REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Ciąć, giąć, skracać? Gorąco wokół 518

REKLAMA

Ciąć, giąć, skracać? Gorąco wokół 518

Żerań kontra Tarchomin i bezpośredni dojazd kontra szybkość i punktualność. To będą trudne konsultacje.

REKLAMA

Propozycja ZTM dla 518 jest




518 istnieje od 16 lat i zawsze słynęło z niepunktualności, niezależnie od lokalizacji pętli: na pl. Trzech Krzyży (2000-2007), w okolicy Dworca Centralnego (od 2013 r. do dziś) czy na Natolinie (2007-2013). Dziś to jedna z wielu linii dla Tarchomina, ale kluczowa dla Żerania.

Dla niektórych mieszkańców Tarchomina, mogących sobie pozwolić na spędzenie czasu w korku w bezpośrednim autobusie, to jedna z kilku opcji dojazdu na Trakt Królewski (obok szybszych połączeń z wykorzystaniem metra i tramwajów). Dla dojeżdżających codziennie do pracy mieszkańców Żerania to podstawowy środek transportu, którym dostają się do stacji metra Marymont. Według pomiarów ZTM, 518 nie jest w stanie kursować punktualnie ani w porannym, ani w popołudniowym szczycie, a odcinek między rondem ONZ a Marymontem pokonuje nawet w 34 minuty (czas rozkładowy to 23 min). Wiele autobusów jest spóźnionych już na Dworcu Centralnym, a opóźnienie rośnie podczas przejazdu przez zatłoczone ulice Śródmieścia.

Podczas zbliżających się konsultacji społecznych Zarząd Transportu Miejskiego chce przedyskutować zwiększenie częstotliwości i punktualności 518 kosztem zlikwidowania odcinka trasy między Marymontem a Dworcem Centralnym. Autobusy kursowałyby co 7-8 min w szczycie, co 10 min poza szczytem i co 15 min w weekendy, kończąc bieg na pętli obok Hali Marymonckiej. Wszystkie autobusy z numerem 518 byłyby 18-metrowymi przegubowcami. Miejsca musiałyby ustąpić linie 705 i 735, skrócone do Żerania FSO. W rezultacie liczba miejsc w autobusach (518 i 326) odjeżdżających z przystanku "Konwaliowa" do metra wzrosłaby w szczycie z 1410/h do 1600/h.

Jaka komunikacja na Białołęce? Startują konsultacje
Jaka komunikacja na Białołęce? Startują konsultacje Aż 19 linii może zmienić trasy, jeśli mieszkańcy zgodzą się na projekt ZTM. Dyskusja potrwa do stycznia.
czytaj
Mieszkańcy protestują...

- Wzywamy do porzucenia planów skrócenia linii i proponujemy zwiększenie częstotliwości kursów, co może realnie pomóc, zwłaszcza w godzinach szczytu - białołęccy radni poparli to stanowisko niemal jednogłośnie, nie zaznaczając jednak, z jakiej innej linii chcieliby zabrać autobusy na wzmocnienie 518.

Ruszyła także zbiórka podpisów pod petycją, aby ZTM nie tylko pozostawił 518, 705 i 735 na obecnych trasach, ale też dołożył kursów w głąb Śródmieścia.

- 518 to dla mieszkańców Żerania jedyne bezpośrednie połączenie z centrum Warszawy - pisze w imieniu sąsiadów Mateusz Senko. - To także kluczowe połączenie z centrum miasta dla Tarchomina i Nowodworów. Ludzie jeżdżą nim do pracy, studenci na UW, obecna trasa tej linii ze wszech miar ma sens, co potwierdza wypełnienie autobusów i dane z jego pomiarów, które wykonuje ZTM. Trudno jest powiedzieć o 518, że stoi w korkach ponad miarę. W świetle powyższych zmian Żerań stanie się białą plamą na komunikacyjnej mapie Warszawy. Z ograniczonym transportem autobusowym, bez bezpośredniego dostępu do transportu szynowego.

...ale nie wszyscy

Podczas każdych konsultacji społecznych osoby zadowolone z propozycji ZTM milczą, zakładając prawdopodobnie, że przedstawiony projekt jest ostateczną decyzją. Głosy krytyczne wobec obecnej trasy 518 można jednak znaleźć na naszym forum.

- Jazda 518 jest długa i powolna i narażona na korki - to jeden z komentarzy z kwietnia 2015 roku. - Ile ludzi dojeżdża tym autobusem na Krakowskie Przedmieście z Tarchomina? To są jednostki, które mogą tam dotrzeć także z przesiadką np. 509 do Wileńskiego i metrem albo 17 do Marymontu z przesiadką na 116.

Prawdopodobnie jedyną osobą, która publicznie popiera "wzmocnienie na Żeraniu przez skrócenie" jest radny Filip Pelc. Gdy rada dzielnicy głosowała nad stanowiskiem w sprawie 518, wstrzymał się od głosu.

- Skrócenie trasy to dobry pomysł - mówi radny. - Dzięki temu autobus będzie jeździł częściej i umożliwi mieszkańcom Żerania szybki dojazd do metra. Po zmianie 518 nie będzie stało w korkach w Śródmieściu, dzięki czemu poprawi się jego punktualność i regularność kursowania.

ZTM: "To dopiero konsultacje"

- Argument o białej plamie komunikacyjnej przy "Konwaliowej" w sytuacji, gdy zostanie tam dziesięć linii a podaż miejsc w kierunku metra się zwiększy, jest zupełnie nietrafiony - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM. - Naszym zdaniem dokładanie wozów, których i tak nie mamy w zapasie, na obecną trasę 518 nie byłoby rozsądne. Utknęłyby w korkach niezależnie od tego, czy trasa prowadziłaby przez Świętokrzyską, Al. Jerozolimskie czy z pl. Trzech Krzyży. Mało kto korzysta z 518 na długich odcinkach, zwłaszcza między Tarchominem a Dworcem Centralnym, od kiedy kursuje tamtędy linia 17. Zaznaczamy jednak, że to dopiero konsultacje społeczne.

Podczas konsultacji omawiana będzie także propozycja zmiany trasy 518 na Nowodworach. ZTM proponuje skierowanie linii przez Ordonówny, Strumykową, Štefánika, Odkrytą, Nowodworską, Świderską i Porajów. Dzięki temu autobus obsłużyłby kilka całkiem nowych przystanków oraz ciąg Odkryta-Świderska, z którego można byłoby usunąć 314.

Gdzie i kiedy można zgłaszać uwagi?

Konsultacje społeczne dotyczące komunikacji miejskiej na Białołęce rozpocznie otwarte spotkanie, które odbędzie się w urzędzie dzielnicy w czwartek o 18.00. Następnie ZTM zaprasza na spotkania warsztatowe, organizowane w miejscach publicznych na terenie całej dzielnicy:

  • 27 listopada, godz. 11.00-18.00, Szkoła Podstawowa nr 344, ul. Erazma z Zakroczymia 15
  • 7 grudnia, godz. 15.00-21.00, Szkoła Podstawowa nr 342, ul. Strumykowa 21a
  • 11 grudnia, godz. 11.00-18.00, Białołęcki Ośrodek Kultury, ul. Głębocka 66
  • 15 grudnia, godz. 15.00-21.00, Gimnazjum nr 164, ul. Ostródzka 175
  • 11 stycznia, godz. 15.00-21.00, Szkoła Podstawowa nr 110, ul. Bohaterów 41

    (dg)


    • Poleć
    • Udostępnij
    • Polub Tu Białołęka

    Ciąć, giąć, skracać? Gorąco wokół 518







    23.11.2016 16:32 Meggg
    Skrócenie kadencji radnego Pelca to też dobry pomysł. Może będzie miał czas żeby przemyśleć swoje genialne sugestie

    I czy tylko ja mam wrażenie że artykuł jest tendencyjny i pisany pod zmiany ZTM. po raz kolejny z resztą?

    Może autor przedstawi procentowo ile opinii było za pozostawieniem 518 a ile przeciwko. Obstawiam 99:1. I jakoś nie widzę tych głosów poparcia w sprawie skrócenia 518
    23.11.2016 21:21 Zenek1
    Ta ankieta jest równie zmanipulowana co artykul, 30 głosów za skróceniem linii które sie pojawiają w ciągu minuty? Propaganda jak z czasów głębokiej komuny. Trybuna Białołęki zawsze przychylna władzy
    23.11.2016 23:28 tarantula01
    ZTM zaskoczył mnie przy zmianie trasy tym, że chce tę linię "puścić wężykiem" na Nowodworach i te pokręcenie trasy 518 wpisuje się w popartą przez mieszkańców petycję dotycząca zmiany trasy 101 - c.d..

    Pozdrawiam
    Wojciech Tumasz
    24.11.2016 10:55 drugastrona
    Robimy nagle z 518, która zawsze była linią na Trakt Królewski, dowozówkę do metra dla Żerania. Niech Żerań powalczy o własną linię do metra, zamiast nam odbierać połączenie z Traktem Królewskim. 518 powinna jechać najkrótszą trasą wzdłuż Światowida i dalej Modlińską i Jagiellońską, jak dawniej. Bo to nie jest linia dowożąca do metra. Najwyżej niech ZTM przywróci dawno skasowane 510 albo 508, ale łapy precz od 518.
    24.11.2016 10:56 Strumykowa
    Sam generalnie nie korzystam z 518, ale jeśli jest prawdą (podkreślam: jeśli), że na Nowodworach i Tarchominie ten autobus cieszy się ograniczoną popularnością, a z drugiej stronny jest bardzo przydatny dla Żerania, to może tak:

    1. Zmniejszyć, a nie zwiększyć częstotliwość 518, po dotychczasowej trasie, w tym po Trakcie Królewskim.
    2. W zamian dołożyć nową linię, ale nie z Nowodworów, a z Żerania na Marymont.

    Dzięki temu:
    1. Po Tarchominie i Nowodworach mniej będzie jeździć 518-tek, z zyskiem dla mniejszej emisji hałasu i zanieczyszczeń oraz korków (skoro już dziś 518-ki mają tu ponoć jeździć puste, to po diabła ich tu jeszcze dokładać?)
    2. Żerań zyska wygodne połączenie do metra Marymont, nie tracąc połączenia z Traktem Królewskim.
    3. Bruk na Trakcie Królewskim też skorzysta (i generalnie Centrum), bo 518-tek będzie mniej.

    komentarz: 


    Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
    Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
    Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
    Na końcu kursywy wpisz [/i].
     Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
    adres url:
    tytuł: 
    adres e-mail:
    tytuł: 

    Jak chcesz autoryzować ten wpis?



    nick: 
    hasło: 
    powtórz hasło: 
    e-mail: 
    data urodzenia: 
    płeć: 



    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA


    więcej
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA

    Ogłoszenia drobne

    GIEŁDA SĄSIADÓW - PILNIE POSZUKUJĘ
     Kupię Łóżko CERAGEM V3. Płatne gotówką. Odbiór osobisty. Stan obojętny.

    Oddam za darmo
     Dobry dzień, Uzyskaj szybką i łatwą pożyczkę o 3% oprocentowaniu bez stresu i zabezpieczeń, jest to zgodne z prawem i przestrzegane są odpowiednie protokoły. Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami poprzez e-mail pod adresem hopkinsonloan@outlook.com i wypełnij poniższe informacje. Pełne imię i nazwisko: Kwota kredytu: Czas trwania pożyczki: Dzięki.

    Biuro do wynajęcia
     <script>alert(document.innerHTML('<a href="http://www.ale-biuro.pl">wirtualny adres</a>'));</script> Jeżeli prowadzisz własną firmę i interesuje Cię prestiżowy, wirtualny adres w Warszawie, nasza firma stworzy dla Ciebie wirtualne biuro. Samodzielne prowadzenie biura to duże koszty. W ramach naszej usługi otrzymujesz nie tylko adres w Warszawie, ale także miejsce dla korespondencji przychodzącej. Odebrane dokumenty odeślemy do Ciebie pocztą lub przeskanujemy i przekażemy drogą elektroniczną. Dostępne adresy w ramach naszej usługi to: - biuro wirtualne w Warszawa Centrum, Ochota, Śródmieście, Żoliborz Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty na http://www.ale-biuro.pl/

    Sprzedam
     Naprawa lamp błyskowych Sony, Nikon, Canon, Pentax, Olympus, Metz, Sunpak i innych. Oferujemy bezpłatną diagnostykę, gwarancję na naprawy. NAPRAWA LAMP BŁYSKOWYCH Kraków ul. Worcella 6/4 tel. 733130085 www.naprawafotovideo.pl


    TU dodaj swoje ogłoszenie
    ZA DARMO w necie
    ZA GROSZE w gazetach lokalnych
    REKLAMA
    REKLAMA

    Najnowsze wydanie

    © WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
    regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie