REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Lazurowa: 89 drzew do wycinki, przedwojenny dom do zburzenia

źródło: Czytelnik


REKLAMA

Lazurowa: 89 drzew do wycinki, przedwojenny dom do zburzenia

Zanim powstanie druga jezdnia i drogi dla rowerów, trzeba oczyścić teren pod plac budowy. Sprawdzamy rachunek strat.

Od kilku dni mieszkańcy Jelonek i Chrzanowa mogą obserwować wycinkę drzew i inne prace porządkowe, trwające przy Lazurowej. To oczywiście przygotowania do przebudowy kolejnego odcinka ulicy - od Sterniczej do Górczewskiej.

- Do wycinki przeznaczono 89 drzew, spośród których 70 to klony srebrzyste - mówi Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Klony srebrzyste to w Polsce gatunek obcy i uznawany za mało wartościowy, zaś drzewa rosnące przy Lazurowej są zaatakowane przez jemiołę. W przyszłości i tak czekałaby je wycinka. Dla wielu osób większą stratą będzie zburzenie domu rodziny Szelenbaumów, stojącego u wylotu ulicy Doroszewskiego. Powstał on w 1921 roku, ale nie ma dużej wartości historycznej i dlatego nie znalazł się pod ochroną konserwatora zabytków. Teraz czeka go rozbiórka, bo koliduje z nową jezdnią Lazurowej.

Nowa Lazurowa

Przebudowa odcinka od Sterniczej do Górczewskiej to kolejny etap przekształcania Lazurową w dwujezdniową arterię. Ulica będzie mieć cztery pasy ruchu oraz dodatkowe pasy do skrętu w lewo i prawo, zatoki autobusowe, chodniki o standardowej szerokości (co najmniej 2 m), dwie drogi rowerowe szerokie na 2,5 m, nowe odwodnienie i oświetlenie. Nie wiadomo jeszcze, czy przy ulicy staną ekrany akustyczne i ile drzew i krzewów zostanie zasadzonych w zamian za wycięte klony.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo







15.02.2017 14:58 #wwwaaa
no i fajnie :) cos długo im to idzie
15.02.2017 15:01 #jkk
Dom oszpecony remontami? O budowie Nowolazurowej mówiło się już ponad 40 lat temu. Wiadomo było, że ten dom pójdzie do rozbiórki - inwestowanie w niego większych pieniędzy nie miało sensu. W połowie lat siedemdziesiątych powstawały osiedla przy Lazurowej, wiadomo było że poszerzenie ulicy odbędzie się w stronę na zachód od istniejącej jezdni. Nawet jeszcze w tej chwili można odtworzyć pierwotny kształt tego palacyku - jak nazwał go kilka lat temu redaktor Burkiewicz. Ciekawostką są w tym obiekcie piwnice w których można stworzyć stylową piwiarnie - widziałem taką w niemieckim Celle. Niestety, to już chyba tylko marzenie. Pozostanie na osłodę starszy o kilka lat budynek gospodarczy pod którym przewiduje się trasę 2 linii metra.
15.02.2017 17:33 #zjelonek
Gatunek obcy i mało wartościowy ? A to jest aleja w mieście czy las produkcyjny ? A może wyciąć wszystkie "obce i małowartościowe" gatunki w Ogrodzie Saskim , Łazienkach a może nawet Ogrodzie Botanicznym ?
Wg mnie projekt zakładający wycięcie wszystkich drzew wzdłuż Lazurowej to porażka , znakomicie potwierdzająca sposób myślenia urzędników o ekologii i jakości życia w mieście. Jednokierunkowa jezdnia spokojnie się by zmieściła w starym śladzie , a stare drzewa zniszczone przez jemiołę można by wycinać sukcesywnie dopiero gdy przyjmą i urosną te nowe zasadzone po zakończeniu przebudowy.
Tyle że pewnie nie zostaną zasadzone , tak jak przy przebudowie Powstańców czy Górczewskiej. W zamian miasto rozpisze przetarg na "nowoczesne" pochłaniacze smogu...
Tą chałupę też można było ominąć łukiem , tylko ktoś się upiera przy wiadukcie nad Górczewską chociaż bez pomiaru ruchu widać że bardziej potrzebny jest wiadukt nad Lazurową - może dlatego nie powstanie żaden
15.02.2017 20:22 #R.Szelenbaum
"Oszpecony remontami". Co za indolent to pisał?
15.02.2017 21:51 #@zjelonek
Tak powinno być. Obecna Lazurowa powinna zostać przekształcona w jezdnię dla kierunku północnego. Co więcej, nie tylko drzewa powinny zostać, ale cały układ z obecnym asfaltowym chodnikiem, rowem odwadniającym i napowietrzną linią oświetleniową. Dlaczego? Bo to co jest dobrze pełni swoją funkcję, a dobudowa połowy przekroju jest tańsza, niż całej ulicy. Tak postąpiono 30 lat temu na Al Żwirki i Wigury. Dobudowano nową jezdnię w technologii miejskiej oraz zachowano drzewostan i rowy odwadniające dawnej drogi do Okęcia. Ale to było w czasach, kiedy oszczędność była w cenie. Dzisiaj im ten miś droższy...

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie