REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Buspas na Płowieckiej? "Potrzebny natychmiast"

  6 kwietnia 2018

alt='Buspas na Płowieckiej? "Potrzebny natychmiast"'
źródło: ZMID

525 na wydzielonym pasie z Wawra aż do stacji Politechnika - taką propozycję dla mieszkańców ma stowarzyszenie Miasto Jest Nasze.

REKLAMA

W porannych dojazdach do pracy na lewym brzegu Wisły mieszkańcy Wawra korzystają głównie z dwóch tras: linii kolejowej i ulicy Płowieckiej, którą kursuje obecnie aż jedenaście linii: 125, 142, 411, 502, 521, 525, 702, 704, 720, 722 i 730, a tymczasowo także zastępcza ZR7. Większość z tych autobusów dociera do miejsc pozbawionych innej komunikacji miejskiej, co czyni z nich podstawowy środek transportu dla setek osób. Ponieważ najbliższe lata upłyną na kolei pod znakiem remontów, zainteresowanie autobusami może być jeszcze większe. W Wawrze kładki, na innych trasach zebry. Gdzie logika? W Wawrze kładki, na innych trasach zebry. Gdzie logika?
To samo miasto, tak samo istotne drogi, polityka samorządu odwrotna o 180 stopni. Czerniakowską i Płowiecką dzieli zaskakująco dużo.

Buspas, czyli bonus

- Obowiązkiem prezydent Warszawy i podlegającego jej Zarządu Transportu Miejskiego jest zapewnienie mieszkańcom sprawnego przemieszczania się po mieście - piszą aktywiści stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. - Ratusz od roku 2009, kiedy wprowadzono buspas na Trasie Łazienkowskiej, który okazał się ogromnym sukcesem, obiecuje stworzenie w mieście sieci buspasów.

Zdaniem MJN jednymi z ulic, na których wyznaczenie specjalnego pasa dla autobusów jest priorytetem, są Płowiecka, Grochowska i Ostrobramska. Gdyby udało się zrealizować ten postulat, prawdopodobnie najbardziej zyskaliby pasażerowie 525. Autobus wjeżdżałby na wydzielony pas na początku Płowieckiej, a zjeżdżał dopiero przy stacji Politechnika.

Sprawa przeznaczenia prawego pasa Płowieckiej dla autobusów nie jest nowa. O jego wyznaczeniu mówiło się już w poprzedniej dekadzie. Trzy lata temu ZTM rozważał buspas rozpoczynający się przy skrzyżowaniu z Kokoryczki i kończący przy Trakcie Lubelskim, dzięki czemu autobusy szybciej pokonywałyby rondo Mościckiego i cały węzeł z Trasą Siekierkowską. Jednym z powracających argumentów przeciwko wytyczeniu buspasa jest status Płowieckiej jako drogi krajowej, którą tysiące ciężarówek i samochodów osobowych przejeżdżają codziennie przez Warszawę.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Emocje, emocje...

- Warszawa nie ma obwodnicy i czy to się komuś podoba, czy nie, to samochody będą jeździły Płowiecką - komentuje nasz czytelnik. - I nie po to budowano cały węzeł Marsa, żeby teraz wszystko zawężać buspasową patologią. Rozumiem opór klasy średniej, podróżującej ponoć najlepszą w Polsce komunikacją zbiorową, bo sam też potrafię kupić bilet w automacie i w autobusie, na co dzień jednak jestem zobligowany do używania samochodu służbowego.

- Warszawskie ulice to nie jest jeden wielki ściek komunikacyjny. Oprócz kierowców zamkniętych w swoich świętych puszkach żyją jeszcze inni, normalni ludzie - przeczytał w odpowiedzi. - Posiadanie samochodu służbowego niekoniecznie musi oznaczać jazdę nim do domu. Generalnie takie autko powinno się zostawiać w miejscu pracy. No, chyba, że ma się tak małą płacę, że nie stać na bileciki.

Jak widać temperatura dyskusji o pasie dla autobusów jest wysoka.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (1)

# monika69

10.04.2018 20:54

Moim zdaniem zbyt wąsko, a zabierać własćicielom kolejne pasy z działek w imię nowego socjalistycznego ładu to łagodnie mówiąc przegięcie.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy