REKLAMA

Komunikacja

Chomiczówka dotknięta budową metra. "Zmiany są szokujące"

źródło: warszawa.wikia.com/Mikiapole3


Chomiczówka dotknięta budową metra. "Zmiany są szokujące"

Autobusy kojarzone od wielu lat z Chomiczówką nagle zmieniły trasy po rozpoczęciu budowy metra na Woli. Dlaczego?

REKLAMA

Budowa metra zawsze oznacza utrudnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej. Było całkowicie jasne, że po wbiciu pierwszej łopaty na budowie stacji Młynów i Księcia Janusza układ linii autobusowych na Kole, Starych Jelonkach i Górcach zmieni się drastycznie. Mało kto spodziewał się, że Zarząd Transportu Miejskiego będzie przesuwać autobusy nawet na Conrada.

- Zmiany są szokujące - pisze nasz czytelnik. - Z pętli Chomiczówka zniknęły aż dwa autobusy: kadłubowe 121 przesunięte na Nowe Bemowo i oblegane 167. A z Nowego Bemowa popularny "Edward", czyli E-2.

167 kursowało między Nowym Bemowem (później: Chomiczówką) a Siekierkami przez ostatnich 15 lat, ale nie przetrwało rozpoczęcia budowy metra na Woli. W momencie wbicia pierwszej łopaty pod budowę stacji pod Górczewską autobusy wyjechały na nową trasę z Siekierek na "Znaną". Przyczyn tego trzeba szukać... na Jana Olbrachta.

- Z uwagi na zamknięcie wlotu Jana Olbrachta do Górczewskiej z ulicy tej wycofaliśmy linię 520, zapewniająca jej główne połączenie z resztą miasta - przypomina Igor Krajnow, rzecznik ZTM. - W skutek tego do krańca "Znana" zdecydowaliśmy się skierować linie 155 i 167. Jednocześnie, w związku ze znikomym wykorzystaniem linii 184 na odcinku trasy pokrywającym się z trasą linii 11, zdecydowaliśmy że 184 zastąpi 167 na odcinku od al. Prymasa Tysiąclecia do Powstańców Śląskich. Dlatego właśnie linię 167 skierowaliśmy na "Znaną". Dodatkowo na Redutowej zastępuje ona 154 w połączeniu z najbliższym dworcem kolejowym.

Krajnow przypomina, że długie linie autobusowe są bardzo podatne na opóźnienia. Na starej trasie 167 przedzierało się przez korki na Powstańców Śląskich, Obozowej, trasie Prymasa Tysiąclecia, Bitwy Warszawskiej, al. Niepodległości i Czerniakowskiej, co według ZTM skutkowało licznymi skargami na brak punktualności.

- 167 to jedyny autobus jaki znam, który jeździł punktualnie według rozkładu, przynajmniej aż do SGH - utrzymuje nasz czytelnik. - Potrzebny jest również 184 na dotychczasowej trasie! W opinii ZTM "dubluje się" on z linią tramwaju 11, ale to kłamstwo! 187 i 11 jadą wprawdzie tą samą trasą przez kilkanaście przystanków, ale ich przystanki są oddalone od siebie.

- 184 jest mało wykorzystywane na Powstańców Śląskich - odpowiada rzecznik ZTM. - W rejonie Bielan i Ochoty zapewnia jednak unikalne relacje i dlatego zdecydowaliśmy się je zachować, łącząc dawną trasę 167 z końcówkami linii 184.

W nowym układzie mieszkańcy Chomiczówki mają do dyspozycji trzy linie autobusowe kursujące w szczycie co 10-12 minut: 114 (na Żoliborz, Młociny i Bródno), 116 (na Marymont, Żoliborz, Trakt Królewski, Stegny i do Wilanowa) oraz 180 (na Trakt Królewski, Czerniaków i do Wilanowa). Dodatkowo osiedle obsługują łączące nowe osiedla przy Kwitnącej z Młocinami minibusy 203, rzadko kursujące lokalne 121 i weekendowe 409, najlepiej służące osobom odwiedzającym cmentarze. Co można poprawić? Zapraszamy do dyskusji.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany







16.12.2016 11:08 #Chochoł
Według opinii nie tylko pasażerów, ale również kierowców, dyspozytorów i kontrolerów ruchu drogowego, linia 167 trzymała rozkład. Jak subiektywnie wyznała w maju na łamach Echa, rzecznika ZTM pani Potocka, przekierowanie 184 na Wrocławską to oszczędność dla instytucji rzędu 3,6 mln zł. Wozy uzyskane na przekierowaniu 184 z Powstańców Śląskich na Wrocławską miały zasilić okoliczne linie, a nie jest to prawdą. 121 jedynie w weekend wyrusza nieco wcześniej na trasę i nic więcej. 121 nigdy nie jeździło na Powstańców Śląskich, przy czym jest legendarną linią łączącą od 1949 roku Bielany z Żoliborzem. W weekendy jest mniej 180 na ulicach i dlatego raz na półgodziny funkcjonuje 409. Autobus 184 nie przemieszcza się przez właściwą Chomiczówkę, a zabranie go z Powstańców Śląskich, gdzie służył ludziom od bodajże 1982 roku to cios w plecy zaprzyjaźnionego osiedla Jelonki. Pętli autobusowej Chomiczówka powołanej do życia 27 grudnia 1976 roku grozi rychła likwidacja, a ZTM szkodzi pasażerom.
16.12.2016 11:16 #Jeep
Pętla Chomiczówka to łakomy kąsek dla developerów. Już tam w pobliżu stoi dźwig i rusza budowa nowych bloków...
16.12.2016 12:25 #Chochoł
ZTM zabrał z Broniewskiego 103, 112, 121, 132 i 520 pod warunkiem, że często kursujące 114 zastąpi te wszystkie połączenia. Teraz 114 jest według rozkładu co 15 minut, a w rzeczywistości stoi w korku na moście Grota Roweckiego i czas oczekiwania wydłuża się nie raz do przeszło 20 minut. 197 zostało wzmocnione okresowym 397, to dlaczego analogicznie 121 na Reymonta i Broniewskiego nie może wesprzeć przetrzebionego 114, dając realne wsparcie dla pasażerów z Chomiczówki i Piasków w drodze do metra na Placu Wilsona?! Niech nas rzecznik ZTM Krajnow, nie usypia tymi bajkami dla potłuczonych. Rekompensata dla Bielan i Bemowa za skasowanie 167 to puszczenie na odcinku Chomiczówka - GUS 520 i dalej na Grochów do Marysina. 520 może dublować na Marszałkowskiej I nitkę metra, a na Woli II i jakoś to ZTM nie razi, przy czym nie znalazł się jeszcze żaden mądry, żeby przez 8 lat przewalczyć temat 520 powrotu na Bielany. Albo reaktywacja 167, albo 520 na Bielany przez Bemowo, a 121 na Żoliborz.
16.12.2016 12:43 #Chochoł
W kule sobie z nami lecą, cwane misie z ZTM nie inaczej. Na stronie pt." Czerwony Autobus" niejaki ekspert Osa opisał ze szczegółami, kim jest i jak się zachowuje Igor Krajnow oficjalnie rzecznik ZTM. Ten pan wprowadzał dezinformację, odnośnie powstania strefy parkowania wzdłuż ulicy Kasprowicza. Zaoszczędzili na nas mieszkańcach Bielan bezwstydnie i jeszcze mają czelność, wciskać nam ten kit w biały dzień. Skasowali 167, gdy 121 i 184 jest dokładnie tyle samo co wcześniej. Prosty przykład mamy dwa chleby, ktoś przychodzi zabiera jeden i opowiada teraz macie więcej. W 2001 roku z pętli autobusowej Chomiczówka jeździło jednocześnie 6 linii dziennych, jeszcze 25 listopada 4, gdy teraz zostały 2, a ptaszki na mieście ćwierkają, że 180 ma być skrócone do Powązek Wojskowych. Kwartał Piasków od Niedzielskiego do Zgrupowania Żmija, Chomiczówka i Nowe Bemowo to lekko licząc jakieś 100 tysięcy ludzi, a nie ma tu żadnego połączenia przyśpieszonego do Śródmieścia i jeszcze 167 zabrali.
16.12.2016 12:49 #Jeep
Dlatego wolę samochód niż autobus - jestem wolnym człowiekiem nieuzależnionym od kretynów w ZTM !!!!

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie