej z Dywizjonu 303. W stojących w pobliżu blokach co dwanaście minut słychać pisk albo huk skręcającej "dwudziestki". Problem jest o tyle poważny, że tramwaje kursują tam przez dziewiętnaście godzin dziennie, przy czym pierwszy skręca w stronę Boernerowa o 4:26. Z obserwacji wynika, że Swingi i Jazzy hałasują znacznie bardziej, niż stare Konstale 105N. Będzie to szczególnie uciążliwe dla mieszkańców bloku powstającego na rogu Dywizjonu 303 i Łokuciewskiego. Część z mieszkań dzieli od zakrętu torów zaledwie 30 metrów i nie ma tam żadnych drzew, które nieco tłumiłyby hałas.

- W ubiegłym roku zleciliśmy wykonanie szczegółowych badań i opracowanie na ich podstawie specjalistycznej ekspertyzy, która skupiała się na poznaniu przyczyn tego zjawiska i zaproponowaniu działań je minimalizujących - mówi rzecznik Tramwajów. - Obecnie testowane są zaproponowane działania, polegające głównie na zmianie tarcia na styku koła z szyną. Równolegle analizujemy możliwość wykorzystania wyników kilkuletnich, międzynarodowych badań, których efektem ma być optymalizacja profili kół w tramwajach.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# user

13.09.2016 15:43

Bo mamy paździochowe peso-złomy a nie nowoczesne tramwaje. Trzęsą się, zgrzytają, wleką wolniej niż autobus stojący w korku. Zaorać te tory, poszerzyć ulice i zrobić buspasy. Kupić autobusy elektryczne i wszystko w temacie.

# bemwaw

13.09.2016 18:08

O ja pier.... . Czytam właśnie i już ponad rok temu zgłaszany był problem w innych dzielnicach. Kto kupił ten złom bo jak na razie problem jest "nierozwiązywalny", a TW zwyczajnie bredzą.

# lideksynubeka

13.09.2016 19:01

I tak pada nimb "fachowców" z PO. Wiceprzewodnicząca tej partii nie potrafi zbudować drugiej linii metra,kupić dobrych tramwai,zadbać o odpowiednią ilość taboru autobusowego i wydać prawidłowej decyzji lokującej stację metra "Lazurowa". Jedyne co potrafi,to lewe interesiki na nieruchomościach,z których się teraz tłomaczy,że ona nie wiedziała nic. Pytanie;kogo małorolne zakompleksione chłopstwo wybrało se na prezydenta miasta? Wychodzi,że wiejską,prymitywną babę. A ci,którzy używali mózgu zamiast TVN i GW ostrzegali. Ale chłopstwo chciało być europejczyki,to mają.
Najbardziej ciekawi mnie,czy mieszkańcy tryfnej kamienicy Noakowskiego 16 też głosowali na Bufetową. Bo tylko elektorat PO potrafi podejmować samobójcze decyzje.

REKLAMA

# BeMózg

14.09.2016 01:12

#lidekbękartUBeka - Mieszkańcy w złodziejski sposób sprywatyzowanych kamienic najczęściej głosowali na PO, SLD i inną lewacką hołotę, bo wierzyli, że komuna która dała im "przydział" na te mieszkanka, będzie trwać wiecznie. A tu taka siurpryza - nowy właściciel kamienicy (nieistotnie, że w oszukańczy sposób doszedł do jej zawłaszczenia), w całkiem kapitalistyczny sposób podnosi stawki czynszu, i to nie do poziomu rynkowego ale do poziomu spekulacyjnego. No i trza się wyprowadzić. Ale dokąd, skoro przez kilkadziesiąt lat nie pomyślało się o zabezpieczeniu się na starość, gdyż wierzyło się, że komuna trwać będzie wiecznie, jak (podobno) idee Lenina...

# Maro

14.09.2016 08:53

#lideksynubeka głosuj na PiS to zamiast tramwajów i metra będziesz miał w mieście same pomniki Kaczyńskiego, tak jak w Korei Płn.

# wstrętny pisior

14.09.2016 09:39

#Maro napisał(a) 14.09.2016 08:53
#lideksynubeka głosuj na PiS to zamiast tramwajów i metra będziesz miał w mieście same pomniki Kaczyńskiego, tak jak w Korei Płn.
To w Korei Kaczyński ma pomniki ?
Ale który ?

REKLAMA

# mnichał

14.09.2016 09:52

Osoba nieważna, liczy się mechanizm propagowania kultu jednostki. Zwłaszcza stopień dupowatości społeczeństwa zezwalającego na promowanie zakompleksionych kurdupli o wybujałym ego. Jak mawiał mój szef kompanii - " Uważać na kurdupli, im fekalia naciskają na serce. Stąd bierze się ich wredność!".

# BeMózg

14.09.2016 14:30

Nie karmić trolli - #Maro, #mnichała itp.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA