REKLAMA

Forum › Bemowo

REKLAMA

# Jel

29.07.2016 16:40

Na razie to jeszcze nie ma nawet koncepcji na ten odcinek, jedynie wstępne plany, przykład stacji przy ratuszu pokazuje, że konkurs architektoniczny może wiele zmienić.

# mccp1234

29.07.2016 21:16

O kolejne lobbowanie swoich alternatywnych pomysłów. Ciocia miesza gdzieś niedaleko? A może stryjenka z Os. "Przyjaźń" też posiada mieszkanie w blokach kawałek po drugiej stronie ulicy??? Zwężanie Górczewskiej to niewystarczająca ilość idiotyzmów domorosłych planistów wszechświata, a nade wszystko własnych interesów?

# jkk

29.07.2016 22:34

Aż się prosi o wybudowanie stacja metra w rejonie skrzyżowania Lazurowej z Górczewska. Wokół jest mnóstwo osiedli, powstają wciąż nowe. Dodatkowo jest jeszcze szansa znalezienia w pobliżu miejsca na parking, gdzie mogliby zostawiać swoje samochody mieszkańcy okolic licznie dojeżdżający do pracy w stolicy. Argument o wyjeżdżającym ze stolicy tunelem metra jest niepoważny - wystarczy nieco wcześniej zacząć budować łuk tego tunelu. Stacje metro w pobliżu Tesco a następnie przy Szeligowskiej/Rayskiego niestety nie są najlepszym rozwiązaniem.

REKLAMA

# zjelonek

30.07.2016 13:37

Stacja przed tesco byłaby jakieś 300 m od stacji Ratusz więc kto wymyślił taką głupotę ?
Może chodzi o przesunięcie stacji Ratusz na drugą stronę Powstańców Śląskich i zrobienie porządnego wyjścia z jednego końca peronu do przejścia podziemnego pod skrzyżowaniem Górczewskiej - wtedy wyjście z drugiego końca peronu wypadłoby przed Tesco.
I możliwe stałby się przesunięcie poprzedniej stacji Ulrychów pomiędzy przystanek kolejowy i Wola Park , z wyjsciem na drugą stronę torów na Górce.
A argument że tunel metra nie może być poza granicami miasta jest tak samo głupi jak ten z przed lat że SKM nie może wyjeżdżać poza granice miasta.
Zresztą , czy tych granic NIEDASIE przesunąć ? Do tego trzeba być Starzyńskim ?

# kuba

31.07.2016 15:14

A ja chce stację pod Tesco a dla mieszkańców "Wielkich osiedli" przy lazurowej będziecie mieć kolejną stacje jak wam lazurowa nie pasuje buraki jedne ze wsi !

# Sunlex

31.07.2016 15:34

@zjelonek
Wg Googlemaps odległość od głowicy zachodniej stacji Górce (przy Ratuszu) do planowanej głowicy wschodniej stacji Lazurowa (przy zachodnim wyjeździe z Tesco) to ok.650 m a nie 300 m.
Niezależnie od tego, najsensowniejsza lokalizacja stacji Lazurowa to okolice pętli Os.Górczewska - głowica wschodnia stacji przy przejściu dla pieszych przez Górczewską, a głowica zachodnia przy Rondzie Radia Wolna Europa. Może być problem z budową w tym miejscu ze względu na zbiorniki z paliwem Orlenu (może trzeba by było przesunąć stację benzynową na południe) i być może na czas budowy trzeba by zamknąć McDonald'sa, ale to jest inwestycja na lata, więc chyba warto.
Można też zbudować stację przed rondem. pod jezdniami ul.Górczewskiej.

REKLAMA

# zjelonek

01.08.2016 11:41

#Sunlex napisał(a) 31.07.2016 15:34
@zjelonek
Wg Googlemaps odległość od głowicy zachodniej stacji Górce (przy Ratuszu) do planowanej głowicy wschodniej stacji Lazurowa (przy zachodnim wyjeździe z Tesco) to ok.650 m a nie 300 m.
ok, co nie zmienia faktu że nawet 650 metrów to odległość przystanków tramwajowych ale nie metra.
Przy okazji gratuluję kubie merytorycznego głosu w dyskusji i zachęcam do przeniesienia się do onetu albo wyborczej

 alexandra

02.08.2016 13:26

Stosowanie takich nazw to głupota i bezsens. Nie ma co gdybać jak nie ma szczegółowego projektu i terminu rozpoczęcia prac.

# tomeck

02.08.2016 15:04

Puszczanie metra Człuchowską to jakiś poroniony pomysł. Jelonki to jest po prostu z.a.d.u.p.i.e. i nic tego nie zmieni. Główną arterią jest Górczewska i szanowni mieszkańcy Człuchowskiej muszą się z tym pogodzić.

REKLAMA

# darq

04.08.2016 12:09

A co za różnica, jaka arteria idzie górą? Ważna jest liczba pasażerów w zasięgu stacji i tu analitycy mocno się pomylili w przewidywaniach rozwoju zabudowy. Oryginalny przebieg pod Człuchowską miał też tę zaletę, że linia była krótsza i bez ostrych zakrętów. A tak kosztem miliardów zostanie osiągnięty czas przejazdu porównywalny z ś.p. 506

# darq

04.08.2016 12:13

@Sunlex
A ja do dziś nie wiem, dlaczego tunele metra mają odginać się na północ wraz z Górczewską. Jakby poszły prosto, to stacja mogłaby być między Doroszewskiego a pętlami na łagodnym łuku, który nie groziłby opuszczeniem granic miasta.

# zjelonek

04.08.2016 12:29

#tomeck napisał(a) 02.08.2016 15:04
Puszczanie metra Człuchowską to jakiś poroniony pomysł. Jelonki to jest po prostu z.a.d.u.p.i.e. i nic tego nie zmieni. Główną arterią jest Górczewska i szanowni mieszkańcy Człuchowskiej muszą się z tym pogodzić.
I to jest właśnie błąd w myśleniu - metro ponieważ biegnie w tunelu , nie powinno iść pod głównymi szerokimi ulicami po których można wytyczyć buspas albo zbudować linie tramwajową - linie metra powinny być budowane skośnie do istniejącej siatki ulic, trochę tak jak po drugiej stronie Wisły.
Dlatego metro pod Człuchowską miało sens bo Człuchowska nie jest przelotowa do centrum ani wylotowa za miasto, a na Górczewskiej kiedyś miał jeżdzić szybki tramwaj przez Dw. Zachodni do Wilanowa - prze lata wiele z tych planów zarzucono , do niektórych trudno wrócić bo np. tunelem dla tramwajów przy Zachodnim puszczono samochody.

REKLAMA

# Sunlex

07.08.2016 19:07

@darq
Też się nad tym zastanawiałem, ale czytałem że "stacja nie może być na łuku, bo odległość od krawędzi peronu do drzwi wagonu będzie za duża" albo "będzie problem z widocznością osób". Stacja mogłaby być ustawiona na łuku ale z prostoliniowym peronem. Sama stacja mogłaby być pod pętlą tramwajową i autobusową albo trochę dalej, sięgając do Lazurowej.

# mat

22.08.2016 16:03

do #kuba
a ja nie chce stacji pod tesco - szach mat
buraku

# mieszkaniec_jelonek

12.12.2016 14:19

Każdy by chciał mieć stację metra pod blokiem. Stacja przy klemensiewicza to najlepsze rozwiązanie - blisko do pętli autobusowej i jak komuś będzie za daleko dojść to podjedzie jeden przystanek autobusem. Dodatkowo blisko jest centrum handlowe, a bloków też nie brakuje.

REKLAMA

# yelonkers

13.12.2016 11:29

Rację ma zjelonek. Metro powinno być pod Człuchowską i Kasprzaka za 506!!!!!

# yelonkers

13.12.2016 11:33

Rację ma zjelonek. Metro powinno być pod Człuchowską i Kasprzaka za 506!!!!!
#darq napisał(a) 04.08.2016 12:09
A co za różnica, jaka arteria idzie górą? Ważna jest liczba pasażerów w zasięgu stacji i tu analitycy mocno się pomylili w przewidywaniach rozwoju zabudowy. Oryginalny przebieg pod Człuchowską miał też tę zaletę, że linia była krótsza i bez ostrych zakrętów. A tak kosztem miliardów zostanie osiągnięty czas przejazdu porównywalny z ś.p. 506

Pisał kiedyś o tym w Echu nasz Pan Inżynier i to prawda. Przez metro mamy tylko coraz gorszą komunikację, więc po ch.. je budować? To znaczy domyślam się że dla łapówek, ale ludzie nic z tego nie mają. Tylko problemy.

# yelonkers

13.12.2016 11:34

#darq napisał(a) 04.08.2016 12:09
A co za różnica, jaka arteria idzie górą? Ważna jest liczba pasażerów w zasięgu stacji i tu analitycy mocno się pomylili w przewidywaniach rozwoju zabudowy. Oryginalny przebieg pod Człuchowską miał też tę zaletę, że linia była krótsza i bez ostrych zakrętów. A tak kosztem miliardów zostanie osiągnięty czas przejazdu porównywalny z ś.p. 506

Racja!!!!!

REKLAMA

Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA