REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

źródło: ZMID


REKLAMA

Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

Tunel drogowy jest już czynny, ale wciąż czekamy na otwarcie przejść podziemnych. Tymczasem w Internecie trwa spór o inwestycję.

REKLAMA

Po dwóch latach budowy udało się otworzyć oczekiwany od wielu lat tunel w Międzylesiu. Autobusy i samochody korzystają z przejazdu pod ulicami Patriotów i Szpotańskiego oraz torami kolejowymi od 28 października. Na otwarcie czekają jeszcze przejścia podziemne i droga rowerowa, zakończona po stronie ratusza schodami. Rozwiązanie, które Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych tłumaczy brakiem miejsca, ostro krytykują rowerowi aktywiści. Potrzeba budowy tunelu nie jest kwestionowana, ale inwestycji dostaje się z wielu powodów.

- Gdzie są drzewa na rondzie? Gdzie są drzewa wokół ronda? Gdzie są pasy na wszystkich kierunkach ronda? Gdzie jakaś mała, miła, ładna architektura? - to jeden z komentarzy na facebookowej stronie ZMID. - Robicie wiochę z Warszawy. Może wam odpowiada estetyka rodem z drogi krajowej. Co dobre w polu, nie przystoi w mieście. Nie czujecie?

Choć wszystkie ulice w Międzylesiu mają jeden pas ruchu w jednym kierunku, a Żegańska i Zwoleńska to drogi z dość niską kategorią Z (zbiorczą), pośrodku znajduje się tunel z czterema pasami ruchu. To pierwsze od lat przejście podziemne w Warszawie, które nie prowadzi na stację metra.

- Przejście podziemne pod jezdnią Żegańskiej powstało z potrzeby zapewnienia pieszym bezpieczeństwa - twierdzi ZMID. - Kierowcy pojazdów wyjeżdżających z tunelu mają w tym miejscu ograniczoną widoczność. Nie jest prawdą, że nie ma w tunelu miejsca dla rowerzystów. Ruch rowerowy jest w tunelu dozwolony na zasadach ogólnych.

- Kierowcy trąbią na rowerzystów, bo "przecież tam na górze mają jakąś pochylnię dla pedałów". To cytat - piszą aktywiści Warszawskiej Masy Krytycznej. - Jeździliśmy trzyosobowo, każdy rower osobno, a trąbieniu i brzydkim słowom z okien mijanych autek końca nie było.

ZMID odpowiada na krytykę podając liczby: 120 drzew, 10 tys. krzewów, 5 tys. róż 8,5 tys. m2 trawy. Drogowcy piszą też, że tylko wykonują założenia projektowe ujęte w miejskich planach i strategiach, a tunel jest z nimi jak najbardziej zgodny. Teoretycznie ma on stanowić część trasy mostu "na zaporze", która w przyszłości może przeciąć Międzylesie. Trasa znajduje się w planach od lat, ale na jej projekt i budowę Rada Warszawy nie przyznała ani grosza. Czy krytycy nowego tunelu mają rację?

- Oczywiście powinien powstać, ale jako dwa razy węższy, jako droga lokalna z dwoma pasami dla samochodów i dwoma dla rowerów - komentuje specjalista transportu Marcin Banach. - Jeśli ZMID sam przyznaje, że po stronie ratusza jest problem ze słabą widocznością i dlatego wyrzuca pieszych pod ziemię, to przyznaje się do skandalicznego błędu projektowego. Budując szeroki na dwa pasy wyjazd z tunelu i spychając pieszych pod ziemię otrzymujemy nie ulicę, ale autostradę. Ta inwestycja doskonale wpisuje się w politykę władz Warszawy, w której faworyzowani są kierowcy, a dyskryminowani piesi i rowerzyści.

Budowa tunelu kosztowała 87 mln zł. Kolejnych kilkadziesiąt milionów wydaliśmy na wykup gruntów.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer

Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

źródło: ZMID


Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

źródło: ZMID


Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

źródło: ZMID








17.11.2016 20:22 #Asderw
Jak zwykle cudowne dzieci dwóchnpedałów w pierwszym szeregu malkontantów. Jak jest ścieżka rowerowa to i tak jadą chodnikiem albo ulicą. Jak nie ma to wrzask.
Odkąd jest tunel, korki się skończyły. Płynnie przejeżdża się pod torami. Radość też odciążona.
A drzewa nie rosną w tydzień lub miesiąc. Z czasem się pojawią.
Wtedy jednak zacznie się narzekanie, że wszędzie pełno liści, że drzewa zasłaniają widok i że psy srają na trawnikach.
Żal!
18.11.2016 14:07 #Z Wawra
I ja popieram zwolenników, tylko po co to przejście podziemne koło UD? Chyba, że ma być w przyszłości ...szaletem? Jest przejscie naziemne, nikt nie będzie pchał się pod ziemię :)
18.11.2016 16:53 #bób
Jakie tu były korki, gdyby zamknąć przejazd w Radości tak jak został zamknięty w Aninie to korki byłyby jeszcze większe.Tymczasem zamiast trzech wiaduktów po 20 mln mamy tunel za 150 mln.Niedługo ma być zamknięty przejazd w Radości i wtedy cały ruch będzie przejeżdżał obok centrum handlowego FERIO co było chyba jedynym powodem budowy tunelu zamiast wiaduktów w każdej z trzech miejscowości.Anin, Międzylesie i Radość.
18.11.2016 21:03 #Zadowolony
Wreszcie normalny przejazd na drugą stronę torów. Brawo.
19.11.2016 16:53 #Warszawiak230
A nie można było wyrzucić Stację Benzynową BP i zrobić tunel prostopadły pod torami. Widocznie były za za głęboki na krótkim odcinku.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Nauka
 Czy przeszło Ci przez głowę, żeby mówić po angielsku? I nie chodzi mi o to, żeby za każdym razem zastanawiać się co powiedzieć tylko po prostu mówić od tak? Daj mi 3 minuty i zobacz jak w skuteczny sposób pomogę Ci przez Internet. Ja nazywam się Joanna i po prostu LUBIĘ UCZYĆ angielskiego. Dawniej nie było tak różowo. Kiedy zaczynałam naukę angielskiego miałam masę problemów z kilkoma rzeczami. Zobacz sama: 1.Motywacja - raz ją miałam a raz nie 2.Czas - najczęściej go nie miałam 3.Zmęczenie - ciężko uczyć się po pracy, kiedy człowiek jest zmęczony 4.Mistrzyni wymówek - tutaj znalazłam zawsze coś, żeby jednak się nie uczyć, np., nie mam czasu, nie chce mi się, pracuję na zmiany, przecież już próbowałam już i nic z tego nie wyszło... Po naszej pierwszej rozmowie będę wiedzieć na czym Ci zależy. Przygotuję nasze spotkania pod Ciebie. Darmowe materiały do nauki prześle Ci na Twojego maila. Joanna Mój mail: joanna.angielski@interia.pl Tel: 575 249 030 www.angielski-skype.pl

Fauna i flora
 SZCZENIAKI rasy GOŃCZY POLSKI ur. 07.10.2017 po proporcjonalnych, polujących rodzicach (ojciec m.in. Champion Pracy). DO ODBIORU od 01.12.2017 w Warszawie lub bezpośrednio w hodowli w m. Cibórz (w połowie drogi Działdowo-Brodnica). Kontakt tel. (23) 69 61 353; 507 043 472; 798 691 471, więcej info: www.parkwelski.vanti.pl Serdecznie zapraszamy.

Budowlane
 Deska elewacyjna PlasterTynk .Elastyczna okładzina elewacyjna - imitacja drewna Plastmaker producent imitacji drewna na wymiar poleca : - elastyczne deski dekoracyjne - belki rustykalne na wymiar Odwiedź naszą stronę wpisując w wyszukiwarkę słowo PLASTMAKER i zamów darmowy zestaw próbek http://deskaelastyczna.pl/

Dom i ogród
 pufy.pl/pufy/256-czapka-mikolaja-ekoskora.html Pufa czapka Mikołaja to oryginalny mebel, który jest idealny jako prezent na mikołajki i pod choinkę. Dzięki najwyższej jakości wykonania, będzie on nam służył przez długie lata - także po za sezonem świątecznym, gdyż jest wygodny bez względu na porę roku! Wysokość: 110 cm Wypełnienie: 140 l Podstawa: 70 cm Gwarancja pokrowiec: 24 miesiące Gwarancja wypełnienie: 6 miesięcy Koszt wysyłki (przedpłata): 20 zł Koszt wysyłki (płatność przy odbiorze): 25 zł Maksymalna ilość w przesyłce: 1 Więcej informacji na www.pufy.pl oraz pod numerem: 18 446 19 19 Infolinia: 801 622 900


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.