REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Kupujemy "elektryki". Jest umowa na 400 milionów

  22 lipca 2019

alt='Kupujemy "elektryki". Jest umowa na 400 milionów'
źródło: materiały prasowe

Warszawa powoli przestawia się na autobusy zasilane prądem, czyli - pośrednio - polskim węglem. 130 takich wozów dostarczy hiszpański Solaris.

REKLAMA

Jak zapowiada warszawski ratusz, za dwa lata autobusy napędzane silnikami diesla zostaną całkowicie wycofane z Traktu Królewskiego. Zastąpią je m.in. elektryczne przegubowce hiszpańskiej marki Solaris. 22 lipca Miejskie Zakłady Autobusowe zawarły umowę na zakup aż 130 takich pojazdów. Warszawa zapłaci za nie 399,6 mln zł, z czego 45% pokryje dotacja z Unii Europejskiej.

Cichy tabor

Dostawy przegubowych Solarisów Urbino 18 Electric rozpoczną się w połowie przyszłego roku. Podobnie jak ich odpowiedniki z silnikiem Diesla, autobusy będą wyposażone w klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej oraz wtyczki USB, umożliwiające bezpłatne ładowanie np. smartfonów. "Elektryki" będą znacznie cichsze od spalinowego taboru. W odróżnieniu od niektórych napędzanych prądem samochodów nie będą wyposażone w ostrzegające rowerzystów emitery "fałszywego dźwięku".

Wstąp do księgarni

Ładowarki w drodze

Silniki nowych autobusów będą ładowane zarówno w zajezdni, jak i na pętlach, przy pomocy ulicznych ładowarek pantografowych o mocy 400 kW. MZA podpisały już w tej sprawie umowę z polską firmą Ekoenergetyka. Za zamówienie podstawowe, czyli 20 urządzeń w dziewięciu lokalizacjach, przewoźnik zapłaci 8,3 mln zł brutto. Sześć ładowarek stanie na pętli Wilanów, cztery na Chomiczówce, a po dwie na Nowodworach, Młynowie, Esperanto, Browarnej i Szczęśliwicach. Pierwsze urządzenia zaczną działać w połowie przyszłego roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# Marian

22.07.2019 19:34

Tragedia. Zamiast ropy będzie więcej węgla od ruskich szło. Teraz już klimatyzacja nigdy nie będzie włączana. Przesiadam się do samochodu.

# Soldi

23.07.2019 08:55

Nie wiedziałem, że klimatyzacja działa na ropę ;p a tak btw. publiczny transport w wersji elektrycznej jest dużo tańczy w eksploatacji.
A to, że chcesz się przesiąść do auta świadczy tylko o Tobie.

# Paweł

23.07.2019 18:55

#Soldi napisał(a) 23.07.2019 08:55
Nie wiedziałem, że klimatyzacja działa na ropę ;p a tak btw. publiczny transport w wersji elektrycznej jest dużo tańczy w eksploatacji.
A to, że chcesz się przesiąść do auta świadczy tylko o Tobie.

Może jest tańszy w eksploatacji, ale nie licząc kosztów zakupu. Zwykły 1,5 miliona kosztuje, a te kupiono za ponad 3 miliony sztuka. Do tego pół miliona jedna ładowarka. Jest to oczywiście nieopłacalne i nigdy się nie zwróci. A ceny prądu będą rosnac w Polsce. Dodatkowo ciekaw jestem czy taki autobus nie musi dłużej stać w ciągu dnia żeby się ładować.

REKLAMA

# Marian

23.07.2019 18:58

#Soldi napisał(a) 23.07.2019 08:55
Nie wiedziałem, że klimatyzacja działa na ropę ;p a tak btw. publiczny transport w wersji elektrycznej jest dużo tańczy w eksploatacji.
A to, że chcesz się przesiąść do auta świadczy tylko o Tobie.
A na co ma działać? Silnik na ropę to i klima napedzana przez niego też

# Wwa

24.07.2019 13:33

Polecam fachowy portal internetowy elektrowoz.pl
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe