REKLAMA


16.12.2016 11:08 #Chochoł
Według opinii nie tylko pasażerów, ale również kierowców, dyspozytorów i kontrolerów ruchu drogowego, linia 167 trzymała rozkład. Jak subiektywnie wyznała w maju na łamach Echa, rzecznika ZTM pani Potocka, przekierowanie 184 na Wrocławską to oszczędność dla instytucji rzędu 3,6 mln zł. Wozy uzyskane na przekierowaniu 184 z Powstańców Śląskich na Wrocławską miały zasilić okoliczne linie, a nie jest to prawdą. 121 jedynie w weekend wyrusza nieco wcześniej na trasę i nic więcej. 121 nigdy nie jeździło na Powstańców Śląskich, przy czym jest legendarną linią łączącą od 1949 roku Bielany z Żoliborzem. W weekendy jest mniej 180 na ulicach i dlatego raz na półgodziny funkcjonuje 409. Autobus 184 nie przemieszcza się przez właściwą Chomiczówkę, a zabranie go z Powstańców Śląskich, gdzie służył ludziom od bodajże 1982 roku to cios w plecy zaprzyjaźnionego osiedla Jelonki. Pętli autobusowej Chomiczówka powołanej do życia 27 grudnia 1976 roku grozi rychła likwidacja, a ZTM szkodzi pasażerom.
16.12.2016 11:16 #Jeep
Pętla Chomiczówka to łakomy kąsek dla developerów. Już tam w pobliżu stoi dźwig i rusza budowa nowych bloków...
16.12.2016 12:25 #Chochoł
ZTM zabrał z Broniewskiego 103, 112, 121, 132 i 520 pod warunkiem, że często kursujące 114 zastąpi te wszystkie połączenia. Teraz 114 jest według rozkładu co 15 minut, a w rzeczywistości stoi w korku na moście Grota Roweckiego i czas oczekiwania wydłuża się nie raz do przeszło 20 minut. 197 zostało wzmocnione okresowym 397, to dlaczego analogicznie 121 na Reymonta i Broniewskiego nie może wesprzeć przetrzebionego 114, dając realne wsparcie dla pasażerów z Chomiczówki i Piasków w drodze do metra na Placu Wilsona?! Niech nas rzecznik ZTM Krajnow, nie usypia tymi bajkami dla potłuczonych. Rekompensata dla Bielan i Bemowa za skasowanie 167 to puszczenie na odcinku Chomiczówka - GUS 520 i dalej na Grochów do Marysina. 520 może dublować na Marszałkowskiej I nitkę metra, a na Woli II i jakoś to ZTM nie razi, przy czym nie znalazł się jeszcze żaden mądry, żeby przez 8 lat przewalczyć temat 520 powrotu na Bielany. Albo reaktywacja 167, albo 520 na Bielany przez Bemowo, a 121 na Żoliborz.
16.12.2016 12:43 #Chochoł
W kule sobie z nami lecą, cwane misie z ZTM nie inaczej. Na stronie pt." Czerwony Autobus" niejaki ekspert Osa opisał ze szczegółami, kim jest i jak się zachowuje Igor Krajnow oficjalnie rzecznik ZTM. Ten pan wprowadzał dezinformację, odnośnie powstania strefy parkowania wzdłuż ulicy Kasprowicza. Zaoszczędzili na nas mieszkańcach Bielan bezwstydnie i jeszcze mają czelność, wciskać nam ten kit w biały dzień. Skasowali 167, gdy 121 i 184 jest dokładnie tyle samo co wcześniej. Prosty przykład mamy dwa chleby, ktoś przychodzi zabiera jeden i opowiada teraz macie więcej. W 2001 roku z pętli autobusowej Chomiczówka jeździło jednocześnie 6 linii dziennych, jeszcze 25 listopada 4, gdy teraz zostały 2, a ptaszki na mieście ćwierkają, że 180 ma być skrócone do Powązek Wojskowych. Kwartał Piasków od Niedzielskiego do Zgrupowania Żmija, Chomiczówka i Nowe Bemowo to lekko licząc jakieś 100 tysięcy ludzi, a nie ma tu żadnego połączenia przyśpieszonego do Śródmieścia i jeszcze 167 zabrali.
16.12.2016 12:49 #Jeep
Dlatego wolę samochód niż autobus - jestem wolnym człowiekiem nieuzależnionym od kretynów w ZTM !!!!
16.12.2016 13:04 #Chochoł
Tak tylko, że oszwabili Bielany przy okazji budowy metra na Woli i to jest Meksyk w kratkę. ZTM przy okazji zachęca kierowców do przesiadki w środki komunikacji miejskiej, których fizycznie nie ma na ulicach, a miasto zwęża kluczowe arterie w Centrum, jak Jana Pawła II, czy też Aleje Jerozolimskie, albo Plac Pięciu Rogów. Ponadto jeden ma dwa auta, a inny żadnego, ale to jest żaden argument, albowiem z komunikacji miejskiej korzystają jego dzieci, czy też rodzice. ZTM ma w sposób obligatoryjny zapewnić dojazd pasażerom z punktu A do punktu B, jeżeli na danym terenie występuje określona liczba osób. Chomiczówka ma identyczny problem co Jelonki na Bemowie, nam zabrali 520 przy okazji budowy metra i skasowali 167, a im utrącili 506 i podstępnie zajumali 184 stręcząc tramwaj. Wstąpił do piekieł po drodze mu było. Po zabraniu 167 są dwie możliwości: 1) jazda z przystanku "Chomiczówka" 121 przesiadka w 184 i potem 167, 2) 180 z pętli przesiadka na Kochanowskiego 197 i później niebezpośrednio w 167. W temacie 167, brakuje reakcji burmistrza Grzegorza Pietruczuka i stowarzyszenia "Razem dla Bielan"!
16.12.2016 16:56 #Chochoł
I to jest właśnie myślenie ZTM, gdyby przez Koło jechał autobus przyśpieszony do centrum, jak np. 520 to pewnie mieszkańcy Fortu Bema woleliby wsiadać w niego, a nie przebijać się 197 do metra na Starych Bielanach. ZTM sam nie wie czego chce, przestawili 197 z Ciołka i Redutowej na Deotymy i Elekcyjną, ale na makietce zapowiadali trasę przez Ciołka i Brożka, a drodze powrotnej wozy kręcą bączka wokół bazarku Newelską i Dalibora. Nocny N43 wyjeżdża z pętli Chomiczówka Conrada, Wólczyńską, Reyomonta, ale wraca z Bemowa już tylko Conrada o czym mało kto z pasażerów wie. Jak mieszkańcy w czasie letniego remontu ulicy Kwitnącej, postulowali puszczenie 203 Bogusławskiego, okazało się, że progi zwalniające są ważniejsze od ludzi. Do tej pory nie skoordynowano świateł na skrzyżowaniu Conrada i Powstańców Śląskich co skutkuje zatorem ciągnącym się momentami, aż do bazarku przy Conrada, słowem powrotem do lat 90-tych. Grzegorz Pietruczuk też powinien zająć stanowisko w sprawie 167.
16.12.2016 17:34 #Chochoł
Zwykłe sianie popeliny. 184 jest zawsze zapchane pod sam dach, a 35 lat historii robi swoje nawet kiedy ZTM obłożyło linię klątwą i zastosowało rozkład z wozem raz na półgodziny. 121 podciągnięty jedynie do przystanku "Piastów Śląskich" urąga Chomiczówce tak strasznie, że nie wiadomo już czy się śmiać, czy płakać. Gmerają w trasach starych, zasłużonych linii i potem się dziwią, że autochtoni nie witają swoich ciemiężców kwiatami, albo chociaż chlebem i solą. Na pętli autobusowej Chomiczówka zostały w tej chwili słownie dwie linie dzienne, czyli 116 i 180. Żadne glindy świętej dyndy nie zmienią faktu, że jakiś pewny siebie cielebąk, najzwyczajniej w świecie wykastrował nam 167 z Bielan i Bemowa. Nie ma normalnego połączenia do Śródmieścia i nie ma na Bemowo. 520 już nam kiedyś wysadzili doszczętnie w powietrze, a zaufany Grzegorza Pietruczuka pan Robert Banasiuk, obecnie kulturalno oświatowy w Centrum Rekreacyjno Sportowym przy Conrada 6, modelowo położył temat petycji o jego przywrócenie.
16.12.2016 19:16 #Chochoł
Wysypisko, szpital, pętla autobusowa, aż chce się powiedzieć ładnie nas urządziłyście siostry! W tym materiale nie pada pytanie, co trafi na pętle autobusową Chomiczówka w miejsce 121 i 167?! Wydaje się, że ZTM we wprowadzaniu zmian dla samych zmian już sam siebie zakiwał i nie bardzo wie, jak ma tym majątkiem publicznym zarządzać. Mieszkańcy Bielan w sposób wyraźny, opowiedzieli się w ubiegłym roku podczas spotkania w szkole przy Conrada z dyrektorem ZTM, panem Andrzejem Frankowem za pozostawieniem 167. Niech planiści ZTM nie udają teraz przysłowiowego Greka, słowo się rzekło kobyłka u płota. Macali, macali gdzie się mogą wstrzelić z tymi bzdurnymi przesiadkami i wyszło im, że na Chomiczówce, ale niedoczekanie. Tu jest jeszcze taki argument przemawiający za 167, że nie tylko jego trasa nie kolidowała z budową metra, ale i z powodzeniem ten autobus może jeździć przez Deotymy i Elekcyjną, nawet już po oddaniu do użytku II linii podziemnej kolejki. Reaktywować 167 od Nowego Roku!
16.12.2016 20:53 #Asd
Linia 121 ma 10 minut spóźnienia już na przystanku przy pętli Chomiczówka. Jadąc z Bemowa super usprawnienie. Jedziesz 121 do nowego Bemowa tam czekasz 10 minut na 184 by dojechać do prymasa 1000 lecia i czekać na 167 by dojechać do hali Banacha. A śniadanie jem na kolację ubieram się i idę spać. Ja mam bardzo dobre połączenie. Nie wspominając już o cenach biletów czasowych są droższe niż przejazd samochodem. Brawo Wy.
16.12.2016 21:50 #Chochoł
Mnie mimo wszystko pozytywnie zaskoczyła szybka reakcja radnej Popławskiej z PO, która już drugą interpelację złożyła, ale czas na oficjalną odpowiedź jest wyznaczony trzy tygodnie. Również radny Umiński stanął na wysokości zadania, a szczególnie Pani Czytelniczka, która go informowała, za co należą się brawa. Jeszcze, żeby Pietruczuk coś dał od siebie zamiast przeżywać deja vu na facebook "Razem dla Bielan", że 121 trafiło na tą samą pętle Znana, co wcześniej 520. Ze 121 zrobiono dowozówkę do metra i ewentualnie do tramwaju 44, a jak się komuś nie podoba to ZTM ma go w zupie. Linia 121 docierała kiedyś do Brązowniczej na wysokości Bogusławskiego przez Kwitnącą. Lokalizacja na Powstańców Śląskich to jest jakiś wytwór chorej wyobraźni i blokowanie miejsca dla reaktywacji 167, lub względnie przywrócenia po latach na Bielany 520. Ludzie Złoci 520 jedzie świątek piątek od 5 rano do północy co dziesięć minut do Śródmieścia, co równa się dywersyfikacji połączeń osiedla względem wciskanego metra.
16.12.2016 22:15 #Chochoł
Ostatni przelotowy autobus z Chomiczówki na Bemowo to okresowe 384, tyle że ten grzał do przodu, jak rakieta i do Ursusa jechał szybciuteńko. Pomysły na 184 na przestrzeni ostatnich lat ZTM miało już wszelakie, ale zawsze Bielany stawały murem za Bemowem, żeby go nie ruszać, bo stracimy wszyscy (np. podmiana miejscami po stronie Bielan 167 ze 184, storpedowana razem z Echem). No i teraz załatwili nas na szaro, poza jedną zmianą skróceniem 112 do Conrada, wprowadzono wszystko to czemu daliśmy odpór w ubiegłym roku. Ktoś tu wspominał, że może mityczne 220 wyciągnięte niczym królik z kapelusza ZTM trafi z Bemowa na Bielany, ale nic z tego, bo układ rządzący u sąsiadów uległ zmianie i wynegocjowane ustalenia poszły w kąt. Faktycznie, dyrektor ZTM pan Andrzej Franków dobrze to ujął, że 121 to się tylko teraz na zakupy nadaje. Radocha jak jasna cholera wylądować na Piastów Śląskich i przebierać z zimna nogami. Bez oficjalnego stanowiska rady dzielnicy będzie ciężko coś wskórać.
17.12.2016 08:33 #Prakseda
Panie Grzegorzu, nie czas żałować róż gdy płoną lasy! Niech Pan zajmie stanowisko w sprawie 167!
17.12.2016 10:02 #Jeep
#Prakseda napisał(a) 17.12.2016 08:33

Panie Grzegorzu, nie czas żałować róż gdy płoną lasy! Niech Pan zajmie stanowisko w sprawie 167!
Grzegorz jak chorągiewka. Całe życie SLD a jak rąbnęło trzeba zmienić barwy.. To nie jest osoba godna zaufania..
17.12.2016 10:48 #zawilec
Grzegorz to dobry adresat prośby o reaktywację 167, zwłaszcza po tym, jak zaliczył skuchę z wysypiskiem!
17.12.2016 11:17 #akronim
#Jeep napisał(a) 16.12.2016 12:49

Dlatego wolę samochód niż autobus - jestem wolnym człowiekiem nieuzależnionym od kretynów w ZTM !!!!
Nie ma wolnych ludzi, tak ci się tylko wydaje, zapamiętaj sobie to...
17.12.2016 12:55 #Chochoł
Najpierw Leszek Ruta obiecał przywrócenie 121 na Żoliborz i słowa nie dotrzymał, a teraz wbrew decyzji z maja 2015 roku, odebrali 167. Jak można w poważny sposób rozmawiać z kimś, kto robi z przysłowiowej gęby cholewę?! Mało mamy zmartwień na co dzień to jeszcze od tej strony, postanowili przywalić w Bielany. Na Chomiczówce już ludziom żyje się ciężko, smród z wysypiska wali niczym z niewybranego szamba i szpital trafił pod ostrzał. Ciągle tylko ta sama śpiewka o dobrym carze i złych bojarach. Biurowe leniwce z ZTM, mają używanie, że mogą się posunąć aż tak daleko i plotą trzy po trzy o ulicy Olbrachta. Za Jana Olbrachta wyginęła polska szlachta. Jeżeli ktoś nie rozumie, jak to jest mieszkać na peryferiach, niech posłucha przekazu utworu pt. "Miejska dżungla" lokalnej grupy PRO EBT. 121 na ulicy Powstańców Śląskich nie tylko blokuje miejsce przeznaczone pierwotnie dla 167, ale i zabiera cenne stanowisko na pętli Nowe Bemowo dla innego, potrzebnego połączenia. Reaktywować 167 od Nowego Roku koniecznie.
17.12.2016 14:44 #Majtekk
Chomiczówka powinna mieć ekspresowe połonczenie z metrem
17.12.2016 14:55 #morwulas
Krajnow good bye Lenin, reaktywować 167 od Nowego Roku.
17.12.2016 20:21 #Adamb
Zamiast na forum piszcie do ZTM! Albo i tu i tu! Ja już w sprawie tych zmian napisałem do nich i nawet odpisali ale pisanie tylko na forum to za mało! Muszą wiedzieć ze ludzie są wkurzeni tymi zmianami komunikacji na Chomiczówce!
17.12.2016 21:10 #Chochoł
Szeregowa osoba nie jest żadnym partnerem do rozmów dla speców z ZTM. Ja osobiście rozmawiałem z jeszcze innym radnym, którego nazwisko na razie nie padało w dyskusji o komunikacji, która toczy się na Forum Echa od 25 października. Szanowny Panie proponuje kontakt np. z panią radną Emilią Romanik telefon kontaktowy 517 170 751 adres korespondencyjny twoja.radna@gmail.com. dotychczas nie złożyła ona jeszcze interpelacji w naszej sprawie, gdzie można w kilkunastu zdaniach przedstawić swój punkt widzenia. Każdy sposób dotarcia do opinii publicznej jest ważny, bo mówiłem Czytelnikom z Bemowa, nie liczcie tylko na Inżyniera, którego ponoć tamtejszy burmistrz zaprosił do konsultacji z ZTM, a wyszedł z tego siwy dym. Kolejne interpelacje radnych są mile widziane, jeszcze tylko "Razem dla Bielan" nie zabrało głosu. W przypadku 184 pomogło oficjalne stanowisko Rady Dzielnicy Bielany, więc przez analogię musimy do tego dążyć. ZTM nie podał co trafi na Chomiczówkę w zamian za 121 i 167, a jest to wyborny temat na materiał śledczy opublikowany w Echu, dla pana redaktora Dominika Gadomskiego.
17.12.2016 21:55 #Chochoł
Wszelkie przejawy aktywności są oczywiście pożądane, ale mój głos liczy się tylko jako jeden. Prawda to jest taka, że jeżeli teraz czegoś nie zrobimy to następna okazja będzie wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego, albo za umowne trzy lata, kiedy budowa II linii metra faktycznie wejdzie na Bemowo. Pięknie są nalepki z numerkami rozmieszczone na pętli, bo po bokach 116 i 180, a po środku N43, ale nie o to chyba wszystkim chodziło. Nas jako Bielan wcale nie brano pod uwagę, przy wprowadzaniu zmian w komunikacji tylko cięto autobusy po chamsku ile wlezie. Jak to mój nieoceniony sąsiad zauważył, iż " władze dzielnicy powinny wyciągnąć wreszcie jaja zza tapczanu i zacząć robić coś dla ludzi, a nie grać sami ze sobą w anse kabanse." Może i ostro jednakże prawdziwie. Drodzy Państwo święta święta i po świętach, a rzeczywistość skrzeczy. Podawałem wcześniej namiar np. do radnego Kuleszy, który wsławił się skuteczną obroną 184 na Przybyszewskiego adres korespondencyjny skulesza@radni.um.warszawa.pl
17.12.2016 22:10 #bekuś
Krajnow niech spada w podskokach, reaktywować 167 od Nowego Roku.
18.12.2016 12:01 #Chochoł
Informuje wszystkich bezpośrednio zainteresowanych tematyką komunikacji miejskiej na Bielanach, że jutro to jest w poniedziałek 19 grudnia, ma miejsce dyżur radnego Stefana Kuleszy w Urzędzie Dzielnicy Bielany V p., pok.513 ul. Żeromskiego 29 g. 17.30 - 18.30. Nie jest wymagana wcześniejsza zapowiedź wizyty, ale na wszelki wypadek można skontaktować się uprzednio z Sekretariatem Rady i umówić tel. 22 37 33 510. Także jutro, czyli 19 grudnia o godzinie 19.00 w kościele p.w. Zesłania Ducha Świętego przy ul. Broniewskiego 44 w Warszawie, ma mieć miejsce otwarte spotkanie mieszkańców Bielan z posłem Jarosławem Krajewskim. Komunikacja miejska to nie jest temat polityczny, jak próbują nam wmówić, co poniektórzy nadgorliwi. Mamy prawo szukać pomocy u różnych osób publicznych, bez względu na to jakie barwy partyjne oni reprezentują. Każdy radny, obojętnie z jakiego został wybrany okręgu na terenie dzielnicy i w jakiej komisji zasiada, ma nieść wsparcie poszkodowanym mieszkańcom, czyli nam!
18.12.2016 21:56 #aniaaa
Co z tego, że 121 jedzie teraz na Nowe Bemowo skoro ostatnie kursy ma o 19 czy 20? Jadąc z Chomiczówki miałam kiedyś kilka minut do pobliskiego hipermarketu, a teraz albo idę na Powstańców albo bawię się w przesiadki bez sensu co dwa przystanki. To co zrobili z 184 to jest dla mnie największa granda. Autobus, który jeździł od kiedy pamiętam chcieli zlikwidować. Nie udało się, więc co zrobili? Zmienili rozkład na wakacyjny dwa lata temu, ale we wrześniu został na stałe. A w kolejnym roku nowy wakacyjny i znów został na stałe. Stare Bielany, okolice Lindego, Oczapowskiego, Kasprowicza to są osiedla starszych osób, a 184 jest jedynym połączeniem z pobliskim Bemowem. Teraz jeździ częściej, bo zmienili jednak trasę. Autobus 203 też genialny. Dzięki niemu znam już wielu sąsiadów - wciskamy się w siebie codziennie rano, a często na Kwitnącej zostają ludzie na przystanku, bo nie są w stanie wsiąść do niego! Dlaczego nie można rano dać pojazdu o większej pojemności? Dlaczego do sklepu, który widzę z okna muszę jechać po 30 minut? To jest skandal. Po co mi do cholery tyle połączeń z Wilanowem? Chcę mieć dobry dojazd do metra, sklepu, szkoły, bazarku itp. w mojej okolicy, a nie sypialnie nowobogackich odwiedzać.
19.12.2016 09:41 #Chochoł
Znajomy pokazał mi kiedyś, replikę przedwojennej mapy Warszawy stan na 1937 rok, wydrukowaną przez stołeczną Gazetę Wyborczą. Linią graniczną miasta była tam ulica Reymonta i tak samo dzieje się dzisiaj, bo w oczach urzędników Chomiczówka jest białą plamą, tak jak kiedyś za PRL-u oznaczało się rejon Huty. W sieci jest dostępny, rozpaczliwy list otwarty do mediów Pasażerki pani Joanny z Bielan z 2008 roku, który opisuje ten sam przyjęty scenariusz działań ZTM, co teraz padają numery 121, 195, 519 i 520. 184 nie jeździ przez właściwą Chomiczówkę, a temat jego zmian jest wałkowany też przynajmniej od 2008 roku, gdzie różne odsłony dramatu przybliżało na swoich łamach Echo. Jest nas oficjalnie 23 tysiące, chociaż w zaokrągleniu 25, albowiem nie wiadomo, czy wliczają do statystyk żółte bloki róg ulic Reymonta i Wólczyńskiej, więc z przyległościami możemy mówić o 30 tysiącach mieszkańców. 180 już jest ograniczane w weekendy, gdzie szczególnie rano i wieczorem ma kurs raz na półgodziny. 180 to jest linia oznaczona jako "turystyczna" z trasę wiodącą przez Trakt Królewski i z Chomiczówki musi coś wyruszać w kierunku Ronda Radosława, bo kiedyś były to 170, 307, 402 i 406. Ktoś z Forumowiczów podniósł problem braku dogodnych dowozówek do metra wzorem Ursynowa, no to właśnie ZTM zafundował Bielanom same takie, jak 103, 114, 121, 184, 197 i 397. 203 powstało tylko dla dlatego, że przeforsowali to wojskowi z osiedla Baszta w Forcie Wawrzyszew, a Kowalski ma naginać do tramwaju.
19.12.2016 10:03 #Chochoł
Proszę Państwa co ja mam myśleć, skoro w ubiegłym roku podczas konsultacji społecznych ZTM z mieszkańcami w szkole przy Conrada 6, pan burmistrz Grzegorz Pietruczuk usiadł za pan brat za stołem prezydialnym z urzędnikami i dopiero na sam koniec łaskawie palnął: "Zmieniła się współpraca z ZTM od czasu rzezi autobusów kilka lat temu. Pamiętamy linię 520." Na stronie pt. " Czerwony Autobus" pasjonat komunikacji niejaki Osa, opisał ostatnio dziwny taniec rzecznika ZTM pana Igora Krajnowa, wokół parkingu planowanego na ulicy Kasprowicza. W felietonie z grudnia tego roku niezbicie dowodzi, że pan Krajnow to czynny polityk i partyjny radny jednej z podwarszawskich miejscowości, który na skutek czyjejś śmierci ma widoki będąc następnym na liście wskoczyć do sejmiku wojewódzkiego. Ja nie jestem złośliwy tylko konkretny, a polityką się nie zajmuje, za to ona zajęła się właśnie nami. Od ośmiu lat pan Pietruczuk, który reprezentuje wyłącznie siebie leje krokodyle łzy nad 520, a nic w tej sprawie nie zrobił.
19.12.2016 11:09 #Jeep
Grzegorz jak chorągiewka. Całe życie SLD a jak rąbnęło trzeba zmienić barwy.. To nie jest osoba godna zaufania..
19.12.2016 11:44 #Chochoł
Mówiłem już na Forum, że Wiesław Witek nie takich zawodników przepychał na tatami, jak Michał Grodzki włodarz Bemowa. ZTM to i chabaninę z 409 zamierza od dłuższego czasu zrobić, tworząc kadłub od Huty do bramy zachodniej Cmentarza Północnego. Hasło 520 na odcinku Chomiczówka - GUS przywołaliśmy w obliczu haniebnej perspektywy odebrania 167 z Bemowa i Bielan. 520 skasowali z Bielan i Żoliborza, pod pretekstem remontu wiaduktu na ulicy Mickiewicza nad Dworcem Gdańskiem, żeby go następnie nigdy nie oddać. Dlatego właśnie m. in zwijamy się jako osiedle mieszkaniowe podobnie, jak Piaski, bo nie ma połączenia do Śródmieścia. ZTM zawzięcie forsuje takie linie, jak 197 z Gwiaździstej na pętle Ursus Niedźwiadek, a kiedy lokatorzy z Fortu Bema wnosili o podciągnięcie 155 łącznik do centrum z Koła na Nowe Bemowo, otrzymali analogiczną propozycje, ale ze 129 jadącym również do Ursusa. Fakt, że to 121 rozbełtali niczym trzeci raz parzoną herbatę, a nie 201 świadczy o tym, że jesteśmy planktonem.
19.12.2016 12:34 #Chochoł
Jeszcze raz informuję wszystkich bezpośrednio zainteresowanych tematyką komunikacji miejskiej na Bielanach, że dziś to jest w poniedziałek 19 grudnia w Urzędzie Dzielnicy Bielany ma miejsce dyżur radnego pana Stefana Kuleszy. Lokalizacja to V p., pok. 513 g. 17.30 - 18.30 nie trzeba być umówionym, ale można zaanonsować swoje przybycie poprzez kontakt telefoniczny z Sekretariatem Rady, numer 22 37 33 510. Także dzisiaj 19 grudnia o godzinie 19.00 w kościele p.w. Zesłania Ducha Świętego przy ul. Broniewskiego 44 w Warszawie, będzie miało miejsce otwarte spotkanie mieszkańców z posłem Jarosławem Krajewskim. Chomiczówka to nie jest miejsce zapomniane przez Boga i ludzi, jak nam próbują wmówić loloki z ZTM. W czasie kampanii z 2014 roku na urząd prezydenta miasta Warszawy, jeden z kandydatów ujawnił porażającą informację, że pion ZTM odpowiedzialny za planowanie tras w stolicy, liczy sobie bagatela ponad czterdzieści osób, sowicie wynagradzany z naszych słonych podatków.
19.12.2016 13:25 #Jeep
W tym 75% ludzi kompletnie nie znający się na robocie. Szwagry, koledzy szwagra i siostrzeńcy tych na górze. Każdy na pasku płacowym zaszeregowany jako Specjalista. Ale od czego specjalista to nie wiadomo. Chyba tylko od brania kasy...Albo Specjaliści od coraz większego bałaganu..
19.12.2016 14:31 #Chochoł
My tu gadu gadu, a miała być przecież odpowiedzieć na Twoje, celne Drogi Jeepie pytanie, co z przystankiem Conrada Kościół?! Igor Krajnow to jakiś spadochroniarz z Super Expressu, słowem "celebryta", który udaje partyzanta z wyciętego lasu. Mnie zbulwersowało coś innego, że facet który w tej hierarchii chapania jest może starszym szeregowym, tak śmiało sobie z nami wszystkimi poczyna, plotąc okropne duby smalone. Komunikacja miejska to jest system naczyń połączonych, więc ja patrzę nie tylko na to, co się dzieje w naszej, czy sąsiedniej dzielnicy, ale mam też w pamięci, jak na dany temat pisało kiedyś Echo i stąd wyciągam dopiero wnioski. Jak będzie trzeba to i do posłanki Joanny Fabisiak ludzie uderzą i zobaczymy, co nam wtedy Igor zaśpiewa, niczym rasowy artysta grany brawurowo przez Pawła Wawrzeckiego w filmie pt." Miś". Pani poseł jest przyjaciółką prezydent Hanny Gronkiewicz Waltz, która pewnikiem nie wie, jakie tu spustoszenie sieje "krwawy Witold", likwidator lokalnych autobusów.
19.12.2016 14:54 #hucuł
Krajnow do budy, dajcie kogoś dorosłego do telefonu.
19.12.2016 17:18 #derwisz
Krajnow wam kury szczać prowadzić, a nie politykę robić.
19.12.2016 17:41 #Chochoł
Uwaga pan radny Sławomir Umiński wystosował oficjalne zapytanie, zgłoszone podczas XXIV Sesji Rady Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w dniu 14 grudnia 2016 roku. Zwrócił się do Zarządu z następującym pytaniem: "...czy Zarząd Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy posiada informacje nt. zmian w przebiegu komunikacji miejskiej (dotyczy głównie autobusów linii 167, 121, 184) na terenie Bielan w związku z budową metra na terenie Dzielnicy Wola." Czas przewidziany na odpowiedź to 30.12.2016. Zachęcam raz jeszcze, wszystkich bezpośrednio zainteresowanych tematyką komunikacji miejskiej na Bielanach do skorzystania z możliwości osobistego spotkania z panem posłem Jarosławem Krajewskim. Spotkanie z mieszkańcami ma charakter otwarty, a odbędzie się ono dzisiaj o godzinie 19.00 w kościele p.w. Zesłania Ducha Świętego przy ul. Broniewskiego 44 w Warszawie, więc jest doskonała okazja do zadawania trudnych pytań osobie publicznej. Bielany zasługują na normalną komunikację miejską i my to wiemy!
19.12.2016 18:19 #Prakseda
Redaktorze, czy pętli Chomiczówka grozi likwidacja?
19.12.2016 21:16 #Chochoł
Wiadomość dla Czytelnika Jeepa. Według strony www.infoulice.um.warszawa.pl, gdzie zamieszczane są informacje o inwestycjach i remontach w Warszawie, można przeczytać o przystanku Conrada Kościół. Specyfikacja jest następująca: " Zaprojektowanie i wykonanie wzmocnienia nawierzchni przystanków autobusowych. Budowa pary przystanków w rejonie kościoła na odcinku między pętlą Chomiczówka i skrzyżowaniem Reymonta. Początek procesu inwestycyjnego 2015-01-01. Koniec procesu inwestycyjnego 2015-12-31. Biorąc pod uwagę fakt, że "Od października 2015 do stycznia 2016 roku kraniec był ponownie remontowany, a nawierzchnie peronów wymieniono na beton, ponadto zmodernizowano ekspedycję MZA z lat 70.", no to ktoś tu na nas, najzwyczajniej w świecie przyoszczędził. Chodzi mianowicie o to, że w ramach zaplanowanego remontu pętli przez miasto stołeczne Warszawa, miano wybudować także dwa dodatkowe przystanki obok kościoła, pada tam słowo zatoka, czego nie zrobiono.
19.12.2016 21:29 #miasteczko
44 mogłoby dojeżdżać do pętli Piaski. Na Nowym Bemowie kończą trasę 23, 24 i 44. 11 i 28 jeżdżą razem. Pozwoliłoby to na ominięcie korka na Powstańców Śląskich. Żeby dojechać z Bemowo w Aleje Jerozolimskie, trzeba się przesiadac 3-4 razy. 184 mający przystanek za Rondem Zesłańcow wydłuża drogę do pracy. Przy Kasprzaka jeżdżą autobusy widma 105 i 109, jeden za drugim. Przydałby się autobus skrecajacy z Trasy, jadąc od strony Bemowo, w prawo. 178 jeździ rzadko i nieregularnie ( czasami wypada z rozkładu nawet linia skrocona)
19.12.2016 21:46 #Chochoł
W ubiegłym roku podczas konsultacji społecznych w szkole przy Conrada, dyrektor ZTM pan Andrzej Franków na pytanie, czy tramwaj bodajże 5 może znów jechać na trasie Nowe Bemowo, Reymonta, Wólczyńska, Huta, Hala Marymoncka odparł, że nie mają wolnych składów. Makietka dotyczyła Woli i Bemowa, gdy nasz dzielnica to jakaś czarna dziura w oczach urzędników. Burmistrz Białołęki pani Soja Kozłowska, która przyszła z Bielan załatwiła konsultacje społeczne za Wisłą, również pan Lipiński, który przyszedł od nas i był burmistrzem Bemowa, a teraz zastępcą wynegocjował w styczniu linię 220, tymczasem w naszym grajdole na Żeromskiego cisza. 105 to jakieś egzotyczne rozwiązanie głównie pod Fort Chrzanów, które dociera w rejon ulicy Dobrej na Powiślu, co jest kuriozum samym w sobie. Zlikwidowano dawną pętlę pod Dworcem Centralnym i zabrano z Jelonek 506, a przed chwilą E-5 także bida z nędzą. Można się ratować 180, przesiadka na Kochanowskiego w 197, jeżeli to coś Panu pomoże.
19.12.2016 22:54 #Chochoł
Po wprowadzeniu tramwaju na Powstańców Śląskich na odcinku Górczewska-Radiowa, właśnie ten rodzaj transportu miał mieć priorytet, szczególnie na przestrzeni Nowe Bemowo-Broniewskiego. Jak wiadomo od słowa do czynu daleka droga, zapowiedzi nie weszły w życie również te, że składy w ty miejscu miały wyraźnie przyśpieszać, a jeszcze 28 czy to w nowe, czy też stare jedzie przeważnie w formie jednego wagonu. Reasumując co powyżej, komunikację miejską realizowaną przez tramwaj na Bielanach, ZTM olał. Jedną wielką niewiadomą, jest los pętli autobusowej Chomiczówka i tu zasadna prośba do pana Redaktora Dominika Gadomskiego o kontynuowanie rozpoczętego na łamach Echa tematu. Podaję jeszcze raz namiar na radnego pana Sławomira Umińskiego, telefon kontaktowy 794 673 440 i adresy korespondencyjne suminski@radni.um.warszawa.pl, lub też uminscy@op.pl. Bardzo możliwe, że w naszej wspólnej wspólnej sprawie pomoże jedynie dziennikarskie śledztwo, bo pętli grozi rychła likwidacja.
19.12.2016 23:01 #chomik
Niech dadzą te nowe 220 na Chomiczówkę i każdy będzie zadowolony.
19.12.2016 23:21 #Chochoł
Ono to istnieje tylko na papierze. W maju padło hasło nie ma wozów, później ukonstytuował się nowy zarząd dzielnicy Bemowo i poprzednie ustalenia poszły się kochać z drzewem. Ponadto linia 220 to jest żadna nowość, takie połączenie funkcjonowało na ulicach Bemowa w latach 90-tych w wypadku awarii, lub remontu torowiska legendarnej 20 na WAT i Boernerowo. Pan dyrektor ZTM Andrzej Franków o dziwo nie miał jakiś obiekcji co do przebiegu 220, jak się wyraził niech autobusik zbiera sobie ludzi po osiedlach pod warunkiem, że nie pojedzie do centrum. Jestem święcie przekonany, że wprowadzenie 220 to zagłada dla 20. Nas pasażerów z Chomiczówki, mógłby poratować autobus na wzór częściowej trasy okresowego 307, bo jeżeli Nowodwory mają 186 to dlaczego coś od nas, nie może lecieć przez Aleję Prymasa Tysiąclecia?! Na tym polega paradoks, że dla Bielan absolutnie nic dodatkowego nie przewidzieli. Przecież określone numery obsługują dane brygady oraz zajezdnie i teraz 121 zasila Nowe Bemowo, a nam guzik.
20.12.2016 08:14 #Chochoł
Na temat niewystarczającej wielkości wozów 203, pisał kiedyś mieszkaniec Chomiczówki na forum stołecznej Gazety Wyborczej, które stanowi wbrew pozorom cenne źródło lokalnej informacji. Według ZTM ulica Kwitnącą uległa zwężeniu w porównaniu do czasów, kiedy kursowało nią z powodzeniem 121 i teraz chyba 12 metrowe wozy, są ich zdaniem za mało zwrotne do wykonywanie manewrów w zatoczce pod jednostką wojskową. Inna kwestia, którą ZTM się zasłania to fakt, że Kwitnącą wyznaczono drogę dojazdową dla karetek pogotowia w drodze na lotnisko Bemowo, mylnie zwane Babicami i zastosowany tam w związku z tym brak progów zwalniających. Oszczędności instytucji daje się odczuć na każdym kroku, szczególnie po tym, jak odebrali kierowcom koczującym pod lasem przenośną toyotkę i panowie muszą teraz chcąc nie chcąc, odlewać figurki z brązu w pobliskich krzakach na chwałę ZTM. Ja zachęcam Czytelników Echa do kontaktu w sprawie komunikacji na Bielanach z Redakcją, co zaowocuje artykułem.
20.12.2016 10:08 #Chochoł
Z moich weekendowych obserwacji wynika, że "Saga ludzi lodu" w wykonaniu ZTM o leczniczym wpływie na tubylców, rozciągniętej niczym guma od spranych gaci linii 121, ma się nijak do zgotowanej rzeczywistości. Pasażerowie startujący do tej pory z pętli Chomiczówka autobusem 167, starają się raczej ratować 180. Wysiadając na przystanku "Conrada" można przejść przez zebrę na ulicy Powstańców Śląskich i czekać na 184. Można też dojechać do "Galla Anonima", względnie aż do "Duchnickiej" i wypatrywać 103, dojącego dostęp do rejonu Płockiej. Przy "Kochanowskiego" jest dogodna, bezpośrednia przesiadka w 197 na Koło, a na Gen. Maczka po pokonaniu świateł nad Trasą Armii Krajowej w 186. Wszystkie te wymienione połączenia to jednak półśrodki, a są przy tym potężnie obłożone i przeważnie obsługiwane przez krótkie wozy. Odebrano nam przegubowe 167, wbrew wcześniejszym ustaleniom, a efekty tego podwójnego nelsona widać na ulicach. Nic w przyrodzie nie ginie, tylko zmienia właściciela.
20.12.2016 10:54 #Podatnik
A 121 jedzie sobie całą trasę w 28 minut. Potem kierowca ma 30 minut przerwy. I tu się piszę o oszczędnościach. Odajcie nam 167 albo 121 niech wyjedziedzie na trasę wcześniej. A dlaczego tramwaj 23 i 24 i wszystkie kończą trasę na Nowym Bemowie a nie na Piaskach ? Może ta tajemnicza osoba która tak zawsze walczy o autobus w rezerwacie zawalczy o nasze 121 lub 167.
20.12.2016 14:54 #Chochoł
Z tą przerwą to sytuacja się powtarza w wypadku 203 i to jest częściowa recepta na bolączkę Forumowiczki Anny, a mianowicie więcej kursów na Kwitnącej w określonych godzinach. Znając ZTM przypuszczam, że wątpię w ich dobre intencje. 121 na Powstańców Śląskich, rygluje dostęp Chomiczówce do właściwego Bemowa. I tak dobrze, że ZTM w tej swojej propagandzie nawijanej pasażerom zawzięcie na uszy, nie używa obraźliwej dla nas nazwy Nowy Wawrzyszew! Dopóki tramwaj nie będzie chodził na całej długości ulicy Conrada to ten środek transportu, należy wziąć w nawias najlepiej kwadratowy. Trzymając się semantyki ZTM z linią 121 na pętli Nowe Bemowo, przez analogię można zaproponować krakowskim targiem, przesunięcie o wektor przez Kochanowskiego i Galla Anonima w sektor krańca Piaski. Dla nas celem nadrzędnym jest przywrócenie 167, albowiem ta linia przemieszcza się po cięciwie (Wrocławska), a nie po łuku tak jak tramwaj (Radiowa) i nawet po oddaniu metra będzie służyć ludziom.
20.12.2016 23:15 #Chochoł
Siedzą jedzą, piją za nasze i pretensje mają, że szary człowiek pytania zadaje. Ledwo co w styczniu oficjalnie remont pętli Chomiczówka ukończyli, a teraz pewnikiem ją zlikwidują i tak się zarządza publicznym groszem na oczach podatników. Czy chociaż jeden z postulatów uzgodnionych, podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych w szkole przy Conrada 6, obowiązuje w rzeczywistości?! Chyba tylko ten, że 112 nie zostało skasowane z Bemowa i puszczone na Conrada do pętli. Na Bemowie w oka mgnieniu znalazło się tysiąc głosów poparcia, wtedy na profilu facebook akcji protestacyjnej, zabrania 112 i 184 z ulicy Powstańców Śląskich. Kto daje i odbiera ten się w piekle poniewiera. Ile razy w miesiącu ludzie z Chomiczówki jeżdżą do marketu w Markach, albo raz, albo wcale, więc jeżeli ktoś ma wielką potrzebę to na przystanek przy Reymonta 112 raczej dotrze, a do centrum i na Bemowo komunikacji brak. 167 według pracowników MZA nie miało żadnych opóźnień, spełniało kryteria i widełki czasowe.
20.12.2016 23:46 #Prakseda
Redaktorze, czy będzie materiał o pętli?
21.12.2016 06:51 #Jeep
Pan Chochoł pisze że pewnikiem zlikwidują pętle Chomiczówka. Czy są jakieś oficjalne dane na ten temat ?? Co z autobusem 116 ???
21.12.2016 08:46 #Chochoł
Drogi Jeepie są oficjalne przesłanki ku temu. Od dawna ptaszki na mieście ćwierkają również te urzędnicze, że autobus 180 ma być skrócony do pętli przy Powązkach Wojskowych. W tej chwili na wyremontowanej powtórnie pętli Chomiczówka znajdują się słownie dwa numery 116 i 180, czyli jest to bardzo mało, a gołym okiem widać, że brakuje przynajmniej jednej linii. 180 docierało kiedyś do krańca Esperanto, później do Powązek, a zważywszy na fakt, że na ulicy Krasińskiego ciągle nie ma tramwaju i okolica Żoliborza Przemysłowego jest zabudowywana, zaraz gruchnie wieść gminna o skróceniu. 116 od dawna miał mieć zwiększoną liczbę kursów, żeby pokonywać szczególnie Stare Bielany, gdzie jest silnie oblężony co 7-8 minut. 180 jest zdecydowanie rzadziej niż 116, a nocny N43 właśnie przekierowali w drodze powrotnej na Bielany, jedynie przez Conrada i rozkład wskazuje jeden wóz na półgodziny. Zapowiedź kastracji 180, przewijała się między wierszami ubiegłorocznych konsultacji społecznych.
21.12.2016 09:05 #Chochoł
W starych czasach z Chomiczówki jeździła linia 416, by następnie w jej miejsce płynnie weszło E-1 zlikwidowane pod pretekstem budowy metra. E-1 miało swój przystanek na szczycie największego łuku, czyli przy blaszaku kiedyś funkcjonującym pod nazwą Sugus. I tu ciekawostka przyrodnicza, jak to ręka rękę myje, że do niedawna parkował tam Kupiecbus Marywilska obsługiwany przez wozy w barwach miasta (żółty i czerwony). Jeżeli planiści z ZTM nie zawahali się skręcić 167 z pętli Chomiczówka, zasłaniając się obecnością 184 na ulicy Powstańców Śląskich, no to przez analogię zaraz ogłoszą, że 180 na Conrada nie potrzebne, bo jest 122 na Kochanowskiego. E-1 mieli tylko czasowo zawiesić na wakacje, a wyszło jak zwykle. To była Formuła 1 wśród autobusów, po odebraniu pasażerów na przystanków "Aspekt" przy Wólczyńskiej, później stawał pod Halą Marymoncką. 180 już teraz jest ograniczane bez litości, szczególnie widać to w weekendy oraz rano i wieczorem. Wyrok już zapadł, a kat ostrzy topór.
21.12.2016 09:19 #Chochoł
Błędem popełnionym niestety przez mieszkańców, podczas ostatnich konsultacji społecznych, jest brak zapisu audiowizualnego spotkania z przedstawicielami ZTM. Jak to powiedział słusznie Radosław Sikorski za czasów, kiedy był jeszcze ministrem Obrony Narodowej: "W wojsku na gębę tylko krem Nivea!" Były dyrektor ZTM, pan Leszek Ruta przysięgał na honor w obecności lokalnych dziennikarzy, że 121 wróci na starą trasę przez Reymonta i Broniewskiego na Żoliborz o czym można przeczytać na łamach Echa. W maju 2015 roku obecny dyrektor ZTM, pan Wiesław Witek wydał oficjalną i ostateczną decyzję o pozostawieniu m.in 167 i 184 na pierwotnych trasach, by teraz z podniesioną przyłbicą złamać publicznie dane pasażerom słowo. Bardzo trafnie określił takich ludzi Paweł Kukiz mówiąc, że jego córki mają bardziej spracowane ręce od nich i dlatego właśnie oni, nie rozumieją nas zwykłych zjadaczy chleba! Rola Echa jest nie do przecenienia. W obecnej sytuacji jedynie Redaktor Gadomski, może znaleźć wiążącą odpowiedź na pytanie, co trafi na pętlę autobusową Chomiczówka za podstępnie odebrane 121 i 167?!
21.12.2016 09:32 #hucuł
Redaktorze Gadomski, co trafi na pętle Chomiczówka za 121 i 167?
21.12.2016 15:10 #Chochoł
Uwaga! Przytaczam treść interpelacji radnej Joanny Radziejowskiej z 16.12, pieczątka 19.12,odp.09.01.2017 "Po Komisji Samorządowej i Dialogu Społecznego, która odbyła się w dniu 28 listopada br. w Urzędzie Dzielnicy Bielany w obecności przedstawicieli ZTM-u, otrzymaliśmy od mieszkańców liczne protesty w związku z zaproponowanymi rozwiązaniami komunikacji autobusowej na Bielanach. Duże niezadowolenie wzbudzają ostatnie zmiany na Chomiczówce związane z budową II nitki metra. Mieszkańcy kategorycznie nie zgadzają się z wycofaniem linii 167 z odcinka bielańskiego. Autobus 167 zawsze był podstawą komunikacji dla mieszkańców Chomiczówki, stanowił wygodne połączenie tego rejonu z innymi dzielnicami Bemowem, Wolą, Ochotą, Mokotowem. Po ostrej dyskusji podczas konsultacji społecznych przeprowadzonych ponad rok temu w 2015 roku, w zespole szkół na ulicy Conrada, mieszkańcy wywalczyli pozostawienie tego autobusu na odcinku bielańskim w niezmienionej trasie. Autobus ten zawsze był "obłożony" do maksimum i wypełniony pasażerami już w momencie wyjazdu z pętli Chomiczówka. Nadmieniam, powtarzają za moimi rozmówcami, że od kilku lat ustawicznie i konsekwentnie realizowana jest przez ZTM strategia likwidowania kolejnych dobrych połączeń-linii autobusowych z Chomiczówki (J, E-1, 520, 105, 384, a teraz 167). Mieszkańcy słusznie zauważyli, że oblegana i tętniąca życiem pętla obsługuje tylko 2 lnie autobusowe. Obawiają się, że jest to polityka prowadząca w niedługiej przyszłości do jej likwidacji, a tym samym do pozbawienia mieszkańców Bielan z tego rejonu dobrej komunikacji z centrum i skazania ich na metro lub liczne przesiadki. Już dzisiaj mieszkańcy Chomiczówki mówią o całkowitym pozbawieniu ich komfortu podróżowania (przesiadki) oraz znacznym wydłużeniu czasu podróży. Mieszkańcy Chomiczówki zwracają się do mnie jako do przewodniczącej Komisji Samorządowej i Dialogu Społecznego oraz podczas dyżurów o pilną interwencję i doprowadzenie do konsultacji społecznych w powyższej sprawie. Zwracam się więc z prośbą do Zarządu Dzielnicy o podjęcie działań w kierunku ich organizacji w połowie stycznia 2017r."
22.12.2016 09:42 #Prakseda
ZTM zawiesza 121.
22.12.2016 12:02 #bekuś
Zawieszenie 121 w języku ZTM równa się likwidacja.
22.12.2016 17:14 #adamb
A skąd informacja o zawieszeniu linii? linia jest tymczasowo zawieszona na okres od Świąt do Nowego Roku ze względu na to ze głownie wozi dzieciaki a jest przerwa świąteczna
22.12.2016 17:17 #jesiotr
Mądrej głowie dość dwie słowie.
22.12.2016 17:26 #bekuś
" Zima lubi dzieci najbardziej na świecie, dorośli mi mówią nie wierzę. Dzieci roześmiane stawiają bałwana, dorośli stawiają kołnierze."
24.12.2016 22:01 #gość
121 na nowej trasie nie jest złym pomysłem. Ale częstotliwość kursowania jest nieporozumieniem. Na dodatek część kursów jest obsługiwana przez małe autobusy. To porąbany pomysł.
25.12.2016 12:40 #Chochoł
121 na Nowym Bemowie godzi w żywotne interesy Bielan. Zabrali 128 z Gwiaździstej, zabrali 511 z Marymonckiej podobnie, jak tramwaj 27, ale i legendarne 520 z Bielan i Żoliborza, a teraz to już poszli z nami na ostro. Rzadkie 114 nie trzyma rozkładu i jest problem w drodze do metra w obydwu kierunkach. Haracz za budowę metra na Woli płacimy my. To nie jest normalne, że trzeba np. okrążać rejon budowy 180 i po przesiadce na Niskiej 27 podążać do Reduty Wolskiej. Na 184 ZTM wydał wyrok skazujący, już dawno temu i najdalej wraz z ostatnim szkolnym dzwonkiem ten numer padnie. Biją w nas, jak w bęben, siła razy ramię i nie mają żądnej litości. Chomiczówka nie ma już gdzie się cofnąć, tak jesteśmy strasznie, komunikacyjnie sponiewierani. Włosy się jeżą na głowie od kolejnych kosmicznych pomysłów typu zamiana miejsc 114 ze 116. 121 nie jeżdżą tylko dzieci do szkoły, a obsługują je minibusy i nieogrzewany elektryczny. Leszek Ruta obiecał przywrócić 121 na Żoliborz, Wiesław Witek miał zostawić 167 w spokoju. Korzyści jakie dawało 167, są nieporównywalne z tym kikutem 121 do Piastów Śląskich!
26.12.2016 21:56 #Chochoł
Mija 40 lat, od momentu powołania do życia pętli autobusowej Chomiczówka 27 grudnia 1976 roku. Jaki los czeka kraniec Chomiczówka, czyżby rychła likwidacja z racji braku opłacalności dalszej eksploatacji zespołu przystanków?! Tymczasem wyjaśniła się zagwozdka, jaka linia kursowała w PRL-u bezpośrednio z Chomiczówki na Bemowo: "Linia "409" została uruchomiona dnia 28 lipca 1984 roku w wyniku przekształcenia linii okresowej 309. Wyruszała ona z Chomiczówki ulicami Conrada, Powstańców Śląskich, Górczewską, al. Prymasa Tysiąclecia, Kasprzaka, Wolską, Prosta, Świętokrzyską i Emilii Plater na kraniec Dworzec Centralny. W 1986 roku, w ramach akcji porządkowania systemu numeracji linii autobusowych, jej oznaczenie zmieniono na 507, które kursowało we wszystkie dni tygodnia." Wobec powyższego jeszcze bardziej zasadnym staje pytanie, jaką linie autobusową ma zamiar skierować ZTM na pętle Chomiczówka w miejsce odebranych 121 i 167?! Może należy reaktywować 507 po trasie 167?!
27.12.2016 12:40 #Chochoł
Nas mieszkańców Chomiczówki interesuje co się stanie z pętlą autobusową, a nie śpiewy po rosie Igora Krajnowa. Na Bemowie są wywiady z panem Dąbrowskim i Zygzakiem tyle, że obaj nic o komunikacji miejskiej nie mówią. Może tak porozmawiajmy o konkretach z zastępcą burmistrza Bielan panem Grzegorzem Pietruczukiem, który najwyraźniej bawi się z pasażerami w chowanego i rzewnym głosem wspomina utracone w 2008 roku 520. Trzecią kadencję Chomiczówka i Piaski czekają na powrót 520, gdy co za zbieg okoliczności też trzecią kadencję pan Pietruczuk ociera słone łzy po tej linii i obiecuje zawzięcie, jak to on załatwi. Uwalili mówiąc kolokwialnie razem ze swoim totumfackim panem Robertem Banasiukiem, obecnie kulturalno-oświatowym w centrum rekreacyjno sportowym przy Conrada 6, petycję w sprawie przywrócenia 520 w 2010 roku i nawet nie mają dość cywilnej odwagi, żeby się do tego przyznać. Ile jeszcze zarząd dzielnicy będzie się opalać w cieniu, zamiast podjąć działania w kwestii pętli?!
27.12.2016 14:27 #Chochoł
Kąty Grodziskie mają 527 na Esperanto, a aborygeni z Chomiczówki mają na rakietach śnieżnych do centrum pomykać?! To jest pytanie za 100 punktów w kierunku lokalnych władz, dlaczego na Bielanach w dzień powszedni nie ma ani jednej linii przyspieszonej, co nie najlepiej świadczy o naszym wyimaginowanym dobrobycie?! Okazało się nagle, po dogłębnej analizie, że 507 powstało z potrzeby połączenia Bielan i Bemowa ze Śródmieściem. No to dlaczego go tu nie ma w takim razie, bo metro na Chomiczówkę nie dojeżdża?! Nie tylko mieszkańcy Starych Bielan zaliczają się do kategorii "wcześniej urodzeni" pasażerowie, ale autochtoni z Chomiczówki również. Takim wypatroszonym na lewo i prawo 121, nie tylko dzieciaczki śmigają, ale i obywatele w wieku produkcyjnym, jakby ktoś z ZTM nie wiedział. Czekamy z niecierpliwością na kolejną opowieść, nieutulonego w żalu pana Grzegorza Pietruczuka, jaką to on stoczył walkę narodowo-wyzwoleńczą, żeby 520 powróciło na Bielany w znoju, trudzie oraz brudzie.
27.12.2016 21:24 #Chochoł
Z ZTM jest jałowa dyskusja, kiedy zabrali 520 pod pretekstem remontu wiaduktu na ulicy Mickiewicza nad Dworcem Gdańskim, przestawiono tę linię na Wolę. I wszelkie próby pertraktacji spełzały na niczym, bo według nich na Górczewskiej nie ma tramwaju. Tyle, że ulicy Conrada jakimś dziwnym trafem też nie ma tramwaju, ale to już ZTM nie interesuje. Teraz nie wiadomo po co 520 dokuje przy Płockiej, a my mamy problem. Skoro stowarzyszenie "Razem dla Bielan" tak pięknie w swojej gazetce wspomina, jak to było drzewiej na Bielanach, przywołajmy numer 416 z Chomiczówki na Sadybę wzmacniający w godzinach szczytu 116. Nie widać prowadzenia, żadnych działań osłonowych przez Zarząd Dzielnicy Bielany, przed likwidacją pętli. Zabrali E-1, później 520, teraz 167 i jeszcze patroszą 121 bez reakcji lokalnych władz. Jedna z interpelacji radnej Popławskiej nie widnieje już w Biuletynie Informacji Publicznej. Tu się dzieją bardzo niepokojące rzeczy, ledwo kraniec Chomiczówka wyremontowali, a już grozi mu widmo rychłego zamknięcia ze skutkiem natychmiastowym. Coś za dużo tych przypadków, które budzą podejrzenia.
28.12.2016 09:59 #Chochoł
Nie było zgody mieszkańców w ubiegłym roku, na robienie z Chomiczówki zapadłego sioła i nie ma jej teraz. Co to za porządki są, że ktoś tam sobie w centrali ZTM, siedzi w ciepełku i uprawia wycinanki autobusów. Odbyły się konsultacje społeczne w 2014, przyjechali herbatę wypili, słone paluszki zjedli, ale oferty żadnej nie mieli. Odbyły się konsultacje społeczne w 2015, zajechały samochody kieleckiego wojewody na bogato w sile plutonu i dopiero kosmicznym wysiłkiem społeczeństwa, udało się obalić wymysł skasowania 167. Teraz już nawet nie pytali, tylko brali co chcieli, jak leci ściągając kontrybucje wojenną. Problematyka budowy metra na Woli nie dotyczy Bielan, czy to się komuś z decydentów w ZTM podoba, czy też nie. To na początku lat 70-tych za wczesnego Gierka, jeździło się z Woli na Wrzeciono przez Śródmieście. Jest jeszcze czas na chwilę refleksji i przemyślenie błędnych posunięć, bo Chomiczówka nie ma normalnego połączenia z Bemowem i to jest faktem. Czekamy na reakcję władz.
28.12.2016 10:16 #zoltan
I wnikliwy artykuł redaktora Gadomskiego.
28.12.2016 13:04 #Jacek1981
Na Chomiczówkę trzeba przywrócić linię 170 na trasie:Elsnerów-Chomiczówka przez most Śląsko-Dąbrowski i linię 103 na trasę:Cm.Północny(Brama Główna)-Dw.Wschodni(Kijowska) przez most Gdański.
28.12.2016 15:41 #tofik
Uprasza się redaktora Gadomskiego o szczegółowe opisanie sprawy pętli Chomiczówka.
02.01.2017 15:54 #bielanka
121 powinno jeździć częściej, albo zostać połączone albo wydłużone.
Obecnie jeździ rzadko i niepunktualnie.
14.01.2017 22:28 #Adamb
Czy radni dzielnicy Bielany poza wysłuchiwaniem skarg mieszkańców Chomiczówki odnośnie odebrania 167 robią coś w tej sprawie? Ja pisałem już kilkakrotnie do ZTM, oczywiście odpowiedzi otrzymałem ale nic nie wnoszą...co robią radni w tej sprawie i władze dzielnicy? Dojazd z Chomiczówki na Wole praktycznie przestał istnieć! Puściliby chociaż coś z Młocin przez Conrada na Wole! Nawet nie ma połączenia tramwajowego z Młocin na Obozową i dalej :(

 6/1120 


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany


treść: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie