REKLAMA

Forum › Bia³o³êka

REKLAMA

 drugastrona

05.10.2016 22:16

No oby. Druga jezdnia nie jest potrzebna do szczê¶cia, tym bardziej, ¿e za ciê¿kie pieni±dze buduje siê linia tramwajowa i kupuje tramwaje. Chyba nie po to, aby mieszkañcy je¼dzili w³asnym samochodem.

 tarantula01

06.10.2016 05:37

Tramwaj do Winnicy zaczêto projektowaæ pod koniec 2008 r. W lutym 2009 r. http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/tw/ztm-tram090204petla_win-.pdf.
Co zrobili z nim urzêdnicy ZTM? Odrzucili i dalej projektowali ¦wiatowida 2x3, a pêtlê tramwajow± 200 m od ul. Modliñ¶kiej. Efekty znamy. By³y trudno¶ci z wykonaniem w³a¶ciwego raportu oddzia³ywania inwestycji na ¶rodowisko i uzyskaniem decyzji ¶rodowiskowej, która zosta³a uzyskana dopiero w 2013 r., bo urzêdnicy ca³y czas musieli siê "mêczyæ" z wnioskiem. Zak³ada³ on w³a¶nie, aby:
a) ul. ¦wiatowida docelowo mia³a uk³ad 2x2, a na istniej±cej jezdni o szeroko¶ci 10-10,5 m zosta³ wyznaczony pas postojowy do parkowania równoleg³ego,
b) pêtla tramwajowa by³a przy ul. Modliñskiej
Dopiero zmiana szefa inwestycji w ZTM spowodowa³a inne podej¶cie i urzêdnicy ZTM zaczêli projektowaæ ¦wiatowida 2x2, a pêtlê Winnica tu¿ przy ul. Modliñskiej. Brawo! Ale 5 lat zosta³o straconych.
Ale ¿eby nie by³o ³atwo przy budowie ¦wiatowida 2x2, to urzêdnicy ZTM zaakceptowali budowê w pasie drugiej jezdni ul. ¦wiatowida chodników, latarni i d³ugich odcinków drogi rowerowej. Dokonali te¿ zburzenia pawilonów bazarku przy Æmielowskiej w takiej skali, jakby ul. ¦wiatowida mia³a mieæ nadal 2x3 pasy ruchu, czym pozbawili kilkadziesi±t ich miejsc pracy.
Czy jednak ktokolwiek z urzêdników odpowie za swoje bezmy¶lne dzia³ania?
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
http://radny.com.pl

 tarantula01

06.10.2016 05:37

Tramwaj do Winnicy zaczêto projektowaæ pod koniec 2008 r. W lutym 2009 r. http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/tw/ztm-tram090204petla_win-.pdf.
Co zrobili z nim urzêdnicy ZTM? Odrzucili i dalej projektowali ¦wiatowida 2x3, a pêtlê tramwajow± 200 m od ul. Modliñ¶kiej. Efekty znamy. By³y trudno¶ci z wykonaniem w³a¶ciwego raportu oddzia³ywania inwestycji na ¶rodowisko i uzyskaniem decyzji ¶rodowiskowej, która zosta³a uzyskana dopiero w 2013 r., bo urzêdnicy ca³y czas musieli siê "mêczyæ" z wnioskiem. Zak³ada³ on w³a¶nie, aby:
a) ul. ¦wiatowida docelowo mia³a uk³ad 2x2, a na istniej±cej jezdni o szeroko¶ci 10-10,5 m zosta³ wyznaczony pas postojowy do parkowania równoleg³ego,
b) pêtla tramwajowa by³a przy ul. Modliñskiej
Dopiero zmiana szefa inwestycji w ZTM spowodowa³a inne podej¶cie i urzêdnicy ZTM zaczêli projektowaæ ¦wiatowida 2x2, a pêtlê Winnica tu¿ przy ul. Modliñskiej. Brawo! Ale 5 lat zosta³o straconych.
Ale ¿eby nie by³o ³atwo przy budowie ¦wiatowida 2x2, to urzêdnicy ZTM zaakceptowali budowê w pasie drugiej jezdni ul. ¦wiatowida chodników, latarni i d³ugich odcinków drogi rowerowej. Dokonali te¿ zburzenia pawilonów bazarku przy Æmielowskiej w takiej skali, jakby ul. ¦wiatowida mia³a mieæ nadal 2x3 pasy ruchu, czym pozbawili kilkadziesi±t ich miejsc pracy.
Czy jednak ktokolwiek z urzêdników odpowie za swoje bezmy¶lne dzia³ania?
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
http://radny.com.pl

REKLAMA

 Strumykowa

06.10.2016 09:58

Je¿eli o mnie chodzi, to ta informacja bardzo mi siê nie podoba, i mam nadziejê, ¿e nasi radni przeciwstawi± siê planom Miasta, gdy¿:
1. By³em przeciwny budowie 3 pasmowej ¦wiatowida, ale dwupasmowa jest jak najbardziej ok i potrzebna. Zatem uwa¿am, ¿e Miasto nierzetelnie podchodzi do sprawy wykorzystuj±c jako pretekst sprzeciw mieszkañców, co do wcze¶niejszych planów trzypasmowej ¦wiatowida i po prostu chce kosztem tej inwestycji, znale¼æ czê¶æ kasy (naszej kasy, mieszkañców Warszawy !) na ostatni odcinek metra, które najbardziej bêdzie s³u¿y³ nie nam, Warszawiakom, lecz mieszkañcom miejscowo¶ci podwarszawskich od strony Bemowa. Dla mnie skandal. Mam nadziejê, ¿e nasi radni gremialnie przeciwstawi± siê tym zamiarom!
2. Od³o¿enie budowy ¦wiatowida spowoduje, ¿e centrum Tarchomina i Nowodworów bêdzie jeszcze przez d³ugie lata nieuporz±dkowane. Zamiast miejskiej ulicy, bêdziemy mieli po jej wschodniej stronie zaniedbany pas, w najlepszym przypadku porastaj±cy dzik± traw±, który bêdzie rezerw± na przysz³± inwestycjê, odwleczona na ¶wiêty nigdy. Dodatkowo spodziewam siê, ¿e sama ¦wiatowida bêdzie ulega³a coraz wiêkszej degradacji, gdy¿ nie bêdzie op³aca³o siê jej remontowaæ, skoro w perspektywie ma byæ przebudowana.
3. Kompletnie nie jestem przekonany co do przed³u¿ania linii tramwajowej do Winnicy. Z pewno¶ci± nie skorzystaj± z tego mieszkañcy Tarchomina i Nowodworów, którzy - je¶li to siê stanie - zyskaj± tylko tyle, ¿e bêd± je¼dziæ w znacznie wiêkszym t³oku. T³oku robionym g³ównie nie przez Warszawiaków, a wiêc nie przez p³atników do kasy Miasta,lecz przez mieszkañców Jab³onnej i Legionowa oraz okolic, którzy bêd± g³ównymi beneficjentami tego przed³u¿enia. Zatem, je¿eli miasto ju¿ musi z czego¶ zrezygnowaæ, to nie z budowy drugiej nitki ¦wiatowida lecz z przed³u¿enia linii do Winnicy!!!
4. Za pilniejsz± i bardziej przydatn± inwestycjê dla mieszkañców Bia³o³êki ni¿ linia tramwajowa do Winnicy uwa¿am te¿ budowê ulicy Le¶nej Polanki i dalej planowanego ³±cznika od Ordonówny do Mehoffera i dalej od Mehoffera do ¦wiatowida i Traktu Nadwi¶lañskiego. Taka ulica pozwoli³aby odci±¿yæ Odkryt± , ¦wiatowida, Strumykow± i Mysliborsk± i by³aby bardzo dogodna dla mieszkañców osiedli za Sprawn± (Aluzyjna itp.).
5. Podsumowuj±c je¿eli naprawdê maj± siê liczyæ potrzeby mieszkañców Tarchomina i Nowodworów, to zrezygnujmy z budowy odcinka linii tramwajowej do Winnicy, a skupmy siê na dwupasmowej ¦wiatowida i w miarê mo¿liwo¶ci na budowie ul. Le¶nej Polanki i dalej ³±cznika od Ordonówny, przez Mehoffera do ¦wiatowida. Kochani Radni. Liczê na Was!

 drugastrona

06.10.2016 11:58

Co do bazarku, to przecie¿ i tak on jest przeznaczony finalnie do rozwa³ki. Plan zagospodarowania przewiduje tam mieszkaniówkê z us³ugami (sk±din±d s³usznie, bo naro¿niki skrzy¿owañ powinny byæ zabudowane). Ale co siê stanie z bazarkiem, który jest przecie¿ bardzo potrzebny? Gdzie miasto/dzielnica zamierza go przenie¶æ?
Co do drugiej jezdni ¦wiatowida - wg mnie nale¿a³oby po prostu zrezygnowaæ z niej ca³kowicie i zmieniæ lokalne plany zagospodarowania, polikwidowaæ te ogromne po³acie pasa drogowego i co¶ przy nich urz±dziæ. Teraz to sralniki, które wygl±daj± kuriozalnie przy nowych blokach, do których nie mo¿na doj¶æ z chodnika przy ¦wiatowida (a tam s± sklepy!). Czas najwy¿szy POWA¯NIE siê zastanowiæ nad wygl±dem przyleg³o¶ci ¦wiatowida, bo mo¿emy zostaæ ze sralnikami na dekady. Albo z przewymiarowan± tras±, której nie bêdzie siê da³o przej¶æ na jednej fazie zielonej.
Co do przed³u¿enia tramwaju - to te¿ mnie siê to nie bardzo podoba. Kiedy zaczn± siê dosiadaæ mieszkañcy Jab³onny i Legionowa, to nie bêdzie miejsca dla nas. Co wtedy? Takt co 1 minutê? Podwójne sk³ady? A czy nasze perony s± wystarczaj±co d³ugie? Ten przy Æmielowskiej jest ok, ale przy My¶liborskiej jest raczej za krótki. Co wtedy?
Co do Le¶nej Polanki, Talarowej, itp. - ja bym jednak zachowa³ tê zieleñ, która jest w miejscu przewidywanej trasy. Mieszkañców nie mo¿na zachêcaæ do pos³ugiwania siê w³asnym samochodem. Od tego jest tramwaj i autobus. Wyciêcie zieleni i dodatkowy ruch uliczny = smród i spaliny i gorsza jako¶æ ¿ycia.
Co mieszkaniec, to rozbie¿na opinia. I kogo maj± s³uchaæ radni?

 Obi_Wattel

06.10.2016 13:00

Co za skrajnie egoistyczne, nieodpowiedzialne i ignoranckie my¶lenie!
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 09:58
Je¿eli o mnie chodzi, to ta informacja bardzo mi siê nie podoba, i mam nadziejê, ¿e nasi radni przeciwstawi± siê planom Miasta, gdy¿:
1. By³em przeciwny budowie 3 pasmowej ¦wiatowida, ale dwupasmowa jest jak najbardziej ok i potrzebna. Zatem uwa¿am, ¿e Miasto nierzetelnie podchodzi do sprawy wykorzystuj±c jako pretekst sprzeciw mieszkañców, co do wcze¶niejszych planów trzypasmowej ¦wiatowida i po prostu chce kosztem tej inwestycji, znale¼æ czê¶æ kasy (naszej kasy, mieszkañców Warszawy !) na ostatni odcinek metra, które najbardziej bêdzie s³u¿y³ nie nam, Warszawiakom, lecz mieszkañcom miejscowo¶ci podwarszawskich od strony Bemowa. Dla mnie skandal. Mam nadziejê, ¿e nasi radni gremialnie przeciwstawi± siê tym zamiarom!

metro bêdzie s³u¿y³o mieszkañcom Bemowa oraz ca³ej Warszawie, bo je¶li do miasta wjedzie 50.000 mniej samochodów, a o takiej skali mówimy, to korki w mie¶cie bêd± mniejsze. Oczywi¶cie, mo¿na siê sprzeczaæ. Ja osobi¶cie uwa¿am, ¿e teraz wiêksz± korzy¶ci± dla miasta by³oby zbudowanie zamiast 2 stacji na dalekim Bemowie 2 stacji na Bia³o³êce, bo tak mówi demografia, ale có¿.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 09:58
3. Kompletnie nie jestem przekonany co do przed³u¿ania linii tramwajowej do Winnicy. Z pewno¶ci± nie skorzystaj± z tego mieszkañcy Tarchomina i Nowodworów, którzy - je¶li to siê stanie - zyskaj± tylko tyle, ¿e bêd± je¼dziæ w znacznie wiêkszym t³oku. T³oku robionym g³ównie nie przez Warszawiaków, a wiêc nie przez p³atników do kasy Miasta,lecz przez mieszkañców Jab³onnej i Legionowa oraz okolic, którzy bêd± g³ównymi beneficjentami tego przed³u¿enia.
Zatem, je¿eli miasto ju¿ musi z czego¶ zrezygnowaæ, to nie z budowy drugiej nitki ¦wiatowida lecz z przed³u¿enia linii do Winnicy!!!

Skorzystaj± mieszkañcy Nowodworów, którzy dzi¶ je¿d¿± 211 i 511. Poza tym patrz pkt 1.
na szczê¶cie nikt nikomu dowodów osobistych ani metryk w autobusach nie sprawdza i wszyscy póki co s± równi. Sztuka jest sztuka. dla mnie jest obojêtne, czy w tramwaju obok mnie stoi kto¶ z Legionowa, czy z Tarchomina, grunt, ¿e nie jedzie samochodem i nie tworzy wiêkszych korków.
Mieszkañców miast piszemy ma³± liter±. Nawet (!) Warszawy.
Chcesz nie mieæ t³oku, kup sobie tramwaj na w³asno¶æ :)
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 09:58
5. Podsumowuj±c je¿eli naprawdê maj± siê liczyæ potrzeby mieszkañców Tarchomina i Nowodworów,

Warszawa na Tarchominie siê nie koñczy. Szczególnie dotyczy to komunikacja, gdzie mówimy o systemie naczyñ po³±czonych.

REKLAMA

 Strumykowa

06.10.2016 14:12

Szanowny Kolego "Drugastrona".
1) Nie zlikwidujesz smrodu, nie buduj±c w mie¶cie ulic. W ten sposób spowodujesz tylko, ¿e ten smród bêdzie siê z wiêkszym natê¿eniem gromadzi³ przy tych ulicach, które ju¿ s±. Ka¿de normalne miasto d±¿y do tego, by mieæ gêst± sieæ ulic. Im jest ich wiêcej, tym ruch samochodów bardziej roz³o¿ony i mniej dokuczliwy, pod wzglêdem ha³asu i smrodu, dla nieszczê¶ników, którzy mieszkaj± przy tych ulicach. Polecam widok z góry Barcelony... - jaka siatka ulic!
2) Je¿eli chodzi o trasê od Le¶nej Polanki przez Talarow± i Trakt Nadwi¶lañski, to w wiêkszo¶ci nie wiem, o zachowaniu jakiej zieleni piszesz. Ja te¿ co do zasady jestem za zieleni±, ale na tej trasie przewa¿nie to s± jakie¶ nieu¿ytki z traw± i co najwy¿ej krzakami. Jedynie fragment ok 200 metrów Le¶nej Polanki prowadzi skrajem lasku. Podkre¶lam - skrajem! I s±dzê, ¿e budowa ulicy w tym miejscu w minimalnym stopniu skrzywdzi³aby ten lasek. Po wschodniej stronie Le¶nej Polanki w³a¶nie budowane jest wielkie osiedle i niebawem bêdzie budowane kolejne. My¶lê, ¿e wp³yw tych osiedli na przedmiotowy lasek bêdzie bez porównania bardziej szkodliwy ni¿ ulica biegn±ca jego skrajem.
3) Co to za argument, ¿e ludzie maj± ró¿ne zdanie? Ja od radnych oczekujê zdrowego rozs±dku i my¶lenia kategoriami dobra wspólnego, a nie okre¶lonych lobby. Niestety w³a¶nie kilka lat temu pos³uchano lobby malutkiego osiedla przy Le¶nej Polanki, któremu nie pasowa³a ulica, bo trochê psu³a ich sielankê i skutek jest taki, ¿e owszem, oni maj± siê dobrze, ale z punktu widzenia miasta i znacznej wiêkszo¶ci mieszkañców brak tej ulicy to du¿y problem.
4) Cieszê siê, ¿e mamy wspólne zdanie co do przed³u¿enia linii tramwajowej. Dlaczego za nasze podatki ma byæ nam gorzej, a lepiej tym z Legionowa, Jab³onnej itp.? To jaki¶ absurd.
5) Ja nie jestem przekonany, ¿e dwupasmowa ¦wiatowida to z³o. Tym bardziej nie wierzê w zmianê planu zagospodarowania przestrzennego, przynajmniej w perspektywie co najmniej kilkunastu lat. Je¿eli wiêc zrezygnujemy z dwupasmowej ¦wiatowida, to nie ma szans. Przez wiele lat w ¶rodku Tarchomina i Nowodworów bêdziemy mieli "pola niczyje", które nie bêd± zagospodarowane. Wie¶ jednym s³owem a nie miasto.
6) Podsumowuj±c. Je¿eli miasto szuka ¶rodków, to niech zrezygnuje z przed³u¿ania linii tramwajowej do Winnicy. I byæ mo¿e w pierwszej kolejno¶ci niech buduje ulice Le¶nej Polanki i dalej na po³udnie w kierunku Traktu Nadwi¶lañskiego I Mostu Pó³nocnego. W drugiej kolejno¶ci, niech w koñcu zamknie temat ulicy ¦wiatowida.

 Strumykowa

06.10.2016 14:19

Co za skrajnie egoistyczne, nieodpowiedzialne i ignoranckie my¶lenie!
Mo¿e egoistyczne. Kwestia do dyskusji. Ale dlaczego nieodpowiedzialne i ignoranckie? Trochê przeginasz ch³opie.

 Strumykowa

06.10.2016 14:31

"Skorzystaj± mieszkañcy Nowodworów, którzy dzi¶ je¿d¿± 211 i 511. Poza tym patrz pkt 1.
na szczê¶cie nikt nikomu dowodów osobistych ani metryk w autobusach nie sprawdza i wszyscy póki co s± równi. Sztuka jest sztuka. dla mnie jest obojêtne, czy w tramwaju obok mnie stoi kto¶ z Legionowa, czy z Tarchomina, grunt, ¿e nie jedzie samochodem i nie tworzy wiêkszych korków.
Mieszkañców miast piszemy ma³± liter±. Nawet (!) Warszawy.
Chcesz nie mieæ t³oku, kup sobie tramwaj na w³asno¶æ :)"
No tak Obywatelu. Jeste¶ bardzo dowcipny. Poczuciem humoru równasz do niejakiego Weisera. A mo¿e to to samo?
A co do tych, którzy je¿d¿± 511, to nie jest takie jasne, czy skorzystaj±. Dzi¶ tym 511 je¿d¿± okre¶lony czas do metra. S±dzisz, ¿e gdy bêd± musieli dojechaæ do tego tramwaju autobusem, a nastêpnie jechaæ nim ok pó³ godziny do metra M³ociny, to ich czas dojazdu do Centrum siê skróci? W±tpiê. My¶lê, ¿e akurat oni du¿o bardziej skorzystaliby na ulicy Le¶nej Polanki itd. do Mostu Pó³nocnego.

REKLAMA

 Obi_Wattel

06.10.2016 14:36

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:19
Co za skrajnie egoistyczne, nieodpowiedzialne i ignoranckie my¶lenie!
Mo¿e egoistyczne. Kwestia do dyskusji. Ale dlaczego nieodpowiedzialne i ignoranckie? Trochê przeginasz ch³opie.
bo nie rozumiesz, ¿e komunikacja nie polega na przewo¿eniu tych, których chcemy tam, gdzie my chcemy, tylko umo¿liwieniu jak najwiêkszej licznie ludno¶ci - bez wzglêdu na ich miejsce zamieszkania, czy pochodzenia - do poruszania siê ¶rodkami komunikacji zbiorowej. Do Warszawy codziennie przyje¿d¿a 480.000 osób. Albo bêdziemy udawali panów i kazali im je¼dziæ w³asnymi furmankami, albo zachowamy siê odpowiedzialnie i powiemy: korzystajcie z komunikacji zbiorowej, tym bardziej, ¿e za ni± p³acicie.

 Obi_Wattel

06.10.2016 14:37

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:19
No tak Obywatelu. Jeste¶ bardzo dowcipny. Poczuciem humoru równasz do niejakiego Weisera. A mo¿e to to samo?
skup siê na temacie

 Obi_Wattel

06.10.2016 14:40

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:19
S±dzisz, ¿e gdy bêd± musieli dojechaæ do tego tramwaju autobusem, a nastêpnie jechaæ nim ok pó³ godziny do metra M³ociny, to ich czas dojazdu do Centrum siê skróci?
nie moja wina, ¿e Nowodwory s± d³ugie jak kiszka i z ostatnich osiedli do ostatniej stacji metra jedzie siê 30 min. Zreszt± chyba trochê przesadzasz i podró¿ zajmie niewiele d³u¿ej ni¿ dzi¶, pewnie 20-25 min.

REKLAMA

 Strumykowa

06.10.2016 14:42

"Sztuka jest sztuka. dla mnie jest obojêtne, czy w tramwaju obok mnie stoi kto¶ z Legionowa, czy z Tarchomina, grunt, ¿e nie jedzie samochodem i nie tworzy wiêkszych korków.
Mieszkañców miast piszemy ma³± liter±. Nawet (!) Warszawy."
Dla mnie Szanowny Obywatelu te¿ jest obojêtne kto siedzi obok. Problem w tym, ¿e jak zostanie przed³u¿ona ta linia, to na Nowodworach i tym bardziej na Tarchominie nikt ju¿ w tym tramwaju nie usi±dzie, a byæ mo¿e i w ogóle do niego nie wsi±dzie. I owszem Legionów i Jab³onna zostawi mo¿e samochód gdzie¶ przy Modliñskiej, ale Tarchomin I Nowodwory przeciwnie. Znów przeprowadzi siê do samochodów.
Tak, masz racjê mieszkañców miast piszemy ma³± liter±. No ale ja akurat chcia³em wyraziæ w ten sposób szczególny szacunek do Warszawiaków. I co? przeszkadza Ci to?
A swoj± drog± to zdanie zaczyna siê od du¿ej litery. Pamiêtaj, po kropce du¿a litera.

 Strumykowa

06.10.2016 14:54

"bo nie rozumiesz, ¿e komunikacja nie polega na przewo¿eniu tych, których chcemy tam, gdzie my chcemy, tylko umo¿liwieniu jak najwiêkszej licznie ludno¶ci - bez wzglêdu na ich miejsce zamieszkania, czy pochodzenia - do poruszania siê ¶rodkami komunikacji zbiorowej. Do Warszawy codziennie przyje¿d¿a 480.000 osób. Albo bêdziemy udawali panów i kazali im je¼dziæ w³asnymi furmankami, albo zachowamy siê odpowiedzialnie i powiemy: korzystajcie z komunikacji zbiorowej, tym bardziej, ¿e za ni± p³acicie."
A ja siê bêdê upiera³, ¿e nie jest rol± Mojej Warszawy, by z naszych, WARSZAWIAKÓW pieniêdzy, dbaæ o komfort dojazdu mieszkañców Legionowa, Chrzanowa, czy Piaseczna, zw³aszcza, gdy ma to siê odbyæ kosztem równie¿ naszej wygody. W pierwszej kolejno¶ci Moje Miasto Warszawa powinno zadbaæ o nasz komfort. A sprawa nadmiernego ruchu w Centrum i tak w koñcu zostanie tak rozwi±zana, ¿e wjazd w³asnym samochodem bêdzie odp³atny. I to jest najlepszy sposób. Jeszcze co¶ Miasto bêdzie z tego mia³o..

 drugastrona

06.10.2016 18:30

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
Szanowny Kolego "Drugastrona".
1) Nie zlikwidujesz smrodu, nie buduj±c w mie¶cie ulic. W ten sposób spowodujesz tylko, ¿e ten smród bêdzie siê z wiêkszym natê¿eniem gromadzi³ przy tych ulicach, które ju¿ s±. Ka¿de normalne miasto d±¿y do tego, by mieæ gêst± sieæ ulic. Im jest ich wiêcej, tym ruch samochodów bardziej roz³o¿ony i mniej dokuczliwy, pod wzglêdem ha³asu i smrodu, dla nieszczê¶ników, którzy mieszkaj± przy tych ulicach. Polecam widok z góry Barcelony... - jaka siatka ulic!

Niby tak, ale patrz±c z drugiej strony, kolejna ulica tylko bêdzie zachêcaæ do u¿ywania w³asnego samochodu. Ja jestem za jak najwiêkszym zniechêcaniem do u¿ywania w³asnego samochodu, wiêc tutaj trzeba promowaæ tramwaj, daæ mu czêsty takt, ¿eby ludzie nie chcieli jechaæ samochodem.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
2) Je¿eli chodzi o trasê od Le¶nej Polanki przez Talarow± i Trakt Nadwi¶lañski, to w wiêkszo¶ci nie wiem, o zachowaniu jakiej zieleni piszesz. Ja te¿ co do zasady jestem za zieleni±, ale na tej trasie przewa¿nie to s± jakie¶ nieu¿ytki z traw± i co najwy¿ej krzakami. Jedynie fragment ok 200 metrów Le¶nej Polanki prowadzi skrajem lasku. Podkre¶lam - skrajem! I s±dzê, ¿e budowa ulicy w tym miejscu w minimalnym stopniu skrzywdzi³aby ten lasek. Po wschodniej stronie Le¶nej Polanki w³a¶nie budowane jest wielkie osiedle i niebawem bêdzie budowane kolejne. My¶lê, ¿e wp³yw tych osiedli na przedmiotowy lasek bêdzie bez porównania bardziej szkodliwy ni¿ ulica biegn±ca jego skrajem.

Zieleñ mamy przede wszystkim miêdzy Mehoffera a Æmielowsk± i dalej miêdzy Æmielowsk± a ¦wiatowida. Naprawdê wola³bym, ¿eby zosta³a, bo ka¿dy lasek jest u nas na wagê z³ota. Gdyby uda³o siê zwin±æ liniê 110 kV i w jej miejscu poprowadziæ ulicê, to jeszcze by³oby pó³ biedy, bo mo¿na by wtedy zieleñ zachowaæ.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
3) Co to za argument, ¿e ludzie maj± ró¿ne zdanie? Ja od radnych oczekujê zdrowego rozs±dku i my¶lenia kategoriami dobra wspólnego, a nie okre¶lonych lobby. Niestety w³a¶nie kilka lat temu pos³uchano lobby malutkiego osiedla przy Le¶nej Polanki, któremu nie pasowa³a ulica, bo trochê psu³a ich sielankê i skutek jest taki, ¿e owszem, oni maj± siê dobrze, ale z punktu widzenia miasta i znacznej wiêkszo¶ci mieszkañców brak tej ulicy to du¿y problem.

Ogólnie rzecz bior±c, teraz mamy w wieloletniej strategii koncentracjê na komunikacji zbiorowej, szynowej. Wiêc na pewno z tego punktu widzenia miasto bêdzie przed³u¿a³o liniê tramwajow± i rezygnowa³o z budowania "niepotrzebnych" pod jakimkolwiek wzglêdem ulic.

REKLAMA

 drugastrona

06.10.2016 18:30

Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
4) Cieszê siê, ¿e mamy wspólne zdanie co do przed³u¿enia linii tramwajowej. Dlaczego za nasze podatki ma byæ nam gorzej, a lepiej tym z Legionowa, Jab³onnej itp.? To jaki¶ absurd.

No jest to problem. Jestem zdania, ¿e Legionowo jako powiat powinno siê trochê do³o¿yæ, ale zdaje siê, ¿e prawo na to nie pozwala - mo¿na tylko finansowaæ inwestycje na swoim terenie. Oczywi¶cie, lepiej by by³o, gdyby Legionowo zamiast t³uc siê samochodami, jecha³o kolej± czy tramwajem, nie truj±c okolicy, ale tutaj miasto ma du¿e pole do popisu, ¿eby zapewniæ komfortowy przejazd wszystkim. Czyli tramwaj co minutê, albo sprzê¿one 2 sk³ady co 2 minuty. I metro co minutê... Je¿eli nie, to mamy problem. I w³adze maj± problem.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
5) Ja nie jestem przekonany, ¿e dwupasmowa ¦wiatowida to z³o. Tym bardziej nie wierzê w zmianê planu zagospodarowania przestrzennego, przynajmniej w perspektywie co najmniej kilkunastu lat. Je¿eli wiêc zrezygnujemy z dwupasmowej ¦wiatowida, to nie ma szans. Przez wiele lat w ¶rodku Tarchomina i Nowodworów bêdziemy mieli "pola niczyje", które nie bêd± zagospodarowane. Wie¶ jednym s³owem a nie miasto.

Tego siê obawiam. Najgorzej, ¿e zwyk³y mieszkaniec nie ma pojêcia o planach "w³adzy". Ale z dwojga z³ego chyba wolê sralniki ni¿ tak szerok± ulicê.
Strumykowa napisa³ 06.10.2016 14:12
6) Podsumowuj±c. Je¿eli miasto szuka ¶rodków, to niech zrezygnuje z przed³u¿ania linii tramwajowej do Winnicy. I byæ mo¿e w pierwszej kolejno¶ci niech buduje ulice Le¶nej Polanki i dalej na po³udnie w kierunku Traktu Nadwi¶lañskiego I Mostu Pó³nocnego. W drugiej kolejno¶ci, niech w koñcu zamknie temat ulicy ¦wiatowida.

No nie mogê siê zgodziæ :) Ale dobrze by by³o, gdyby mieszkañcy wiedzieli, na czym stoj±.

 Kln

06.10.2016 23:32

Legionowo posiada akurat skm do dworca gdanskiego. Jazda do centrum przez winnice bylaby skrajnie nieracjonalna.

 drugastrona

07.10.2016 15:18

Kln napisa³ 06.10.2016 23:32
Legionowo posiada akurat skm do dworca gdanskiego. Jazda do centrum przez winnice bylaby skrajnie nieracjonalna.

Mam tak± nadziejê, szczerze mówi±c.

REKLAMA

 Strumykowa

09.10.2016 22:37

Argument, ¿e wiêksza siatka ulic zwiêksza syf w mie¶cie (spaliny, ha³as) jest nieracjonalny. Wiesza siatka ulic powoduje, ¿e przeciêtna d³ugo¶æ trasy maleje - to oczywiste.

 Strumykowa

09.10.2016 22:43

Ja te¿ jestem zwolennikiem zieleni itp. itd. Ale nie dajmy siê zwariowaæ. Kilka lat temu wyciêto trochê drzew przed³u¿aj±c ulicê Strumykow± do ¦wiatowida. Podobnie ³±cz±c ulicê ¦wiatowida z Odkryt±? I co? To by³ b³±d? Lepiej by³o tego nie robiæ? Lepiej by³oby, gdyby tych ulic nie by³o?

 Strumykowa

09.10.2016 22:47

Zwracam siê do Szanownego Kolegi "drugastrona". Proszê wyja¶nij na tym forum, dlaczego uwa¿asz, ¿e projektowana ulica od Le¶nej Polanki do Talarowej i dalej do ¦wiatowida jest "niepotrzebna".

REKLAMA

 Strumykowa

09.10.2016 22:56

A ja z dwojga z³ego wola³bym, ¿eby miasto, je¿eli ju¿ rezygnuje z poszerzania ¦wiatowida, to w zamian zbudowa³o ulicê od Le¶nej Polanki do Talarowej i dalej do ¦wiatowida. I, by zanim dokoñczy liniê tramwajow± do pêtli Winnica mia³o plan, jak tym tramwajem przewie¼æ wszystkich chêtnych - by nie by³o tak, ¿e w godzinach szczytu nikt, poza przystankiem pocz±tkowym, nie móg³ ju¿ do niego wsi±¶æ. A nie, by zastanawia³o siê nad tym problemem, gdy mleko siê wyleje.

 drugastrona

10.10.2016 11:06

Strumykowa napisa³ 09.10.2016 22:37
Argument, ¿e wiêksza siatka ulic zwiêksza syf w mie¶cie (spaliny, ha³as) jest nieracjonalny. Wiesza siatka ulic powoduje, ¿e przeciêtna d³ugo¶æ trasy maleje - to oczywiste.

Nie. Kolejna ulica powoduje zachêcanie kolejnych mieszkañców do skorzystania z w³asnego samochodu zamiast komunikacji zbiorowej. Zbadane i udowodnione przez naukowców.

 drugastrona

10.10.2016 11:08

Strumykowa napisa³ 09.10.2016 22:43
Ja te¿ jestem zwolennikiem zieleni itp. itd. Ale nie dajmy siê zwariowaæ. Kilka lat temu wyciêto trochê drzew przed³u¿aj±c ulicê Strumykow± do ¦wiatowida. Podobnie ³±cz±c ulicê ¦wiatowida z Odkryt±? I co? To by³ b³±d? Lepiej by³o tego nie robiæ? Lepiej by³oby, gdyby tych ulic nie by³o?

To trochê co innego, gdy¿ budowano krêgos³up osiedla. Jest ¦wiatowida, jest My¶liborska, jest Odkryta-¦widerska. I wystarczy. W obecnej sytuacji wycinanie dziesi±tek czy setek drzew pod nikomu niepotrzebn± uliczkê to marnotrawstwo. Jedynie, co ma sens zrobiæ, to pod samymi kablami, gdzie nie ma drzew, wykonaæ drogê dla rowerów i chodnik. Tyle.

REKLAMA

 drugastrona

10.10.2016 11:16

Strumykowa napisa³ 09.10.2016 22:47
Zwracam siê do Szanownego Kolegi "drugastrona". Proszê wyja¶nij na tym forum, dlaczego uwa¿asz, ¿e projektowana ulica od Le¶nej Polanki do Talarowej i dalej do ¦wiatowida jest "niepotrzebna".

Od Le¶nej Polanki do Talarowej siê nie wypowiadam, bo nawet nie wiem, którêdy mia³aby i¶æ. W ¿adnym wypadku nie jest to prosty szlak. Gdzie¶ musi skrêciæ, ¿eby dotrzeæ do Mehoffera.
Od Mehoffera do ¦wiatowida - jest niepotrzebna, bo tam nikt nie mieszka! I to jest wystarczaj±cy argument, je¿eli wyciêcie dziesi±tek czy setek drzew to za ma³o. Bloki stoj± tylko przy samej Mehoffera przy wlocie Talarowej - i to dla tych 2 bloków mamy marnowaæ pieni±dze i wycinaæ drzewa, ¿eby zbudowaæ ulicê? Dalej do Æmielowskiej jest las i stacja transformatorowa. Na rogu Æmielowskiej/My¶liborskiej jest wielkie osiedle - bez wyjazdu na Talarow±, wiêc w ogóle z niej nie skorzysta. Dalej na po³udnie - ko¶ció³ - bez wyjazdu na Talarow±. Osiedla przy Ceramicznej - bez wyjazdu na Talarow±. Osiedle Wardomu z gara¿em naziemnym - bez wyjazdu na Talarow±. Szko³a - bez wyjazdu na Talarow±. Blok przy My¶liborskiej - bez wyjazdu na Talarow±. Dalej pustka i jeste¶my przy ¦wiatowida. Czyli chcesz zafundowaæ przelotówkê s³u¿±c± tylko mieszkañcom 2 bloków przy Mehoffera, przy tym ¶cinaj±c wiele drzew. Na tych drzewach jest wiele gniazd ptaków, budki dla pszczó³. Ka¿da zwarta zieleñ na osiedlu jest na wagê z³ota. No sorewicz, zawsze bêdê protestowa³ przeciw marnotrawstwu ¶rodków i niszczeniu zieleni.

 Strumykowa

10.10.2016 14:50

"Nie. Kolejna ulica powoduje zachêcanie kolejnych mieszkañców do skorzystania z w³asnego samochodu zamiast komunikacji zbiorowej. Zbadane i udowodnione przez naukowców".
Ja oczywi¶cie móg³bym odpowiedzieæ, ¿e naukowcy udowodnili co¶ zupe³nie innego, ale taka dyskusja do niczego nie prowadzi. Traktuj±c wiêc Szanownego Kolegê "drugastrona", siebie i ewentualnych czytelników powa¿nie, wyja¶niê na przyk³adzie, dlaczego napisa³em, ¿e "Argument, ¿e wiêksza siatka ulic zwiêksza syf w mie¶cie (spaliny, ha³as) jest nieracjonalny". Mo¿e Kolegê przekonam, a je¶li nie, to ju¿ trudno.
Niech Szanowny Kolega wyobrazi sobie np.mieszkañca du¿ego osiedla przy Æwikliñskiej (budowane przez Dom Development). Niech ten mieszkaniec zapragnie skorzystaæ z terenów rekreacyjnych i knajp nad Wis³±. Dzi¶ wsi±dzie zapewne w samochód i pojedzie ulic± Æwikliñsk±, Ordonówny, Strumykow±, ¦wiatowida i po przejechaniu ok. 2-3 kilometrów dojedzie do ulicy Dzierzgoñskiej sk±d dalej ju¿ prosto nad Wis³ê. Gdyby by³a ul. Le¶nej Polanki, tak jak jest w planach zagospodarowania przestrzennego, to dojazd do Dzierzgoñskiej to by³by odcinek ok. 0,5 kilometra. 5 razy mniej ni¿ dzisiaj, co oznacza, ¿e wytworzy³by 5 razy mniej syfu (gazów i ha³asu) ni¿ to ma miejsce dzisiaj. I dodatkowo nie tru³by tym gazem i nie dokucza³ tym ha³asem tysiêcy mieszkañców Ordonówny, Strumykowej i ¦wiatowida.
Warto te¿ podkre¶liæ, ¿e brak jest jakichkolwiek podstaw do tezy, ¿e brak ulicy Le¶nej Polanki spowoduje, ¿e ten mieszkaniec nie bêdzie chcia³ korzystaæ z dobrodziejstw terenów przy Wi¶le, a jeszcze bardziej do tezy, ¿e brak tej ulicy spowoduje, ¿e uda siê tam np. na rowerze. Przeciwnie, gdyby by³a ulica Le¶nej Polanki, to byæ mo¿e zostawi³by samochód i pojecha³ z dzieæmi rowerem, bo odleg³o¶æ do Wis³y by³aby mniejsza. Na tym to w³a¶nie polega. Dlatego im wiêksza siatka ulic na osiedlach, tym mniejszy syf, bo kierowcy przemieszczaj±c siê pomiêdzy domem, sklepem, galeri±, szko³±, przedszkolem, knajp±, basenem, boiskiem itp., itd. pokonuj± mniejsze odcinki, a wiêc mniej spalaj± i mniej robi± ha³asu. A do tego chêtniej przesiadaj± siê na rowery lub nawet chodz± piechot±.

 Strumykowa

10.10.2016 15:06

"To trochê co innego, gdy¿ budowano krêgos³up osiedla. Jest ¦wiatowida, jest My¶liborska, jest Odkryta-¦widerska. I wystarczy. W obecnej sytuacji wycinanie dziesi±tek czy setek drzew pod nikomu niepotrzebn± uliczkê to marnotrawstwo. Jedynie, co ma sens zrobiæ, to pod samymi kablami, gdzie nie ma drzew, wykonaæ drogê dla rowerów i chodnik. Tyle."
Oj, to pachnie strasznym egoizmem. Masz Szanowny Kolego nawet do niego prawo, ale wydaje mi siê, ¿e chcesz go zas³oniæ rzekom± dba³o¶ci± o mieszkañców i przyrodê. A to jest nieuczciwe. Bo co Ty mówisz! Nich ludzie nadk³adaj± tymi samochodami drogi, niech truj± z ka¿dym rokiem jeszcze bardziej tych nieszczê¶ników przy ¦wiatowida, My¶liborskiej, Odkrytej i ¦widerskiej! Pewnie! Mo¿e, gdyby na Nowodworach i Tarchominie by³a normalna miejska siatka ulic, to si³± rzeczy pokonuj±c krótsze odcinki truliby i ha³asowali mniej, ale nie daj Bo¿e zbudowaliby jeszcze ulicê pod moim domem (blokiem) i podzieliliby siê ze mn± nieco t± równie¿ moj± trucizn± i ha³asem. Co to, to nie. Prawda!?

 maxplastic

10.10.2016 15:18

Je¶li dobrze pamiêtam to kolega "Strumykowa" narzeka³ podczas przebudowy ¦wiatowida, ¿e autobusy je¿dz± pod jego blokiem, ha³asuj± i wszystko siê trzesiê. A tak¿e nie daj Bo¿e, ¿eby po ukoñczeniu tramwaju puszczaæ jaki¶ autobus t± ulic±, co niektórzy postuluj±. Podobnie z budow± ulicy Le¶nej Polanki, jaki¶ hipotetyczny mieszkaniec bêdzir mia³ bli¿ej nad Wis³ê, ale najwa¿niejsze, ¿e nie bêdzie zatruwa³ ulicy Strumykowej. Ten argument o doje¼dzie nad Wis³ê jest do¶æ absurdalny, je¶li kto¶ chce to pojedzie, w ten sposób czy inny. To jest dyskusja w g³êbokiej teorii, bo absolutnie nie wierzê, ¿e taka ulica powstanie.

 Strumykowa

10.10.2016 16:06

maxplastic napisa³ 10.10.2016 15:18
Je¶li dobrze pamiêtam to kolega "Strumykowa" narzeka³ podczas przebudowy ¦wiatowida, ¿e autobusy je¿dz± pod jego blokiem, ha³asuj± i wszystko siê trzesiê. A tak¿e nie daj Bo¿e, ¿eby po ukoñczeniu tramwaju puszczaæ jaki¶ autobus t± ulic±, co niektórzy postuluj±. Podobnie z budow± ulicy Le¶nej Polanki, jaki¶ hipotetyczny mieszkaniec bêdzir mia³ bli¿ej nad Wis³ê, ale najwa¿niejsze, ¿e nie bêdzie zatruwa³ ulicy Strumykowej. Ten argument o doje¼dzie nad Wis³ê jest do¶æ absurdalny, je¶li kto¶ chce to pojedzie, w ten sposób czy inny. To jest dyskusja w g³êbokiej teorii, bo absolutnie nie wierzê, ¿e taka ulica powstanie.

Nie wiem. Wydaje mi siê, ¿e dosyæ ³opatologicznie wy³o¿y³em dlaczego im wiêcej ulic na osiedlach tym:
a) mniej spalin i ha³asu, bo mieszkañcy poruszaj± siê krótszymi trasami,
b) nieuchronne emisje spalin i ha³asu s± bardziej sprawiedliwie (równomiernie) dzielone na wszystkich.
Nie rozumiem dlaczego ten przyk³ad jest dla kogo¶ absurdalny. A, ¿e teoretyczny. Pewnie, a co w tym z³ego! A czy zbuduj±, czy nie to ju¿ inna sprawa. Pewnie zbuduj±, kwestia kiedy.

 Strumykowa

10.10.2016 16:20

"Od Le¶nej Polanki do Talarowej siê nie wypowiadam, bo nawet nie wiem, którêdy mia³aby i¶æ. W ¿adnym wypadku nie jest to prosty szlak. Gdzie¶ musi skrêciæ, ¿eby dotrzeæ do Mehoffera.
Od Mehoffera do ¦wiatowida - jest niepotrzebna, bo tam nikt nie mieszka! I to jest wystarczaj±cy argument, je¿eli wyciêcie dziesi±tek czy setek drzew to za ma³o. Bloki stoj± tylko przy samej Mehoffera przy wlocie Talarowej - i to dla tych 2 bloków mamy marnowaæ pieni±dze i wycinaæ drzewa, ¿eby zbudowaæ ulicê? Dalej do Æmielowskiej jest las i stacja transformatorowa. Na rogu Æmielowskiej/My¶liborskiej jest wielkie osiedle - bez wyjazdu na Talarow±, wiêc w ogóle z niej nie skorzysta. Dalej na po³udnie - ko¶ció³ - bez wyjazdu na Talarow±. Osiedla przy Ceramicznej - bez wyjazdu na Talarow±. Osiedle Wardomu z gara¿em naziemnym - bez wyjazdu na Talarow±. Szko³a - bez wyjazdu na Talarow±. Blok przy My¶liborskiej - bez wyjazdu na Talarow±. Dalej pustka i jeste¶my przy ¦wiatowida. Czyli chcesz zafundowaæ przelotówkê s³u¿±c± tylko mieszkañcom 2 bloków przy Mehoffera, przy tym ¶cinaj±c wiele drzew. Na tych drzewach jest wiele gniazd ptaków, budki dla pszczó³. Ka¿da zwarta zieleñ na osiedlu jest na wagê z³ota. No sorewicz, zawsze bêdê protestowa³ przeciw marnotrawstwu ¶rodków i niszczeniu zieleni"
1). Jak ma przebiegaæ ulica, to mo¿na zobaczyæ na planach zagospodarowania przestrzennego. Naprawdê kto¶ to kiedy¶ nie¼le zaprojektowa³, tak by nasze osiedla mia³y jak najbardziej wielkomiejski sznyt, a nie wiejski. Wystarczy krok po kroku realizowaæ, a nie mno¿yæ problemy.
2. Nie ¿artujmy. Pe³no jest ulic, przy których nikt nie mieszka, a s± i pe³ni± bardzo wa¿ne funkcje komunikacyjne. Chocia¿by na Nowodworach mamy Dzierzgoñsk±. I co? Jest bez sensu? Ja nie odwa¿y³bym siê stan±æ twarz± w twarz z tymi, którzy z niej korzystaj± i mówiæ takie rzeczy.
3. Znów nie ¿artujmy. Dlaczego piszesz, ¿e z tego szlaku korzystaliby tylko mieszkañcy 2 bloków. A co z ca³± Winnic±, osiedlem przy Æwikliñskiej, Sprawn± itp. itd.? Na przyk³ad w drodze do budowanej galerii albo Mostu Pó³nocnego? Pytanie dlaczego jest ju¿ chyba niestety retorycznym.

 Strumykowa

10.10.2016 16:26

"A tak¿e nie daj Bo¿e, ¿eby po ukoñczeniu tramwaju puszczaæ jaki¶ autobus t± ulic±, co niektórzy postuluj±. Podobnie z budow± ulicy Le¶nej Polanki, jaki¶ hipotetyczny mieszkaniec bêdzir mia³ bli¿ej nad Wis³ê, ale najwa¿niejsze, ¿e nie bêdzie zatruwa³ ulicy Strumykowej."
A co w tym z³ego, ¿e jestem za tym, by spalin i ha³asu na naszych osiedlach by³o mniej i by by³y bardziej równomiernie dzielone pomiêdzy wszystkich, a nie tylko po miêdzy mieszkañców kilku ulic? No co?

 drugastrona

10.10.2016 16:53

Strumykowa napisa³ 10.10.2016 14:50
Niech Szanowny Kolega wyobrazi sobie np.mieszkañca du¿ego osiedla przy Æwikliñskiej (budowane przez Dom Development). [...] Gdyby by³a ul. Le¶nej Polanki, tak jak jest w planach zagospodarowania przestrzennego, to dojazd do Dzierzgoñskiej to by³by odcinek ok. 0,5 kilometra. [...]

Jak pisa³em wy¿ej, nie interesuje mnie ulica Le¶nej Polanki, nie mam na jej temat informacji, nie wypowiadam siê. Mnie interesuje wy³±cznie ulica Talarowa, czyli ci±g od Mehoffera do ¦wiatowida.

 drugastrona

10.10.2016 16:55

Strumykowa napisa³ 10.10.2016 15:06
Oj, to pachnie strasznym egoizmem. Masz Szanowny Kolego nawet do niego prawo, ale wydaje mi siê, ¿e chcesz go zas³oniæ rzekom± dba³o¶ci± o mieszkañców i przyrodê. A to jest nieuczciwe. Bo co Ty mówisz! Nich ludzie nadk³adaj± tymi samochodami drogi, niech truj± z ka¿dym rokiem jeszcze bardziej tych nieszczê¶ników przy ¦wiatowida, My¶liborskiej, Odkrytej i ¦widerskiej! Pewnie! Mo¿e, gdyby na Nowodworach i Tarchominie by³a normalna miejska siatka ulic, to si³± rzeczy pokonuj±c krótsze odcinki truliby i ha³asowali mniej, ale nie daj Bo¿e zbudowaliby jeszcze ulicê pod moim domem (blokiem) i podzieliliby siê ze mn± nieco t± równie¿ moj± trucizn± i ha³asem. Co to, to nie. Prawda!?

No przepraszam, ale nie bêdê siê przejmowa³ mieszkañcami 2 bloków przy Mehoffera, ¿eby mogli co¶ tam parêset metrów przyci±æ na benzynie. Kosztem wielu drzew i wydania wielu milionów m.in. z moich podatków. Na pewno lepiej mieæ drzewa ni¿ niepotrzebn± ulicê.

 drugastrona

10.10.2016 17:05

Strumykowa napisa³ 10.10.2016 16:20
1). Jak ma przebiegaæ ulica, to mo¿na zobaczyæ na planach zagospodarowania przestrzennego. Naprawdê kto¶ to kiedy¶ nie¼le zaprojektowa³, tak by nasze osiedla mia³y jak najbardziej wielkomiejski sznyt, a nie wiejski. Wystarczy krok po kroku realizowaæ, a nie mno¿yæ problemy.

Nie tak znowu super. Okej, siatka ulic generalnie to dobry pomys³, ale nie kosztem zieleni. W tym kwartale miêdzy Mehoffera a Æmielowsk± powinien powstaæ wielki park, a nie kolejna mieszkaniówka! Co z tego, ¿e jest plan zagospodarowania, skoro jest beznadziejny, bo nie dba o zieleñ, której akurat tam jest du¿o? Nie przewiduje zwiniêcia linii wysokiego napiêcia pod ziemiê. Jest do poprawki.
Strumykowa napisa³ 10.10.2016 16:20
2. Nie ¿artujmy. Pe³no jest ulic, przy których nikt nie mieszka, a s± i pe³ni± bardzo wa¿ne funkcje komunikacyjne. Chocia¿by na Nowodworach mamy Dzierzgoñsk±. I co? Jest bez sensu? Ja nie odwa¿y³bym siê stan±æ twarz± w twarz z tymi, którzy z niej korzystaj± i mówiæ takie rzeczy.

Chyba nie rozumiesz. Mieszkañcy bloków w pobli¿u Talarowej nie mogliby z niej skorzystaæ! Jedynie tranzyt mieszkañców z Mehoffera móg³by rado¶nie ¶migaæ pod oknami innych do korka na ¦wiatowida. Gdzie masz na Dzierzgoñskiej bloki, których mieszkañcy nie mog± wjechaæ na Dzierzgoñsk±?
Strumykowa napisa³ 10.10.2016 16:20
3. Znów nie ¿artujmy. Dlaczego piszesz, ¿e z tego szlaku korzystaliby tylko mieszkañcy 2 bloków. A co z ca³± Winnic±, osiedlem przy Æwikliñskiej, Sprawn± itp. itd.? Na przyk³ad w drodze do budowanej galerii albo Mostu Pó³nocnego? Pytanie dlaczego jest ju¿ chyba niestety retorycznym.

A dlaczego niby Winnica, Sprawna czy Æwikliñska mia³aby siê bujaæ uliczkami przez ¶rodek osiedla, skoro rzut beretem maj± Modliñsk± z buspasem i 3 pasami dla osobówek? Kto normalny w Winnicy jecha³by ¶rodkiem osiedla zamiast szerok± Modliñsk±? Je¿eli ju¿ kto¶ koniecznie chcia³by siê dostaæ w okolice Mostu i Galerii, bêdzie mia³, niespodzianka, liniê tramwajow±. Bo w³a¶nie po to siê buduje komunikacjê szynow±, ¿eby by³o ekologicznie i po to nie buduje siê nowych niepotrzebnych (z naciskiem na niepotrzebnych) ulic, ¿eby ludzi nie zachêcaæ do u¿ywania w³asnego samochodu.

 tarantula01

10.10.2016 23:49

Palny miejscowe na Tarchominie przewiduj±, jesli dobrze pamiêtam, schowanie wszystkich linii WN pod ziemiê, ale bêdzie to wykonane, gdy bêdzie tego ekonomiczny sens. PSE i RWE Stoen Operator nie wydadz± kilkudziesiêciu milionów ot tak sobie na przebudowê sprawnej linii, bo obie firmy musia³yby zwiêkszyæ op³aty za przesy³ pr±du. Inna sprawa, ¿e "w Polsce linii 220 kV siê nie kabluje" - tak us³yszeli swego czasu niemieccy projektanci mostu Pó³nocnego, którzy chcieli schowaæ w okolicy TMP fragment linii 220 kV w ziemiê.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

10.10.2016 23:49

Palny miejscowe na Tarchominie przewiduj±, jesli dobrze pamiêtam, schowanie wszystkich linii WN pod ziemiê, ale bêdzie to wykonane, gdy bêdzie tego ekonomiczny sens. PSE i RWE Stoen Operator nie wydadz± kilkudziesiêciu milionów ot tak sobie na przebudowê sprawnej linii, bo obie firmy musia³yby zwiêkszyæ op³aty za przesy³ pr±du. Inna sprawa, ¿e "w Polsce linii 220 kV siê nie kabluje" - tak us³yszeli swego czasu niemieccy projektanci mostu Pó³nocnego, którzy chcieli schowaæ w okolicy TMP fragment linii 220 kV w ziemiê.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 Strumykowa

11.10.2016 00:18

Szanowny Kolego "drugastrona". To mój ostatni wpis w tej dyskusji. Kilka ostatnich uwag i zamykam sprawê. Co mia³o byæ powiedziane, bêdzie chyba powiedziane i nie ma sensu brn±æ dalej.
1. Super, ¿e siê dogadali¶my, ¿e siatka ulic na osiedlu, to dobra sprawa, równie¿ dla naszego zdrowia! To bardzo du¿o, bo Ci, którzy najchêtniej na Tarchominie nic by nie budowali, m±c± nam w g³owach, ¿e brak ulic, to nasze dobro, które chroni nam zdrowie. Na pocz±tek dobrze bêdzie, je¿eli nie damy sobie tego kitu wciskaæ.
2. Nie mam nic przeciwko parkowi pomiêdzy Mehoffera i Æmielowsk±. Wiêcej, bardzo mi siê pomys³ podoba i jestem za. Tyle, ¿e z ulic± Talarow± itd. Przy Strumykowej te¿ jest park, ale na szczê¶cie jest te¿ ulica.
3. O Dzierzgoñskiej pisa³em w odpowiedzi na Twoj± uwagê, ¿e jest niepotrzebna Talarowa, bo nikt przy niej nie mieszka; wiêc to Ty co najwy¿ej wyg³upi³e¶ siê z tak± argumentacj±, a nie ja czego¶ nie zrozumia³em.
4. Teraz argumentujesz, ¿e Talarow± ¶migaæ bêdzie tranzyt z Mehoffera do ¦wiatowida, pod oknami po³o¿onych w okolicy bloków. Tak, tak by by³o i o to chodzi! O to chodzi, by nie by³o tak, ¿e ca³y tranzyt z Mehoffera bêdzie "¶migaæ" My¶liborsk±, ale by go podzieliæ na jak najwiêcej ulic. Rozumiem, ¿e Twoje mieszkanie jest tak po³o¿one, ¿e Tobie kanalizacja ca³ego tranzytu na My¶liborskiej nie przeszkadza. Ok. Ale gdy spojrzeæ na to z punktu widzenia tych przy My¶liborskiej, to zgodzisz siê, ¿e pewnie maj± inne zdanie i sprawiedliwie by³oby, gdyby uda³o im siê ca³ym tym syfem zwi±zanym z tranzytem podzieliæ równie¿ z Tob±.
5. Je¿eli spojrzysz na mapê, to zobaczysz, dlaczego z Æwikliñskiej, Winnicy, Sprawnej chêtnie poruszaliby siê ludzie do galerii albo Mostu Pó³nocnego tras±, o której pisa³em a nie Modliñsk±. Po prostu by³oby du¿o bli¿ej.
6. Naprawdê uwa¿asz, ¿e ludzie z okolic Winnicy bêd± je¼dzili do Galerii tramwajem? I pó¼niej wracali z tymi zakupami tramwajem. Ch³opie, tu ju¿ siê pogubi³e¶ kompletnie w argumentacji, przecie¿ ludzie nawet do pobliskiej Biedronki jad± samochodem, czemu trudno siê dziwiæ, je¿eli robi± trochê wiêksze zakupy. I gubisz siê coraz bardzie gdy piszesz, ¿e:
- po to siê buduje komunikacjê szynow±, by ludzie z niej korzystali - i jednocze¶nie na innym forum, dotycz±cym likwidacji lub skrócenia niektórych linii autobusowych podnosisz larum, ¿e wszystkich nas chc± wsadziæ do metra
- rezygnacja z budowy "niepotrzebnych" ulic ma zniechêciæ do jazdy samochodami - skor± s± niepotrzebne, to ani nie zniechêci, ani nie zachêci; obawiam siê jednocze¶nie, ¿e Twym kryterium odno¶nie "niepotrzebnej" ulicy jest, to, czy biegnie przy Twojej posesji. A ochrona zieleni to zwyk³a ¶ciema.
7. ¦wietnie, ¿e p³acisz podatki w Warszawie. Ale uszanuj to, ¿e inni te¿ p³ac±. Choæby mieszkañcy tych dwóch bloków na Mehoffera, mieszkañcy My¶liborskiej, Strumykowej, Ordonówny, Æwikliñskiej, Le¶nej Polanki, czy Sprawnej.

 drugastrona

11.10.2016 12:52

Brn±æ nie ma sensu, ale parê spraw warto wyprostowaæ:
1. Siatka ulic jest potrzebna, ale tam, gdzie jest to konieczne. Nie ma sensu budowaæ ulic tam gdzie jest zwarta zieleñ i gdzie nikt nie mieszka i nie skorzysta. By³by to ruch wzbudzony, który w mie¶cie jest niepotrzebny - pisa³em na pocz±tku
2. 3. i 4. Dalej nie chcesz przyj±æ do wiadomo¶ci, ¿e porównywanie Dzierzgoñskiej, a teraz te¿ My¶liborskiej, do nieszczêsnej Talarowej nie ma sensu. T³umaczê po raz nie wiem który - Talarowa od Æmielowskiej do ¦wiatowida to by³aby zwyk³a przelotówka, z której mieszkañcy s±siednich bloków nie mogliby skorzystaæ! Na My¶liborskiej mieszka³em prawie 10 lat, wiêc mia³em ca³y ten ruch pod oknami od rana do nocy i nie mia³em z tym problemu - bo ka¿dy mieszkaniec bloków na My¶liborskiej móg³ z tej ulicy skorzystaæ, bo to nie jest ulica tranzytowa. Bo jest to ulica lokalna dla lokalnych mieszkañców. Za¶ Talarowa by³aby dla mieszkañców 2 bloków przy Mehoffera i nikogo wiêcej, wiêc to jest marnotrawstwo ¶rodków i zieleni. Nigdy nie bêdê popiera³ przelotówek przez osiedle. Jestem za wykonaniem drogi rowerowej i chodnika - ulica dla samochodów nie jest potrzebna.
5. i 6. Odk±d mieszkam na Tarcho, czyli od 10 lat, je¿d¿ê zbiorkomem po zakupy do Arkadii. Najpierw 510, pó¼niej tramwajem do ¯erania i 516, teraz 17. Wiêc skoro ja mogê poruszaæ siê tramwajem, to nie widzê obiektywnych przeszkód, dlaczego inni koniecznie mieliby jechaæ samochodem. A je¿eli ju¿ musz±, to niech jad± Modliñsk±. Szybciej i bardziej komfortowo, ni¿ kluczenie po lokalnych uliczkach. Mniej kilometrów, to my¶lenie pokolenia mojego ojca, który nie bardzo chce je¼dziæ komfortow± autostrad±, bo zrobi wiêcej kilometrów, wiêc woli jechaæ d³u¿ej i mniej bezpiecznie krótsz± i wê¿sz± tras±. Ale to my¶lenie nie jest sensowne, wiêc bez obrazy - nie przyjmujê argumentów nie maj±cych oparcia w zdrowym rozs±dku. Bo mo¿e i Talarow± by³oby krócej, ale Modliñska bardziej komfortowo i szybciej.
Co do mojego larum na innych forach, to pewnie doczyta³e¶ te¿, ¿e jestem wielkim orêdownikiem NOWEJ linii metra z Tarcho, przez Marymont, pod JP2, na Stegny i Wilanów. Wiêc je¿eli ju¿ siê opierasz na tym, co piszê gdzie¶ indziej, to pisz wszystko, a nie tylko to, co Ci pasuje do tezy. Protestujê przeciwko skasowaniu jedynego po³±czenia z Traktem Królewskim, bo to po³±czenie jest potrzebne, w przeciwieñstwie do Talarowej.
7. Nie chcê, ¿eby z moich podatków wycinano zieleñ i budowano niepotrzebne drogi. Osobi¶cie mam nadziejê, ¿e kwarta³ miêdzy Mehoffera a Æmielowsk± nigdy siê nie zabuduje i ¿e Talarowa nigdy nie powstanie. Je¿eli kto¶ decyduje siê na kupienie mieszkania w szczerym polu, czyli na Æwikliñskiej, to nie mo¿e liczyæ na to, ¿e m u specjalnie wybuduj± przelotówkê do galerii, bo to ¶miech na sali. Mieszkañcy Æwikliñskiej i Winnicy maj± Modliñsk± i to wystarczy.

 Do rzeczy

11.10.2016 15:32

Oj, ale siê miotasz go¶ciu. A nie widzia³y ga³y co bra³y? Nie by³o Talarowej i innych ulic w planach? Co mamisz ludzi jak±¶ fantasmagori± o metrze z Tarchomina do Wilanowa? Czekaj tatka latka. Ja mieszkam na Kamiñskiego od lat 20. i to co siê dzieje na Mysliborskiej jest ju¿ okropne. Tak, trzeba co¶ z tym zrobiæ i daæ ludziom inne mo¿liwo¶ci. A je¼dzij sobie zbiorkiem na zakupy nawet do Piaseczna, ale ludzie tak nie robi±. I pewnie przez d³uuuuuugie lata tak robiæ nie bêd±, wiêc ogarnij siê, zanim napiszesz co¶ takiego. I co ma Twój stary i autostrady do poruszania siê po Tarcho. Skup siê na problemie, a nie obra¿aj innych!

 maxplastic

11.10.2016 16:17

Mieszkasz na Kamiñskiego od dziewiêædziesiêciu lat? Sugerowa³by to sposób zapisu.

 Strumykowa

11.10.2016 20:19

maxplastic napisa³ 11.10.2016 16:17
Mieszkasz na Kamiñskiego od dziewiêædziesiêciu lat? Sugerowa³by to sposób zapisu.
A zdrowy rozs±dek co Ci sugeruje? No widzisz. Po co siê czepiasz cz³owieka?

 drugastrona

12.10.2016 09:10

Do rzeczy napisa³ 11.10.2016 15:32
Oj, ale siê miotasz go¶ciu. A nie widzia³y ga³y co bra³y? Nie by³o Talarowej i innych ulic w planach? Co mamisz ludzi jak±¶ fantasmagori± o metrze z Tarchomina do Wilanowa? Czekaj tatka latka. Ja mieszkam na Kamiñskiego od lat 20. i to co siê dzieje na Mysliborskiej jest ju¿ okropne. Tak, trzeba co¶ z tym zrobiæ i daæ ludziom inne mo¿liwo¶ci. A je¼dzij sobie zbiorkiem na zakupy nawet do Piaseczna, ale ludzie tak nie robi±. I pewnie przez d³uuuuuugie lata tak robiæ nie bêd±, wiêc ogarnij siê, zanim napiszesz co¶ takiego. I co ma Twój stary i autostrady do poruszania siê po Tarcho. Skup siê na problemie, a nie obra¿aj innych!

Ja siê nie miotam. Ca³y czas piszê to samo. Talarowa jak najbardziej jest w planach - i co z tego? Plan jest beznadziejny, bo przewiduje wyciêcie zieleni pod ulicê i mieszkaniówkê. I tak tej ulicy nie bêdzie przez najbli¿sze 20 lat, wiêc w tej chwili ten spór jest bezprzedmiotowy. Pewnie nie doczyta³e¶, wiêc napiszê jeszcze raz - prawie 10 lat mieszka³em przy My¶liborskiej i samochody mi nie przeszkadzaj±. Wiêc nie insynuuj mi czego¶, co nie istnieje.
Nikogo nie mamiê - naucz siê czytaæ ze zrozumieniem. Wiem dobrze, ¿e tramwaj mo¿e okazaæ siê niewydolny, podobnie 1 linia metra. Dlatego osobna linia dla Tarcho to konieczno¶æ i warto JU¯ zacz±æ j± planowaæ. Trzeba daæ ludziom mo¿liwo¶ci - dlatego buduje siê linia tramwajowa. Niestety, wszystkie osobówki siê nie zmieszcz± i to wiedz± w³adze miasta, które w swojej strategii transportowej k³ad± nacisk na zbiorow± komunikacjê szynow±. Chcesz koniecznie je¼dziæ samochodem? Twój wybór, stój w korkach. Je¿eli nie rozumiesz analogii z moim starym, to ju¿ wiele o Tobie ¶wiadczy.

 Do rzeczy

12.10.2016 12:42

Nie miotasz siê? Daj spokój! To jak nazwaæ np. to, ¿e przez wiele dni prowadzisz dyskusjê, a na koniec kwitujesz, ¿e jest bezprzedmiotowa...? A do tego mam w±tpliwo¶æ, czy czytasz co inni pisz± - w zamian obra¿asz. A co ja Ci niby insynuowa³em w zwi±zku z tym, ¿e jak piszesz, mieszkasz na My¶liborskiej? No co? I jeszcze raz proszê, przestañ z tymi fantazjami o metrze z Tarcho na Wilanów, bo to sprowadza dyskusjê o problemach Tarcho na manowce. To w perspektywie kilkudziesiêciu lat temat co najwy¿ej zastêpczy, tak samo, jako schowanie przez przedsiêbiorstwa energetyczne linii przesy³owych pod ziemiê.
Nastêpna kwestia. Ja dotychczas nie wypowiada³em siê w sprawie zaprojektowanego ci±gu komunikacyjnego id±cego ulicami Le¶nej Polanki do Ordonówny, Mehoffera, Talarowej i dalej do Traktu Nadwi¶lañskiego, poza tym, ¿e jest on w planach, z którymi kupuj±c mieszkanie mog³e¶ siê zapoznaæ. Ale mam propozycjê, skoro jeste¶ taki "szynowy". Niech miasto poci±gnie tym szlakiem - kto¶ ju¿ to pisa³ - drug± liniê tramwajow± i po³±czy j± z planowan± od dawna lini± z ¯erania. Da³oby siê wówczas rozwi±zaæ parê problemów, o których sam piszesz, a przy okazji z Tarcho mo¿na by wyrzuæ wszystkie autobusy poza ma³ymi lokalnymi. To rozwi±zanie jest o kosmos tañsze od linii metra, o któr± walczysz, a wiêc potencjalnie du¿o bardziej mo¿liwe. Jeszcze jedno. Ja akurat najczê¶ciej korzystam z roweru, równie¿ w drodze do pracy w Centrum. Ale nie przysz³oby mi do g³owy, by mówiæ, ¿e ten kto nie je¼dzi rowerem jest sam sobie winny i niech stoi w korkach. I jeszcze jedna sprawa. O tym, czy auciarze bêd± staæ na Tarcho w korkach w niewielkim stopniu zdecyduje siatka ulic na Tarcho. Kluczem jest tu przepustowo¶æ g³ównych szlaków tranzytowych w drodze do Centrum (M³ociñska i Jagielloñska, Most Pó³nocny i inny mosty, Wis³ostrada). Inaczej mówi±c: wiêksza gêsto¶æ tej siatki w niewielkim stopniu wp³ynie na apetyt mieszkañców do podró¿owania do Centrum (do pracy) samochodem. Moim zdaniem taka siatka ma znaczenie lokalne, u³atwia podró¿owanie wewn±trz osiedla itp. itd. I ju¿ na koniec. Je¿eli ewentualnie odpowiesz w stylu nie bo nie, bo p³acê podatki i mi siê nie podoba, albo zbudujmy metro do Wilanowa, to nie licz ju¿ na polemikê z mojej strony. Przykro mi, ale nie potraktujê Ciê powa¿nie. Tym bardziej je¿eli bêdziesz usi³owa³ obra¿aæ kogokolwiek...

 drugastrona

13.10.2016 08:58

Do rzeczy napisa³ 12.10.2016 12:42
Nie miotasz siê? Daj spokój! To jak nazwaæ np. to, ¿e przez wiele dni prowadzisz dyskusjê, a na koniec kwitujesz, ¿e jest bezprzedmiotowa...? A do tego mam w±tpliwo¶æ, czy czytasz co inni pisz± - w zamian obra¿asz.

Prowadzê, bo skoro kto¶ siê do mnie zwraca, to kultura wymaga, ¿ebym odpowiedzia³. Kto¶ napisa³, ¿e chcia³by Talarowej zamiast tramwaju, ja napisa³em, ¿e wolê odwrotnie i na tym powinno siê skoñczyæ. Ale skoro inny forumowicz dr±¿y³ temat, to te¿ pisa³em. Chocia¿ oczywi¶cie dyskusja jest bezprzedmiotowa, bo liniê tramwajow± na pewno przed³u¿±, za¶ co do Talarowej, to raczej przez najbli¿sze 20 lat i tak nie powstanie bo s± wa¿niejsze inwestycje w dzielnicy. Nikogo nie obrazi³em - stwierdzam jedynie fakt, ¿e nie rozumiesz s³owa pisanego.
Do rzeczy napisa³ 12.10.2016 12:42
A co ja Ci niby insynuowa³em w zwi±zku z tym, ¿e jak piszesz, mieszkasz na My¶liborskiej? No co?

Insynuujesz, ¿e nie sprawdzi³em planów i siê zdziwi³em, ¿e jest Talarowa w planach. A to nieprawda. W swojej okolicy wiem o wszystkich planach nowych dróg. Insynuujesz, ¿e jestem niezadowolony z lokalizacji mojego mieszkania, a to nieprawda.
Do rzeczy napisa³ 12.10.2016 12:42
I jeszcze raz proszê, przestañ z tymi fantazjami o metrze z Tarcho na Wilanów, bo to sprowadza dyskusjê o problemach Tarcho na manowce. To w perspektywie kilkudziesiêciu lat temat co najwy¿ej zastêpczy, tak samo, jako schowanie przez przedsiêbiorstwa energetyczne linii przesy³owych pod ziemiê.

Bia³o³êka te¿ fantazjowa³a sobie o metrze i popatrz - dzi¶ maj± ju¿ zaklepany tramwaj. Trzeba zacz±æ mówiæ o faktycznych rozwi±zaniach, ¿eby kruszyæ urzêdniczy beton na przysz³o¶æ. Mo¿e taka linia by³aby za 20 lat, ale bez rozpoczêcia dyskusji o niej nie ma co liczyæ na prezencik ze strony w³adzy. Nie rozumiem, dlaczego piszesz o temacie zastêpczym. Chyba u¿ywasz tego zwrotu w z³ym znaczeniu.
Do rzeczy napisa³ 12.10.2016 12:42
Nastêpna kwestia. Ja dotychczas nie wypowiada³em siê w sprawie zaprojektowanego ci±gu komunikacyjnego id±cego ulicami Le¶nej Polanki do Ordonówny, Mehoffera, Talarowej i dalej do Traktu Nadwi¶lañskiego, poza tym, ¿e jest on w planach, z którymi kupuj±c mieszkanie mog³e¶ siê zapoznaæ.

To nie jest jeden ci±g. Le¶nej Polanki nie ma szans spotkaæ siê na tym samym skrzy¿owaniu z Talarow±. Pisa³em ju¿ kilka razy. I znów insynuujesz, ¿e nie zapozna³em siê z planami.

 drugastrona

13.10.2016 08:58

Do rzeczy napisa³ 12.10.2016 12:42
Ale mam propozycjê, skoro jeste¶ taki "szynowy". Niech miasto poci±gnie tym szlakiem - kto¶ ju¿ to pisa³ - drug± liniê tramwajow± i po³±czy j± z planowan± od dawna lini± z ¯erania. Da³oby siê wówczas rozwi±zaæ parê problemów, o których sam piszesz, a przy okazji z Tarcho mo¿na by wyrzuæ wszystkie autobusy poza ma³ymi lokalnymi. To rozwi±zanie jest o kosmos tañsze od linii metra, o któr± walczysz, a wiêc potencjalnie du¿o bardziej mo¿liwe.

Oczywi¶cie, linia tramwajowa mia³aby wiêkszy sens ni¿ ulica. Je¿eli puszczenie metra na Tarchomin oka¿e siê niemo¿liwe, trzeba bêdzie walczyæ o osobn± liniê tramwajow± w korytarzu Talarowej. Od dawna mam taki pomys³, ale czy tutaj o tym pisa³em, to nie pamiêtam.
Do rzeczy napisa³ 12.10.2016 12:42
Jeszcze jedno. Ja akurat najczê¶ciej korzystam z roweru, równie¿ w drodze do pracy w Centrum. Ale nie przysz³oby mi do g³owy, by mówiæ, ¿e ten kto nie je¼dzi rowerem jest sam sobie winny i niech stoi w korkach.

S³owem nie wspomnia³em o rowerach. Ca³y czas piszê o komunikacji zbiorowej.
Do rzeczy napisa³ 12.10.2016 12:42
I jeszcze jedna sprawa. O tym, czy auciarze bêd± staæ na Tarcho w korkach w niewielkim stopniu zdecyduje siatka ulic na Tarcho. Kluczem jest tu przepustowo¶æ g³ównych szlaków tranzytowych w drodze do Centrum (M³ociñska i Jagielloñska, Most Pó³nocny i inny mosty, Wis³ostrada). Inaczej mówi±c: wiêksza gêsto¶æ tej siatki w niewielkim stopniu wp³ynie na apetyt mieszkañców do podró¿owania do Centrum (do pracy) samochodem.

Dok³adnie to od pocz±tku piszê. Ka¿dy trafi i tak na ten sam korek na Modliñskiej albo na Mo¶cie.
Do rzeczy napisa³ 12.10.2016 12:42
Moim zdaniem taka siatka ma znaczenie lokalne, u³atwia podró¿owanie wewn±trz osiedla itp. itd. I ju¿ na koniec. Je¿eli ewentualnie odpowiesz w stylu nie bo nie, bo p³acê podatki i mi siê nie podoba, albo zbudujmy metro do Wilanowa, to nie licz ju¿ na polemikê z mojej strony. Przykro mi, ale nie potraktujê Ciê powa¿nie. Tym bardziej je¿eli bêdziesz usi³owa³ obra¿aæ kogokolwiek...

Siatka ma znaczenie lokalne, ale budowa nowej ulicy dla mieszkañców 2 bloków przy Mehoffera to marnotrawstwo, tym bardziej, ¿e wi±¿e siê z wycink± wielu drzew. Jestem przeciwny wyciêciu ca³ego kwarta³u drzew miêdzy Mehoffera a Æmielowsk± pod mieszkaniówkê, która mia³aby korzystaæ z tej ulicy. W godzinach szczytu i tak wszystkie samochody bêd± sta³y w korku, poza szczytem po osiedlu i tak je¼dzi siê ¶wietnie. Wiem, bo poruszam siê regularnie po osiedlu rowerem poza szczytem. Ruchu prawie nie ma. Budowa nowej ulicy, tym bardziej kosztem drzew, powinna s³u¿yæ jakiemu¶ wa¿nemu celowi, który naprawdê przyniesie poprawê wielu ludziom. W przypadku Talarowej tego nie ma.

 drugastrona

13.10.2016 10:51

Jeszcze co do tego tramwaju w ¶ladzie Talarowej: oczywi¶cie nie wiem, czy jest to wykonalne, ¿eby linia siê zmie¶ci³a w wyciêtym korytarzu le¶nym pod kablami. W tej kwestii musieliby siê wypowiedzieæ eksperci. Na pewno wola³bym unikn±æ wycinki drzew pod tramwaj, ale i tak by³oby to lepsze ni¿ wycinka pod bloki i ulicê.

 Do rzeczy

13.10.2016 11:04

Przeczyta³em jeszcze raz wszystkie te wpisy i s±dzê, ¿e nie ma ju¿ najmniejszego sensu dyskutowaæ tu, czy np. ulica Talarowa by³aby dla dwóch bloków, czy jej budowa s³u¿y³aby wa¿nemu celowi spo³ecznemu (i ca³ego ci±gu od Le¶nej Polanki), czy rozbudowana siatka ulic jest dobrem, czy nie i dlaczego itp. itd. Wiele na tym forum zosta³o ju¿ w tym zakresie powiedziane, ka¿dy mo¿e sobie poczytaæ i wyrobiæ zdanie (zachêcam, bo to wa¿ne kwestie), a autorzy wpisów najwyra¼niej i tak zostan± przy swoim. Nie widzê te¿ sensu dalej przekonywaæ siê, kto insynuuje i dlaczego, kto nie czyta i dlaczego, czy po prostu obra¿aæ wzajemnie.
Zauwa¿am jednak, ¿e jest co¶, co ³±czy kilka stanowisk. To strach przed tym, ¿e budowana obecnie linia tramwajowa mo¿e nied³ugo w pewnym sensie okazaæ siê przekleñstwem, jako niezdolna do obs³ugi tak du¿ej liczby mieszkañców. I, ¿e problem mo¿e rozwi±zaæ druga, po³±czona z t±, która ma i¶æ z ¯erania przy Modliñskiej. I to ju¿ jest co¶. Je¿eli wiêc mamy walczyæ, to nie miedzy sob±, a z Ratuszem. O tak± liniê!

 drugastrona

14.10.2016 11:08

Proponujê lobbowaæ za now± lini± metra na Tarcho i najwy¿ej ³askawie siê zgodziæ na drug± liniê tramwajow±, zupe³nie tak, jak to zrobi³a wschodnia Bia³o³êka :) No nic, na razie nied³ugo wyjdzie w praniu, czy do tramwajów siê zmie¶ci ca³y Tarchomin i ca³e Nowodwory, czy ju¿ bêdzie trzeba skracaæ takt do 2 minut.

 Do rzeczy

14.10.2016 12:15

drugastrona napisa³ 14.10.2016 11:08
Proponujê lobbowaæ za now± lini± metra na Tarcho i najwy¿ej ³askawie siê zgodziæ na drug± liniê tramwajow±, zupe³nie tak, jak to zrobi³a wschodnia Bia³o³êka :) No nic, na razie nied³ugo wyjdzie w praniu, czy do tramwajów siê zmie¶ci ca³y Tarchomin i ca³e Nowodwory, czy ju¿ bêdzie trzeba skracaæ takt do 2 minut.
Nie s±dzê, ¿e to tak dzia³a i ¿e dostali obietnicê tramwaju, by nie upominali siê o metro. Ten tramwaj ma po prostu sens i ¿yczê go Wschodniej Bia³o³êce i mo¿e kto¶ to w koñcu zauwa¿y³. Inna sprawa, ¿e póki co, to mog± to byæ tylko przedwyborcze gruszki na wierzbie, a nie faktyczna wola decydentów. Je¿eli dobrze pamiêtam, to plan jest taki, ¿e do 2018 roku maj± trwaæ jakie¶ niezobowi±zuj±ce wstêpne prace koncepcyjne. A potem bêd± nowe wybory i najprawdopodobniej wymieniona zostanie ca³a ekipa w Ratuszu.... I nowa ekipa zdecyduje, co dalej (Nowoczesna?). Przy okazji przypominam, ¿e nawet ta sama ekipa nie jest gwarancja spe³nienia obietnic, o czym najlepiej ¶wiadczy, ¿e póki co kompletnie cicho jest o tramwaju przy Modliñskiej z ¯erania, a obiecywano go ju¿ prawie 10 lat temu, je¿eli dobrze pamiêtam.

 Tobi

20.10.2016 08:20

http://www.cozacena.pl/ polecam serdecznie ka¿dy znajdzie co¶ dla siebie i bêdzie zadowolony z wybory wejdz na link powyzej i sam sprawdz !!!!!! pozdrawiam !!
Trwa cisza wyborcza. Dodawanie nowych wpisów zosta³o wstrzymane.

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

City Break
City Break

Najnowsze informacje na TuBia³o³êka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajd¼ swoje wakacje

Powy¿sze tre¶ci pochodz± z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasa¿u

Wst±p do ksiêgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe