REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

E-4 i 511 częściej. 508 do likwidacji

  5 września 2012

alt='E-4 i 511 częściej. 508 do likwidacji'

Nowy rozkład jazdy autobusów przyniesie sporo zmian - likwidację linii 508, za to częstsze kursy 509, 511 i E-4. To wszystko już w najbliższy poniedziałek, 10 września.

REKLAMA

Zmiany zostają wprowadzone po analizie przyzwyczajeń pasażerskich po otwarciu mostu Północnego. Z badań wynika, że 508 straciła rolę linii dowozowej do metra na rzecz kursującej do Marymontu 511 czy 101. Dlatego właśnie Zarząd Transportu Miejskiego podjął decyzję o likwidacji 508.

Autobusy kursujące dotychczas pod tym numerem zasilą tabor 509 - dzięki temu linia ta w porannym szczycie będzie jeździć co pięć minut. Tak samo często o poranku pojedzie 511, po południu zaś, zamiast co 10 minut, na przystankach pojawi się co siedem minut.

Zadowoleni powinni być też pasażerowie E-4 - linia jeżdżąca z Tarchomina do Młocin zwiększy swoją częstotliwość dwukrotnie: z dziesięciu do pięciu minut.

Wspominane 511 zostanie na trasie z Dąbrówki Wiślanej na Marymont, pełniąc funkcję "dowozówki" do metra z całej ulicy Modlińskiej. Zostaną uruchomione na niej dwa dodatkowe przystanki "na żądanie" - Płochocińska i Ekspresowa.

Czy zmiany przygotowane przez ZTM się sprawdzą? Zapraszamy do dyskusji.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (44)

# Triddle

05.09.2012 13:42

Kompletny nonsens. Rolę 508 powinna przejąć linia 510, a nie 511. Dołożenie 2 przystanków do 511 trochę je spowolni, więc częstsze kursy nie poprawią sytuacji.

# ktoś

05.09.2012 15:08

lepiej pomyśleliby o dodatkowej linii, z Modlińskiej przez most północny do metra Młociny.

# z Dąbrówki

05.09.2012 15:37

Skoro E-4 rano pojedzie co 5 minut, to 101 powinno co 20, bo kto będzie nim jeździł?

REKLAMA

# zChomiczówki

05.09.2012 15:44

a 106 już nigdy nie wróci ? To może 122 przedłuzyć na Okęcie ?

# Tridlle

05.09.2012 17:11

Nie wiem dlaczego bezpośredni dojazd do metra mają mieć 2 osiedla i to kilkoma liniami. A co z resztą? Co z osiedlami przy Ordonówny, Strumykowej, Myśliborskiej i Mehoffera?

# kod

05.09.2012 17:21

Skoro E-4 rano pojedzie co 5 minut, to 101 powinno co 20, bo kto będzie nim jeździł?
Proponuję aby 101 nie zatrzymywał się na Tarchominie skoro E-4 ma jeżdzić

REKLAMA

# kod

05.09.2012 17:22

Proponuję aby 101 nie zatrzymywał się na Tarchominie skoro E-4 ma jeżdzić co 5 minut

# kod

05.09.2012 17:23

11 nie powinien zatrzymywać się na Tarchominie skoro E-4 będzie jeżdziło co 5 minut

# kod

05.09.2012 17:30

Przepraszam za bałagan wina mojego kompa - pierwszy raz to się zdarzyło

REKLAMA

# martinez83wawa

05.09.2012 17:39

najlepiej gdyby od aluzyjnej czyli tam gdzie startuje 511 jezdził dodatkowo autobus az do metra mlociny przez most północny. dlaczego z nowodrowów jest tam dużo autobusów a z aluzyujnej tylko 511 723 i 741 ktore dojezdzaj wylacznie do zerania !!! chore.
skoro jest most północny to dlaczego nie mozna przejechac nim autobusem z legionowa czy tez z aluzyjnej. niech sie w koncu ztm ogarnie. zeby dojechac na mlociny trzeba jechac 511 do marymontu i przesiadac sie na metro . bezsensu !!!

# Maciek

05.09.2012 18:10

a kto z aluzyjnej jechałby do metra marymont, żeby potem metrem wracać na młociny. Chłopie z postu powyżej weź się ogarnij. Jak ktos z aluzyjnej chce dojechać na młociny to ma 211 na nowodwory i potem przesiadka w 101 lub E-8. Ci z legionowa którzy chcą tam dojechać mogą sie przesiąść przy światowida w czeste 509 lub 186 dojechac do mysliborskiej skad jest równie czeste 101 i E-4 do młocin. Pasażerowie nie życzyli sobie skierowania 511 na młociny co pokazały ankiety przeprowadzone przez ZTM. Tak trudno zrozumieć, że nie każdy jedzie do metra i trasa przez marymont jest złotym srodkiem i kompromisem między tymi którzy jadą do metra a tymi którzy przesiadają sie na tramwaje np przy parku kaskada. Ktoś miałby jechać 2 razy dłużej tramwajem do centrum z młocin, tylko dlatego, że pojedyńcze jednostki pracuja w pobliżu młocin? Od kiedy to komunikację dostosowuje się do mniejszosci. Widać nie ma ąż tak dużo chętnych do młocin skoro 66% woli jechać na marymont, widocznie tam ludziom lepiej pasują przesiadki.

# Krzysztof

05.09.2012 18:26

Proszę państwa Modlińska jest przejezdna , nie tworzą się korki, zapewniam , że na Marymont 511 dojedziemy przez Modlińską troszeczkę szybciej niż przez Most Północny z przesiadką do metra .

REKLAMA

# Tridlle

05.09.2012 18:28

Najlepiej byłoby, aby 508 czy co tam, pojechało od Nowodworów przez Ordonówny, Mehoffera, Modlińską na Młociny. 511 trzeba zabrać za to Henryków i Klasyków w zamian dać Ekspresową nż i Płochocińską nż.

# Maciek

05.09.2012 18:35

Tylko dobrze, żeby forumowicze zrozumieli jedną prostą zasadę. NIE KAŻDY JEDZIE DO METRA. NA MŁOCINACH SIĘ ŚWIAT NIE KOŃCZY. Celowo dwa poprzednie zdania napisałem drukowanymi literami, ponieważ nie można wszystkich w oczym pędzie zagnać na młociny i powiedzieć wypchajcie się. Dowiezlismy was do najbliższej stacji metra i teraz radźcie sobie. Do jazdy metrem zmusza nas defacto ZTM opierając komunikację nowodworów i tarchomina głównie na liniach dowozowych do metra, moim zdaniem to duży błąd, Kiedyś pytałem swoich sąsiadów czy są zadowoleni z takiego układu komunikacyjnego. Otóż okazuje się, że większość z nich chciałaby silnej linii dojezdzajacej bezpośrednio do centrum lub w okolice centrum. Nie czegoś takiego jak 510 kursującego co 20 minut i stojącego w zakorkowanej JPII. Tylko np. linii kursującej z nowodworów czy tarchomina przez modlińską - jagiellońska - trasę W-Z to placu bankowego. Jak wynika z mpoich wyliczeń, taka linia jechałaby około 35-40 minut, czyli tyle samo lub czasami nawet krócej niż autobus + metro. Powinna być taka alternatywa. Oczywiście most śląsko - dąbrowski musiałby byc dostepny tylko dla komunikacji miejskiej jak było do tej pory. Tylko ludzie w ZTM powinni chcieć a nie twierdzić, że metro załatwia wszystko.

# no kurde no

05.09.2012 19:28

A co z 133 i 152?

REKLAMA

# Jot

05.09.2012 19:43

152 i 133
http://www.gazetaecho.pl/214-do-likwidacji-152-razem-ze-133_61091

# z modlinkiej

05.09.2012 20:13

Ze swojej strony proszę o uruchomienie jakiejkolwiek linii z Modlińskiej do pętli Młociny bezpośrednio. W tej chwili dojeżdżając z przystanku Poetów do Młocin muszę jechać trzema różnymi autobusami - mój dojazd do pracy to koszmar, podczas gdy z przystanku Nowodwory są aż dwie bezpośrednie linie do Młocin. Jeśli to się nie zmieni będę musiał zrezygnować z komunikacji miejskiej na rzecz samochodu.

 tarantula01

05.09.2012 22:01

@kod
Już jest autobus nie zatrzymujący się na Tarchominie w drodze do Młocin: to E-8 (co 4 minuty).
Z Modlińskiej do Młocin, idealne byłoby 103 wydłużone z Młocin.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

 tarantula01

05.09.2012 22:01

@kod
Już jest autobus nie zatrzymujący się na Tarchominie w drodze do Młocin: to E-8 (co 4 minuty).
Z Modlińskiej do Młocin, idealne byłoby 103 wydłużone z Młocin.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Tridlle

06.09.2012 07:28

@Maciek
Jak sam sugerujesz zawsze można się przesiąść, ale nie o to chyba chodzi. Komunikacja powinna być lokalna, międzydzielnicowa i ekspresowa. Lokalnie komunikacja powinna obrabiać możliwie najwięcej ulic i dowozić ludzi do SKM i metra. Między dzielnicowa powinna być przyspieszona i obrabiać główne punkty przesiadkowe. Ekspresowa to linie poruszające się po buspasach w obrębie całego miasta oraz SKM i metro. Tarchominowi nieco brakuje dobrego połączenia z Bielanami i Bemowem.
@Tarantula01
Rzeczywiście problem rozwiązywałoby 103 ale może lepsze byłoby 184.
Tarchomin stracił też dobre połączenie z Targówkiem, bo 126 to porażka. Jest też coraz mniej autobusów do Żerania, a przesiadki utrudniają jazdę. Uważam, że powinien być autobus z Nowodworów przez Mehoffera Modlińską do Młocin i jako taki powinien zostać, bo jak wiemy Myśliborska i Światowida dostanie tramwaj. Taka linia zbierałaby ludzi ze punktu przesiadkowego na Światowida i załatwiała Nowodwory, dojeżdżających z nowych osiedli przy Klasyków oraz z Choszczówki. 511 niech zostanie dla Ekspresowej i Konwaliowej. E4 i E8 połączyłbym w E6 i i dał na gęsto w szczycie. Trzeba też zacząć komunikację kierować do SKM, bo to wygodny środek transportu. Tylko nie jakąś byle zwykłą linią przez wszystkie zaułki Tarchomina. Linia powinna być prosta i szybka i często kursująca w szczycie. P&R na Płudach, Żeraniu, Toruńskiej są konieczne na dziś. Na Toruńskiej jest ogrom miejsca. Wystarczy wyrównać i utwardzić, a z KM9 z Toruńskiej na Centralny może dojechać w 16minut! To szybciej niż autobus do Młocin.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe