REKLAMA

Białołęka

różne »

 

Chlew przy stacji Płudy: są dwa pomysły rozwiązania

  23 lutego 2015

alt='Chlew przy stacji Płudy: są dwa pomysły rozwiązania'

Mamy ciąg dalszy niekończącej się historii pt. parking P+R Płudy. Na weryfikację czekają właśnie dwa konkurencyjne projekty parkingu, zgłoszone do budżetu partycypacyjnego na 2016 rok.

REKLAMA

O tym, że parking przy stacji Płudy jest potrzebny, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak czy naprawdę z powodu braku miejsca trzeba zostawiać auto byle gdzie, byle bliżej peronu? Powiedzmy to sobie brutalnie: oglądane z wysokości wiaduktu ul. Klasyków samochody wyglądają jak świnie w chlewie. Każdy metr kwadratowy trawników w otoczeniu stacji kolejowej został już rozjechany i zmieniony w wieczne błoto. Na rogu ul. Bohaterów i Wałuszewskiej kierowcy wjeżdżają na trawnik po przejściu dla pieszych i jadą nim kilkadziesiąt metrów, by zaparkować pod wiaduktem. Z obecnego stanu rzeczy nikt nie ma prawa być zadowolony. A rozwiązanie jest takie proste: parking park&ride.

Parkingi P+R dzielą się na dwa typy: oficjalne i nieoficjalne. Pierwsze są budowane przez Zarząd Transportu Miejskiego, są monitorowane, wyglądają dość estetycznie i - co najważniejsze - umożliwiają bezpłatne parkowanie posiadaczom biletów komunikacji miejskiej. Ale można zbudować także P+R poza systemem. Na rogu ul. Bohaterów i Wałuszewskiej kierowcy wjeżdżają na trawnik po przejściu dla pieszych i jadą nim kilkadziesiąt metrów, by zaparkować pod wiaduktem. Z obecnego stanu rzeczy nikt nie ma prawa być zadowolony. Urząd dzielnicy Wawer, nie mogąc doczekać się tych ważnych inwestycji przy stacjach kolejowych, otworzył prowizoryczne parkingi w Międzylesiu, Radości i na Gocławku. W Płudach szansą dla parkingu może być druga edycja budżetu partycypacyjnego. Projekty są aż dwa.

Pierwszy został złożony przez radnego Filipa Pelca i zakłada budowę P+R na 100 samochodów pod wiaduktem ul. Klasyków i bezpośrednio przy peronach.

- Parking będzie dostępny dla wszystkich mieszkańców, bez ograniczeń czasowych - pisze radny w opisie projektu. - Parking będzie bezpłatny. Wyznaczone będą na nim miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Pelc szacuje, że parking pochłonąłby aż 600 tys. zł, ale później generował koszty w wysokości tylko 5 tys. zł rocznie. Koncepcja budowy pod wiaduktem ma poważną wadę: teren ten należy do PKP Polskich Linii Kolejowych, które muszą wydać zgodę na realizację. PKP PLK takiej zgody raczej nie da - kolejarze twierdzą, że obowiązuje ich 5-letni okres zakazu ingerowania w inwestycję finansowaną przez Unię Europejską. Czy budowa parkingu w Płudach to ingerencja w modernizację linii kolejowej Warszawa-Gdynia? Kwestia inteligentnej lub nieinteligentnej interpretacji.

Drugi projekt złożyła radna Mariola Olszewska. Jej koncepcja P+R Płudy wydaje się lepsza, począwszy od niższych kosztów wykonania (240 tys. zł) i eksploatacji (0 zł), większą szczegółowość (Olszewska precyzuje np., że będzie to parking dla pojazdów poniżej 3,5 t i proponuje rodzaj nawierzchni), a skończywszy na zlokalizowaniu projektu na działce przy ul. Podkładowej, będącej - zgodnie z mapą własności gruntów - własnością publiczną. Odległość od drzwi samochodu do pociągu jest tu większa, ale większe są także szanse na pozytywną weryfikację projektu.

Warto pamiętać, że oba projekty są dopiero na etapie wstępnej weryfikacji. Do poddania ich pod głosowanie droga jeszcze daleka.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# Z ZB

23.02.2015 21:09

To ludzi traktuje się jak świnie, jak bydło! Ile obiecano już parkingów p&r i co? Figa! Ciagle namawia się ludzi, zeby korzystali ze zbiorkomu, a jak mają dojechać do pociągu, tramwaju czy autobusu? Linie 1i 4 - wszędzie zakazy parkowania przy pętlach i straż gania. Nieliczne parkingi pogrodzone, bo służą pracownikom firm i słusznie. Parkingi przy Markpolu na Berensona zajęte już od 7, nawet do sklepu nie ma jak dojechać. Nie każdy ma tramwaj czy autobus pod domem. Polska to dziki kraj. Budowano linie kolejowe, na ekrany kasa była, a na parkingi, jakiekolwiek już nie.

# Lewandow

23.02.2015 21:32

P.Mariola Olszewska BRAWO :)

# aqwa

23.02.2015 22:23

Pomysły są jak najbardziej słuszne, ale NIE w ramach budżetu partycypacyjnego, takie inwestycje powinny być finansowane z budżetu dzielnicy :)

REKLAMA

# qwerty

23.02.2015 22:30

#aqwa napisał(a) 23.02.2015 22:23
Pomysły są jak najbardziej słuszne, ale NIE w ramach budżetu partycypacyjnego, takie inwestycje powinny być finansowane z budżetu dzielnicy :)

Przecież budżet partycypacyjny to JEST budżet dzielnicy

# Płudy

24.02.2015 10:38

Najwyższy czas, dobrze by było, aby oba te projekty zostały zrealizowane.

# Pasażer

24.02.2015 10:51

Dlaczego radni tylko dyskutują.Niech wezmą za mordę tzn zaproszą do obejrzenia parkingu odpowiedzialnych ( odpowiedniego prezesa pkp, burmistrza i Panią prezydent ).Sprawą powinien zająć się prokurator. Jest to idealna wizytówka jak wydawane są unijne środki. Wystarczyło pomyśleć i wysypać kruszywem teren.
Dajcie znać kiedy przyjadą oficjele a pierwszy ich pogonię po błocie.
Będzie lepiej niż w Alternatywach 4.

REKLAMA

# cocks

24.02.2015 19:22

Jedyne nad czym ubolewam to fakt, że nawet budowa konkretnego parkingu (załóżmy, że w wersji proponowanej przez radną Olszewską) nie będzie przeszkadzać burakom stawiać złomu na trawniku. Źle, że nie ma tam parkingu. Ale nikt mnie nie przekona, że mentalność da się zmienić cywilizowanym miejscem parkingowym. Może za 3 pokolenia..

# P+R

24.02.2015 20:47

Tylko, żeby się nie okazało potem, że nowy parking koliduje z modernizacją i wydłużeniem Czołowej/Marywilskiej wzdłuż torów... Niemniej, P+R jest koniecznością, i na Płudach, i w Choszczówce(a nie tylko przy miejscu zamieszkania Hanki w Wawrze!)

# vw garbus

24.02.2015 22:56

Parking bike&ride pochłonie 10 razy mniejsze koszty a będzie spełniał taką samą funkcję komunikacyjną. Dojazd na rowerze 3-4 km to nie wysiłek dla ultramaratończyka.

REKLAMA

# radna pisiura

25.02.2015 07:35

Wysypać 4 "patelnie" tłucznia po 1'500,00 zł i sprawa załatwiona. O jakich wy projektach mówicie ??? Ludzie opamiętajcie się i zacznijcie myśleć zdroworozsądkowo a nie przez pryzmat dyrektyw unijnych, przepisów.
Albo zbudujcie lepiej kolejny plac zabaw i bujajta się na karuzeli

 ragozd

25.02.2015 12:38

Wywracanie idei budżetu obywatelskiego cdn... Radni zamiast uchwalić budżet na tę sensowną bardzo inwestycje, wrzucają ją do obywatelskiego worka. Te parkingi powinny powstawać wzdłuż całej remontowanej trasy jako jeden z elementów modernizowanej infrastruktury kolejowej.

 sienkiek

25.02.2015 18:57

Droga Redakcjo, proszę mi wskazać miejsce, oprócz tego malutkiego parkingu tuż przy stacji, w promieniu 500 metrów od PKP Płudy, gdzie zgodnie z przepisami można zaparkować auto.

REKLAMA

# gość

26.02.2015 10:05

P+R z budżetu partycypacyjnego? To są jakieś kpiny!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024