REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Ekspres dla Zielonej Białołęki: zmieńmy 132

  6 listopada 2014

alt='Ekspres dla Zielonej Białołęki: zmieńmy 132'
źródło: warszawa.wikia.com

Ruszyła akcja zbierania podpisów pod petycją do Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie szybkiego połączenia Zielonej Białołęki z Metrem Marymont.

REKLAMA

Akcję zbierania podpisów rozpoczęła Elżbieta Łaniewska, mieszkanka osiedla Derby znana już niektórym mieszkańcom z interwencji w sprawie linii 527.

- Moja "przygoda" z autobusem linii E rozpoczęła się w czerwcu. W ciągu pięciu dni spotkałam się z mnóstwem osób przy okazji zbierania podpisów pod petycją dotyczącą nieskracania linii autobusowej 527. Moi sąsiedzi często zwracali uwagę na niezadowalające połączenie autobusowe Zielonej Białołęki z Metrem Marymont - mówi Elżbieta Łaniewska i podkreśla, że obecnie linia jest przeciążona i zdarza się, że kursy 132 zwyczajnie się nie odbywają. W godzinach porannych oznacza to tłok, dłuższe oczekiwanie na przystanku, spóźnienia. Trudno też mówić o jakimkolwiek komforcie jazdy. W autobusach panuje ścisk, duchota, brak wolnych miejsc do siedzenia, a nawet do stania.

- Uruchomienie przyspieszonego połączenia to bardzo dobry pomysł. Ten temat jest już od pewnego czasu dyskutowany na spotkaniach z ZTM - mówi Waldemar Roszak, radny z Zielonej Białołęki. - Byłaby to świetna alternatywa dla linii 527, która dojeżdża do centrum miasta oraz nowej E-7, którą wkrótce szybko dostaniemy się do stacji II linii metra przy Dworcu Wileńskim - dodaje.

Według rozkładu z przystanku Skarbka z Gór do stacji Metro Marymont dotrzemy w 18 minut. Niestety - w remoncie jest most Grota i w godzinach szczytu czas przejazdu często się wydłuża. Po drodze jest tylko pięć przystanków stałych (w tym ważny węzeł przesiadkowy na Żeraniu), więc teoretycznie powinno to być idealne połączenie. W praktyce tak nie jest. Dlaczego? Po pierwsze, autobus nie jedzie ul. Skarbka z Gór, więc większość mieszkańców osiedli Derby musi się przesiadać, aby dostać się do 132. Po drugie, poza szczytem kursuje zaledwie co pół godziny.

Co więc można zrobić? Według rozkładu z przystanku Skarbka z Gór do stacji Metro Marymont dotrzemy w 18 minut. Niestety - w remoncie jest most Grota i w godzinach szczytu czas przejazdu często się wydłuża. Zmienić 132 w linię pospieszną lub ekspresową. Choć przyznajmy - czas przejazdu skróci się na razie w niewielkim stopniu. Pełny efekt tej zmiany zobaczylibyśmy dopiero w przyszłym roku, po udrożnieniu mostu Grota.

- Konieczne jest zwiększenie częstotliwości kursowania 132, także poza szczytem - ocenia Waldemar Roszak. - Należy też rozważyć zmianę trasy 132 i skierowanie jej w ul. Skarbka z Gór. Będzie to jednak skomplikowane zadanie. Po pierwsze, autobus musi pozostać na Ostródzkiej. Po drugie zmiana nie może oznaczać wydłużenia czasu dojazdu dla mieszkańców okolic ul. Lewandów i Oknickiej, którzy wsiadają do 132 na początku trasy - zaznacza radny. - Wydaje się więc, że jedynym rozwiązaniem jest wydłużenie trasy. Po minięciu ul. Lewandów, autobus pojechałby ul. Głębocką i Magiczną do pętli 527 - dodaje.

Podpisy pod petycją są zbierane m.in. w Szkole Podstawowej nr 356 przy ul. Głębockiej.

- W określone dni zbieram podpisy w holu głównym w szkole podstawowej, na zebraniach klasowych, zebraniach rady rodziców a także pod piekarnią na ul. Berensona - w soboty - wymienia Elżbieta Łaniewska podkreślając, że to nie koniec jej aktywności, bo kolejnym wielkim problemem dla mieszkańców wschodniej Białołęki jest brak biletomatów. To zostawiła sobie jako "zadanie na później". Teraz priorytetem jest linia ekspresowa do metra.

Niestety nie zapowiada się na to, by (przynajmniej na razie) Zarząd Transportu Miejskiego przychylił się do próśb mieszkańców.

- Nie planujemy zmiany charakteru linii 132. Obecnie na czas przejazdu autobusów linii 132 znaczący wpływ ma przebudowa mostu Grota-Roweckiego i al. Armii Krajowej. Co prawda przebudowa Trasy Toruńskiej została już zakończona, ale niestety korki tworzące się (przede wszystkim w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego) na moście Grota-Roweckiego nie pozostają bez wpływu na płynność ruchu na Trasie Toruńskiej - mówi Magdalena Potocka z ZTM. Zdaniem urzędników, proponowane przez mieszkańców zmniejszenie liczby przystanków na trasie linii 132 przyczyniłoby się do skrócenia czasu przejazdu najwyżej o minutę. Dlaczego?

- Liczba przystanków na Trasie Toruńskiej jest niewielka, część z nich funkcjonuje jako na żądanie, a dodatkowo na niektórych z nich zatrzymują się tylko autobusy linii 132. Wycofanie z nich tej linii wiązałoby się z koniecznością zapewnienia obsługi przystanków przez autobusy innej linii - dodaje Potocka.

AS

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (46)

# miszka

06.11.2014 08:56

"Należy też rozważyć zmianę trasy 132 i skierowanie jej w ul. Skarbka z Gór." - a co z mieszkańcami z okolic Chudoby ? Internetowej ? Ostródzkiej ? - (choć mi by pasowało bo mieszkam na Skarbka :) ) i trzeba by pomyśleć i o innych

# odkryta

06.11.2014 09:04

Woda na młyn.
132 zamienione w tzw. Expres przy obecnym "korkowaniu" (i placu budowy) Trasy Toruńskiej spowoduje jedynie zmianę "numerka" linii bez odczuwalnych pozytywnych efektów.
Sztuka dla sztuki.

# Taltos2

06.11.2014 09:06

A może trasę zmienić tak: zamiast Ostródzką z Grodziska puścić autobus Skarbka, Magiczną i z Głębockiej zjazd na Trasę Toruńską?
PS. Tak wiem, zabieramy linię z Ostródzkiej, ale tam tak naprawdę są prawie same domki jednorodzinne (z bloków 1 małe Derby i te nowe na rogu Berensona/Ostródzkiej. A tu puścić częściej 134 z wydłużeniem jej do Marymontu.

REKLAMA

# www

06.11.2014 09:48

jestem za tym aby 132 jeździło co 30 sekund

# Taltos2

06.11.2014 10:51

Jest jeszcze jedna możliwość, po skończeniu przez Czechów remontu S8 w październiku 2015, E-7 do Marymontu, a 527 przez Bankowy do Esperanto...

# odkryta

06.11.2014 11:13

E-7 na trasie Wileniak - Derby - metro Marymont ?
Bardzo dobry pomysł.

REKLAMA

# abrakadabra

06.11.2014 13:40

Zadziwiające, że ten temat pojawia się właśnie teraz..........
Każdy przecież wie, że obecnie, do czasu zakończenia budowy mostu Grota, jeżdżenie czynkolwiek trasą TT w godzinach szczytu to istne szaleństwo. Co więc da obecnie linia E? Po skończeniu budowy można o tym myśleć, ale nie, trzeba teraz, bo przecież wybory, więc trzeba się wykazać!
Z utrzymaniem 527 jaka wojna była z ZTM, a ktoś tu chce jeszcze do Marymontu?
Ja oczywiście popieram linię E do Marymontu (ważne, żeby leciała wiaduktem nad Łabiszyńską), ale wiem, że to jest teraz kiełbasa przedwyborcza.
I nie rozumiem, dlaczego ktoś do tego artykułu podał, ze budowa TT została zakończona.

# mamba

06.11.2014 16:39

Boże jak możecie zabierać mój jedyny autobus do pracy? !!
Mieszkam na Ostródzkiej!!
Tu też mieszkają ludzie !!!

# fan134

06.11.2014 18:38

@Taltos2 - bardzo słusznie piszesz - 134 do Marymontu "zrobiłoby dobrze" nie tylko domkom przy Ostródzkiej ale też Betonowej Dolinie, Ruskowemu i wielu innym. Doprawdy nie rozumiem, dlaczego jeszcze nikt poważnie nie zajął się tym tematem. 134 do Marymontu i bez "wycieczki" po Bródnie to byłoby mega udogodnienie dla Zielonej!

REKLAMA

# xoxo

06.11.2014 21:21

I co z tego, że przy Ostródzkiej są jedynie domki jednorodzinne, stąd również jeździ dużo ludzi, sam 134 nie wystarczyłby . Nie byłoby wtedy połączenia na Bródno, a gdyby 134 zmieniono trasę na Marymont stałby w ogromnych korkach a i tak bardzo rzadko kursuje .Poprawiłaby się tylko sytuacja na derbach , a tam jest duzo wiecej autobusów .Naprawdę nie myślcie tylko o sobie.

# Zielony

07.11.2014 00:02

Totalnie bezsensowny pomysł , ale cóż wybory tuż i zarówno p.Łaniewska jak i p.Roszak oboje startujący do Rady Dzielnicy z list PO robią co mogą żeby zdobyć przychylność Derb.Zapominaja tylko ,że na Derbach Zielona sie nie kończy .

# koni czyn ka

07.11.2014 02:39

#Zielony napisał(a) 07.11.2014 00:02
zarówno p.Łaniewska jak i p.Roszak oboje startujący do Rady Dzielnicy z list PO robią co mogą żeby zdobyć przychylność Derb.
DERBÓW (nie Derb) Oboje do 16 listopada 2014 nic juz w sprawie Ekspresu nie zrobią.
Mogą co najwyżej pogadać i popisać.
Czyli zamącić nieświadomym.

REKLAMA

# Z pierwszej ręki

07.11.2014 07:59

Informacja dla p. Łaniewskiej: biletomaty będą na SzG już w drugiej połowie listopada br. Niech zachowa energię na inne tematy...

# atom

07.11.2014 10:58

Ciekawe kto jeszcze "wyskoczy" przed wyborami ze sprawami mającymi wiele wspólnego z prima aprilisem.
Przypominam: prima prilis datowany jest na wczesną wiosnę.

# super

07.11.2014 15:41

najlepiej zabrac wszystkie autobusy ostrodzkiej bo po co? ludzie stąd niech zapieprzaja na sloikowo do autobusu... bezsens, sloikom sie w d*pie poprzewracalo..

REKLAMA

# prawilni

07.11.2014 17:26

Na ul. Ostrodzkiej też mieszkają ludzie i jeżdżą autobusem 132 i muszą dojechać do pracy czy szkoły . A osiedle derby jak chcecie lepsze połączenie komunikcyjne to niech wynajmie sobie od michalczewskiego autobus i ustala trase sami( nawet żeby jeździli w kółko po tej skarbka z gór) ale nie zabierają starym mieszkańcom autobusy bo pamietajcie ludzie z derb wy przyjechaliscie w gości do nas a rzadzicie się jak u siebie. A i. Jak pan roszak chce zrobić przyswojowego loda ludziom z derb to niech się tam przeprowadzi bo po co na ostrodzkiej mieszka albo niech wraca skąd przyjechał. U mnie i mojej rodziny i jak resztę ostrodzkiej glosow nie oddamy jak dalej pan roszak będzie działał na rzecz osiedli derb .

# trap

07.11.2014 19:29

Moim skromnym zdaniem nie ma potrzeby uruchamiania ekspresowego dubla 132. Tak jak mówi ZTM, oszczędność czasu byłaby znikoma. Raczej niemożliwe jest skierowanie tej linii na Derby. Linię natomiast dałoby się nieco wydłużyć dokładając kilka brygad - z jednej strony do Jesiennych Liści (poprawa dojazdu do szkoły) lub z drugiej strony na dawną trasę do Młocin (ale kosztem skrócenia 156).
I jeżeli miałbym wybierać między utworzeniem nowej linii na identycznej trasie i zaoszczędzeniem 2 minut lub wydłużeniem linii to wybrałbym drugą opcję.

# tom)(

07.11.2014 20:57

a nie byłoby lepiej po prostu zwiększyć częstotliwość 132?

REKLAMA

# pierre

07.11.2014 22:11

#tom)( napisał(a) 07.11.2014 20:57
a nie byłoby lepiej po prostu zwiększyć częstotliwość 132?

Przydałoby się - szczególnie w międzyszczycie.

 waldek_roszak

08.11.2014 04:57, wpis modyfikowany 4 razy,ostatnio 08.11.2014 10:27

132, to podstawowy autobus, który dowozi mieszkańców Ostródzkiej na Marymont i dalej do centrum miasta metrem lub tramwajem. I tak dzisiaj powinno pozostać (sam z niego korzystam prawie codziennie :) ).
Dzisiaj 132 kursuje poza szczytem co 30 minut. W czasie obecnego remontu Mostu Grota, dodatkowym problemem jest jego punktualność, a raczej jej brak. :(
Uważam, że koniecznym jest zwiększenie częstotliwości kursowania - z 30 do 20 minut. Sądzę, ze po uruchomieniu II linii metra, gdy po pewnym czasie pojawią się "wolne" autobusy z linii dublujących się z metrem, taka zmiana będzie zdecydowanie do osiągnięcia.
Należy też rozważyć możliwość skierowania 132 na ul.Skarbka z Gór, co zwiększyłoby atrakcyjność tej linii dla mieszkańców osiedli przy tej ulicy.
Jak to jednak zrobić? Jak powiedziałem dziennikarzowi, nie może to oznaczać wydłużenia czasu dojazdu dla mieszkańców okolic ul. Lewandów i Oknickiej, którzy wsiadają do 132 na początku trasy. Wydaje się więc, że jedynym rozwiązaniem na dzisiaj jest WYDŁUŻENIE trasy. Po minięciu ul.Lewandów, autobus pojechałby ul.Głębocką i Magiczną do pętli 527.
Pozdrowienia
Waldek Roszak
radny z Zielonej Białołęki
http://www.facebook.com/waldemar.roszak
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe