REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


10.01.2017 18:40 drugastrona
"Okolice Kowalczyka i Krzyżówki to dziś najszybciej rozwijająca się część Białołęki." Czyżby redaktor kupił sobie tam mieszkanie, że pisze takie farmazony? Gdzie tym okolicom do Tarchomina czy okolic Skarbka z Gór i Głębockiej? Jeżeli chcemy dogodzić Żeraniowi, to przywróćmy 508, zamiast zabierać Tarchominowi 518.
11.01.2017 09:05 Do rzeczy
Moim zdaniem pomysł całkiem do rzeczy.
Z jednej strony zachowamy możliwość bezpośredniego dojazdu do Centrum, a z drugiej strony rzeczywiście nie ma sensu, by z Nowodworów 518 jeździło z dużą częstotliwością i do tego wężykiem. Ze względu na czas przejazdu użyteczność takiego autobusu dla Nowodworów i Tarchomina jest bardzo ograniczona, wiec przy zbyt dużej częstotliwości tego połączenia autobusy będą jeździć po tej części Białołęki puste i tylko nas truć i męczyć hałasem.
11.01.2017 11:03 Vieslas
Zupełna bzdura.

Skoro mieszkańcy okolic ul. A. Kowalczyka, która zresztą niedługo zmieni nazwę, nie mogą wygodnie dojechać do metra, to proszę im uruchomić autobus E-0, który będzie jeździł z Żerania FSO Modlińską i mostem Północnym do metra przy Hucie. I przystanki tylko przy Kowalczyka i Płochocińskiej. Po sprawie. A 518 proszę w spokoju zostawić.
11.01.2017 11:12 Do rzeczy
Vieslas napisał 11.01.2017 11:03

Zupełna bzdura.

Skoro mieszkańcy okolic ul. A. Kowalczyka, która zresztą niedługo zmieni nazwę, nie mogą wygodnie dojechać do metra, to proszę im uruchomić autobus E-0, który będzie jeździł z Żerania FSO Modlińską i mostem Północnym do metra przy Hucie. I przystanki tylko przy Kowalczyka i Płochocińskiej. Po sprawie. A 518 proszę w spokoju zostawić.
Tak, tak. Każdemu nową linię a najlepiej dwie lub trzy. I niech jeżdżą te autobusy nawet puste prawie, byle były i już. Bo inaczej to "zupełna bzdura".
11.01.2017 11:26 Meggg
Dlaczego autorowi tak przeszkadza 518? Jeszcze żeby uargumentował to jakoś a nie manipulował napuszczając na siebie ludzi. Żałosne. Zostawcie w spokoju 518 tak jak jest a autor niech się zajmie pisaniem o fotoradarach i kałużach w których pływaja kaczki bo jak widzimy powyzej komunikacja miejska to zbyt wysokie progi.
11.01.2017 12:23 Ikarus
Dokładnie tak jak napisano powyżej-artykuły pisane niestety pod konkretná polityke, w tym wypadku pod skrócenie 518. A jak niedawno pojawił sie na stronie ZTM zapis czatu mieszkańców Białołęki z Dyr. ZTM, gdzie mnóstwo ludzi opowiada się za zostawieniem 518 co przyznaje sam Dyrektor, to jakaś dziwna cisza i artykułu brak.

Pozdrawiam
11.01.2017 12:30 Do rzeczy
Meggg napisała 11.01.2017 11:26

Dlaczego autorowi tak przeszkadza 518? Jeszcze żeby uargumentował to jakoś a nie manipulował napuszczając na siebie ludzi. Żałosne. Zostawcie w spokoju 518 tak jak jest a autor niech się zajmie pisaniem o fotoradarach i kałużach w których pływaja kaczki bo jak widzimy powyzej komunikacja miejska to zbyt wysokie progi.
Pewnie dlatego, że nie ma szans na 518 w dotychczasowej formule. Po prostu nie ma! Wystarczy posłuchać ZTM-u. I albo będzie jeździło do stacji Marymont, co jest planowane, co dla mieszkańców Nowodworów i Tarchomina jest bez sensu, bo lepiej jechać przez Młociny (w rezultacie czego autobusy będą przez te osiedla jeździły puste), albo ewentualnie będzie cos w rodzaju propozycji autora, dzięki czemu Tarchomin i Nowodwory dalej będą miały bezpośrednie połączenie z Centrum, chociaż rzadsze, a puste autobusy nie będą nas truły.
11.01.2017 13:44 Vieslas
ZTM jest dla mieszkańców, nie odwrotnie.
Bardziej niż autobusy trują nas samochody, szczególnie mające po 15-20 i więcej lat, a takich pełno.
A ci, którzy samochodami jeżdżą i tak w znacznej większości się nie przesiądą do autobusów.
Na pętlę przy ul. A. Fleminga, czyli przy Polfie Tarchomin, nie ma szans, szczególnie, jeśli miałyby tam jeździć przegóbowce co 6 minut.
Ostatecznie, jeśli mieszcańcy okolic ul. A. Kowalczyka chcą dojechać do metra, mogą dotrzeć czymkolwiek do Żerania FSO i wsiąść w 112, 156, 114, 132.
Przepraszam za te złośliwości, ale naprawdę nie rozumiem parcia na skracanie 518.
Jego problemem nie jest Centrum, tylko głównie obecna trasa prowadząca przez Świętokrzyską.
I 518 już dawno powinno było przestać być linią przyśpieszoną, bo na swojej trasie omija raptem kilka przystanków, z których i tak niewiele osób korzysta (Obrazkowa, Kanał Żerański, EC Żerań, Teatr Komedia, Pl. Inwalidów, Gen. Zajączka, Bonifraterska, Hotel Bristol).
Inna rzecz, że uważam za głupotę organizowanie przez ZTM kursów skróconych danej linii, bo to niejednokrotnie wprowadza w błąd. Lepiej zrobić oddzielną linię.
11.01.2017 14:30 Nala
Bardzo dobry pomysł!

Tak to bardzo atrakcyjna okolica (na Białołęce nie da się mieszkać bliżej Centrum). Powstają całe ogromne osiedla GrupoLar (kolejny etap), Atal Marina (kilkanaście bloków), Marvipol (całe wielkie osiedle wzdłuż Płochocińskiej).
Mieszkańcy tych osiedli również (nie tylko odległy Tarchomin) zasługują na sprawny transport publiczny, po przebudowie Łopianowej ulica Kowalczyka nie wytrzyma takiego ruchu samochodowego, jaki wystąpi przy tak szybkiej zabudowie okolicy. Dobry transport publiczny mógłby zachęcić mnie do rezygnacji z dojazdów samochodem.
11.01.2017 15:09 Do rzeczy
Vieslas napisał 11.01.2017 13:44

Bardziej niż autobusy trują nas samochody, szczególnie mające po 15-20 i więcej lat, a takich pełno.
A ci, którzy samochodami jeżdżą i tak w znacznej większości się nie przesiądą do autobusów.
No pewnie, ale to nie ten problem. Rzecz w tym, że jak ZTM puści te autobusy na Marymont i to ze znacznie zwiększoną częstotliwością w porównaniu do obecnego stanu, to będą one przez Nowodwory i Tarchomin jeździć puste, bo będą dla tych osiedli bez sensu. Z drugiej strony ZTM ewidentnie chce, by po Centrum jeździło mniej autobusów. Taką ma politykę. Dla jednych słuszną dla innych mniej, ale tak jest. Zapomnij więc, że dalej 518 będą w takiej liczbie (a nawet większej) jeździć do Centrum. Nie ma na to szans. I dlatego ten pomysł jest ok.
11.01.2017 15:57 Vieslas
Do rzeczy napisał 11.01.2017 15:09

No pewnie, ale to nie ten problem. Rzecz w tym, że jak ZTM puści te autobusy na Marymont i to ze znacznie zwiększoną częstotliwością w porównaniu do obecnego stanu, to będą one przez Nowodwory i Tarchomin jeździć puste, bo będą dla tych osiedli bez sensu. Z drugiej strony ZTM ewidentnie chce, by po Centrum jeździło mniej autobusów. Taką ma politykę. Dla jednych słuszną dla innych mniej, ale tak jest. Zapomnij więc, że dalej 518 będą w takiej liczbie (a nawet większej) jeździć do Centrum. Nie ma na to szans. I dlatego ten pomysł jest ok.
Tu się zgadzamy i absolutnie nie oczekuję tego, by 518 jeździło po Tarchominie co 6 czy 10 minut. Może jeździć i co 20 lub 30. Ale nie chciałbym, by ZTM wszystkich mieszkańców Tarchomina chciał upychać w metrze lub w i tak zawalonym o każdej porze i w każdym kierunku 509, którego propozycje zmian - na szczęście - nie dotknęły. W mojej opinii to akurat najlepsza linia jeżdżąca z Tarchomina i istotnie zapewniająca doskonałe połączenie z Traktem Królewskim, jeśli się przesiądziemy do metra przy Wileńskim. Mógłby tylko funkcjonować buspas na Jagiellońskiej przed rondem Starzyńskiego, bo to, co się tam dzieje rano, to jest farsa. Zresztą na Modlińskiej przed urzędem to samo.

Nala napisała 11.01.2017 14:30

Bardzo dobry pomysł!

Tak to bardzo atrakcyjna okolica (na Białołęce nie da się mieszkać bliżej Centrum). Powstają całe ogromne osiedla GrupoLar (kolejny etap), Atal Marina (kilkanaście bloków), Marvipol (całe wielkie osiedle wzdłuż Płochocińskiej).
Mieszkańcy tych osiedli również (nie tylko odległy Tarchomin) zasługują na sprawny transport publiczny, po przebudowie Łopianowej ulica Kowalczyka nie wytrzyma takiego ruchu samochodowego, jaki wystąpi przy tak szybkiej zabudowie okolicy. Dobry transport publiczny mógłby zachęcić mnie do rezygnacji z dojazdów samochodem.
Mieszkańcom tych osiedli warto zapewnić dojazd do KM i SKM, a nie upychać w autobusach.
11.01.2017 17:03 Meggg
Ikarus napisał 11.01.2017 12:23

Dokładnie tak jak napisano powyżej-artykuły pisane niestety pod konkretná polityke, w tym wypadku pod skrócenie 518. A jak niedawno pojawił sie na stronie ZTM zapis czatu mieszkańców Białołęki z Dyr. ZTM, gdzie mnóstwo ludzi opowiada się za zostawieniem 518 co przyznaje sam Dyrektor, to jakaś dziwna cisza i artykułu brak.

Pozdrawiam
O to to. Smieszne jest to ze ZTM sie musi uciekać do takich zagrywek żeby przepchnać swoje wizje. Merytorycznych argumentow nie maja, z ludzmi nie chca rozmawiac, konsultacje psu na bude byleby odklepać. Przejedź sie jeden z drugim 518 o 7 rano to pogadamy. Wstyd

Nala napisała 11.01.2017 14:30

Tak to bardzo atrakcyjna okolica (na Białołęce nie da się mieszkać bliżej Centrum).
Dlatego logiczne ze do tego centrum powinno sie dać dojechać bezpośrednio bo odleglosc nie jest duza. Oczywiście ZTM to przerasta bo jak oni cos wymysla to prą do przodu jak taran, gubiac po drodze logike.

Tak sobie patrze na rozne opinie i mam wniosek żeby każdy sie zajal swoim podwórkiem i nie uszcześliwiał innych na siłe, bo niektore teorie komunikacyjne naprawde śmiesznie wychodza, tych z artykulu nie przebija ale sa blisko :) a 518 zostawcie w spokoju u. ZTM i jego internetowego fanklubu z forow internetowych tez to dotyczy. :)
12.01.2017 05:49 tarantula01
Idea, aby przy obecnym kursowaniu 518 (taka sama częstotliwość i taka sama trasa) dodać kursy skrócone (nazwę je 518bis) jest OK. Ale należy:

a) dla linii 518bis zrobić trasę: Tarchomin - Świderska - Ćmielowska - Światowida (powrót: Światowida - Myśliborska - Porajów - Świderska - Ćmielowska - Światowida - Świętosławskiego) - Modlińska - most Grota - Trasa AK - Słowackiego - Potocka - Gdańska, czyli zawrotka przez pl. Jacka Kuronia. Postój na Świętosławskiego.

b) dla linii 518 usunąć oberek przez Włościańską i Żelazowską.

W ten sposób 518 i 518bis miałyby przystanek metro Marymont 02, a nie 11 i jechałyby prosto na Trasę AK z pominięciem przystanku Park Kaskada. Obecne 518 jechałoby wtedy o ok. 2 minuty krócej z Centrum na Nowodwory.

Tabor:
Na 518 obsługa wozami przegubowymi, a 518bis krótkie (na początku). A jeśli faktycznie będą potrzeby (na początku jednak wątpię), to 418bis też przegubowymi.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
13.01.2017 08:31 Strumykowa
1. Nie mam nic przeciwko kursowaniu 518 dotychczasową trasą (wręcz przeciwnie!), z dotychczasową częstotliwością, pytanie tylko, czy to jest realne. I rzeczywiście niezbędne (myślę o częstotliwości, nie o trasie) - ale z linii korzystam okazjonalnie, więc się nie będę wymądrzał nadto.
2. Nie bardzo rozumiem natomiast, przyznaję, dlaczego mieszkańcom Tarchomina miałoby szczególnie zależeć na połączeniu autobusowym z Marymontem (propozycja nowego 518 bis)... Bo jeśli takich szczególnych powodów nie ma, to może rzeczywiście lepiej, by 518 bis jechało gdzieś z pętli, jak w artykule.
14.01.2017 22:26 tarantula01
Chodzi o możliwość przesiadki do metra Marymont do częściej kursującego 518/518bis także pod UD Białołęka, a nie tylko na Ekspresowej i Konwaliowej.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 77/6312 


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka

Dodawanie nowych wpisów wymaga zalogowania się (po uprzedniej rejestracji).

Forum

Lista forów dyskusyjnych:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie