REKLAMA
REKLAMA

List

"Ludzie nie marzą o nadkładaniu drogi". Młociny do poprawki?

źródło: Marcin Jackowski / Zielone Mazowsze


REKLAMA

"Ludzie nie marzą o nadkładaniu drogi". Młociny do poprawki?

Od niedawna znowu trwa dyskusja o tym, czy węzeł "Młociny" powinien zmienić nazwę na "Młociny-Huta". Z punktu widzenia tysięcy pasażerów przesiadających się tu każdego dnia znacznie ważniejsza byłaby poprawa jego funkcjonalności.

REKLAMA
"Młociny" zmienią nazwę?
"Młociny" zmienią nazwę? Zarząd i rada Bielan poprosiły Radę Warszawy o zmianę nazwy węzła "Młociny" na "Młociny-Huta".
czytaj

Węzeł "Młociny" wymaga naprawy do tego stopnia, że obecną dyskusję nad zmianą jego nazwy można porównać do sporu nad słoikiem z nieświeżą zawartością, którą jedni uznają za powidła, a drudzy chcą nowej etykiety z napisem "konfitury".

Najbardziej rzucającą się w oczy wadą, niezrozumiałą i z punktu widzenia funkcji przesiadkowych wręcz kuriozum, jest brak optymalnego połączenia pieszego między metrem a pętlą tramwajową linii 6, 11 i 33. Nie dziwi zatem, że najkrótszą trasę między nimi pasażerowie od razu ,"wytyczyli"' w postaci ścieżki przez tramwajowe rozjazdy. Czy projektanci i inwestor naprawdę uważali, że ludzie spiesząc się z jednego środka transportu do innego nałożą 100 metrów? Że marzą o nadkładaniu drogi, marnowaniu czasu i energii na zbędne spacery?

W wydawanym przez ratusz periodyku "Krajobraz Warszawski" już pięć lat temu zauważono, że "właściwie zorganizowane węzły przesiadkowe zwiększają szansę na zachęcenie podróżujących do pozostawienia samochodów na parkingach i przyłączenia się do grupy osób korzystających z tramwajów, autobusów, metra i kolei. Warto pamiętać, że w całkowitym czasie podróży transportem zbiorowym podróżujący szczególnie dotkliwie odczuwają długi czas dojścia do przystanku i długie oczekiwanie na nim. Poczucie traconego czasu może być łagodzone dzięki odpowiednio rozwiązanym węzłom przesiadkowym." Diagnoza trafna, a kiedy doczekamy się kuracji?

Marcin Jackowski
Zielone Mazowsze


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany







06.07.2017 22:39 #Rafał
Cały węzeł Młociny to jedna wielka porażka i przykład na to jak nie budować takich węzłów.
Zlikwidowane (istniały za czasów starej pętli) przejścia od metra na pętlę, o których mowa w artykule, to jedna rzecz. Druga to zadaszenie na skrajnym peronie na pętli tramwajowej, które nie chroni przed opadami deszczu. Cały węzeł jest niefunkcjonalny. Wejścia na górę z pętli autobusowej zajmują zbyt wiele miejsca, za mało jest peronów autobusowych, dzięki czemu np. 103 ma pętlę "w lesie" zamiast razem z pozostałymi autobusami miejskimi. Jest to jeden wielki bubel, który powinno się rozebrać.
06.07.2017 22:40 #Rafał
... a na kurację, poza ewentualną zmianą nazwy, raczej bym nie liczył.
07.07.2017 13:09 #pan olo
To sa 2 różne sprawy: zmiana nazwy jest konieczna bo jest tu ważna huta, konieczna jest też przebudowa aby poprawić życie padażerom
10.07.2017 00:48 eRDe
Chyba nie sądzisz, że dla ZTM wygoda pasażerów ma jakiekolwiek znaczenie?
10.07.2017 09:29 #Rafał
#pan olo napisał(a) 07.07.2017 13:09

To sa 2 różne sprawy: zmiana nazwy jest konieczna bo jest tu ważna huta, konieczna jest też przebudowa aby poprawić życie padażerom
Oczywiście, że są to dwie różne sprawy, ale i tak nie zmienia to faktu, że o ile na zmianę nazwy jest cień nadzei, o tyle na żadne przebudowy czy na budowę choćby wspomnianych w artykule chodników nie ma co liczyć.

Ale mogę się mylić :)

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie