REKLAMA

Bezpieczeństwo

Co trzeci śmiertelny wypadek w stolicy jest na Bielanach

źródło: Marcin Jackowski


Co trzeci śmiertelny wypadek w stolicy jest na Bielanach

Dwa jednakowe wypadki, ofiara śmiertelna i dalszy ciąg dyskusji o bezpieczeństwie pieszych na bielańskich ulicach. Co się dzieje koło stacji metra Wawrzyszew?

REKLAMA
20 lipca i 4 września na rondzie Hutników Warszawskich obok stacji metra Wawrzyszew doszło do dwóch niemal identycznych wypadków. Scenariusz był ten sam: samochód wypadał z jezdni i uderzał w budynek wejściowy na stację. We wrześniu obyło się bez ofiar - auto zniszczyło biletomat. W lipcu doszło niestety do tragedii, bo dokładnie w tym samym miejscu stała kupująca bilet kobieta. Miejscy aktywiści biją na alarm.

- Już w chwili otwarcia nowego węzła zagrożenie pieszych przechodzących na zielonym świetle okazało się tak duże, że wymusiło zatrudnienie tzw. pana stopka, aby piesi, a wśród nich liczna grupa dzieci z pobliskiej szkoły nr 223, mogli bezpiecznie korzystać z przysługującej im zielonej fazy sygnalizacji - pisze Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza.

Co mówią statystyki?

W ostatnich latach poszerzona została zarówno ul. Kasprowicza (drugą jezdnię na odcinku Oczapowskiego - Sokratesa otwarto w 2013 roku), jak i al. Reymonta (w 2014 roku). Obecny kształt skrzyżowanie uzyskało na przełomie października i listopada ubiegłego roku. Według statystyk Komendy Stołecznej Policji w ciągu dziesięciu miesięcy, które minęły od otwarcia nowej jezdni al. Reymonta, zginęła tam jedna osoba, jedna została ranna i doszło do jedenastu kolizji. W analogicznym okresie przed rozbudową skrzyżowania, gdy al. Reymonta miała dwa pasy ruchu, na skrzyżowaniu nie było żadnych ofiar, zaś liczba kolizji była znacznie niższa - było ich pięć.

Według danych z 31 lipca na ulicach Bielan zginęła w tym roku jedna trzecia wszystkich ofiar wypadków drogowych w Warszawie: osiem osób. Na Woli, drugiej na czarnej liście, już tylko cztery, we Włochach - trzy. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku nastąpił wzrost liczby rannych o 22% i zabitych o... 700%.

- Fakty są takie, że zarówno piesi oraz kierowcy są winni zaistniałych zdarzeń. I nie ma co lamentować - pisała po ostatnim artykule o niebezpiecznym przejściu w al. Reymonta nasza czytelniczka.

Widząc ośmiokrotny wzrost liczby wypadków drogowych na Bielanach może niekoniecznie trzeba lamentować, ale na pewno warto zastanowić się nad przyczyną. Według statystyk ogólnowarszawskich 89% wypadków drogowych powodują kierowcy, 9% - piesi. Najczęstszymi przyczynami wypadków, w których dochodzi do ofiar śmiertelnych są: nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (25%), niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (20%) i wjazd na czerwonym świetle (20%). Najczęstszą przyczyną wypadków, nie tylko śmiertelnych, pozostaje nieprawidłowe przejeżdżanie przejść dla pieszych (23%).

Dominik Gadomski


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany

Co trzeci śmiertelny wypadek w stolicy jest na Bielanach

źródło: Marcin Jackowski


Co trzeci śmiertelny wypadek w stolicy jest na Bielanach

źródło: Marcin Jackowski










23.09.2015 12:40 #jackaroo
Aby uniknąć kolejnej tragedii może warto postawić fotoradar lub cokolwiek, co spowolni kierowców. Zwłaszcza przy stacji metro Wawrzyszew, gdzie zawsze jest dużo ludzi, warto zrobić coś, aby pieszy był bezpieczny.
23.09.2015 20:59 #chomik
Zgadza się, to jest odpowiednie miejsce na ustawienie fotoradaru. Problem jest taki, że w tym miejscu nie za bardzo będzie miał szansę na siebie zarobić bo wykroczeń - mimo takiej liczby wypadków - na tym skrzyżowaniu nie jest wcale tak dużo. Lepiej postawić go na Wisłostradzie lub w wiosce na wylotówce z Warszawy, gdzie istnieją śmiesznie niskie ograniczenia prędkości i wielu daje się głupio złapać. I wtedy taki fotoradar robi kasę... A na Reymonta najwyżej doklei się znaki na jezdni...
24.09.2015 15:09 #r17
#chomik napisał(a) 23.09.2015 20:59

Zgadza się, to jest odpowiednie miejsce na ustawienie fotoradaru. Problem jest taki, że w tym miejscu nie za bardzo będzie miał szansę na siebie zarobić bo wykroczeń - mimo takiej liczby wypadków - na tym skrzyżowaniu nie jest wcale tak dużo. Lepiej postawić go na Wisłostradzie lub w wiosce na wylotówce z Warszawy, gdzie istnieją śmiesznie niskie ograniczenia prędkości i wielu daje się głupio złapać. I wtedy taki fotoradar robi kasę... A na Reymonta najwyżej doklei się znaki na jezdni...
I to jest głupie podejście. Śmiesznie niskie limity prędkości. Przejedź się na Reymonta, jedź przepisowo i zobaczysz, że 8/10 również limit na tej ulicy uważa za bzdurny. To jest własnie problem również, że każdy sobie uznaje czy jest dobry czy zły. Jak zły to przekraczam jak nie to jadę jak należy. Na Wisłostradzie ile by było dobrze 90/110?

Najgorsze, że przez głupich posłów fotoradary z ulic poznikały więc ten element walki z piratami upadł. Jest po prostu przyzwolenie społeczne na zabijanie.
25.09.2015 13:43 #rafał
wystarczy przed rondem zrobić garb na przejściu i postawić znak do 30.
29.09.2015 23:02 #Księżycowy
Fotoradar a już nie daj Boże garb nie wystarczy,na garbie jeszcze gorzej będą katapultować pojazdy w powietrze i będą lądowały na pierwszym piętrze.........
Dla bezpieczeństwa mieszkańców powinno się zainstalować zderzaki,odboje lub słupy gęsto ,niestety nie dla bezpieczeństwa kierowców oczywiście w tym jednym miejscu.
Problem tkwi również w mentalności mieszkańców szczególnie tych starszych, 50 lat babcia latała przez ulicę i zawsze zdążyła tylko,że samochody jechały jeden za drugim,a teraz nawet się ścigają.
Problem dotyczy okolic ul.Wolumen,drugim aspektem (nie mylić z ul.Aspekt) jest ustawienie a właściwie totalny brak ustawienia fali świateł a to z kolei irytuje ,żeby nie napisać wulgarnie wk... kierowców .
To są na pewno ważne przyczyny tych niedawnych tragedii.
Jako przykład mogę podać cmentarz wawrzyszewski, kiedyś nie było tam świateł i dochodziło często do wypadków śmiertelnych.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie