REKLAMA

Legionowo

drogi »

 

Lewoskręt korkuje skrzyżowanie. "Robota partacza"

  18 października 2017

alt='Lewoskręt korkuje skrzyżowanie. "Robota partacza"'

Wyjazd z ulicy Sobieskiego w kierunku Zegrza lub Warszawy zna chyba każdy. Co dzień i co chwila tworzą się na nim mniejsze, bądź większe zatory. Wszystko przez zbyt krótki lewoskręt, który został źle zaprojektowany. Kiedy doczekamy się naprawienia tej źle wykonanej roboty?

REKLAMA

Przypomnijmy. Przy okazji modernizacji drogi krajowej nr 61, która odbyła się przed kilkoma laty, przebudowano skrzyżowanie ulic Sobieskiego i Warszawskiej. Już wówczas mieszkańcy na co dzień korzystający z tej drogi, przestrzegali urzędników starostwa przed tym, że skrzyżowanie w tej formie szybko stanie się "wąskim gardłem" ul. Sobieskiego na tym odcinku - ze względu na zbyt krótki lewoskręt. Niestety, nikt ich zawczasu nie posłuchał, a tak właśnie się stało.

Zbyt krótki lewy pas ruchu

- Wyjazd z Sobieskiego na Warszawską został źle zaprojektowany, to robota partacza - mówi pan Wojciech, mieszkaniec Marysieńki, który korzysta z tej trasy kilka razy dziennie. Tuż przed skrzyżowaniem z ul. Warszawską jezdnia rozdwaja się na dwa pasy: dla skręcających w kierunku osiedla Piaski (pas lewy) i skręcających w kierunku Jabłonny (pas prawy). Korki najczęściej tworzą się, kiedy lewoskręt jest wypełniony samochodami po brzegi, a jeszcze inni chcieliby wjechać na niego jeszcze tuż przed rozjazdem. Równie nieciekawa sytuacja robi się, kiedy lewoskręt stoi pusty, a zajmujący prawy pas czekają na czerwonym świetle. Wówczas kierowcy chcący pojechać w kierunku Zegrza są przyblokowani przez samochody stojące na prawym pasie. Po latach takiej sytuacji starostwo odpowiedzialne za ulicę Sobieskiego chciałoby to zmienić.

Kup bilet

Kiedy to poprawią?

- Zarząd powiatu ogłosi niebawem przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 61 (ul. Warszawska) z ul. Sobieskiego w Legionowie - informuje Joanna Kajdanowicz, rzecznik prasowy legionowskiego starostwa, która jednocześnie stwierdziła, że nie są jeszcze znane koszty wydłużenia lewoskrętu.

- Termin wykonania prac jest uzależniony od wielu czynników, m.in. od tego, czy uda się wyłonić wykonawcę projektu przebudowy skrzyżowania, od czasu, w jakim projektantowi uda się uzyskać niezbędne uzgodnienia w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a następnie od czasu, w jakim zostanie wydane przez wojewodę pozwolenie na budowę. Dopiero w chwili, gdy powiat zakończy powyższe procedury, możliwe będzie ogłoszenie przetargu na wykonanie prac - dodaje Joanna Kajdanowicz.

Jak zatem widać, kierowcy muszą uzbroić się w anielską cierpliwość.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (14)

# Fraida

18.10.2017 10:36

-to nie jest jedyna, nie do końca przemyślana inwestycja w mieście - owszem mamy ładny dworzec kolejowy - ale tuż pod nim - od strony miasta księzycowy krajobraz - bez żadnej funkcjonalności - w porannym szczycie gdzie wiele osób podwozi swoich bliskich do kolejki -sytuacja robi się bardzo skomplikowana i niebezpieczna - nie prosimy o zakazy -ale o poprawę infrastruktury tego miejsca ,aby do końca służyło mieszkańcom- typowa wizja projektanta z "papierową fantazją"- takich niepraktycznych punktów mamy w mieście kilka -stawiajmy zawsze na funkcjonalność !

# lwo

18.10.2017 10:40

Partacza? Pewnie Żona Durki to projektowała, kolejny spaprany projekt, pfff.

 Daro

18.10.2017 21:51

To co dzieje się w naszym mieście to efekt prowadzonej od dawna polityki dogęszczania
Założę się o grube pieniądze że po przebudowaniu felernego skrzyżowania na Sobieskiego korki powrócą kiedy zrealizowany zostanie projekt wyburzenia społemowskiego blaszaka przy Sobieskiego i wybudowanie w tym miejscu kolejnego bloku
Cały problem polega na tym że sieć ulic zaprojektowana kilkanaście lat temu nie jest w stanie przyjąć takiego ruchu samochodów
Nie chcę być złym prorokiem ale przewidywałem co będzie się działo na Piłsudskiego po oddaniu parkingu przy dworcu
Ten sam problem, te wąskie uliczki nie są w stanie pomieścić tylu samochodów wyjeżdżających na raz w godzinach szczytu
Kto przy zdrowych zmysłach projektuje i buduje wielki parking w samym środku miasta przy wąskich uliczkach.
To wszystko to murowane kłopoty

REKLAMA

 Daro

18.10.2017 22:01

Do obrazu całości dodajmy całkowity brak porozumienia z koleją, większą cześć ruchu na Sobieskiego przekierowana jest z jedynej bezkolizyjnej przeprawy wybudowanej przez kolej
Gdyby takich bezkolizyjnych przepraw jak tunel byłoby kilka jak planowano to ruch rozłożyłby się równomiernie
A tak pewnie połowa ruchu w Legionowie przekierowana jest przez jedyny tunel

# Romantyk

20.10.2017 10:27

Kolejna poroniona idea to budowa wiaduktu/tunelu na na Bukowcu. Tam jest już przejazd, który po poszerzeniu DK61 za wiaduktem wystarczy do lokalnej obsługi (tranzyt pojedzie wiaduktem). Takiego tunelu/wiaduktu bardziej potrzeba gdzieś po środku, żeby realnie dodać kolejną przeprawę, zdywersyfikować możliwości skonunikowania poszczególnych dzielnic miasta. Mieszkańcy zgłaszali uwagi do projektu planu zagospodarowania przestrzennego w tym roku na etapie jego opiniowania i proponowali przeprawę w linii ul. 3 maja ale ekipa Romana uwaliła taki pomysł w zarodku. Po prostu brak jest jakiejkolwiek wizji, strategii na przyszłość. No chyba, że chodzi o to aby wybudować wiadukt za właściciela nowej galerii na Bukowcu.

 Daro

22.10.2017 23:50

#Romantyk napisał(a) 20.10.2017 10:27
Kolejna poroniona idea to budowa wiaduktu/tunelu na na Bukowcu. Tam jest już przejazd, który po poszerzeniu DK61 za wiaduktem wystarczy do lokalnej obsługi (tranzyt pojedzie wiaduktem). Takiego tunelu/wiaduktu bardziej potrzeba gdzieś po środku, żeby realnie dodać kolejną przeprawę, zdywersyfikować możliwości skonunikowania poszczególnych dzielnic miasta. Mieszkańcy zgłaszali uwagi do projektu planu zagospodarowania przestrzennego w tym roku na etapie jego opiniowania i proponowali przeprawę w linii ul. 3 maja ale ekipa Romana uwaliła taki pomysł w zarodku. Po prostu brak jest jakiejkolwiek wizji, strategii na przyszłość. No chyba, że chodzi o to aby wybudować wiadukt za właściciela nowej galerii na Bukowcu.

Po pierwsze, rozbudowa DK61 w wariancie który zaplanowano jedynie przeniesie korki za wiadukt
Aby nastąpiła realna poprawa drogę trzeba dociągnąć aż do Zegrza, inaczej nie ma to sensu
Po drugie to nie mieszkańcy proponowali tunel w samym środku miasta, dokładnie na 3 Maja tylko taki plan przedstawiła kolej podczas konsultacji społecznych
Z dziwnych, niezrozumiałych powodów w końcowych planach nie uwzględniono tam tunelu przy zastanawiającej bierności władz miasta
Tunel na Bukowcu, tunel na 3 Maja i tunel na Przystanku to jedyne rozwiązanie które umożliwiłoby rozdzielenie ruchu tranzytowego na lokalny
Ruch tranzytowy powinna przejąc przebudowana aż do Zegrza DK61

REKLAMA

# Romantyk

23.10.2017 08:40

Tunel na 3 Maja proponowali kiedzkańcy w tym roku przy okazji kobsultacji społecznych planu zagospodarowania przestrzennego i tego dotyczył mój komentarz, proszę sobie sprawdzić zestawienie zgłoszonych uwag (jest dostępne publicznie) i dopiero potem wygładzać swoje mądrości.

 Daro

23.10.2017 09:00

#Romantyk napisał(a) 23.10.2017 08:40
Tunel na 3 Maja proponowali kiedzkańcy w tym roku przy okazji kobsultacji społecznych planu zagospodarowania przestrzennego i tego dotyczył mój komentarz, proszę sobie sprawdzić zestawienie zgłoszonych uwag (jest dostępne publicznie) i dopiero potem wygładzać swoje mądrości.

Czy to jest ważne czy projekt tunelu na 3 Maja przedstawili kolejarze czy mieszkańcy, ważne jest że ten tunel nie powstał
Nie chcę się kłócić ale kiedyś czytałem że to kolejarze przyszli na konsultacje społeczne z gotowym projektem tunelu na 3 Maja który to projekt nie został uwzględniony w końcowych ustaleniach

 Daro

23.10.2017 09:26

Trochę musiałem poszperać w archiwalnych materiałach
I podaję za Toiowo które już w 2012 roku napisało i tu cytuję
Tunel nadziei
"Z tego powodu modernizacja linii kolejowej relacji Warszawa

REKLAMA

 Daro

23.10.2017 09:28

Trochę musiałem poszperać w archiwalnych materiałach
"Z tego powodu modernizacja linii kolejowej relacji Warszawa

 Daro

23.10.2017 09:28

"Z tego powodu modernizacja linii kolejowej relacji Warszawa

 Daro

23.10.2017 09:32

Niestety tak działa cytowanie na tym portalu które wycięło mi cały cytowany tekst
W sumie chodzi o to że z PLANÓW wycięto tunel na przedłużeniu 3 Maja jak i projekt tunelu na Bukowcu na którego powstanie nie chcieli zgodzić się mieszkający tam radni

REKLAMA

# Romantyk

23.10.2017 09:41

Jasne. Nie ma znaczenia kto zgłaszał. Chodziło mi tylko o wskazanie, że pomysł budowy tunelu w maju bieżącego roku powrócił, bo zgłaszali go okoliczni mieszkańcy. Ale rada miasta nawet nie chce podjąć tematu. A co do tunelu na Bukowcu to z tego co się orientuję to mieszkańcy okolicy również go nie chcą. Bo prezydent naobiecywał na początku tego roku że w końcu uspokoi ruch w okolicy bo jest to samo co w okolicy tunelu tylko że na Bukowcu nie ma nawet ekranów. Ale prezydent na spotkaniu z mieszkańcami obiecał a potem się wypiął. Mieszkańcy i słusznie nie chcą tego tunelu bo skoro nie mogą liczyć na prezydenta i swojego radnego to dlaczego mają się wystawiać a potem znosić coś takiego jak przy obecnym tunelu.

 Daro

23.10.2017 12:43

Gdyby rada miejska wykazała jakiekolwiek zainteresowanie tym dlaczego z planów zniknął projekt tunelu na przedłużeniu 3 Maja jak i zniknął projekt podziemnego przejścia które miało pojawić się na miejscu zlikwidowanego przejazdu na Parkowej to może na Bukowcu nie byłoby drogi objazdowej, nie byłoby protestów mieszkańców jedynego tunelu na Przystanku duszących się w spalinach a z podatków nas wszystkich nie byłoby potrzeby budowania kładki nad torami
Szanse na to były ale priorytetem była budowa dworca, reszta się nie liczyła
Ta ekipa urządziła nas na lata
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024