REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Co z Obrońców Tobruku i Piastów Śląskich? "Drugie podejście"

REKLAMA

Co z Obrońców Tobruku i Piastów Śląskich? "Drugie podejście"

Nie udało się znaleźć firmy, która zajmie się układem dróg przy Forcie Bema. Wiceburmistrz zapowiada drugi przetarg i spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami.

Piastów Śląskich przebita do Obrońców Tobruku, a ta przebudowana na odcinku aż do Księcia Bolesława - takie plany na przyszły rok ma bemowski samorząd. Zakończone 10 lipca poszukiwania firmy, która zajęłaby się projektem i budową ulic, nie przyniosły jednak rezultatu. Do przetargu stanęła tylko mająca siedzibę na Białołęce firma Planeta, która zaproponowała wykonanie prac za 19,73 mln zł. To aż o 3,56 mln zł więcej, niż zamierzał wydać urząd dzielnicy.

Spróbują jeszcze raz

- Chcemy zakończyć inwestycję w przyszłym roku, więc mamy jeszcze dużo czasu - zapewnia wiceburmistrz Stanisław Pawełczyk. - Jak najszybciej ogłosimy przetarg jeszcze raz. Mogę też zadeklarować, że po podpisaniu umowy z wykonawcą zorganizujemy spotkanie konsultacyjne. Chcemy posłuchać, jakie pomysły mają mieszkańcy.

Zgodnie z zapisanymi w nieudanym przetargu wytycznymi jezdnia Obrońców Tobruku nadal będzie mieć jeden pas ruchu w każdym kierunku, ale - inaczej niż teraz - będą z niego korzystać nie tylko autobusy i samochody, ale także rowery. Urzędnicy zaplanowali także maksymalnie dużo bezpłatnych miejsc do parkowania prostopadłego i równoległego oraz zatoki przystankowe i wyspowe progi zwalniające, umożliwiające wygodny przejazd autobusom. Tak samo ma wyglądać nowy odcinek Piastów Śląskich, który zastąpi ścieżkę między ogródkami działkowymi a laskiem.

Z drogą rowerową czy bez?

Wśród naszych czytelników największe kontrowersje wzbudził pomysł, by rowerzyści korzystali z ogólnego pasa ruchu. Zdaniem wielu osób ze względu na rekreacyjny charakter okolicy na Obrońców Tobruku powinna powstać droga rowerowa, którą będzie można spokojnie jeździć z 10- czy 11-letnimi dziećmi.

- W razie kolizji z autobusem czy samochodem nie ma gdzie zjechać - komentuje internauta. - Natomiast na ciągu pieszo- rowerowym, który i tak jest tylko po jednej stronie, już teraz jest problem. Wiele osób jeździ z dziećmi i na pewno nie będą jeździć po jezdni razem z samochodami, a autobusy i samochody nie będą przestrzegać ograniczenia do 30 km/h. Już teraz tego nie robią. Po zwolnieniu przed progiem od razu przyspieszają.

- Na jezdni jestem lepiej widoczny dla kierowców, niż na drodze rowerowej i ja też lepiej widzę ich manewry - odpowiada druga strona. - Na drogach rowerowych jest też znacznie więcej przecięć z ruchem pieszych, blokują je rolkarze i matki z wózkami. Zdecydowanie lepszy pomysł to pasy rowerowe na jezdni z separatorem oddzielającym od pasa dla samochodów.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo







12.07.2017 07:06 #JakiPa
Ale ja obecnie cały czas jeżdżę rowerem jezdnią po ul.Obrońców Tobruku.Żeby wytyczyć tam osobną drogę dla rowerów, trzeba będzie wyciąć wszystkie drzewa!Powarjowaliście?Komu będzie lepiej?Pewnie kierowcą, którzy nienawidzą dzielić się jezdnią z rowerzystami i lubiących zapierniczać.
12.07.2017 08:51 #rowerzysta tunelowy
#JakiPa napisał(a) 12.07.2017 07:06

Ale ja obecnie cały czas jeżdżę rowerem jezdnią po ul.Obrońców Tobruku.Żeby wytyczyć tam osobną drogę dla rowerów, trzeba będzie wyciąć wszystkie drzewa!Powarjowaliście?Komu będzie lepiej?Pewnie kierowcą, którzy nienawidzą dzielić się jezdnią z rowerzystami i lubiących zapierniczać.
A co za problem dla warszawskich urzędników wyciąć wszystkie drzewa ? Lazurowej nie widziałeś ?
Z tym że na Obrońców Tobruku drzewa i tak muszą zostać wyciete aby zrobić parkingi - z wygodą czy bezpieczeństwem nie ma to nic wspólnego.
12.07.2017 16:22 #hehehe
Nikt z kretynami z Bemowa nie chce podpisać umowy, ani się konsultować. Nic dziwnego.
12.07.2017 16:30 #gregor
Przez wiekszosc Obroncow Tobruku jest sciezka rowerowa (wspolna z chodnikiem dla pieszych).
Jazda po drodze jest swiadomym lamaniem przepisow. Dodatkowo, z racji duzego ruchu samochodowego jest niebezpieczna.
12.07.2017 23:28 #inz
#gregor napisał(a) 12.07.2017 16:30

Przez wiekszosc Obroncow Tobruku jest sciezka rowerowa (wspolna z chodnikiem dla pieszych).
Jazda po drodze jest swiadomym lamaniem przepisow. Dodatkowo, z racji duzego ruchu samochodowego jest niebezpieczna.
To nie żadna ścieżka rowerowa, tylko ciąg pieszo-rowerowy, który na dodatek ma tylko 2 metry, a powinien mieć co najmniej 3,5 metra, także nie ma co się dziwić że nie każdy ma ochotę z niego korzystać.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Lokal użytkowy do wynajęcia
 Szanowni Państwo, Bezpośrednio do wynajęcia komórka lokatorska ok. 2.34m2 zlokalizowana w garażu poddziemnym pod budynkiem na ul. Pełczyńskiego 17A (nowy blok obok Osiedla Lazurowe. Kondygnacja -1, dostęp przez klatkę schodową i windę. Osiedle zamknięte, obiekt chroniony, monitorowany, dostęp 24h. Komórka znajduje się w osobnym murowanym, zamykanym pomieszczeniu, do którego dostęp mają jedynie właściciele znajdujących się w tym pomieszczeniu komórek. Gwarantuje to bezpieczeństwo przechowywanych w komórce przedmiotów. Umowa najmu na okres min 12 miesięcy: Cena 120 zł/msc Przy płatności z góry 100zł/msc Kontakt: Michał, 793-559-664 wielik141@gmail.com

Dom sprzedam
 Zastosowanie w montażu: konstrukcji stalowych , szyn , konsol, drabin , tras kablowych , maszyn , schodów , bram , fasad , elementów okiennych , konstrukcji drewnianych itp.Właściwości: średnica trzpienia gwintowanego jest równocześnie średnicą kotwy - zdecydowanie większa wytrzymałość w porównaniu z kotwami tulejowymi o tych samych rozmiarach, bardzo szybki montaż - nadaje się szczególnie do seryjnych mocowań przy użyciu dużej ilości kotew, wybrane rozmiary z trzpieniem kotwy formowanym na zimno, co daje wyższą twardość i wytrzymałość stali oraz gwarantuje precyzję wykonania, tel. 12 680 48 23 kom. 501 123 093 sklepkrakow@basta.net.pl http://goo.gl/95xKjm

Budowlane
 PLASTMAKER producent IMITACJI DREWNA wykonuje i poleca ELASTYCZNE DESKI ELEWACYJNE ORAZ BELKI RUSTYKALNE NA WYMIAR. Deska elewacyjna elastyczna PlasterTynk doskonała IMITACJA DREWNA o szerokim spektrum zastosowań. ZAMÓW DARMOWE ZESTAWY PRÓBEK. Tel.44 786 15 99 Odwiedź stronę PLASTMAKER lub PLASTERTYNK http://www.elastycznadeska.pl/deska-elewacyjna-elastyczna/

Nauka
 ANGIELSKI - profesjonalnie - korepetycje, przygotowanie do egzaminów. 500-214-057


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie