REKLAMA

Inwestycje

Koniec prac przy tunelu. Piesi schodzą pod ziemię

źródło: ZMID


Koniec prac przy tunelu. Piesi schodzą pod ziemię

Za nami otwarcie ostatniej części wielkiej inwestycji w centrum Wawra: kontrowersyjnego przejścia pod Żegańską.

REKLAMA

Dwa lata poważnych utrudnień w Międzylesiu dobiegły końca. 28 października otwarto oczekiwany od wielu lat tunel drogowy w ciągu Zwoleńskiej i Żegańskiej, z którego korzystają pasażerowie autobusów, kierowcy i rowerzyści. 4 listopada zamknięto przejazd kolejowy łączący Anin i Sadul. To zgodne z polityką PKP Polskich Linii Kolejowych, zgodnie z którą docelowo wszyscy będą pokonywać linię otwocką - rozbudowaną o trzeci tor dla pociągów dalekobieżnych - bezkolizyjnie. Dotyczy to także pieszych, którzy musieli czekać na swoją kolej niemal miesiąc. Dopiero 23 listopada oddano do użytku długie przejście podziemne, łączące okolice Ferio i ratusza ze stacją SKM i zachodnią częścią Międzylesia. Dzień później otwarto także pochylnię dla tych rowerzystów, którzy wolą unikać jazdy wspólnym pasem z autobusami. Po stronie Ferio jest ona jednak zakończona windą.

Przejść podziemnych już nie budujemy, ale...

Budowa przejścia pod torami kolejowymi, na których dochodzi do śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych, raczej nie była kwestionowana przez mieszkańców dzielnicy. Fala krytyki spadła za to na nowe podziemie pod Żegańską. Przed wawerskim ratuszem piesi muszą ustępować miejsca na ziemi kierowcom, co nie podoba się niektórym naszym czytelnikom.

- Czym jest wygoda kierowców w stosunku do męczarni, jakie muszą przechodzić piesi pokonując bezsensowne stopnie góra-dół-góra-dół? - pyta pan Robert.

Pojawiły się też głosy, że przejście podziemne, tak jak ich większość w Warszawie, szybko stanie się nieprzyjaznym miejscem i nieformalnym "szaletem". Teraz jest już jednak za późno na zmianę decyzji. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zdecydował, że przebudowany odcinek Zwoleńskiej i Żegańskiej będzie mieć w całości przekrój 2x2, choć zmian w projekcie dokonywano jeszcze w tym roku.

- Dwa pasy ruchu na rondzie Żegańska-Pożaryskiego zostały wprowadzone do projektu dopiero 30 maja tego roku, wraz z rozbuchaniem całego ronda - pisze Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza. - Przedtem projekt przewidywał przynajmniej symboliczne zwężenie wylotu i zniechęcenie do wyprzedzania na przejściu przy pomocy powierzchni paskowanych. Teraz na rondzie obowiązuje zasada "szybko i dynamicznie na pasach przy szkole, potem można wolniej".

Wiadukt byłby tańszy, ale...

- Zamiast trzech wiaduktów w Międzylesiu, Aninie i Radości po 20 mln mamy tunel za 150 mln - uważa nasz czytelnik. - Chyba jedynym powodem budowy tunelu zamiast wiaduktów było to, żeby cały ruch przejeżdżał obok centrum handlowego.

Wiadukt nad torami kolejowymi rzeczywiście był rozważany, ale już dziewięć lat temu wygrała koncepcja z tunelem. Jak pisaliśmy w czerwcu 2007 roku, wiadukt byłby o połowę (a nie 7-8 razy) tańszy. Pieniądze nie były najważniejsze.

- Zwyciężyła koncepcja tunelu droższa, ale mniej ingerująca w układ urbanistyczny osiedla i powodująca mniejsze problemy dla ruchu pieszego - pisaliśmy. - Budowa wiaduktu związana byłaby z koniecznością pokonania znacznej wysokości i wykonania stromych zjazdów o nachyleniu około 8%. Wiadukt musiałby być zbudowany ponad trakcją elektryczną linii kolejowej. Taką różnicę poziomów musiałby pokonać pieszy, przechodząc przez tory lub chcąc dostać się do przystanku autobusowego, który byłby zlokalizowany na wiadukcie.

W 2007 roku, gdy inwestycja podlegała Zarządowi Dróg Miejskich, za najważniejsze argumenty uznawano wygodę pieszych i troskę o krajobraz Międzylesia. Po podziale instytucji i utworzeniu Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych projekt tunelu stopniowo zmierzał w kierunku tego, co widzimy na własne oczy. Sądząc z komentarzy większość mieszkańców jest bardzo zadowolona z nowego tunelu i przejść podziemnych.

- Niektórzy zdążyli zapomnieć przez te ostatnie dwa lata, jakie były tu korki i niebezpieczne przejście - pisze pan Konrad. - Świetna inwestycja. Być może rzeczywiście zapomniano uwzględnić na całym odcinku ruch rowerowy, jednak ogólne wrażenie dawniej i dziś jest pozytywne.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer

Koniec prac przy tunelu. Piesi schodzą pod ziemię

źródło: ZMID


Koniec prac przy tunelu. Piesi schodzą pod ziemię

źródło: ZMID








02.12.2016 16:44 #bobas
Niestety podajecie jakieś niesprawdzone informacje a mówiąc wprost piszecie bzdury, że zwyciężyła koncepcja droższa ale mniej ingerująca w układ osiedla.
Nabudowano rond jak w szczerym polu przy autostradzie, tunel ma cztery pasy ruchu, wyburzono kilka przedwojennych budynków o wycięciu setek drzew nie wspomnę.
Co do cen budowy przykład pierwszy z brzegu - budowa wiaduktu (W m. Nowa Dęba w ciągu DK9 firma Skanska rozpoczęła prace budowlane związane z budową wiaduktu nad linią PKP LHS. Planowany koszt inwestycji to ok. 8,1 mln PLN. Termin zakończenia prac to grudzień 2013r.)link do strony GDDKIA pod spodem
Nikt rozsądny nie rozpatrywałby wiaduktu z przejściem górą dla pieszych, dla pieszych tak jak teraz trzeba budować przejścia podziemne, co do konieczności budowy zjazdów o spadku 8% - przy długich spadkach nie jest to potrzebne a miejsca na spadki jest wystarczjąco dużo.
A więc zwyciężyła koncepcja dużo droższa, powodująca dużo wyburzeń i konieczność budowy kilku rond. Dlaczego - śmiem twierdzić że to nabywca terenów ferio Wawer poczynił bardzo silne starania by to ta koncepcja skanalizowania całego ruchu z kilku miejscowości obok jego centrum handlowego w megatunelu zwyciężyła.
Więc naprawdę wygrałą koncepcja o wiele bardziej dezintegrująca otoczenie i o wiele droższa.Ma ona jedną zaletę, jak już jedziesz na drugą stronę torów to musisz przejechać obok Ferio Wawer.
Gratulacje za skuteczność dla włascicieli czyli spółki córki niemieckiego banku Raifeisen.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/11266/ Budowa-wiaduktu-w-Nowej-Debie-rozpoczeta
04.12.2016 22:31 #aom
02.12.2016 16:44
#bobas
co ty kolego za przeproszeniem pierniczysz...jakie setki drzew??? kilka brzozek i mnostwo krzakow za BP...lepsza ronda niz skrzyowanie ze swiatlami...a z tym wiaduktem to sie schowaj bo jest bez sensu budowac wiaduk na 15 metrow w jednorodzinnej zabudowie, chciales chyba sobie wybudowac pomnik wlasnej glupoty....

tunel jest super dojazd do CZD czy urzedu dzielnicy trwa chwile, a nie z 20minut jak sie trafilo pociag.... naprawde nie zwracajcie uwagi na takich wiecznie marudzacych "bobasów",,,,
05.12.2016 15:07 #coffee
#bobas napisał(a) 02.12.2016 16:44

Niestety podajecie jakieś niesprawdzone informacje a mówiąc wprost piszecie bzdury, że zwyciężyła koncepcja droższa ale mniej ingerująca w układ osiedla.
Nabudowano rond jak w szczerym polu przy autostradzie, tunel ma cztery pasy ruchu, wyburzono kilka przedwojennych budynków o wycięciu setek drzew nie wspomnę.
Co do cen budowy przykład pierwszy z brzegu - budowa wiaduktu (W m. Nowa Dęba w ciągu DK9 firma Skanska rozpoczęła prace budowlane związane z budową wiaduktu nad linią PKP LHS. Planowany koszt inwestycji to ok. 8,1 mln PLN. Termin zakończenia prac to grudzień 2013r.)link do strony GDDKIA pod spodem
Nikt rozsądny nie rozpatrywałby wiaduktu z przejściem górą dla pieszych, dla pieszych tak jak teraz trzeba budować przejścia podziemne, co do konieczności budowy zjazdów o spadku 8% - przy długich spadkach nie jest to potrzebne a miejsca na spadki jest wystarczjąco dużo.
A więc zwyciężyła koncepcja dużo droższa, powodująca dużo wyburzeń i konieczność budowy kilku rond. Dlaczego - śmiem twierdzić że to nabywca terenów ferio Wawer poczynił bardzo silne starania by to ta koncepcja skanalizowania całego ruchu z kilku miejscowości obok jego centrum handlowego w megatunelu zwyciężyła.
Więc naprawdę wygrałą koncepcja o wiele bardziej dezintegrująca otoczenie i o wiele droższa.Ma ona jedną zaletę, jak już jedziesz na drugą stronę torów to musisz przejechać obok Ferio Wawer.
Gratulacje za skuteczność dla włascicieli czyli spółki córki niemieckiego banku Raifeisen.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/11266/ Budowa-wiaduktu-w-Nowej-Debie-rozpoczeta
Nie porównuj kosztów budowy byle kładki w szczerym polu do tunelu w rejonie zurbanizowanym gdzie w grę wchodziła przekładka instalacji podziemnych i wykup gruntów. Nie rób tego bo się zwyczajnie ośmieszasz.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA


więcej

Dodaj samodzielnie on-line

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA

Ostatnio na forum

więcej na forum Wawer

nasi przedsiębiorcy


Czytaj także


Warto wiedzieć


Kronika policyjna


Artykuł sponsorowany


Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie