REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# merde

27.09.2016 13:25

Co ten trwamwaj zmieni ? Nic. Zabiorą autbusy, zostawią szynowca.

# xyz

27.09.2016 14:03

#merde napisał(a) 27.09.2016 13:25
Co ten trwamwaj zmieni ? Nic. Zabiorą autbusy, zostawią szynowca.

ZTM się czai i nie ujawnia wszystkich planów w tym zakresie jakie linie zostaną i jaka będzie częstotliwość kursowania autobusów . W każdym razie o wielkim komforcie podróżowania w szczycie tramwajem nie ma
co marzyć zwłaszcza na kolejnych przystankach takich jak Tarchomin czy Myśliborska .

# weiser

27.09.2016 14:45

#merde napisał(a) 27.09.2016 13:25
Co ten trwamwaj zmieni ? Nic. Zabiorą autbusy, zostawią szynowca.
skoro nic nie zmieni, to po co od 2009 dziamgolicie, żeby go wam zbudować? Są na Białołęce osiedla, które z radością by przyjęły informację o budowie linii tramwajowej. Niestety nam się obiecuje tramwaj za jakieś 15 lat.

REKLAMA

# gość

27.09.2016 15:35

Nie dziamgolimy, tylko trzymamy ztm za słowo, że tramwaj ma się przyczynić, do tego, żeby ludzie przesiadali się z samochodów do komunikacji miejskiej i ten postulat byłby sensowny, gdyby tramwaj i autobusy się wzajemnie uzupełniały. Na Tarchominie i Nowodworach mieszka tak dużo ludzi, że nie da rady w komfortowych warunkach wozić ich tylko tramwajem. Powinny być autobusy (może na nieco skorygowanych trasach) i tramwaj, wtedy to będzie miało sens. Ty weiser jak zwykle bijesz pianę na watku, który Cię nie dotyczy.

# weiser

27.09.2016 15:54

czy jest na sali jakiś admin, który może uspokoić kolegów?
Problem w tym, że na Tarchodworach mieszka owszem sporo ludzi, ale położenie geograficzne tego osiedla powoduje, że nie ma logicznego wytłumaczenia dla puszczania jedną trasą i tramwaju, i autobusu. Jest to ekonomicznie niewytłumaczalne. Nie po to zbudowano linię, trzecią część mostu i kupiono tramwaje, żeby teraz was wozić autobusami. Tak to działa. Wszędzie gdzie buduje się nowe linie (szynowe), kasuje się autobusy. Dlaczego u was ma być inaczej? Do tego jesteście "wyspowym" osiedlem. Miasto musi was dowieźć z punktu A do punktu B (najczęściej metro Młociny), bo pomiędzy tymi punktami prawie nic nie ma. A tę część, której nie obsłuży tramwaj (Modlińska) powinien obsługiwać autobus do Żerania (tramwaj) lub - w najlepszym wypadku - dw. Wileńskiego. Tak, tak, wiem, zaraz znowu napadną mnie blondynki, które mają problem z argumentami, że jad sączę. Trudno jakoś przeżyję. Na szczęście, to nie one decydują o komunikacji w tym miescie.
Aha, forum jest dla wszystkich chętnych. Nie tylko dla blondynek. z Tarchomina.

# Zuzia

27.09.2016 15:55

Kiedy zostanie udostępniony dojazd do ul. Światowida od ul. Stefanika

REKLAMA

# na szczęście?

27.09.2016 16:32

#weiser napisał(a) 27.09.2016 15:54
czy jest na sali jakiś admin, który może uspokoić kolegów?
Problem w tym, że na Tarchodworach mieszka owszem sporo ludzi, ale położenie geograficzne tego osiedla powoduje, że nie ma logicznego wytłumaczenia dla puszczania jedną trasą i tramwaju, i autobusu. Jest to ekonomicznie niewytłumaczalne. Nie po to zbudowano linię, trzecią część mostu i kupiono tramwaje, żeby teraz was wozić autobusami. Tak to działa. Wszędzie gdzie buduje się nowe linie (szynowe), kasuje się autobusy. Dlaczego u was ma być inaczej? Do tego jesteście "wyspowym" osiedlem. Miasto musi was dowieźć z punktu A do punktu B (najczęściej metro Młociny), bo pomiędzy tymi punktami prawie nic nie ma. A tę część, której nie obsłuży tramwaj (Modlińska) powinien obsługiwać autobus do Żerania (tramwaj) lub - w najlepszym wypadku - dw. Wileńskiego. Tak, tak, wiem, zaraz znowu napadną mnie blondynki, które mają problem z argumentami, że jad sączę. Trudno jakoś przeżyję. Na szczęście, to nie one decydują o komunikacji w tym miescie.
Aha, forum jest dla wszystkich chętnych. Nie tylko dla blondynek. z Tarchomina.
Na szczęście, to nie Ty o tym decydujesz. I dlatego od 15 lat mieszkasz w warunkach jakich nie znosisz, z pretensjami do wszystkich tylko nie do własnej głupoty :)

# weiser

27.09.2016 16:36

i znowu przytyk do Zielonej Białołęki i durny atak ad personam.
To nawet robi się zabawne :)

# forumowicz

27.09.2016 16:44

#weiser napisał(a) 27.09.2016 15:54
czy jest na sali jakiś admin, który może uspokoić kolegów?
Problem w tym, że na Tarchodworach mieszka owszem sporo ludzi, ale położenie geograficzne tego osiedla powoduje, że nie ma logicznego wytłumaczenia dla puszczania jedną trasą i tramwaju, i autobusu. Jest to ekonomicznie niewytłumaczalne. Nie po to zbudowano linię, trzecią część mostu i kupiono tramwaje, żeby teraz was wozić autobusami. Tak to działa. Wszędzie gdzie buduje się nowe linie (szynowe), kasuje się autobusy. Dlaczego u was ma być inaczej? Do tego jesteście "wyspowym" osiedlem. Miasto musi was dowieźć z punktu A do punktu B (najczęściej metro Młociny), bo pomiędzy tymi punktami prawie nic nie ma. A tę część, której nie obsłuży tramwaj (Modlińska) powinien obsługiwać autobus do Żerania (tramwaj) lub - w najlepszym wypadku - dw. Wileńskiego. Tak, tak, wiem, zaraz znowu napadną mnie blondynki, które mają problem z argumentami, że jad sączę. Trudno jakoś przeżyję. Na szczęście, to nie one decydują o komunikacji w tym miescie.
Aha, forum jest dla wszystkich chętnych. Nie tylko dla blondynek. z Tarchomina.
Forum, jak każde miejsce publiczne rzeczywiście jest dla każdego, nawet dla Ciebie. Ale to nie znaczy, że musimy się cieszyć Twoją obecnością, tak samo, jak nie musimy się cieszyć zafajdanym własnym ...... pijakiem, na chodniku.

REKLAMA

# na szczęscie?

27.09.2016 16:49

#weiser napisał(a) 27.09.2016 16:36
i znowu przytyk do Zielonej Białołęki i durny atak ad personam.
To nawet robi się zabawne :)
Jaki przytyk do Zielonej Białołęki? Do Ciebie. Czytaj ze zrozumieniem.

# yolo

27.09.2016 18:18

Not this shit again. Tym razem już naprawdę trollujesz, ten temat znowu Cię nie dotyczy i teraz chcesz się skupić na nabijaniu z nas, "haha dobrze Wam tak" i "co Wam jeszcze nie pasuje, skoro wszystko już prawie macie?". Nie potrzeba nam tego. Argumenty mają sens. Tramwaj jest bardziej pojemnym środkiem transportu, jeden skład weźmie więcej osób niż autobus, a tym bardziej mały, a takie jeżdżą na 101. Tak więc jeśli tramwaj jest większy i będzie jeździł częściej to zabierze więcej ludzi, ale jednak jeśli się zepsuje to nie ma dojazdu i wyjazdu w kierunku metra. Rozumiem, że dublowanie środków transportu to jest coś, czego ZTM stara się unikać. Wynika to tylko z braku autobusów i ekonomii. Przydałby się jednak autobus, który pojedzie do metra, ale częściowo inną trasą, np tą jaka była postulowana w petycjach. Zaliczy Odkrytą, Strumykową, Milenijną itd, bo nie każdemu chce się stamtąd iść czy przesiadać do tramwaju. Coś na zapas powinno być, mimo że tak jak napisałeś, nie powinno to iść tą samą trasą w obrębie Tarchomina - most już trudno ominąć. Taki autobus nie powinien się zatrzymywać na Prozy i Zajezdni Żoliborz, żeby znowu nie dublować i trochę nadrobił czasu, do tego jest tramwaj.

# Strumykowa

27.09.2016 18:50

#yolo napisał(a) 27.09.2016 18:18
Not this shit again. Tym razem już naprawdę trollujesz, ten temat znowu Cię nie dotyczy i teraz chcesz się skupić na nabijaniu z nas, "haha dobrze Wam tak" i "co Wam jeszcze nie pasuje, skoro wszystko już prawie macie?". Nie potrzeba nam tego. Argumenty mają sens. Tramwaj jest bardziej pojemnym środkiem transportu, jeden skład weźmie więcej osób niż autobus, a tym bardziej mały, a takie jeżdżą na 101. Tak więc jeśli tramwaj jest większy i będzie jeździł częściej to zabierze więcej ludzi, ale jednak jeśli się zepsuje to nie ma dojazdu i wyjazdu w kierunku metra. Rozumiem, że dublowanie środków transportu to jest coś, czego ZTM stara się unikać. Wynika to tylko z braku autobusów i ekonomii. Przydałby się jednak autobus, który pojedzie do metra, ale częściowo inną trasą, np tą jaka była postulowana w petycjach. Zaliczy Odkrytą, Strumykową, Milenijną itd, bo nie każdemu chce się stamtąd iść czy przesiadać do tramwaju. Coś na zapas powinno być, mimo że tak jak napisałeś, nie powinno to iść tą samą trasą w obrębie Tarchomina - most już trudno ominąć. Taki autobus nie powinien się zatrzymywać na Prozy i Zajezdni Żoliborz, żeby znowu nie dublować i trochę nadrobił czasu, do tego jest tramwaj.
Ja mieszkam na Strumykowej. I mam gdzieś ten autobus.

REKLAMA

# pepe22

27.09.2016 19:50

#merde napisał(a) 27.09.2016 13:25
Co ten trwamwaj zmieni ? Nic. Zabiorą autbusy, zostawią szynowca.
to zmieni, że jak spadnie pierwszy śnieg to tramwajem do młocin dojedzie się w 15min, a autobusem to nieraz bywało ponad godzinę !!!

# drugastrona

27.09.2016 20:27

Spoko, zrobi się takt 2 minuty i powinni wszyscy się zmieścić. Albo ewentualnie półtorej minuty, a nawet minuta. Da się zrobić. Teraz jest takt 4 minuty, więc jest potencjał. Trzeba tylko będzie cisnąć ZTM, jeżeli będzie ciasno. Przecież za czasów E4 ZTM powołał nową linię E8, żeby rozluźnić.

# Tarchominiak

27.09.2016 20:54

Spoko. Ostatnio był przedsmak jak sie walnal tramwaj z autem. Coś sie zepsuje i pół dzielnicy stoi. Kasujcie dalej autobusy mądrale..

REKLAMA

# xyz

27.09.2016 21:18

#drugastrona napisał(a) 27.09.2016 20:27
Spoko, zrobi się takt 2 minuty i powinni wszyscy się zmieścić. Albo ewentualnie półtorej minuty, a nawet minuta. Da się zrobić. Teraz jest takt 4 minuty, więc jest potencjał. Trzeba tylko będzie cisnąć ZTM, jeżeli będzie ciasno. Przecież za czasów E4 ZTM powołał nową linię E8, żeby rozluźnić.
Pomarzyć dobra rzecz. Chcesz by tramwaj kursował częściej w godzinach szczytu jak metro.
Nie zapominaj , że tramwaj kursuje po torowisku krzyżującym się z ulicami .
Przy takcie 1 minuta i priorytecie dla tramwaju trudno wyobrazić sobie ile czasu do przejazdu
byłoby dla pojazdów jadących ulicą krzyżującą się z torowiskiem np. Myśliborską .

# yolo

27.09.2016 22:22

Wojciech Tumasz napisał ciekawy post na ten temat przy artykule o planowanej likwidacji 101, jakiś miesiąc temu. Pozwolę go sobie zacytować. Częstotliwość jazdy co 1 czy 2 faktycznie wydaje się przesadzona z powodów wymienionych wyżej, a jego liczby są średnie i teoretyczne.
"Po zbudowaniu tramwaju do Nowodworów czestotliwość tramwaju wzrośnie do przynajmniej co 2-3 minuty, aby zabrać wszystkich pasazerów jeżdżacych teraz E-8 i 101.
E-8 (zabiera średnio 150 pasażerów) jeździło co 4 minuty w szczycie i przewozi 2250 pasażerów (15 autobusów x 150 osób).
101 (zabiera średnio 80 pasażerów) jeździło co 12 minut w szczycie i przewozi 400 pasażerów (5 autobusów x 80 osób).
Tramwaj z Nowodworów (zabiera średnio 250 pasażerów) powinien zatem jeździć co 5 minut (12 kursów x 250 pasażerów). Przewiezie 3000 pasażerów na godzinę. Z Tarchomina również co 5 minut i wypadkowa częstotliwość na odcinku: Tarchomin Kościelny - Młociny byłaby co 2-3 minuty, a na Nowodworach co 5 minut.
A jak będzie ciasno, to może być takt co 2 minuty (Mehoffera - Młociny) i co 4 minuty (Nowodwory - Mehoffera), co sprawi, że dla pasażerów Nowodworów w tramwaju będzie 3750 miejsc na godzinę (o 1000 więcej niż obecne potrzeby), a ogółem dla pasażerów z Tarchomina będzie 7500 miejsc na godzinę.
Jakby komuś było mało, to częstotliwość tramwaju można zwiększyć do co 1 minutę (z taką częstotliwością pojawiają się tramwaje na przystankach w Al. Jerozolimskich) i będzie miejsce dla 15.000 pasażerów na godzinę.
A gdyby jeszcze było mało, to zamiast pojedynczego tramwaju, mogą jeździć 2 połączone ze sobą co minutę (zmieszczą się na przystankach) i będzie można przewieźć 30.000 pasazerów na godzinę."

# drugastrona

28.09.2016 10:52

#Tarchominiak napisał(a) 27.09.2016 20:54
Spoko. Ostatnio był przedsmak jak sie walnal tramwaj z autem. Coś sie zepsuje i pół dzielnicy stoi. Kasujcie dalej autobusy mądrale..

Może też być wypadek na moście i autobusy staną. Tak bywa, niestety. Ale w normalnych warunkach tramwaj wygrywa.

REKLAMA

# drugastrona

28.09.2016 10:53

#xyz napisał(a) 27.09.2016 21:18
Pomarzyć dobra rzecz. Chcesz by tramwaj kursował częściej w godzinach szczytu jak metro.
Nie zapominaj , że tramwaj kursuje po torowisku krzyżującym się z ulicami .
Przy takcie 1 minuta i priorytecie dla tramwaju trudno wyobrazić sobie ile czasu do przejazdu
byłoby dla pojazdów jadących ulicą krzyżującą się z torowiskiem np. Myśliborską .

No niestety, musi wygrać interes większości, czyli podróżujących tramwajem. Reszta będzie musiała stać w korkach, to może przeniesie się do komunikacji zbiorowej. Nie ma od tego odwrotu. Wyobrażasz sobie, co by było, gdyby choć połowa pasażerów tramwaju przesiadła się do własnego auta?

# xyz

28.09.2016 12:00

Zapomniałeś , że w tej reszcie czekającej na zielone światło na skrzyżowaniu będą też autobusy
czyli komunikacja zbiorowa. Przecież wszystkie autobusy z Tarchomina nie znikną. No więc?

# drugastrona

28.09.2016 18:14

#xyz napisał(a) 28.09.2016 12:00
Zapomniałeś , że w tej reszcie czekającej na zielone światło na skrzyżowaniu będą też autobusy
czyli komunikacja zbiorowa. Przecież wszystkie autobusy z Tarchomina nie znikną. No więc?

Ważniejszy jest dojazd do metra. Może trzeba będzie wyznaczyć buspas na Światowida, jeżeli autobusy będą stały w korkach. Albo skierować wszystkie odwrotnie przez Mehoffera do Modlińskiej, czyli pod korek. Albo wyznaczyć ulice tylko dla autobusów (w godzinach szczytu).

REKLAMA

# kaszanka

28.09.2016 19:57

zastanawiam się jak W.Tumasz połączy dwa Swingi lub Jazzy

 tarantula01

29.09.2016 07:46

Jak będzie potrzeba, to odpowiedni sprzęg zostanie wykonany.
Zgadzam się, że nie pot o miasto wydaje stokilkadziesiąt milionów złotych na tramwaj, żeby potem trzymać autobusy na trasie tramwaju. Tym samym głównym środkiem transportu z Tarchomina stanie się tramwaj w stronę metra. To owszem spowoduje, że tramwaj będzie częściej na skrzyżowaniach i potencjalnych utrudnieniach m.in. dla autobusów, ale tylko dotyczyć to będzie autobusów jadących w poprzek tramwaju, czyli m.in. ul. Myśliborską. Ale autobusów na ul. Myśliborskiej za chwilę nie będzie, bo tamtędy jeżdżą autobusy do metra (E-8 i 101). E-8 zostanie skasowane, a 101 jeśli zostanie, to też powinna pojechać inną trasą (taką jak w petycji). Autobusy jadące ul. Światowida będą jechać razem z tramwajem przez skrzyżowania. Jest jeszcze przecięcie przy Trakcie Nadwiślańskim, ale w porannym szczycie nie ma tam i nie będzie dużego ruchu, bo klienci (samochodami) do galerii nie jeżdżą na 8-ą albo nawet 9-tą, więc 186, 211, 509 i 518 wielkich utrudnień mieć nie będą w stosunku do obecnej sytuacji.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

29.09.2016 07:46

Jak będzie potrzeba, to odpowiedni sprzęg zostanie wykonany.
Zgadzam się, że nie pot o miasto wydaje stokilkadziesiąt milionów złotych na tramwaj, żeby potem trzymać autobusy na trasie tramwaju. Tym samym głównym środkiem transportu z Tarchomina stanie się tramwaj w stronę metra. To owszem spowoduje, że tramwaj będzie częściej na skrzyżowaniach i potencjalnych utrudnieniach m.in. dla autobusów, ale tylko dotyczyć to będzie autobusów jadących w poprzek tramwaju, czyli m.in. ul. Myśliborską. Ale autobusów na ul. Myśliborskiej za chwilę nie będzie, bo tamtędy jeżdżą autobusy do metra (E-8 i 101). E-8 zostanie skasowane, a 101 jeśli zostanie, to też powinna pojechać inną trasą (taką jak w petycji). Autobusy jadące ul. Światowida będą jechać razem z tramwajem przez skrzyżowania. Jest jeszcze przecięcie przy Trakcie Nadwiślańskim, ale w porannym szczycie nie ma tam i nie będzie dużego ruchu, bo klienci (samochodami) do galerii nie jeżdżą na 8-ą albo nawet 9-tą, więc 186, 211, 509 i 518 wielkich utrudnień mieć nie będą w stosunku do obecnej sytuacji.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

# xyz

29.09.2016 10:16

Za kilka miesięcy zobaczymy jak sobie ZTM poradzi .
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024