REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Kładka obok... przejścia? Dziwny plan dla Górczewskiej

  24 kwietnia 2018

alt='Kładka obok... przejścia? Dziwny plan dla Górczewskiej'
źródło: UM Warszawa

Jak dostać się z Moczydła do parku Szymańskiego? Wyjścia są dwa: przy Elekcyjnej albo przy Trasie Prymasa Tysiąclecia. W przyszłości mogą powstać jeszcze dwa przejścia: naziemne i kładka. Obok siebie.

REKLAMA

Propozycje budowy między parkami zarówno kładki dla pieszych i rowerzystów, jak i klasycznego przejścia, pojawiają się od lat. W 2015 roku mieszkańcy zgłosili kładkę do budżetu partycypacyjnego, ale nie została dopuszczona do głosowania z powodu zbyt wysokich kosztów budowy, szacowanych na 5 mln zł.

Warto?

Kładka nad ruchliwą drogą nie jest niczym dziwnym ani nowym. Górczewska od nowa. Zieleń, jezdnie czy buspasy? Górczewska od nowa. Zieleń, jezdnie czy buspasy?
Sześć pasów czy cztery? Więcej zieleni czy buspasy? Trwają konsultacje, które budzą ogromne emocje na Woli i Bemowie.
Można takie znaleźć nad Trasą Toruńską, na Ostrobramskiej czy nawet w al. Niepodległości. Górczewska jest jednak planowana do kompleksowej przebudowy po zakończeniu prac nad metrem. W obu wyłożonych do konsultacji wariantach zagospodarowania ulicy znalazło się nowe przejście dla pieszych w połowie odległości między Elekcyjną a Trasą Prymasa Tysiąclecia, oczywiście wyposażone w sygnalizację świetlną. Obok niego zostawiono jednak miejsce pod "kładkę w formie zielonej estakady do realizacji w przyszłości".

- Wspomniana kładka musiałaby spełniać wszelkiego typu wymogi np. dla osób niepełnosprawnych, rowerzystów czy osób z wózkami dziecięcymi - mówił rok temu Mariusz Gruza, rzecznik urzędu dzielnicy. - Odpowiedni projekt i architektura takiej kładki mogłyby zapewnić wygodną komunikację między dwoma parkami i jednocześnie nie powodować utrudnień komunikacyjnych na Górczewskiej. Jest to oczywiście głos w dyskusji, a konkretne rozwiązania będą musiały być skonsultowane z mieszkańcami.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (5)

# NIE

25.04.2018 10:43

Ciekawe, ile zieleni ubędzie, żeby tam wstawić tego kładko-grzmota... Przecież trzeba gdzieś wyprowadzić schody i zapewne potężną pochylnię, żeby jej nachylenie umożliwiało podjazd wózkiem.
Nie podoba mi się pomysł rodem z lat 70. kolejnego betonowego rupiecia, budowanego w imię "niezakłócania jazdy kierowcom". Kładki i przejścia podziemne powinny być LIKWIDOWANE, a ruch samochodowy uspokajany. Ten pomysł cofa nas do ciemnej upy.

# Metalowy.Kurczak

25.04.2018 18:21

tylko tunel pod ulicą z łagodnymi zjazdami - dla wszystkich wygodniej i bezpieczniej.

# qvertz

06.05.2018 09:36

Żadna kładka nie jest tam potrzebna. 100 metrów obok jest normalne przejście dla pieszych i to w zupełności dotąd wystarczało. Bezpiecznie i komfortowo. Zamiast tego Wola mogłaby na miejscu tego dziwnego parkingu przy basenach zbudować wreszcie porządny Dom Kultury, a nie niszczyć kawał parku przy Elekcyjnej (swoją drogą, to jaki debil wpadł na pomysł budowy jakiegoś klocka w miejscu placu zabaw dla dzieci i zniszczeniu mnóstwa zieleni przy tym, skoro przy Górczewskiej przy basenach jest tak wielki, niewykorzystany zupełnie kawał placu?).

REKLAMA

# Ven

07.05.2018 13:08

Przejście nadziemne to dobry pomysł, ale nie jako kładka. Buduje się nad trasami łagodne i szerokie wiadukty dla dzikich zwierząt - czemu nie pójść w tę stronę i wybudować szerokie pokryte zielenią i alejkami połączenie obu parków? Zieleni nie ubędzie, podjazdy nie będą bardziej strome niż alejki na moczydle, a dodatkowo może być to ciekawy punkt, by spojrzeć przed siebie nieco z góry.
Wszyscy ci, którzy dzisiaj są zagorzałymi wrogami samochodów, za kilka lat będą dowozić swoje pociechy do szkoły, przedszkola, na balet, karate, judo, piłkę etc. i będą psioczyć jaki to debil kazał robić pasy co 15m. Żyjemy tu wspólnie - i kierowcy i piesi. Myslmy czasem też o innych, nie tylko o własnej wygodzie.

# Kość

10.05.2018 14:44

Co stoi na przeszkodzie żeby obok siebie funkcjonowały przejście dla pieszych (przy skrzyżowaniu Górczewskiej i Elekcyjnej) a na przedłużeniu alejek parkowych kilkadziesiąt/kilkaset metrów dalej szerokie przejście nadziemne jak pisze Ven? Bezkolizyjne połączenie dla spacerowiczów i przejście szeroką łagodnie nachyloną estakadą jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż przymusowe "spacerowanie" wzdłuż Górczewskiej do istniejących przejść, albo dodawanie kolejnego przejścia (i zapewne świateł) na tej szerokiej ruchliwej ulicy? Potraktujmy to jako połączenie parków a nie przejście dla śpieszących się pieszych i rowerzystów.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break