REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

źródło: ZMID


REKLAMA

Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

Tunel drogowy jest już czynny, ale wciąż czekamy na otwarcie przejść podziemnych. Tymczasem w Internecie trwa spór o inwestycję.

Po dwóch latach budowy udało się otworzyć oczekiwany od wielu lat tunel w Międzylesiu. Autobusy i samochody korzystają z przejazdu pod ulicami Patriotów i Szpotańskiego oraz torami kolejowymi od 28 października. Na otwarcie czekają jeszcze przejścia podziemne i droga rowerowa, zakończona po stronie ratusza schodami. Rozwiązanie, które Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych tłumaczy brakiem miejsca, ostro krytykują rowerowi aktywiści. Potrzeba budowy tunelu nie jest kwestionowana, ale inwestycji dostaje się z wielu powodów.

- Gdzie są drzewa na rondzie? Gdzie są drzewa wokół ronda? Gdzie są pasy na wszystkich kierunkach ronda? Gdzie jakaś mała, miła, ładna architektura? - to jeden z komentarzy na facebookowej stronie ZMID. - Robicie wiochę z Warszawy. Może wam odpowiada estetyka rodem z drogi krajowej. Co dobre w polu, nie przystoi w mieście. Nie czujecie?

Choć wszystkie ulice w Międzylesiu mają jeden pas ruchu w jednym kierunku, a Żegańska i Zwoleńska to drogi z dość niską kategorią Z (zbiorczą), pośrodku znajduje się tunel z czterema pasami ruchu. To pierwsze od lat przejście podziemne w Warszawie, które nie prowadzi na stację metra.

- Przejście podziemne pod jezdnią Żegańskiej powstało z potrzeby zapewnienia pieszym bezpieczeństwa - twierdzi ZMID. - Kierowcy pojazdów wyjeżdżających z tunelu mają w tym miejscu ograniczoną widoczność. Nie jest prawdą, że nie ma w tunelu miejsca dla rowerzystów. Ruch rowerowy jest w tunelu dozwolony na zasadach ogólnych.

- Kierowcy trąbią na rowerzystów, bo "przecież tam na górze mają jakąś pochylnię dla pedałów". To cytat - piszą aktywiści Warszawskiej Masy Krytycznej. - Jeździliśmy trzyosobowo, każdy rower osobno, a trąbieniu i brzydkim słowom z okien mijanych autek końca nie było.

ZMID odpowiada na krytykę podając liczby: 120 drzew, 10 tys. krzewów, 5 tys. róż 8,5 tys. m2 trawy. Drogowcy piszą też, że tylko wykonują założenia projektowe ujęte w miejskich planach i strategiach, a tunel jest z nimi jak najbardziej zgodny. Teoretycznie ma on stanowić część trasy mostu "na zaporze", która w przyszłości może przeciąć Międzylesie. Trasa znajduje się w planach od lat, ale na jej projekt i budowę Rada Warszawy nie przyznała ani grosza. Czy krytycy nowego tunelu mają rację?

- Oczywiście powinien powstać, ale jako dwa razy węższy, jako droga lokalna z dwoma pasami dla samochodów i dwoma dla rowerów - komentuje specjalista transportu Marcin Banach. - Jeśli ZMID sam przyznaje, że po stronie ratusza jest problem ze słabą widocznością i dlatego wyrzuca pieszych pod ziemię, to przyznaje się do skandalicznego błędu projektowego. Budując szeroki na dwa pasy wyjazd z tunelu i spychając pieszych pod ziemię otrzymujemy nie ulicę, ale autostradę. Ta inwestycja doskonale wpisuje się w politykę władz Warszawy, w której faworyzowani są kierowcy, a dyskryminowani piesi i rowerzyści.

Budowa tunelu kosztowała 87 mln zł. Kolejnych kilkadziesiąt milionów wydaliśmy na wykup gruntów.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer

Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

źródło: ZMID


Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

źródło: ZMID


Hit czy kit? Tunel połączył ulice, podzielił mieszkańców

źródło: ZMID








17.11.2016 20:22 #Asderw
Jak zwykle cudowne dzieci dwóchnpedałów w pierwszym szeregu malkontantów. Jak jest ścieżka rowerowa to i tak jadą chodnikiem albo ulicą. Jak nie ma to wrzask.
Odkąd jest tunel, korki się skończyły. Płynnie przejeżdża się pod torami. Radość też odciążona.
A drzewa nie rosną w tydzień lub miesiąc. Z czasem się pojawią.
Wtedy jednak zacznie się narzekanie, że wszędzie pełno liści, że drzewa zasłaniają widok i że psy srają na trawnikach.
Żal!
18.11.2016 14:07 #Z Wawra
I ja popieram zwolenników, tylko po co to przejście podziemne koło UD? Chyba, że ma być w przyszłości ...szaletem? Jest przejscie naziemne, nikt nie będzie pchał się pod ziemię :)
18.11.2016 16:53 #bób
Jakie tu były korki, gdyby zamknąć przejazd w Radości tak jak został zamknięty w Aninie to korki byłyby jeszcze większe.Tymczasem zamiast trzech wiaduktów po 20 mln mamy tunel za 150 mln.Niedługo ma być zamknięty przejazd w Radości i wtedy cały ruch będzie przejeżdżał obok centrum handlowego FERIO co było chyba jedynym powodem budowy tunelu zamiast wiaduktów w każdej z trzech miejscowości.Anin, Międzylesie i Radość.
18.11.2016 21:03 #Zadowolony
Wreszcie normalny przejazd na drugą stronę torów. Brawo.
19.11.2016 16:53 #Warszawiak230
A nie można było wyrzucić Stację Benzynową BP i zrobić tunel prostopadły pod torami. Widocznie były za za głęboki na krótkim odcinku.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie