REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Bonusy dla pieszych i rowerzystów w 2016 roku?

  2 lipca 2015

alt='Bonusy dla pieszych i rowerzystów w 2016 roku?'
W ubiegłym roku mieszkańcy Targówka wybrali w budżecie partycypacyjnym m.in. pasy rowerowe. Czy będzie powtórka z historii?

Gdy tylko urzędnicy oddają głos mieszkańcom, okazuje się, że w Warszawie jest masowe poparcie dla projektów, mających poprawić bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

REKLAMA

Tej wiosny potwierdziła się prawda ujawniona w roku ubiegłym. Warszawiacy mają mnóstwo pomysłów na ulepszenie miejskiej infrastruktury i poprawienie bezpieczeństwa tych, którzy są najsłabszymi uczestnikami ruchu i najbardziej cierpią w wypadkach: rowerzystów a zwłaszcza pieszych. Autor projektu "Ułatwienia dla pieszych i rowerzystów na Targówku Mieszkaniowym", na który można było głosować w ramach budżetu partycypacyjnego, przygotował mapę jedenastu miejsc, w których jego zdaniem najpilniej należy zadbać o uspokojenie ruchu samochodów i udogodnienia dla mieszkańców. Prześledźmy je z północy na południe.

W parku Wiecha może powstać nowy chodnik w miejscu 80-metrowego przedeptu z ul. Goławickiej do głównej alei, na ślepym zakończeniu Remiszewskiej - łącznik dla rowerów, umożliwiający dojazd do Handlowej. Na Witebskiej między Ossowskiego a Skargi projektodawca chciałby dostosować szerokość pasów ruchu do rozporządzenia ministra transportu, a więc do 250 cm. Dzięki temu samochody mogłyby parkować na jezdni i oddać cały chodnik pieszym.

Spore zmiany zaszłyby na Myszkowskiej. Zniknąłby dziki parking, zastąpiony przez trawnik. Pojawiłby się nowy chodnik w miejscu wydeptanej ścieżki. W miejscu przystanku ulica zostałaby poszerzona, tak by znalazło się miejsce na wysepkę uniemożliwiającą wyprzedzenie autobusu.

Między Hodowlaną a pasażem handlowym przy Barkocińskiej powstałby chodnik, na rogu Gorzykowskiej i Święciańskiej - słupki uniemożliwiające przejeżdżanie po chodniku. Na samej Święciańskiej zmieniłaby się organizacja ruchu. Ulica byłaby jednokierunkowa, z parkowaniem na jezdni i wyremontowanymi chodnikami.

Na Tykocińskiej wzdłuż kościoła skończyłoby się (dzięki słupkom) nielegalne zastawianie całego chodnika, między Smoleńską a Pratulińską powstałaby pieszo-rowerowa rampa nad ciepłociągiem. Zmiany dosięgłyby nawet jezdnię serwisową wzdłuż Radzymińskiej. Między Skargi a Barkocińską byłaby ona jednokierunkowa dla samochodów, dwukierunkowa dla rowerów i opatrzona progiem z przejściem dla pieszych na wysokości przystanku autobusowego.

Ułatwienia dla pieszych i rowerzystów kosztowałyby łącznie 177 tys. zł. Niezależnie od tego, czy projekt ostatecznie wygrał w głosowaniu czy nie, warto docenić umiejętność autora w katalogowaniu problemów, z którymi stykają się na co dzień niezmotoryzowani mieszkańcy.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA