REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Lifting PKP Falenica zakończony
REKLAMA

REKLAMA

Lifting PKP Falenica zakończony

Długo wyczekiwana budowa zejść z peronów stacji PKP Falenica wydaje się zmierzać ku końcowi. Na końcu peronu, gdzie kiedyś znajdowała się zamknięta na kłódkę furtka, dziś znajdują się nowiuteńkie pochylnie z żółtymi poręczami.

REKLAMA
REKLAMA
Niebezpieczne zejścia wielokrotnie opisywane były w mediach i stawały się tematem poruszanym przy okazji kolejnych debat poświęconych bezpieczeństwu w Wawrze.

Z naszych oględzin, przeprowadzonych w piątek 21 czerwca wynika, że w zasadzie prace przy budowie zejść zostały zakończone - pochylnie są wykończone kostką brukową i otoczone pomalowanymi na żółto barierkami, choć wciąż są jeszcze zabezpieczone biało-czerwoną taśmą zakazującą korzystania z nich. Nudzący się z braku zajęcia robotnicy potwierdzili, że dziś ma się właśnie odbyć komisyjny odbiór techniczny zejść. PKP Falenica - jak bezpiecznie wejść na peron?
PKP Falenica - jak bezpiecznie wejść na peron? Temat przejść naziemnych na dworcu PKP Falenica wraca co jakiś czas. Ostatnio był podnoszony podczas wysłuchania publicznego w sprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego i wskazywane były absurdy, z jakimi...
czytaj

Odbiór nie odbył się jednak ani tego dnia, ani w następnych.

- Prace jeszcze nie zostały zakończone. W myśl porozumień pomiędzy PKP PLK a urzędem dzielnicy ustalono, że kolej wykona projekt zejść wraz z barierkami i zrobi je na swój koszt. Natomiast dojścia do tych zejść, czyli chodniki, przygotuje urząd dzielnicy. PKP PLK wywiązało się ze swego zobowiązania. Teraz prawnicy z urzędu dzielnicy muszą przygotować porozumienie z PKP PLK, które jest konieczne, aby urząd mógł wejść na teren kolejowy i wybudować uzgodnione dojścia od ulicy do zejść z peronów. Kiedy będzie gotowe? Tego nie wiem - opisuje radny Marek Wilczyński.

Podkreśla jednocześnie, że przy okazji budowy nowych pochylni udało się namówić PKP PLK do wykonania kosmetycznych napraw obu peronów. - Tam były takie dziury, że cała noga wpadała, peron przy krawędzi się kruszył. Zgoda, to bardziej kosmetyka niż naprawa, ale dobrze, że chociaż to udało się zrobić. Bo właściwy remont peronów PKP PLK zaplanowała dopiero w 2014-2015 - mówi radny Wilczyński.

Krytyka nieuzasadniona

Nowe zejścia są wciąż "nielegalne", co nie przeszkadza pasażerom w korzystaniu z nich. Na pewno jest to bezpieczniejsze niż skakanie przez zamkniętą furtkę, bezpośrednio na torowisko, jak to miało miejsce wcześniej. Ze względu na odległość obu torów od siebie, nie będzie możliwe przejście z jednego peronu na drugi (między nowymi pochylniami).

Przy okazji słychać też liczne głosy krytyczne, jak fatalnie zostały zaprojektowane zejścia. Ze względu na odległość obu torów od siebie, nie będzie możliwe przejście z jednego peronu na drugi (między nowymi pochylniami). Aby dostać się z peronu na peron, trzeba udać się albo wzdłuż przejazdu samochodowego, albo skorzystać z przejścia podziemnego.

- Ale nie można było tego zaprojektować inaczej! - tłumaczy radny Wilczyński. - Przez stację przebiegają trzy tory i PKP PLK musiała to uwzględnić w projekcie i budować zgodnie z przepisami. W Falenicy jest zupełnie inna sytuacja niż np. w Radości, czy Miedzeszynie. Chcę na to mocno zwrócić uwagę, bo ludzie nie wiedzą o tym, a krytykują! Podkreślam - tu nie było możliwości wykonania przejścia pomiędzy pochylniami - mówi radny.

Sławomir Bączyński


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer

Lifting PKP Falenica zakończony

Lifting PKP Falenica zakończony

Pochylnie choć gotowe, wciąż są zabezpieczone taśmą i tablicą zakazującą korzystania z nich


Lifting PKP Falenica zakończony

Nowe zejścia są wciąż "nielegalne", co nie przeszkadza pasażerom w korzystaniu z nich






01.07.2013 10:47 #Amur
Czy włodarze z PO kiedy stają przed problemem opróżnienia jelita grubego z niestrawionych resztek pokarmu mają przygotowany zawczasu odpowiedni papier? Czy dopiero jak zrobią kupę to zlecają prawnikom z urzędu przygotowanie odpowiedniego porozumienia ze sprzedawcą?

Panie radny na stacji Warszawa Gocławek są 4. tory i jakoś to nie przeszkadzało w zbudowaniu normalnego przejścia między peronami.
07.07.2013 17:44 #Anatol Ulepek
Czy "lifting" wpłynął korzystnie na jakość i ilość połączeń kolejowych ?

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666

Jedzenie na telefon
 KURCZAKI Z ROŻNA ZAPRASZAMY Pawilon 69 PON.- PT. 10-Do ostatniej sztuki SOB. 10-14 KURCZAKI Z ROŻNA KALIBROWANE O WADZE OK. 1,3 KG BAZAREK NA BEMOWIE WEJSCIE OD UL. POWSTANCÓW SLASKICH TEL.514 250 282

Gastronomia
 Witam, Zapraszamy do skorzystania z usług naszej firmy. Od lat produkujemy szeroki wybór garmażerki ( od klusek przez pierogi, naleśniki, krokiety, gołąbki itp ) bez konserwantów i sztucznych barwników! Zaopatrujemy przedszkola, szkoły, stołówki, bufety oraz cateringi a także lokalne sklepy na terenie Warszawy i okolic. Możliwość zamówienia prywatnego! Zamówienia realizujemy z dnia na dzień, ponieważ produkcja odbywa się w godzinach nocnych.Produkt jest świeży ( nie mrożony ) i trafia do Państwa prosto z produkcyjnego stołu. ZADZWOŃ - 731500460 a nasz przedstawiciel przyjedzie do ciebie z ofertą i bezpłatnymi próbkami do degustacji !!! Nasza siedziba mieści się w Warszawie na ulicy Annopol 6. Dostawy realizujemy od poniedziałku do piątku. ZADZWOŃ - SPRÓBUJ - ZAMÓW

Nauka
 CSL Lektor oferuje kompleksowe szkolenia przygotowujące uczestników do uzyskania kwalifikacji w zawodzie operatora maszyn do robót drogowych i ziemnych we wszystkich klasach specjalności. Zapraszamy na Nasz najbliższe szkolenia operatora: - zespołu maszyn do produkcji mieszanek betonowych (węzeł betoniarski), - pomp do mieszanki betonowej. Cena: - 1450 zł - węzeł betoniarski, - 1050 zł - pompa do betonu. Szkolimy w : 05-250 Radzymin, ul. 1 go Maja 7, tel. (22) 786 75 02, 02-275 Warszawa, ul. Al. Krakowska 110/114, tel. (22) 297 21 21, 18-400 Łomża, ul. Al. Legionów 27, tel. (86) 218 52 75. Dowiedz się więcej na www.kursylektor.pl Masz pytania ? Zadzwoń. Tel.503 903 303.


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA
oprawki-50%