REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Kasprowicza: będzie labirynt przy stacji Wawrzyszew
REKLAMA

REKLAMA

Kasprowicza: będzie labirynt przy stacji Wawrzyszew

Po zbudowaniu drugiej nitki Kasprowicza piesi nie będą mieli łatwego życia: przejścia dla pieszych ze stacji Wawrzyszew będą przeprowadzane zakosami. To nie jedyny absurd drogowy w dzielnicy.

REKLAMA
- W tej chwili tysiące ludzi wychodzą z metra Wawrzyszew, przecinają na światłach Kasprowicza i idą dalej, głównie ulicą Wergiliusza - pisze nam pani Elżbieta. - Po przebudowie z metra trzeba będzie przejść kilka metrów w kierunku Młocin, potem na światłach Kasprowicza, skręcić i poczekać na światła przez ul. Wergiliusza i dopiero wejść na Wergiliusza w kierunku osiedla lub na targ. A wszystko po to, aby samochody mogły luksusowo wjechać na parking przed targiem. Mogłyby to samo zrobić przy obecnym przejściu, bez utrudniania ludziom życia, bo przecież i tak światła sterują ruchem. To samo szykują z drugiej strony metra, przy Wolumenie.

Nasza czytelniczka twierdzi, że zgłaszała problem do biura inżyniera ruchu, ale zyskała tylko odpowiedź, że "to się zobaczy". Czy naprawdę nie ma prostszego rozwiązania?

- Korekta lokalizacji przejścia dla pieszych przez Kasprowicza wiąże się z poprawą bezpieczeństwa - informuje nas Biuro Drogownictwa i Komunikacji. - W poprzednim miejscu było ono obsługiwane sygnalizatorami jednocześnie z pojazdami wyjeżdżającymi z drogi podporządkowanej, co prowadziło do niebezpiecznych sytuacji. Dlatego podjęto decyzję o zmianie miejsca przejścia. Ponadto w projektowanym rozwiązaniu przewidziano takie poprowadzenie ścieżki rowerowej, by bezkolizyjnie omijała duże potoki pieszych wychodzących ze stacji metra.

A na Młocinach chaos

To nie jedyny przykład chaotycznych rozwiązań drogowych na Bielanach.

System świateł drogowych przy zjeździe z mostu Północnego jest chyba najbardziej skomplikowanym układem drogowym w Warszawie - ponad 60 sygnalizatorów, które muszą być skoordynowane.
System świateł drogowych przy zjeździe z mostu Północnego jest chyba najbardziej skomplikowanym układem drogowym w Warszawie - ponad 60 sygnalizatorów, które, by zapewnić bezpieczny i sprawny przejazd, muszą być skoordynowane. I chociaż przejazd samochodem nie należy tam do najtrudniejszych, to już tramwaje mogą mieć problemy - bo dla każdego torowiska jest oddzielny semafor, a każdy musi współgrać z innymi. Efekt? Na większości świeci tylko żółty sygnał ostrzegawczy, bo synchronizacja wszystkich jest... niemożliwa.

- To skrzyżowanie działa obecnie w trybie "żółty migacz" - mówią drogowcy. - Nie znajduje się w pobliżu żadnego innego skrzyżowania, nie ma więc potrzeby synchronizacji.

A światła być muszą, bo taki jest wymóg prawa. - Liczba sygnalizatorów wynika z rozporządzenia ministra infrastruktury, które nakłada obowiązek osygnalizowania każdego strumienia ruchu na skrzyżowaniu, a w przypadku przejść dla pieszych oddzielonych azylami o szerokości ponad dwóch metrów wymagana jest oddzielna sygnalizacja dla każdego takiego przejścia.

Szkoda tylko, że prawo nie idzie w kierunku ułatwienia komuś życia - w tym przypadku drogowcom, kierowcom i tramwajarzom...

(wt)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany

Kasprowicza: będzie labirynt przy stacji Wawrzyszew





16.10.2012 19:46 #R17
Dziś wychodzisz i masz przejście. Będzie trzeba odejść i dopiero. A znając życie, lenistwo i poszanowanie prawa to już widzę tą poprawę bezpieczeństwa jak część będzie chodziła jak kiedyś bo szybciej, bliżej itd.
16.10.2012 22:21 #adams
no jestem ciekaw kiedy uruchomią światełka ?
ciekawe ile kasy poszło w błoto ?
17.10.2012 18:45 #eRDe
Sygnalizacja przy Zgrupowania AK Kampinos to piękny przykład kompetencji naszych włodarzy:(
17.10.2012 20:21 #Leszek
Największym absurdem jest wykonanie przez dzielnice Bielany przejścia dla pieszych przy budynku Wergiliusza 5 którę wychodzi prosto na zaparkowane prawidłowo samochody i płot bazaru Wolumen. A obok 10 metrów dalej jedyny chodniczek wiodący od Dantego do bramy bazarku z nie oznaczonym przjeściem.
18.10.2012 12:17 #jackaroo
Druga linia drogi Kasprowicza to jedna wielka pomyłka. Pieniądze poszły w błoto.
Niech nasi urzędnicy przestaną wreszcie betonować miasto. Ciągle światła, skrzyżowania i to ma być ułatwienie w podróżowaniu?

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Nauka
 CSL Lektor oferuje kompleksowe szkolenia przygotowujące uczestników do uzyskania kwalifikacji w zawodzie operatora maszyn do robót drogowych i ziemnych we wszystkich klasach specjalności. Zapraszamy na Nasz najbliższe szkolenia operatora: - zespołu maszyn do produkcji mieszanek betonowych (węzeł betoniarski), - pomp do mieszanki betonowej. Cena: - 1450 zł - węzeł betoniarski, - 1050 zł - pompa do betonu. Szkolimy w : 05-250 Radzymin, ul. 1 go Maja 7, tel. (22) 786 75 02, 02-275 Warszawa, ul. Al. Krakowska 110/114, tel. (22) 297 21 21, 18-400 Łomża, ul. Al. Legionów 27, tel. (86) 218 52 75. Dowiedz się więcej na www.kursylektor.pl Masz pytania ? Zadzwoń. Tel.503 903 303.

Oddam za darmo
 Cześć, jestem Olivia i mam 25 lat. Chętnie poznam normalnego i realnego faceta bez kompleksów i nałogów. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i dobry charakter, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna, jednak fajnie by było zobaczyć zdjęcie osoby z którą się kontaktuje. Zainteresowany osoby zapraszam do kontaktu(tylko w wieku +23). Więcej moich zdjęć można zobaczyć - umowiesie.pl/olivia88

Sprzedam samochód
 Sprzedam. Toyota Verso 2.0; diesel; 2009; 161500 km. Bordowy. Uszanowany. Badanie do 10.04.2020 r. 508-385-718

Dom i ogród
 NAPRAWA OKIEN I PEŁEN SERWIS 787-793-700


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA