REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

E-5 wraca, 184 powoli znika. Od września zmiany w komunikacji

  26 sierpnia 2016

alt='E-5 wraca, 184 powoli znika. Od września zmiany w komunikacji'

Koniec wakacji w komunikacji miejskiej. Na początku września ZTM wprowadzi kilka istotnych zmian w rozkładach.

REKLAMA

Zmiany w kursowaniu autobusów w całej Warszawie będą wprowadzane stopniowo od 1 do 6 września. Na Bemowie będą one - w porównaniu z innymi dzielnicami - stosunkowo niewielkie. Na ulice wrócą linie E-5 i 201, zaś pozostałe tramwaje i autobusy odzyskają przedwakacyjny rozkład. 3,5 mln zł rocznie na autobus dublujący tramwaj 3,5 mln zł rocznie na autobus dublujący tramwaj
Niedawno mieszkańcy Bemowa wywalczyli pozostawienie linii 184, dublującej tramwaje na długości 8,5 km. Sprawdziliśmy, ile to kosztuje.
Z jednym wyjątkiem, którym jest linia 184. Swojego czasu pasażerowie bronili jej jak Częstochowy przed ZTM-em, który wskazywał na dublowanie tramwaju nr 11 na bardzo długim odcinku trasy. Czas minął, popularność "jedenastki" rosła i teraz ZTM podjął odważną decyzję o cięciu kursów. Od września 184 będzie kursować już tylko co pół godziny.

- 184 jest potrzebne pomiędzy Bemowem i Młocinami, ale nie na Powstańców Śląskich - mówią w kuluarach pracownicy ZTM. - Zobaczymy, jakie będzie zapełnienie autobusów przy nowym rozkładzie. Zawsze możemy wrócić do częstotliwości 20-minutowej.

Na liście planowanych na wrzesień zmian nie ma uruchomienia linii 220, która już kilka miesięcy temu miała połączyć Stare Bemowo z Okęciem i obsługiwać Lazurową na całej długości. Przy okazji wizyty w siedzibie ZTM spytaliśmy, dlaczego wciąż nie wyruszyła na ulice.

- Obecnie w kilku ważnych miejscach Warszawy nie kursują tramwaje, a to zmusza nas do uruchamiania autobusów zastępczych - mówi Paweł Mudant z ZTM. - Aż dwadzieścia wozów jest teraz zajętych na Służewcu. Nie mamy teraz możliwości otwarcia nowej linii bez likwidacji innej.

W sierpniu na ulice Warszawy wyjechało sto nowych autobusów, zastąpiły one jednak część starego taboru, dla której skończyły się umowy.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (60)

# pozdro szejset

26.08.2016 14:26

dajcie 220 ziomki bo musze przesiadac sie na gorczewskiej w 122 albo 154 ktore jezdzi wedlug jakiegos rozkladu, ale na pewno nie tego ktory jest rozwieszony na przystankach
pozdrawiam

# Bemowszczanin

26.08.2016 15:54

Może pomyślą o połączeniu nowolazurowej z ursusem żaby jakiś autobus dojeżdżal do pkp urus! !!

# oburzony

26.08.2016 20:59

Likwidację linii 184 uważam za skandal , to jest jedyne sensowne połączenie Jelonek południowych z dworcem Zachodnim.

REKLAMA

# bemowianka

26.08.2016 21:41

184 to dla mnie połączenie z metrem M1 - pa pa metro

# bemowianka

26.08.2016 21:43

Jak ma być likwidowane 184 to może 197 powinno zacząć jeździć nie tylko przez Fort Bema tak by do tego metra coś jednak docierało.

# dor

27.08.2016 10:52

Zamiast 184 do metra jest 11.

REKLAMA

# Bygt7

28.08.2016 08:44

197 i 397 to strzał w dziesiątkę!W kilkanaście minut dojeżdża się do metra,stąd mieszkańcy obszaru Fort Bema tak często JUŻ korzystają z metra.

# tfhd

28.08.2016 20:12

A który to tramwaj dojeżdża od metra Wawrzyszew do dworca Zachodniego i dubluje 184???

# oburzony

28.08.2016 22:25

#dor Ty chyba się z rozumem rozminąłeś tak samo jak i ZTM. Wskaż na chwilę obecną trasę linii 11 !

REKLAMA

# pasażer

31.08.2016 07:09

To jak to jest, że kiedyś był tabor na uruchomienie 220, a przeszkodę stanowił tylko remont w Michałowicach - a teraz taboru nie ma?
To jak to jest, że zabiera się autobusy choćby ze 184 i 155, a nadal brakuje ich na linię kursującą niechby i co pół godziny?
To jak to jest, że ZTM właśnie uruchamia nową linię na Targówku, a twierdzi, że "nie ma teraz możliwości otwarcia nowej linii"?
To jak to jest, że w polityce transportowej Warszawy wpisano preferencje komunikacji zbiorowej nad indywidualną, a miasto wydaje grube miliony na budowę kolejnych odcinków (Nowo)Lazurowej, twierdząc jednocześnie, że nie ma pieniędzy na autobus?
Zbyt łatwo pan redaktor łyknął kit wciskany przez urzędasów z ZTM. Autobusy na objazdy będą potrzebne ZAWSZE, prace przy Marynarskiej potrwają rok, to zaczną się prace przy metrze czy liniach tramwajowych. Trzeba ich zapytać konkretnie: pod jakimi warunkami zostanie puszczona komunikacja Nowolazurową i kiedy najwcześniej te warunki będą spełnione?

# oburzony

31.08.2016 11:36

Jechałem wczoraj linią autobusem marki Solaris linii 523, to było ekstremalne przeżycie. Zawieszenie wytrzęsło mnie na wszystkich dziurach w jezdni, najgorszy był hałas od silnika panujący we wnętrzu tego autobusu. Normy hałasu na pewno były przekroczone wielokrotnie. Oczywiście premie za dobrą pracę /likwidacja linii/kierownictwo ZTM sobie przyznało. Kupując bilet zawieram umowę z ZTM, że będę przewożony w miarę komfortowych warunkach. W końcu trzeba będzie iść do sądu i wymusić na ZTM odpowiednie traktowanie pasażerów.

# bemi

31.08.2016 19:01

Skoro ZTM kombinuje jak zlikwidować 184, to niech na miejsce 184 uruchomi z Nowego Bemowa linię pospieszną na Lotnisko i pobliskich biurowców. Z północnej części Warszawy nie ma takiej linii.

REKLAMA

# zjelonek

02.09.2016 14:19

#Bemowszczanin napisał(a) 26.08.2016 15:54
Może pomyślą o połączeniu nowolazurowej z ursusem żaby jakiś autobus dojeżdżal do pkp urus! !!
To moze połączyć 184 z 194 - byłby wreszcie bezpośredni dojazd z Bemowa do SKM na średnicy

# gość

02.09.2016 14:45

#pasażer napisał(a) 31.08.2016 07:09
Zbyt łatwo pan redaktor łyknął kit wciskany przez urzędasów z ZTM.
Racja! ZTM knuje spisek, żeby... żeby... yyyy...

# Emerytka

03.09.2016 23:58

Proszę odczepić się od 184, albo w jej miejsce uruchomić linię 506. Z ulicy Człuchowskiej na Świętokrzyską nie kursują tramwaje.

REKLAMA

# tezeusz

04.09.2016 08:58

184 powinno wrócić do kursowania co 20 minut, albo nawet co 15 (szczególnie w godzinach szczytu). W tym czasie jest to linia dość obłożona. We wtorki i piątki jeździ nią dużo osób starszych z ogromnymi wózkami na bazar przy ul. Wolumen i wówczas jest totalny horror.
Nie wiem czemu urzędnicy tego nie widzą. I to od lat. Metro nie rozwiązuje w stolicy wszystkich problemów, bo nie jest to środek transportu rozwinięty jeszcze tak, aby zaspokoić potrzeby naszego miasta.
A jest to jedyne sensowne połączenie Bielan i Bemowa z dworcem zachodnim.

# pasa%u017Cer

04.09.2016 22:03

#gość napisał(a) 02.09.2016 14:45
Racja! ZTM knuje spisek, żeby... żeby... yyyy...
Wystarczy prześledzić kolejne wymówki w sprawie 202 - po prostu nie trzymają się kupy. A że ZTM nie zwykł podawać prawdziwych przyczyn swoich decyzji, to widać choćby po 506 - każdy widzi, że chodzi o napędzenie pasażerów do metra, ale nikt nigdy oficjalnie tego nie przyzna.

# Księgowa

09.09.2016 14:05

Likwidację linii 184 uważam za skandal , to jest jedyne sensowne połączenie Jelonek południowych z dworcem Zachodnim. Nie wiem jak mogli zlikwidować ta linie http://sumiennyksiegowy.pl/grudziadz/

REKLAMA

# kasiaienkaaa

30.09.2016 12:52

Jak oni mogli zlikwidować tą linie. Dojeżdżałam nią zawsze do pracy do banku, teraz prowadzę http://zaufanaksiegowa.pl/

# Waldek

13.10.2016 10:54

Najlepiej zabrać i mieć to daleko a ludzie niech sobie sami radzą :-/
Zob. tutaj -> http://ominvat.pl/o-ile-na-pewno-urosnie-twoja-pensja-w-2017-roku/
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break