REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Łomianki w I strefie. Bielany zyskają dwie linie i tłok

  5 grudnia 2017

alt='Łomianki w I strefie. Bielany zyskają dwie linie i tłok'

W styczniu ZTM zyska tysiące potencjalnych nowych pasażerów. O ile zmieszczą się w metrze.

REKLAMA

Czy obniżka cen o 70 zł miesięcznie przekona mieszkańców Łomianek do przesiadki z samochodów do autobusów? Taką nadzieję ma Zarząd Transportu Miejskiego, który podpisał porozumienie z samorządami zarówno Łomianek, jak i gminy Czosnów. Zgodę na podpisanie umowy musi jeszcze dać Rada Warszawy, ale to tylko formalność. 1 stycznia na ulice wyjadą nowe linie autobusowe.

x50 = Łomianki

Podstawowym połączeniem będzie linia 150, kursująca między Dziekanowem Leśnym a stacją Młociny co 10 minut w szczycie, co 15 minut poza szczytem i co pół godziny w weekendy i święta. Wybrane kursy w porannym szczycie w dni nauki szkolnej dojadą na Marymont.

Drugą nową linią będzie 750, kursujące z Młocin w trzech różnych wariantach: do Dębiny, Palmir i Sadowej. Autobusy tej linii będą kursowały - na wspólnym dla wariantów odcinku - co ok. 20 minut w godzinach szczytu i co pół godziny poza tymi godzinami na ich wspólnym odcinku. Linia 701 nie zmieni trasy ani rozkładu, ale zostanie przemianowana na 250. Łomianki zyskają też lepsze połączenie nocne w postaci N56, przedłużonego przez Pułkową i Kolejową do pętli w Dziekanowie Leśnym.

Obsługującym wymienione linie przewoźnikiem będzie Komunikacja Miejska Łomianki. W zamian za tańsze bilety ZTM będzie dostawać od podwarszawskich samorządów 464 tys. zł miesięcznie. Dla porównania: dziś dofinansowanie linii 701 i N56 wynosi 30 tys. zł miesięcznie.

Kup bilet

Co to wszystko dla nas oznacza?

Na pierwszy rzut oka obniżka cen w Łomiankach nie wpłynie na komfort poruszania się po mieście mieszkańców Bielan czy Białołęki, ale nic bardziej mylnego. Jeśli tańsze bilety zachęcą dodatkowych pasażerów, poranny tłok na Młocinach i w samym metrze może być jeszcze większy, niż dziś. Zwłaszcza że mieszkańcy Łomianek korzystają z tego samego wejścia na stację, co pasażerowie tramwajów z Tarchomina.

Wejście Łomianek do I strefy to jednak także plusy. Dziś na warszawskich odcinkach tras Ł1, Ł2, ŁZ i BIS co prawda obowiązują bilety ZTM, ale z wyjątkiem 20-minutowych. Od stycznia możliwe będzie przejechanie za 3,40 zł nie tylko w rejon Pułkowej, ale też dalej, do Galerii Łomianki i hipermarketu Auchan.

Dzięki tańszym biletom galeria przy Brukowej może liczyć na dodatkowych klientów, zwłaszcza z Młocin i Tarchomina. To złe wieści m.in. dla właścicieli Galerii Północnej i będącej w budowie Galerii Młociny.

Na koniec warto wspomnieć o warszawiakach pracujących w Łomiankach lub... szukających pracy. Do tej pory miejsca pracy w tym mieście nie były dla mieszkańców stolicy atrakcyjne ze względu na konieczność dojeżdżania autem lub zakupu biletu II strefy (166-180 zł za 30 dni). Teraz mieszkańcy Młocin, Wrzeciona czy Tarchomina powinni poważnie zainteresować się ofertami pracy w Łomiankach, dokąd dojadą w 20-25 minut bez dodatkowych kosztów.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (16)

# AAnnaa

06.12.2017 12:06

Zdaniem autora artykułu, lepsze są drogowe korki, które są jedną z przyczyn smogu, niż większy tłok w metrze?
Czy ja dobrze zrozumiałam? O_O

# Wuj eRDe

06.12.2017 13:33

Trza będzie sprzedać mieszkanie na Bielanach bo tu sami przyjezdni jak nie z Tarchomina to teraz z Łomianek i wracać do rodzinnej wsi słuchać klekotu bociana:)

# Lyja lyja

06.12.2017 14:05

#Wuj eRDe napisał(a) 06.12.2017 13:33
Trza będzie sprzedać mieszkanie na Bielanach bo tu sami przyjezdni jak nie z Tarchomina to teraz z Łomianek i wracać do rodzinnej wsi słuchać klekotu bociana:)
O czym ty majaczysz ? Ilość osób dojeżdżających z Łomianek się nie zmieni tylko zmieni się środek transportu...
a skoro marzysz o klekocie bociana to wracaj do siebie, bo na kilometr czuć skąd jesteś ....

REKLAMA

# Adamb

06.12.2017 21:55

Juz teraz jest masakra na Mlocinach..zwlaszcza przy wejsciu do metra od strony Kasprowicza..jakis duren zaprojektowal waskie perony i winde ktora blokuje potok ludzi przy wejsciu na peron..zobaczymy czy nie zmieni sie ilosc osob bo jednak czesc osob ktore z Lomianek przyjezdzaly do Warszawy samochodem jechala nim do pracy a nie przesiadala sie na Mlocinach i to moze dobic te stacje juz na amen..jestem raczej sceptyczny, warunki podrozowania w metrze sa coraz gorsze zwlaszcza jak ktos jedzie dluzsza trase a nie pare stacji
Nie wspomne juz o idiotach ktorzy regularnie zostawiaja bagaze w metrze i przez to bielanski odcinek metra jest ciagle paralizowany..a wystarczyloby pobierac oplate typu 2 tys zl za taka niefrasobliwosc i szybko by sie skonczylo rumakowanie

 eRDe

06.12.2017 22:15

#AAnnaa napisał(a) 06.12.2017 12:06
Zdaniem autora artykułu, lepsze są drogowe korki, które są jedną z przyczyn smogu, niż większy tłok w metrze?

Może jeszcze większy tłok w metrze skłoni kolejne osoby do przesiadki w samochód?

 cycu

06.12.2017 23:42

Rzeczywiście węzeł komunikacyjny Młociny stał się już dawno za ciasny, a to że Łomianki znajdą się się
w I strefie biletowej było kwestią czasu. I oczywiście bardzo dobrze ograniczanie kosztów transportu stanowi
pewien rozwój, ale trzeba pamiętać również o otworzeniu w niedługim czasie galerii Młociny także ilość osób korzystających z metra jeszcze się zwiększy..
Moim zdaniem rozwiązaniem problemu mogło by być wydłużenie II linii metra do Białołęki skoro pani prezydent mimo obietnic przedwyborczych nie zrealizowała planu wydłużenia I linii, wtedy Białołęka jak również Jabłonna, Legionowo, Zegrze i wiele ościennych miejscowości nie pchała by się na Bielany.
Powinno się o to zawalczyć....

REKLAMA

# Połykacz Pereł

07.12.2017 07:54

cycu napisał 06.12.2017 23:42

Moim zdaniem rozwiązaniem problemu mogło by być wydłużenie II linii metra do Białołęki skoro pani prezydent mimo obietnic przedwyborczych nie zrealizowała planu wydłużenia I linii, wtedy Białołęka jak również Jabłonna, Legionowo, Zegrze i wiele ościennych miejscowości nie pchała by się na Bielany.
Powinno się o to zawalczyć....

Dobrze prawisz cycu masz łyka z gwinta
Ale nie wiem czy by np. eRDe to przeżył,co on by wtedy robił?

# (dg)

07.12.2017 15:44

#AAnnaa napisał(a) 06.12.2017 12:06
Zdaniem autora artykułu, lepsze są drogowe korki, które są jedną z przyczyn smogu, niż większy tłok w metrze?
Proszę zacytować fragment, w którym to napisałem.

 eRDe

07.12.2017 22:44

cycu napisał 06.12.2017 23:42
Rzeczywiście węzeł komunikacyjny Młociny stał się już dawno za ciasny, a to że Łomianki znajdą się się
w I strefie biletowej było kwestią czasu. I oczywiście bardzo dobrze ograniczanie kosztów transportu stanowi
pewien rozwój, ale trzeba pamiętać również o otworzeniu w niedługim czasie galerii Młociny także ilość osób korzystających z metra jeszcze się zwiększy..
Moim zdaniem rozwiązaniem problemu mogło by być wydłużenie II linii metra do Białołęki skoro pani prezydent mimo obietnic przedwyborczych nie zrealizowała planu wydłużenia I linii, wtedy Białołęka jak również Jabłonna, Legionowo, Zegrze i wiele ościennych miejscowości nie pchała by się na Bielany.
Powinno się o to zawalczyć....

Węzeł przy hucie stał się niewydolny już po otwarciu mostu, wychodzi brak wizji rozwoju miasta (chociażby zbyt wąskie perony). Przedłużenie I linii metra jest bardzo trudne ze względu chociażby na głębokość tunelu (huta), a most nie mógłby służyć I linii metra (dodatkowy most to spory koszt).
Poprawienie komunikacji z Łomiankami nie jest złym pomysłem, dużo więcej osób już nie przyjedzie. Przy tej okazji warto rozważyć wprowadzenie płatnego parkowania na Bielanach.

REKLAMA

 cycu

08.12.2017 00:10

Płatne parkowanie raczej nie ma sensu....
To po to się ogranicza koszty dojazdu komunikacją, aby podnieść opłaty parkingowe? Chyba nie tędy droga,
a poza tym miałoby to działać obosiecznie? My chcąc parkować na Bemowie czy Białołęce mamy ponosić opłaty za parkowanie? Raczej absurd...
Natomiast dziwi mnie to, że Łomianki są w I strefie biletowej a np: Izabelin czy Stare Babice nie.
Może to kwestia czasu.

# derwisz

17.12.2017 09:40

Tam już jest ciasno, a co kolejne manewrujące wozy jeszcze to pogłębią.

 eRDe

20.12.2017 17:19

#derwisz napisał(a) 17.12.2017 09:40
Tam już jest ciasno, a co kolejne manewrujące wozy jeszcze to pogłębią.

Akurat w tym przypadku nie powinno być tragedii. Ł już tam jest, poza tym zlikwidowano część autobusów dla tarchomina.

REKLAMA

# sidor

20.12.2017 17:59

Według wiceprezydenta Olszewskiego, prywatni przewoźnicy mają zniknąć z centrum i przenieść się m. in. pod Hutę.

 lewanka

27.12.2017 13:52

#sidor napisał(a) 20.12.2017 17:59
Według wiceprezydenta Olszewskiego, prywatni przewoźnicy mają zniknąć z centrum i przenieść się m. in. pod Hutę.

Jeśli to prawda, to dojazd do pracy będzie dla mnie masakrą :(

 eRDe

27.12.2017 18:49

Takie posunięcie może spowodować większy ruch samochodowy. Nie każdemu pasują kolejne "dogodne" przesiadki.

REKLAMA

 Do rzeczy

29.12.2017 09:54

Trzy stacje metra w kierunku Tarchomina załatwią też problem niewydolności węzła na Młocinach i parkowania w okolicy setek samochodów z Łomianek i okolic, Nowodworów oraz Jabłonnej, Legionowa i okolic. Jedna przy Wisłostradzie (dla Łomianek, druga gdzieś na Nowodworach przy Światowida, trzecia przy Modlińskiej (dla Jabłonnej i Legionowa). Oczywiście wówczas na Nowodworach może się w pewnym stopniu pojawić problem z samochodami, który dokucza obecnie mieszkańcom Młocin. Ale przeżyjemy to. I dajcie spokój z jakimiś problemami technicznymi związanymi z przekopem pod Hutą. Z pewnością są możliwe rozwiązania, byle była wola.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe