REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Radny miasta Dariusz Figura proponuje przyspieszenie, Tramwaje Warszawskie niechętne

Którędy tramwajem na osiedle Ruda?
REKLAMA

REKLAMA

Którędy tramwajem na osiedle Ruda?

Pojawiła się realna szansa, że na Bielany powróci kultowa piętnastka. Za kilka miesięcy Tramwaje Warszawskie rozpiszą bowiem przetarg na opracowanie studium wykonalności przedłużenia trasy tej linii od pętli Marymont-Potok do osiedla Ruda. - To pozwoli określić koszty oraz to, który wariant przebiegu trasy zrealizujemy - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

REKLAMA
Zabrana z Bielan linia tramwajowa nr 15 trasę ze Śródmieścia kończy obecnie na pętli Marymont-Potok. W efekcie na odcinku od pl. Wilsona do pętli wagony są prawie puste. Spora część pasażerów mieszka bowiem na osiedlu Ruda oraz przy Gwiaździstej i przesiada się do autobusu już na pl. Wilsona. W poprzednich latach analizowano wydłużenie tej trasy tramwajowej poprzez ułożenie torów pod wiaduktem Trasy AK, wzdłuż Potockiej. Dziś pojawia się szansa, żeby tory puścić ul. Mickiewicza na osiedle Ruda, przebudowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wiaduktem nad Trasą.

- Na wiadukcie nad Broniewskiego ma być wylewana dodatkowa warstwa, by zwiększyć jego nośność, a sam most będzie poszerzany na zastrzałach. Podobny manewr należałoby zastosować w ciągu ul. Mickiewicza i uzyskać konstrukcję może trochę szerszą i przygotowaną do wybudowania na niej torowiska - uważa stołeczny radny Dariusz Figura. Jego zdaniem zaplanowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na jesień 2012 r. gruntowna modernizacja Trasy AK wraz z przebudową większości wiaduktów łączących Żoliborz i Bielany stwarza doskonałą okazję do jednoczesnego wydłużenia torów tramwajowych biegnących ulicą Mickiewicza w kierunku bielańskiego osiedla Ruda.

Dobudują, ale dopiero za kilka lat

Wykonanie nowego torowiska w ramach przebudowy wiaduktu nad Trasą AK jest raczej mało realne, gdyż GDDKiA ma już pozwolenie na rozpoczęcie przebudowy. - Oczywiście jest możliwość wprowadzenia zmian do projektu, bo tak został ogłoszony przetarg.

Pojawia się szansa, żeby tory puścić ul. Mickiewicza na osiedle Ruda, przebudowanym przez GDDKiA wiaduktem nad Trasą AK.
Jak miasto się zdecyduje i wystąpi do nas z taką propozycją, to my ją przeanalizujemy - mówi krótko Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA. Jednocześnie nie ukrywa, że po zakończeniu robót budowlanych w 2015 r. taka inwestycja może również zostać przez GDDKiA przeanalizowana jeszcze raz.

Nadzieje radnego Figury na skoordynowanie w czasie tych dwóch inwestycji rozwiewają też sami tramwajarze. - Bądźmy szczerzy. Tras tramwajowych nie projektuje się i nie buduje w ciągu pół roku - mówi Michał Powałka. Jednocześnie podkreśla, że wcale nie jest powiedziane, że tory muszą zostać poprowadzone przez wiadukt ul. Mickiewicza. - To jest jeden z sześciu wariantów, które będą brane pod uwagę - dodaje rzecznik.

Alternatywą jest wariant przez Gwiaździstą

Konkurencyjną koncepcją jest poprowadzenie torów wzdłuż Kępy Potockiej w okolice pętli autobusowej na ul. Gwiaździstej. Dariusz Figura uważa to za mało ekonomiczne rozwiązanie, bo więcej pasażerów mieszka przy Klaudyny niż Gwiaździstej. W tym wariancie, zamiast przebudowy wiaduktu nad Trasą AK, tramwaj przejeżdżałby pod ekspresówką dołem. W wariancie "Klaudyny" dodatkowo konieczna może być likwidacja ogródków działkowych po zachodniej stronie ul. Klaudyny oraz poprowadzenie kanałem podziemnym krótkiego odcinka rzeczki Rudawki. To, na które rozwiązanie zdecydują się tramwajarze, okaże się po opracowaniu studium wykonalności.

- Przewidujemy dwa potencjalne korytarze przebiegu trasy: wzdłuż ul. Potockiej i Gwiaździstej lub wzdłuż Mickiewicza i Klaudyny, ale analizowane będą warianty różniące się np. rozwiązaniem zakończenia trasy: pętlą lub krańcem oporowym dla tramwajów dwukierunkowych - mówi rzecznik Tramwajów. - Dodatkowo sprawdzimy także wariant pośredni, czyli z pętlą przy ul. Gwiaździstej, ale trasą poprowadzoną od Klaudyny przez Podleśną. Jak widać, możliwości jest wiele, a różnią się one wygodą dla pasażerów, niezbędnymi wydatkami na przebudowę kolizji czy skalą wykupu gruntów. Owszem, zabudowa jest bardziej rozwinięta wzdłuż ul. Klaudyny, ale za to mieszkańcy części wysokich bloków bliżej mieliby do tramwaju na Gwiaździstej. Studia wykonalności powstają właśnie po to, by przesądzić w sposób obiektywny, z uwzględnieniem wielu kryteriów merytorycznych, który korytarz jest najlepszy - podkreśla Powałka.

Anna Przerwa

Którędy powinno przebiegać torowisko? Głosy w tej sprawie prosimy kierować pod numery tel.: (22) 392-08-30, 22 614-58-28, lub mailem na adres redakcja@gazetaecho.pl . Zapraszamy też do udziału w dyskusji pod tym artykułem.


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany





24.02.2012 00:26 #Bej
Po co za wszelką cenę pchać się tam z tramwajem? Jedyna różnica będzie polegała na większych kosztach ZTM i większej liczbie wypadków... Może lepiej skupmy się nad II linią metra? Albo jeżeli już chodzi o tramwaje to może ten na Białołękę?
24.02.2012 09:31 #bus
Proste! Komunikacja tramwajowa jest co najmniej 2 razy droższa w budowie od wydzielonej jezdni autobusowej, która może powstać zamiast wydzielonego torowiska. Same utrzymanie infrastruktury tramwajowej to dalsze wyrzucanie pieniędzy w błoto (nieporównywalnie droższe), które Warszawa ma na ten cel. Rozumiem, że jakaś infrastruktura już istnieje i buduje się wewnątrz jakieś połączenia usprawniające ruch tramwajowy, ale nieporozumieniem jest budowa nowych linii które są całkowicie nieefektywne ekonomicznie w porównaniu z transportem autobusowym. Patrząc na ekologię, to nowoczesny tabor autobusowy posiada źródło napędu o dużo wyższej sprawności niż tramwaj..., a dodatkowo nie stanowi takiego źródła uciążliwości jak tramwaje.
24.02.2012 10:06 #eRDe
Moim zdaniem ciekawa inicjatywa. Jak najbardziej tak dla tramwaju:)
24.02.2012 12:40 #Geniusztramwajarstwa
Ja nie rozumiem upierania się przy odrębnych torowiskach. Przy częstotliwości ruchu 2-3 składy na godzinę spokojnie można tory wpuścić w jezdnię. Niczego nie trzeba by było wyburzać ani karczować.
Patrz 29-tego Listopada

Tor też może być pojedynczy.
Patrz historia linii 20

W wariancie Klaudyny (tor pojedynczy od Rudzkiej) może nawet być bez mijanki.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Sprzedam samochód
 Sprzedam. Toyota Verso 2.0; diesel; 2009; 161500 km. Bordowy. Uszanowany. Badanie do 10.04.2020 r. 508-385-718

Usługi inne
 Komputeropisanie -prace dyplomowe,formatowanie prac,CV+LM inne teksty -691707327

Nauka
 Witaj, czy zastanawiałeś się, ile możesz zyskać znając lepiej język angielski ? O tym, jak ważna jest praktyczna znajomość tego języka przekonują się Ci, którzy wyjadą do pracy za granicę. Często też angielski jest wymagany przez pracodawców w Polsce. Od pracowników oczekuje się umiejętności rozmawiania przez telefon, korespondowania przez Skype lub prowadzenia rozmów "na żywo" na tematy zawodowe. Dlatego zachęcam Cię - zapoznaj się z moim zaproszeniem na wyjątkowo skuteczne kursy angielskiego, które prowadzę na Skype. Nauka ze mną będzie dla Ciebie, pod kątem Twoich potrzeb. Gdziekolwiek jesteś, w dogodnej dla Ciebie porze Nauka języka przez Skype to swoboda w wyborze dnia i godziny nauki. Zyskujesz też czas i pieniądze, które być stracił/ straciła na dojazdy na kursy stacjonarne. joanna.angielski@interia.pl Tel: 575 249 030 www.angielski-skype.pl

Oddam za darmo
 Cześć, jestem Olivia i mam 25 lat. Chętnie poznam normalnego i realnego faceta bez kompleksów i nałogów. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i dobry charakter, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna, jednak fajnie by było zobaczyć zdjęcie osoby z którą się kontaktuje. Zainteresowany osoby zapraszam do kontaktu(tylko w wieku +23). Więcej moich zdjęć można zobaczyć - umowiesie.pl/olivia88


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA