REKLAMA

Bemowo

List do "Echa"

 

Czytelnik w sprawie linii 105: ZTM zmusza nas do uciążliwego metra

  14 października 2014

alt='Czytelnik w sprawie linii 105: ZTM zmusza nas do uciążliwego metra'
warszawa.wikia.com

Jestem jednym z tysięcy protestujących i piszących list do ZTM przeciwko skróceniu linii autobusowej nr 105. Ze wszystkich propozycji zmian komunikacyjnych właśnie linia 105 w nowej wersji była najbardziej oprotestowana.

REKLAMA

Przed rozpoczęciem budowy metra autobus 105 jechał do centrum ulicami: Kasprzaka, Prostą i Świętokrzyską, czyli mieliśmy bezpośrednie połączenie z głównymi węzłami komunikacyjnymi (rondo ONZ, Dworzec Centralny), pozwalającymi wygodnie przesiąść się do innego autobusu lub tramwaju. Na czas budowy linia 105 została poprowadzona Karolkową, Siedmiogrodzką i Grzybowską, czyli ulicami drugorzędnymi komunikacyjnie, bez możliwości przesiadek. Mieszkańcy Bemowa (mogę to napisać z pełną odpowiedzialnością, że jest to opinia większości bemowian) liczyli, że po budowie 105 powróci na starą trasę.

Niestety, zostaliśmy oszukani przez Zarząd Transportu Miejskiego. Linia nie została co prawda skrócona, ale nie powróciła na swoją starą trasę. Poza małą korektą, czyli przejazdem przez rondo Daszyńskiego (które nie jest węzłem komunikacyjnym takim jak np. rondo ONZ) linia 105 pozostała na trasie tymczasowej, czyli skręca w Towarową a następnie w Grzybowską. De facto ZTM postawił na swoim, ponieważ 105 jedzie do ronda Daszyńskiego, gdzie ma być początek (na razie) metra i dalej ulicami, które nie pozwalają na wygodne przesiadki. Na skrzyżowaniu Grzybowskiej z al. Jana Pawła II nie ma w ogóle możliwości przesiadki do czegokolwiek. Intencją ZTM jest zmusić nas do korzystania z nowej linii metra, do czego zresztą oficjalnie się przyznaje. Sprawą drugorzędną jest wygoda i czas mieszkańców Warszawy. Linia 105 jest jedynym połączeniem ze Śródmieściem dla osób mieszkających przy ul. Lazurowej i Połczyńskiej. Pozostawienie jej na dotychczasowej trasie to oszukanie mieszkańców Bemowa i nieliczenie się z ich potrzebami.

Zapomniałem dodać, że otrzymamy drugą linię E-5, która pojedzie dokładnie po trasie 105-tki i zaledwie do ronda Daszyńskiego - tylko trochę szybciej. Dalej jednak trzeba będzie się przesiadać. Korzystanie z metra na jeden przystanek, czyli dojechanie do ronda ONZ i znowu przesiadanie się, to jakieś nieporozumienie i strata czasu. Alternatywą jest niekorzystanie w ogóle z metra. Na jeden przystanek metro jest połączeniem nieatrakcyjnym, a wręcz uciążliwym.

Miało być lepiej, a będzie jak zwykle, czyli gorzej.

Kompromis?

Chciałbym prosić i zaproponować ZTM małą korektę w aktualnym kursowaniu linii 105.

Proponuję, aby autobus na rondzie Daszyńskiego jechał prosto do ronda ONZ i na tym rondzie skręcił w lewo w al. Jana Pawła II, zatrzymał się na przystanku Rondo ONZ 02, następnie skręcił w prawo w ul. Grzybowską (dalej dotychczasową trasą). Ta zmiana zdecydowanie poprawi łączność komunikacyjną (przesiadkową) linii 105, a jednocześnie dalej będzie dojazdem do metra. Ma to tę dodatkową zaletę, że przystanek Rondo ONZ 02 istnieje, a ten na ul. Towarowej przy Grzybowskiej jest na trawniku - prowizoryczny, czyli nie było tam nigdy przystanku.

Arkadiusz

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Odpowiada Igor Krajnow, rzecznik ZTM

Nie ma absolutnie mowy o tym, żeby ZTM kogokolwiek oszukiwał. Spełniliśmy postulaty mieszkańców Bemowa i Woli zgłaszane nam w trakcie konsultacji społecznych. W trakcie konsultacji otrzymywaliśmy od mieszkańców Bemowa postulaty przede wszystkim o to, by utrzymać dojazd linią 105 do stacji I linii metra. Dodatkowo od mieszkańców Woli otrzymywaliśmy bardzo wiele postulatów, by utrzymać połączenia autobusowe na ul. Grzybowskiej. Zatwierdzona trasa linii 105 odpowiada zatem dokładnie na potrzeby tych dwóch grup pasażerów, obsługuje bowiem ul. Grzybowską i jednocześnie umożliwia przesiadkę do I linii metra na stacji Świętokrzyska. I będzie to rozwiązanie właśnie dla tych osób, które nie będą chciały się przesiadać do II linii metra.

 

REKLAMA

Komentarze (9)

# zjelonek

14.10.2014 21:39

p. Krajnow jak zwykle powołuje się na dowolne wnioski z konsultacji z jakąś próbką społeczeństwa. Efektem będą przesiadki , z powodu jesieni głównie do własnych samochodów.
Dlaczego do metra nie pojedzie 149 ani siedmsetki ?

# Bemowianka

15.10.2014 12:08

Szanowny Panie Rzeczniku, nie wysłuchaliście i niestety oszukaliście jako firma mieszkańców, bo na konsultacjach i nie tylko mieszkańcy prosili o powrót jednego z dwóch jeżdżących kiedyś autobusów (105 lub 109) na trasę na Stare Bemowo, by mieszkańcy tamtej strony Bemowa, wzdłuż ul Lazurowej, mieli uproszczony dojazd do Centrum miasta. I co, i NICO, nawet nikt się nie zająknął na ten temat przy zmianach. Ja sama napisałam kilka listów byłam na konsultacjach i próbowaliście mi wmówić że powinnam jeździć na około po mieście, tramwajem, że przecież mogę się przesiąść. Tylko że to JA dojeżdżam i to JA decyduję kiedy i czym będę jechać, a ja chcę, sprawne bez kolejnych przesiadek do celu. Jak będę chciała pozwiedzać miast to pójdę na spacer.

# bem

15.10.2014 16:08

Co za gościu, rondo Daszyńskiego nie węzłem przesiadkowym, a ONZ już tak? Haha. Od początku było wiadomo, że po budowie metra większość autobusów zniknie z Prostej i Świętokrzyskiej aby go nie dublować bo miasta na to nie stać zwyczajnie. Ewidentnie autor listu pracuje przy rondzie ONZ i leniowi nie chce się przesiąść na tym samym przystanku do 109 lub 178, faktycznie takie trudne wyjść z autobusu i wejść do następnego, całe 2 metry i kilka minut! To straszne, że większość jest tak ograniczona, że nie potrafi zrozumieć, że nie ma możliwości aby z każdego miejsca była bezpośrednia linia do każdego innego, to jest komunikacja zbiorowa, a nie indywidualna... To nie jest jakaś wioska pod Warszawą, że dojeżdża się jedną linią do jej centrum...

REKLAMA

# zagadka rozwiązana

16.10.2014 21:54

#bem napisał(a) 15.10.2014 16:08
Co za gościu, rondo Daszyńskiego nie węzłem przesiadkowym, a ONZ już tak? Haha...leniowi nie chce się przesiąść na tym samym przystanku do 109 lub 178, faktycznie takie trudne wyjść z autobusu i wejść do następnego, całe 2 metry i kilka minut!...większość jest tak ograniczona,...że nie ma możliwości aby z każdego miejsca była bezpośrednia linia do każdego innego, to jest...jakaś wioska pod Warszawą, że dojeżdża się jedną linią do jej centrum..

Oto jest nowe wcielenie (dawnego) "osg".
Ten propagator kolesiów ze znaku ZTM nie potrafi zrozumieć, że ZTM przed budową ogryzka II linii metra dał pasażerom obietnice, z których nie chce się należycie wywiązać.

# bem

17.10.2014 21:37

Nikogo nie obchodzą twoje zbędne komentarze na temat kogoś wcieleń. Nie jestem żadnym propagatorem kolesiów ze znaku ZTM i tym bardziej nic nie obiecali, jak już to politycy a z nimi wiadomo jak jest.

# zjelonek

19.10.2014 22:01

#bem napisał(a) 17.10.2014 21:37
Nikogo nie obchodzą twoje zbędne komentarze na temat kogoś wcieleń. Nie jestem żadnym propagatorem kolesiów ze znaku ZTM i tym bardziej nic nie obiecali, jak już to politycy a z nimi wiadomo jak jest.
Mnie obchodzą - bo wg mnie wszelkie inwestycje są po to aby było wygodniej i szybciej .
Ale niektórzy uważaja, że służa tylko do przewalania kasy podatników.

REKLAMA

# bemowianka

20.10.2014 16:04

do Pana #ben, nas nie obchodzi kto i co obiecywał, prawda jest taka że mieszkańców Starego Bemowa traktujecie jak ludzi II kategorii, dojada sobie dojdą. Otóż nie - obiecuję Panu - że będę pisać i monitować i punktować obietnice ZTM tak długo dopóki nie nastąpi zmiana na korzyść dla mieszkańców. Może szanowni Państwo z ZTM sami spróbują dojechać komunikacją do pracy w godzinę mnie się to nie udaję, lekką ręką 1,20 - 1,50. Pogratulować samopoczucia Panom z ZTM z powodu II linii metra, która może służyć tylko mieszkańcom Śródmieścia... bo innym to raczej na plaster.

# bem

20.10.2014 21:57

Powtarzam, nie jestem ze ZTMu, nie mam z nimi nic wspólnego, co więcej krytykuję ich z kilku powodów, m. in brak współpracy z zewnętrznymi firmami w zakresie udostępniania danych transportu, brak reakcji na grajków w pojazdach komunikacji.

# nie będzie E-5

18.12.2014 21:49

Data otwarcia II linii metra nieznana. podaje tvnwarszawa.pl w dziale "wiadomośći" w dniu 18.12.2014 o 18:46 jako informacja prezesa metra warszawskiego.
A jeden z internautów w swoim komentarzu napisał:
"20:05 Aradan
Czyli to prawda, że będą poprawiać metro pod Wisłą - bo zalewa, a otwarcie w czerwcu, jeśli nie będzie dużych opadów."

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA