REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Dworzec Zachodni za miliardy. Cudu nie było

  13 marca 2020

alt='Dworzec Zachodni za miliardy. Cudu nie było'
źródło: materiały prasowe

Kolejarze muszą albo powiększyć budżet o kilkaset milionów, albo zrezygnować z przebudowy dworca.

REKLAMA

Gdy jesienią ubiegłego roku rozpisywano przetarg, kolejarze byli gotowi wydać na nowy Dworzec Zachodni 1,95 mld zł. Choć wydawało się to ogromną kwotą, żaden z potencjalnych wykonawców nawet nie zbliżył się do założonego budżetu. Wielkie nadzieje pokładano w elektronicznej aukcji, która oczywiście przyniosła obniżkę cen, ale cudu nie było.

Dziura w budżecie

Aukcję wygrał Budimex z ofertą za 2,39 mld zł. Oznacza to, że jeśli PKP Polskie Linie Kolejowe chcą ruszyć z przebudową dworca, muszą dołożyć 437 mln zł. To ogromna kwota, za którą można zbudować w Warszawie 8-9 dużych szkół podstawowych.

Jeśli umowa z Budimexem dojdzie do skutku i przebudowa ruszy, na peronach Zachodniego powstaną w najbliższych latach windy, schody ruchome i zadaszenie. W planach są także: dodatkowy peron po stronie Tunelowej, kładka dla pieszych łącząca Wolę z Ochotą i całkowita przebudowa głównego przejścia podziemnego. Na dworcu pojawią się też nowe tory, rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem i sieć trakcyjna. Na poziomie -2 zostanie zbudowany tunel umożliwiający poprowadzenie w przyszłości linii tramwajowej z Odolan na Ochotę.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# Arpa61

14.03.2020 05:52

Podpory zadaszeń peronowych PRZESZKADZAJĄ w przechodzeniu.

# qvertz

14.03.2020 14:58

Polskie Linie Kolejowe nie mają w obowiązku budowy szkół. Za to mają obowiązek budować infrastrukturę kolejową. Dworzec Zachodni musi być zadaszony. I jeszcze jedna ważna rzecz. Pociągi jadące od strony Centrum powinny mieć możliwość skrętu w prawo przy Dw. Zachodnim w kierunku Koła i Stacji W-wa Gdańska. To jest konieczne, bo już w tej chwili Al. Prymasa Tysiąclecia jest zakorkowana, a to przecież nie jest nasze ostatnie słowo w tym temacie. Byłby to powrót do tradycyjnej warszawskiej małej obwodnicy kolejowej, która istniała jeszcze bodaj w latach 60-tych XX wieku. Tylko czy decydenci kolejowi to rozumieją?

# wirus

15.03.2020 17:09

#qvertz napisał(a) 14.03.2020 14:58
Polskie Linie Kolejowe nie mają w obowiązku budowy szkół
O cholera, debil. Po prostu debil.

REKLAMA

# rowerzysta tunelowy

16.03.2020 13:55

Może taniej by był bez tego tunelu dla tramwajów - tunel dla tramwajów istniej od lat na Prymasa , ale jeżdżą nim samochody żeby stanąć w korku za nim

# Wredny Kocur

18.03.2020 11:27

"To ogromna kwota, za którą można zbudować w Warszawie 8-9 dużych szkół podstawowych". Można też kupić ~800 mln precli.... Co to za idiotyczna manipulacja dla półgłówków? A ile szkół podstawowych można wybudować za utrzymanie stacji kosmicznej? Ile można za budowę mostu? Co to za komusza mentalność przeliczania cudzych środków, na kompletnie niezwiązane z działalnością "wspólne" cele? Chyba nawet Kim-Jong Il nie przelicza ile można by czego wybudować za środki, które powiedzmy Xiaomi przeznacza na linie technologiczne. Widzę, że PRL mocno niektórym się we łbach zakorzenił.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy