REKLAMA

Białołęka

Inwestycje

 

Kiedy pojedziemy Sieczną? "Głębocka jest najważniejsza"

  29 marca 2017

alt='Kiedy pojedziemy Sieczną? "Głębocka jest najważniejsza"'
autor mapki: Waldemar Roszak.

Start komunikacji miejskiej pomiędzy Głębocką a granicą z Markami zależy od budowy 860-metrowej ulicy.

REKLAMA

Budowa Siecznej była jednym z najczęściej poruszanych tematów na spotkaniu z wicedyrektorem Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, które odbyło się 22 marca w szkole przy Głębockiej.

- Według moich informacji Urząd Dzielnicy Białołęka, bo to on będzie budować tę ulicę, czeka już w boksach startowych i wystąpi o niezbędne zgody tak szybko, jak będzie to możliwe - odpowiadał Piotr Smoczyński, wyręczając obecnego na widowni wiceburmistrza Jacka Poddębniaka.

Procedury, procedury...

Jednoczesne rozpoczęcie przebudowy Głębockiej i budowy Siecznej jest niemożliwe ze względów proceduralnych. Obie inwestycje będą prowadzone na mocy specustawy drogowej. Sęk w tym, że zabrania ona występowania o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla dwóch ulic naraz, jeśli mają one jakieś punkty kolizyjne.

- Obie inwestycje do realizacji potrzebują różnych części tej samej działki - wyjaśnia Marzena Gawkowska, rzeczniczka białołęckiego ratusza. - W lutym otrzymaliśmy od ZMID prośbę, abyśmy nie występowali o pozwolenie na budowę Siecznej w trybie specustawy drogowej, bo zablokujemy budowę Głębockiej, która ma priorytet. Musimy czekać, aż decyzja dla ZMID stanie się ostateczna i interesująca nas nieruchomość wróci do obrotu prawnego, okrojona o część niezbędną do przebudowy Głębockiej.

ZMID wystąpił o pozwolenie na budowę w ubiegłym miesiącu. Zazwyczaj czas oczekiwania na ten dokument to 90 dni, zaś po miesiącu - jeśli nie ma odwołań - decyzja staje się ostateczna. Oznacza to, że przy dobrym wietrze białołęcki ratusz może złożyć dokumenty dotyczące Siecznej najwcześniej w czerwcu. Plany urzędników mogą jednak pokrzyżować mieszkańcy składający odwołania.

- Z doświadczenia dotyczącego innych inwestycji wiemy, że ta procedura trwa od kilku do nawet kilkunastu miesięcy - mówi Gawkowska. - Np. na ostateczną decyzję ZRID w przypadku pierwszego etapu budowy Kartograficznej czekaliśmy 15 miesięcy.

Zapraszamy na zakupy

Co nam da Sieczna?

Jeśli spojrzymy na mapę komunikacji miejskiej Warszawy i Marek, łatwo zauważymy ogromny, pusty obszar pomiędzy Głębocką, trasą S8, Piłsudskiego i ciągiem ulic Sosnowa-Kościuszki-Lewandów. Aby wydostać się z Lewandowa, mieszkańcy muszą albo maszerować do przystanków autobusowych na Głębockiej, albo korzystać z samochodów i stać w korkach. Budowa Siecznej umożliwi uruchomienie w tej części komunikacji miejskiej. Zyskają także piesi i rowerzyści. Na 860-metrowym odcinku ulicy powstanie chodnik i droga rowerowa, a także oświetlenie.

Rada Warszawy przyznała na budowę 860-metrowego odcinka Siecznej 9,2 mln zł, które urząd dzielnicy powinien wydać do końca przyszłego roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA