REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Czy trasa szybkiego ruchu podzieli Zieloną Białołękę?

Tak planowano węzeł Toruńska/ Olszynki Grochowskiej. Mieszkańcy go nie chcą.
źródło: SISKOM


REKLAMA

Czy trasa szybkiego ruchu podzieli Zieloną Białołękę?

Planowana od czterdziestu lat Trasa Olszynki Grochowskiej ma łączyć Południową Obwodnicę Warszawy z Trasami Toruńską i Mostu Północnego a dalej na północ tworzyć alternatywę dla Modlińskiej jako wyjazd w kierunku Suwałk i Augustowa. I choć nie zapowiada się, by jakiekolwiek prace nad nią zaczęły się wcześniej niż w 2030 roku, wcześniej trzeba przygotować plany zagospodarowania przestrzennego okolic, na które będzie wpływać trasa po powstaniu.

REKLAMA
Takim terenem jest obszar od Trasy Toruńskiej po Berensona, czyli z grubsza wzdłuż Głębockiej. Miejscowy plan zagospodarowania będzie tu prawem obowiązującym, do którego będą się odnosić wszelkie inwestycje, w tym także TOG. Każdy mieszkaniec może zgłaszać swoje wnioski, jakie będą uwzględniać planiści przy tworzeniu dokumentu, a że czasu na ich składanie jest mało - można to zrobić do czwartku 28 kwietnia, po tym terminie będą przyjmowane tylko uwagi, które na planowanie będą miały mniejszy wpływ - we wtorek radne Anna Myślińska i Agnieszka Borowska zorganizowały spotkanie, podczas którego zbierane były pomysły, jakie wnioski wysłać do projektantów.

Okna poniżej poziomu jezdni

Obecna na spotkaniu kierownik wydziału infrastruktury urzędu dzielnicy, Aldona Kwiatkowska, przypomniała, jakie są wstępne założenia do projektowanej trasy - ma być to droga klasy GP (główna z ruchem przyspieszonym), z zaprojektowaną linią tramwajową biegnącą do Mostu Północnego - zatem podobna przekrojem i funkcją do np. Trasy Prymasa Tysiąclecia. Tyle tylko, że taka koncepcja nie podoba się mieszkańcom, którzy obawiają się, że tak zbudowana TOG skutecznie przedzieli tę część dzielnicy uniemożliwiając im normalne korzystanie ze szkół czy ośrodka kultury. Ponadto klasa GP zakłada poprowadzenie estakad i mniej wjazdów w ulice poprzeczne, co też wpłynie na komfort mieszkańców.

- Jeśli trasa powstanie w proponowanej formie, mieszkańcy osiedli Agromana czy Derbów nie tylko będą mieć pod oknami trasę tranzytową, z której nie będą mogli skorzystać, ale na dodatek ich okna znajdą się poniżej poziomu jezdni, bo przecież ulica będzie prowadzona nasypami i wiaduktami - mówili. - Co więcej, nie wpłynie ona w ogóle na rozładowanie ruchu na Głębockiej a wręcz go zwiększy, bo jej węzeł z Toruńską jest planowany tuż za wiaduktem przy centrum handlowym i wszystkie ciężarówki wjeżdżające na TOG będą blokować wjazdy dla ruchu lokalnego.

Bez węzła z Trasą Toruńską?

Bez względu na to, czy i ile wniosków wyślą mieszkańcy (czasu jest niewiele, więc szanse na to są równie nikłe), radne zobowiązały się, że zbiorą postulaty zebranych na spotkaniu i prześlą je planistom. Jakie będą to postulaty? Przede wszystkim zmiana kategorii drogi na główną, co pozwoli na korzystanie z niej także sąsiadom trasy. Ponadto pojawił się wniosek, by nie było węzła pozwalającego na wjazd z Toruńskiej w planowaną TOG.

- Po co budować wjazd za Głębocką dla ciężarówek, skoro powstaje obwodnica Marek, która będzie mieć połączenie z Trasą Mostu Północnego? Zamiast stać w kolejce czekając na wjazd i blokować Trasę Toruńską, lepiej będzie przejechać te kilka kilometrów i z obwodnicy wjechać na trasę omijającą Białołękę - mówili mieszkańcy potwierdzając jednocześnie, że teraz Głębocka jest jedyną główną drogą tego obszaru i nie można tej rezerwy drogowej roztrwonić. Przy planowaniu sąsiedniego dla tej ulicy fragmentu TOG trzeba też pamiętać o chodnikach i ścieżkach rowerowych, ograniczeniach tonażu pojazdów oraz parkingu przesiadkowym w okolicach Toruńskiej. A jeśli nie będzie wjazdów z Toruńskiej w TOG - wówczas nad S8 powstanie jedynie wiadukt łączący Targówek z Białołęką.

Kiedy można się spodziewać miejscowego planu zagospodarowania? Doświadczenie pokazuje, że nie wcześniej niż za kilka lat - po opracowaniu wstępnej jego wersji będzie czas na zgłaszanie wspominanych wcześniej uwag, a później musi zostać zatwierdzony przez rady dzielnicy i miasta. Dopiero później przyjdzie pora na prace nad projektem i budową TOG.

(wt)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka

Czy trasa szybkiego ruchu podzieli Zieloną Białołękę?

TOG połączy się z Głębocką na wysokości ronda, a później pobiegnie na lewo od niej.
źródło: SISKOM


Czy trasa szybkiego ruchu podzieli Zieloną Białołękę?

Tak może przebiegać Trasa Olszynki Grochowskiej przez Zieloną Białołękę. Plan pochodzi sprzed szesnastu lat, stąd nie ma na nim sporej części obecnej zabudowy.
źródło: SISKOM










27.04.2016 16:53 #bingo
Czy panie Borowska i Myślińska zdają sobie sprawę że w 1 dzień trochę cięzko jest przygotować takie uwagi?? Rozumiem że akcja to typowa pokazówka ale są jakieś granice. Dobrze że nie napisaliście o tym w piątek
27.04.2016 17:21 #wars
bingo, nie przejmuj się, za 15 lat znowu będziesz miał możliwość wypowiedzenia się. Inwestycja będzie na tym samym poziomie zaawansowania.
27.04.2016 17:31 #dede
Niezle :) 1 dzien :). To jakas kpina ? Gdzie tramwaj albo metro ? To sie liczy dla Bialoleki a nie TOG.
27.04.2016 19:34 #Gość
Ludzie, jakim to trzeba być ignorantem, aby zaciągnąć kredyt na pół życia i nie sprawdzić planu zagospodarowania terenu. Ja mam tylko życzenie, aby te wnioski nie wpłynęły na zmianę przebiegu trasy bo nie chciałbym mieć jej pod oknem, a po to właśnie sprawdzałem lokalizację przyszłych dróg w okolicy. Wiem, że to raczej nie realne, chociaż w tym kraju możliwe.
27.04.2016 20:18 #Gość
Sram na tog dawać metro brudasy!

Dodawanie nowych wpisów wymaga zalogowania się (po uprzedniej rejestracji).




REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie