REKLAMA

Bia³o³êka

kultura »

 

BOK to nie jest prywatna scena

  5 kwietnia 2013

alt='BOK to nie jest prywatna scena'
Bart³omiej W³odkowski

"Echo" rozmawia z Bart³omiejem W³odkowskim, prezesem Fundacji Ave, szefem Dzielnicowej Komisji Dialogu Spo³ecznego, cz³onkiem Warszawskiej Rady Po¿ytku Publicznego, by³ym radnym Bia³o³êki.

REKLAMA

- Publikuj±c artyku³ o Bia³o³êckim O¶rodku Kultury i wydawaniu ogromnych kwot na koncerty z udzia³em orkiestry Romantica wywo³ali¶my burzê. Szczerze mówi±c sam siê nie spodziewa³em, ¿e odzew na temat dotycz±cy kultury pobije na g³owê np. sprawê likwidacji linii autobusowych. Nepotyzm, niegospodarno¶æ i zastraszanie w Królestwie Muzyki Nepotyzm, niegospodarno¶æ i zastraszanie w Królestwie Muzyki
Bia³o³êcki O¶rodek Kultury ma jeden z najwiêkszych bud¿etów w Warszawie, a jednak jego dzia³alno¶æ pozostawia wiele do ¿yczenia. Choæ za pieni±dze, jakimi dysponuje, mo¿na by prowadziæ ró¿norodn± dzia³alno¶æ nie tylko w siedzibie na ul. van Gogha, lecz tak¿e we wschodnich rejonach dzielnicy, wielkie pieni±dze wydawane s± na koncerty z udzia³em powtarzaj±cej siê grupy wykonawców, z mê¿em dyrektorki BOK na czele. Repertuar o¶rodka jest wypadkow± jej powi±zañ i znajomo¶ci w krêgu artystów muzyki klasycznej, g³ównie operowo-operetkowej, i jest coraz bardziej monotonny.
Nigdy wcze¶niej przez ponad 20 lat wydawania gazety ¿aden temat dotycz±cy kultury nie spotka³ siê z tak± reakcj±. Wrêcz przeciwnie - kultura to zawsze by³a nisza. Bia³o³êcka nisza okaza³a siê zaskakuj±co wielka, a odzew przerós³ nasze oczekiwania. Sam siê zastanawiam, czym to wyt³umaczyæ, ale od dwóch tygodni nie mam w±tpliwo¶ci, ¿e kultura na Bia³o³êce wymaga pilnych zmian, a ko³em ratunkowym mog± byæ inicjatywy trzeciego sektora. Jakie ma Pan mo¿liwo¶ci, by co¶ zmieniæ?

- W sprawie zmiany tej sytuacji w rzeczywisto¶ci mo¿liwo¶ci mam niewiele. Pi³eczka jest po stronie decydentów - burmistrza i w³adz miasta. Jako mieszkaniec mogê razem z innymi wyra¿aæ swoje rozczarowanie ofert± BOK-u. A jako szef organizacji pozarz±dowej mogê dalej realizowaæ projekty kulturalne dla mieszkañców Bia³o³êki w ramach istniej±cych mo¿liwo¶ci. W tym roku dla NGO w otwartym konkursie ofert w dziedzinie kultury przeznaczono zaledwie 80 tys. z³, za które zrealizowanych zostanie osiem projektów dla kilku tysiêcy osób. Dla porównania - roczna dotacja dla BOK wynosi ok. 3 mln. Przyk³adowo moja organizacja realizuje dwudniowy miêdzynarodowy festiwal rockowy, w którym we¼mie udzia³ ok. 70 kapel za kwotê mniej wiêcej dwukrotnie ni¿sz± ni¿ zwyczajowe wynagrodzenie orkiestry Romantica za dwugodzinny wystêp.

Jako przewodnicz±cy DKDS mogê razem z innymi organizacjami pozarz±dowymi przekonywaæ burmistrza, ¿e trzeba zmieniæ sposób podzia³u pieniêdzy na kulturê. Warto, aby wzorem innych dzielnic, czê¶æ gigantycznego bud¿etu BOK, zosta³a przeznaczona do tzw. podzia³u partycypacyjnego przez mieszkañców, którzy podobnie jak w ¦ródmie¶ciu, mogliby sami zadecydowaæ, jakie inicjatywy wspieraæ i na co przeznaczyæ konkretne kwoty. Wówczas by³oby jasne, czy koncerty orkiestry Romantica s± priorytetem dla bia³o³êczan. Jestem przekonany, ¿e zabranie z bud¿etu BOK kwoty rzêdu 200-300 tys. na dodatkowy konkurs dla NGO znacznie bardziej o¿ywi³oby kulturalnie i spo³ecznie zw³aszcza wschodni± Bia³o³êkê. Organizacje s± gotowe do podejmowania wyzwañ, a te przede wszystkim powinny dotyczyæ zwiêkszania oferty kulturalnej na terenach usytuowanych na wschód od ul. Modliñskiej. Dla dzielnicy to czysty zysk: nie musi siê martwiæ o lokale, o tzw. koszty administracyjne, co wiêcej - w ka¿dy projekt stowarzyszenia i fundacje wk³adaj± dodatkowo swoje w³asne ¶rodki, przez co projekty pozarz±dowe s± tañsze i efektywniejsze. Na razie jednak decydenci pozostaj± g³usi na te sugestie.

- Jak powinien dzia³aæ nowoczesny o¶rodek kultury? Czym ma siê zajmowaæ? Dla kogo jest? Mieszkañcy Bia³o³êki narzekaj± zw³aszcza na zbyt ma³± ofertê zajêæ dla dzieci.

- Mizeria programowa BOK-u nie dotyczy jedynie oferty dla dzieci m³odszych. Dochodz± do mnie narzekania seniorów, którym doskwiera brak ró¿norodnych wydarzeñ artystycznych i edukacyjnych.

Prowadzenie lokalnego o¶rodka kultury wcale nie jest proste. Ma on jednak przede wszystkim szybko i skutecznie reagowaæ na lokalne potrzeby. Pamiêtam jak jeden do¶wiadczony animator kultury radzi³ mi przed laty: "Chcesz robiæ co¶ dla ludzi? Nie oferuj im tego, co ty lubisz. Najpierw spytaj o ich zainteresowania i preferencje, poznaj ich". W BOK mamy do czynienia z sytuacj± odwrotn±. Dyrektorka kocha operê, operetkê i filharmoniê, wiêc maj± j± te¿ kochaæ mieszkañcy. Nie têdy droga! Dowiedzia³em siê niedawno, ¿e pani Barañska lekk± rêk± wyda³a 8 tys. z³ na ozdoby ¶wi±teczne. Moja fundacja za mniejsz± kwotê wyda podrêcznik historii Bia³o³êki dla uczniów szkó³ podstawowych.

Domy kultury, aby nie staæ siê skostnia³ymi reliktami minionej epoki, musz± wra¿liwie i ró¿norodnie reagowaæ na demografiê i socjologiê lokalnego ¶rodowiska oraz nastawiæ siê na dzia³ania projektowe. Tymczasem pani dyrektor nie kontynuuje wspó³pracy ze spo³eczn± Rad± Programow± BOK, z któr± nie spotka³a siê ani razu po wygranym konkursie, a w³a¶ciwie zignorowa³a tych wszystkich ludzi, którzy na poletku kultury chcieli co¶ robiæ.

Nie korzysta te¿ z dostêpnych instrumentów dofinansowania swojej instytucji i poszerzenia mo¿liwo¶ci dzia³ania. Dom Kultury "Zacisze" od kilku lat z ogromnymi efektami korzysta ze ¶rodków unijnych w ramach programu "M³odzie¿ w Dzia³aniu", pozyskuj±c niebagatelne kwoty na atrakcyjne dla m³odzie¿y programy artystyczne. W br. DK "Praga" zdoby³ w konkursie Ministra Kultury znacz±ce pieni±dze na stworzenie w³asnego studia muzycznego. Nie tak dawno, z tej samej ministerialnej puli, DK "¦wit" wyremontowa³ zabytkowy fortepian.

BOK nie musi staraæ siê o dodatkowe fundusze? Musi, ale jego szefowa siedzi z za³o¿onymi rêkami i obmy¶la jedynie scenariusze nowych koncertów oraz projekty swoich nowych fryzur i kreacji.

- Czy sytuacja, w której dyrektorka BOK realizuje na scenie o¶rodka w³asne ambicje artystyczne wydaj±c na to kwoty niespotykane w innych domach kultury jest dopuszczalna?

- Fakt, ¿e szefow± BOK-u jest czynna artystka powinien dzia³aæ na korzy¶æ instytucji. Pod warunkiem, ¿e tego atutu nie ogranicza siê wy³±cznie do realizowania w³asnych przyziemnych interesów. Je¿eli prawd± s± stawki wyp³acane przez BOK za koncerty i widowiska autorstwa pani Barañskiej-Wróblewskiej, o których ostatnio pisa³o "Echo", to nó¿ siê w kieszeni otwiera. A wrêcz niewyobra¿alne wydaje siê "podstawianie" fikcyjnych organizatorów poszczególnych koncertów de facto przygotowywanych i obs³ugiwanych przez pracowników BOK. W obliczu milczenia dyrektorki wygl±da na to, ¿e wcale nie chodzi³o o ambicje, wra¿liwo¶æ, potencja³ artystyczny, ale przede wszystkim o wielki skok na kasê. Jestem przekonany, ¿e zabranie z bud¿etu BOK kwoty rzêdu 200-300 tys. na dodatkowy konkurs dla NGO znacznie bardziej o¿ywi³oby kulturalnie i spo³ecznie zw³aszcza wschodni± Bia³o³êkê.

Trzeba te¿ pamiêtaæ, ¿e samorz±dowy dom kultury to nie autorski teatr czy nawet muzeum, gdzie rola szefa dla formu³y artystycznej placówki jest kluczowa. Dom kultury przede wszystkim ma byæ przestrzeni± dla szeroko pojêtej edukacji kulturalnej osób w ró¿nym wieku. Je¶li kto¶ próbuje tworzyæ lokaln± filharmoniê na sto³ecznej Bia³o³êce, to wystawia siê na ¶mieszno¶æ lub pos±dzenie o brak zdrowego rozs±dku. Ten pomys³ by³by znakomity np. w ma³ym miasteczku na Warmii, gdzie dostêp do us³ug kulturalnych jest trudniejszy. W Warszawie mamy inne problemy, a od jednej z lepszych w kraju filharmonii dzieli nas zaledwie kilka przystanków autobusowych.

-Dyskusja o wizji kultury na Bia³o³êce toczy siê w przededniu drugiej rocznicy ¶mierci Tomasza S³u¿ewskiego, przedwcze¶nie zmar³ego poprzedniego dyrektora BOK. Wiele osób przywo³uje wspomnienia zwracaj±c uwagê zw³aszcza na jego otwarto¶æ na pomys³y i inicjatywy lokalne. Dzi¶ z dyrektork± BOK nie ma ¿adnej rozmowy. Jest realizowana jej wizja i kropka. Nawet burmistrz ma niewielkie mo¿liwo¶ci nakazania np. stworzenia filii BOK na wschodniej Bia³o³êce - jak¿e wa¿nej dla tamtejszych mieszkañców.

- To pokazuje u³omno¶æ rozwi±zañ prawnych. Organy nadzoru, choæ doskonale wiedz±, ¿e nie wszystko przebiega w³a¶ciwie, maj± ograniczone mo¿liwo¶ci faktycznego wp³ywu na sytuacjê. Wydawanie pieniêdzy z bud¿etu o¶rodka kultury zale¿y wy³±cznie od dyrektora placówki. Paradoksalnie burmistrz, aby przesun±æ kwoty pomiêdzy szczegó³owo okre¶lonymi paragrafami bud¿etu, potrzebuje zgody komisji radnych, rady dzielnicy i rady miasta. Tymczasem dyrektorka BOK nie musi nikogo pytaæ o zdanie ani ws³uchiwaæ siê w g³os lokalnej spo³eczno¶ci, rady dzielnicy czy nawet burmistrza, de facto jej prze³o¿onego. Jak zechce wydaæ sto tysiêcy na koncert orkiestry Romantica, to teoretycznie mo¿e to zrobiæ bez konsekwencji. Zreszt± dowiedzia³em siê niedawno, ¿e pani Barañska lekk± rêk± wyda³a 8 tys. z³ na ozdoby ¶wi±teczne. Moja fundacja za mniejsz± kwotê wyda podrêcznik historii Bia³o³êki dla uczniów szkó³ podstawowych.

Przez jedn± niezbyt odpowiedzialn± i - nie waham siê u¿yæ tego s³owa - pazern± dyrektorkê ucierpi ca³a warszawska kultura. Pani Barañska byæ mo¿e utrzyma siê jeszcze do koñca swojej kadencji wyrzucaj±c z pracy ca³y dotychczasowy zespó³, ale odium spadnie na nastêpców i inne placówki kultury, które rzetelnie wype³niaj± swoje misje statutowe. Przed kilkoma dniami od jednego z wa¿niejszych pracowników Biura Kultury us³ysza³em, ¿e sprawa orkiestry Romantica odbije siê czkawk± innym domom kultury, poniewa¿ nonszalanckie traktowanie pieniêdzy przez pani± Barañsk± dla decydentów bêdzie dowodem na... zbyt wysokie dofinansowanie tego rodzaju placówek. A przecie¿ s± w Warszawie o¶rodki, którym dotacja starcza jedynie na pó³ roku oszczêdnej dzia³alno¶ci i musz± stawaæ na g³owie, ¿eby utrzymaæ obiekty z w³asnych przychodów.

- Pana fundacja prowadzi Bia³o³êcki Uniwersytet Dzieci. Ostatnio powiedzia³ mi Pan, ¿e gdyby tylko by³y pieni±dze, to móg³by Pan otworzyæ jeszcze dwa uniwersytety, bo tak wielkie jest zainteresowanie. Ile dzieci uczêszcza na jeden semestr i ile to kosztuje?

- Zaczêli¶my w³a¶nie VI semestr, a zainteresowanie nie s³abnie. Jeste¶my w stanie przyj±æ maksymalnie 200 dzieci. A chêtnych mamy dwukrotnie wiêcej. W semestrze ka¿dy student mo¿e wzi±æ udzia³ w 25-30 unikatowych zajêciach z ró¿nych dziedzin wiedzy, prowadzonych przez wybitnych specjalistów, z których niektórzy doje¿d¿aj± specjalnie dla nas z Krakowa, Wroc³awia czy Poznania. Ponad 85% zajêæ odbywa siê w ma³ych, 30-osobowych grupach, gdzie dzieci wykonuj± samodzielnie rozmaite zadania, do¶wiadczenia i eksperymenty. Koszt jednego semestru razem z nagrodami dla najpilniejszych studentów, upominkami w postaci koszulek, indeksami i dyplomami oscyluje wokó³ kwoty 25-30 tys. z³otych. Tyle BOK wyda³ ostatnio na jeden trzygodzinny koncert orkiestry Romantica i towarzysz±cych jej solistów.

Ta dysproporcja pokazuje nie tylko skalê, z jak± w BOK szasta pieniêdzmi, ale jednocze¶nie to, o ile wiêcej zrobi³yby organizacje trzeciosektorowe, gdyby to im dano szansê. O tym, ¿e organizacje pozarz±dowe chc± odpowiadaæ na potrzeby mieszkañców i maj± znakomite pomys³y ¶wiadczy fakt, ¿e coraz wiêcej z nich bierze udzia³ w corocznym konkursie ofert na projekty kulturalne, a liczba nowych pomys³ów ro¶nie i trzeba koniecznie wykorzystaæ ten potencja³. Ostatnio startowa³o prawie 20 organizacji, ale do podzia³u by³o zaledwie 80 tys. Mniej wiêcej tyle dyrektorka BOK wyda³a w styczniu i lutym na koncerty z udzia³em orkiestry Romantica.

- Na tym zakoñczmy i ¿yczmy decydentom odwagi w dzia³aniu. Dziêkujê za rozmowê.

Rozmawia³ Krzysztof Katner

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (55)

 antyurzêdnik

06.04.2013 08:23

Nie od dawna wiadomo, ¿e ³atwo wydaje siê pieni±dze pañstwowe i cudze. Sytuacja opisana dotycz±ca BOK-u pasuje równie¿ do funkcjonowania bia³o³êckiego BOS-u.
Ilo¶æ zaniedbañ i rozro¶niêta do granic administracja z¿era mnóstwo pieniêdzy, a ka¿de stowarzyszenie sportowe zorganizuje imprezê kilkakrotnie taniej ni¿ BOS anga¿uj±c swoich wolontariuszy. Bior±c pod uwagê ilo¶æ imprez organizowanych przez BOS w roku nale¿a³oby prze¶ledziæ czy ten bud¿et, który jest na to przeznaczony nie powinien byæ przesuniêty do stowarzyszeñ sportowych z dzielnicy, którzy za te pieni±dze z pewno¶ci± zrobi± du¿o wiêcej i dla wiêkszej ilo¶ci osób.
A pani Dyrektor BOK-u jak na razie ma siê ca³kiem dobrze... cdn?

# mieszkaniec1

06.04.2013 13:45

Jak widaæ, nie¼le musia³a siê daæ we znaki Dyrektorka BOK p. W³odkowskiemu i jego fundacji : -) Dziwiê siê tylko, ¿e cz³owiek na stanowisku szefa Dzielnicowej Komisji Dialogu Spo³ecznego wylewa swoje prywatne ¿ale publicznie, pisz±c tak subiektywnie. To wszystko tr±ci starym powiedzeniem: "Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o kasê" :-)

# MarTo³

06.04.2013 14:04

#mieszkaniec1 napisa³(a) 06.04.2013 13:45
To wszystko tr±ci starym powiedzeniem: "Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o kasê" :-)

¦wiêta prawda. Chodzi o kasê a dok³adniej o lepsze wydawanie kasy. P³acenie 25.000 za koncert jest delikatnie mówi±c niegospodarno¶ci±. Taki koncert kosztuje maksimum 10.000 z³. Takie praktyki nale¿y ukróciæ, a za 15.000 zaoszczêdzone na ka¿dym koncercie przeznaczyæ na inne cele.

REKLAMA

# mieszkaniec1

06.04.2013 14:26

Nie wiem czy to prawda, ¿e koncerty w BOK, a¿ tyle kosztuj±. Ciekawe z jakiego ¼ród³a pochodzi taka informacja? Prostuj±c #MarTo³ nie chodzi³o mi o wydatki BOK, tylko o subiektywn± wypowied¼ p. W³odkowskiego.

# MarTo³

06.04.2013 15:01

#mieszkaniec1 napisa³(a) 06.04.2013 14:26
Nie wiem czy to prawda, ¿e koncerty w BOK, a¿ tyle kosztuj±. Ciekawe z jakiego ¼ród³a pochodzi taka informacja? Prostuj±c #MarTo³ nie chodzi³o mi o wydatki BOK, tylko o subiektywn± wypowied¼ p. W³odkowskiego.

Informacja pochodzi z artyku³u w Echu Bia³o³êki, który mo¿na przeczytaæ na tej stronie. Zak³adam, ¿e skoro Dyrektor BOK jej nie zdementowa³a, to jest prawdziwa. Wypowied¼ B.W³odkowskiego jest mo¿e i subiektywna, ale bardzo trafna, bo pokazuje jak osoba, która dostaje bud¿et w prezencie nie szanuje pieniêdzy. A jednocze¶nie ludzie z pomys³ami (stowarzyszenia etc.) nie mog± dostaæ czasem g³upich kilku tysiêcy, których im brakuje do jakiej¶ cennej inicjatywy. To jest patologia, a nie subiektywizm pana W³odkowskiego.

# mieszkaniec1

06.04.2013 16:06

Po przeczytaniu wspomnianego wy¿ej artyku³u i wpisów na forum, mam mieszane uczucia co do prawdy w nim opisanej. Straszne zamieszanie tam panuje. Ciekawe czy p. W³odkowski sprawdzi³ autentyczno¶æ opisanych tam zarzutów, ¿e tak ¶mia³o o tym pisze w swoim artykule? Mo¿e wspomniana tam kontrola mu co¶ wyjawi³a...

REKLAMA

# BW³odkowski

06.04.2013 16:11

Mieszkañcu, zaznaczam, ¿e szefowanie DKDS to funkcja, spo³eczna zreszt±, nie stanowisko!
A co do "zaj¶cia za skórê", owszem, ale nie pieni±dze s± tu najwa¿niejsze. Moja organizacja Fundacja AVE wycofa³a z Bia³o³êki cykliczne imprezy festiwalowe, realizowane tutaj od 2000 roku. W rozmowie ze mn± w listopadzie 2011 roku pani Barañska wyrzuci³a z siebie jednym tchem, ¿e dla niej wa¿niejsze s± w³asne "orkiestrowe kredyty", które musi sp³aciæ czym prêdzej, ani¿eli realizowane dotychczas przez BOK we wspó³pracy z kierowan± przeze mnie Fundacj± AVE cztery projekty. Betlejem u Avetek, Juwenalia III Wieku, Imieniny Ksiêdza Jana... - przyci±ga³y od lat ka¿dego roku ok. 4 tys. osób z ca³ej Polski. Pozyskujemy na nie ¶rodki z ró¿nych ¼róde³, wygrywaj±c ró¿ne konkursy grantowe, a BOK, jako wspó³organizator, partycypowa³ w kosztach, przeznaczaj±c na wszystkie ³±cznie w skali roku ok. 45 tys. z³ w skali roku, co stanowi zaledwie mniej ni¿ 1/10 bud¿etu tych przedsiêwziêæ.
Pani Barañska pierwotnie deklarowa³a chêæ kontynuacji, by nastêpnie podczas wspomnianego spotkania zaatakowaæ mnie, ¿e i tak nie mo¿e zapomnieæ, i¿ swego czasu wykry³em i opisa³em aferê z jej udzia³em, dotycz±c± sprzedawania wydzia³owi kultury koncertów za znacznie zawy¿one stawki. Bezczelnie obra¿a³a pamiêæ poprzednika, zarzucaj±c, i¿ "dostawa³em takie kwoty ze wzglêdu na przyja¼ñ z Tomaszem S³u¿ewskim". Co ciekawe, w przeciwieñstwie do Niego nie spyta³a o ¿aden szczegó³ merytoryczny dotycz±cy ewentualnych wspólnych przedsiêwziêæ, sprowadzaj±c wszystko do pieni±dza. Có¿, stwierdzi³em, ¿e w takiej sytuacji nie ma sensu kontynuowaæ wspó³pracy. Zw³aszcza, ¿e Pani Dyrektor wyrazi³a chêæ bezczelnego "przejêcia" naszego autorskiego pomys³u, dotycz±cego animacji kulturalnej "Wieczernika" w P³udach.
My sobie znakomicie poradzili¶my. Imprezy trwaj±. W ubr. Imieniny Ksiêdza Jana zdoby³y presti¿owe "S³oneczniki" nagrodê m.st. Warszawy i portalu Czas Dzieci jako najbardziej rozwojowa inicjatywa edukacyjna, V Juwenalia III Wieku okaza³y siê hitem, zw³aszcza, ¿e europose³ zaprosi³ laureatów do Brukseli. Obecnie szykujemy siê do kolejnej edycji, która odbêdzie siê w Teatrze Palladium. Tymczasem na Bia³o³êce luki po tych imprezach nie wype³ni³o nic nowego. Na co wiêc dyrektor Barañska przeznaczy³a owe zaoszczêdzone 45 tys. z³otych?

# mieszkaniec1

06.04.2013 18:44

No i widaæ o co g³ównie chodzi :-) Wypowied¼ p. W³odkowskiego odpowiada na wiêkszo¶æ moich w±tpliwo¶ci. Tu, kasa jest najwa¿niejsza !
To co p. W³odkowski opisuje rzuca tylko ¶wiat³o na jego negatywne zapêdy na w³adzê i kasê :-) A ile zgry¼liwo¶ci, ¿alu i nienawi¶ci w tych wypowiedziach.
Obiektywnie patrz±c na sprawê, widzê, ¿e to rozgrywka... . Ludzie, nie ma siê co ³udziæ, ¿e to dla dobra dzielnicy i jej mieszkañców. A po pe³ni±cym funkcjê szefa DKDS, to zupe³nie innej wypowiedzi bym siê spodziewa³. Gdzie ten dialog?

# Bw³odkowski

06.04.2013 19:33

Owszem, chodzi bezapelacyjnie o kasê - od samego pocz±tku ca³ej przykrej sprawy. A dok³adnie chodzi o racjonalne jej wydatkowanie. Je¶li uwa¿asz, ¿e lepiej robiæ 1 przeciêtny koncert za 40 tys. z³otych zamiast ca³ego semestru zajêæ dla kilkuset dzieciaków albo 4 ogólnopolskich festiwali dla 4 tys. osób, to radzi³bym jak najprêdzej wybraæ siê na przyspieszony kurs logiki.
A z dialogiem jak z tangiem: potrzeba dwojga. Có¿, do b. wielu osób i pracowników BOK Pani Dyrektor zwyk³a przemawiaæ; to nie rozmowa ani nie dialog.
W mojej wypowiedzi nie ma zgry¼liwo¶ci, ¿alu i nienawi¶ci. Jest trze¼wa ocena faktów. Nic ponad to. Mnie wsparcie, ¿yczliwo¶æ p. Barañskiej nie jest absolutnie potrzebne do niczego. Jak napisa³em - moja fundacja znakomicie sobie radzi bez partnerstwa BOK. To raczej traci BOK i dzielnica. I tyle... Zreszt± chodzi przede wszystkim o to, ¿e sprawa dotyczy znacznie wiêkszej grupy osób i organizacji ani¿eli moja skromna osoba czy kierowana przeze mnie fundacja. A przede wszystkim zostali skrzywdzeni rzetelni pracownicy: Sylwia Dawidczyk i Tomasz Mitrowski. W tej sytuacji ma prawo przedstawiæ swoj± diagnozê swojej sytuacji i stan±æ tak¿e w ich obronie. Dyrektorka wyrz±dzi³a ewidentn± krzywdê, nie wyja¶nia swoich decyzji lokalnej spo³eczno¶ci... - to po prostu dzia³ania nie-honorowe. I mam prawo nazwaæ to po imieniu. I nie zgadzaæ siê na to.

REKLAMA

# bwalcz

07.04.2013 00:51

szkoda ¿e nie da sie zalajkowaæ

# facebookowicz

07.04.2013 08:29

ale¿ mo¿na: https://www.facebook.com/GazetaEchoPL

 Matka_S³awka_z_Gdañska

07.04.2013 08:36, wpis modyfikowany 10 razy,ostatnio 07.04.2013 13:05

Internaucie #bwalcz'owi chodzi zapewne o wyra¿enie sympatii dla inicjatyw Ulubieñca Matki :) ... na popularnym portalu spo³eczno¶ciowym?
Link jest http://www.facebook.com/fundacjaave
Ps. Przekierowanie poprawiano zgodnie z sugesti± Pana W³odkowskiego.
''lajkujcie" Umi³owani :)

REKLAMA

# BW³odkowski

07.04.2013 10:12

Mateczko, ta grupa, któr± linkujesz jest zamkniêta, natomiast wszystkim polecam profil Fundacji: https://www.facebook.com/fundacjaave. Tam te¿ mo¿na lajkowaæ do woli.

# Ania z zielonej B.

07.04.2013 12:04

Hej, a mi siê wydajê ¿e Pan W³odkowski skuma³ siê z PO a przecie¿, wywodzi siê z Gospodarno¶ci. Czy¿by PO nie pasowa³o co¶? w wybranej przez siebie Pani Dyrektor. Szukaj± r±k z innych ugrupowañ, by nie brudziæ swoich. (Gospodarno¶æ upada - i nic nie dostrzega, ¿e kto¶ ci±gnie ich statek na dó³ ?)

# BW³odkowski

07.04.2013 13:21

Anno, a co to ma do rzeczy?
Samorz±d powinien polegaæ na wspólnym rozwi±zywaniu wspólnych problemów. Niezale¿nie od pogl±dów politycznych czy preferencji ¶wiatopogl±dowych. Sk±din±d warto pamiêtaæ, ¿e jako pierwszy przeciwko ¿enuj±cym praktykom stosowanym przez pani± Barañsk± wyst±pi³ nie kto inny tylko cz³onek PO radny Marcin Korowaj. :)

REKLAMA

# ka¶ka

07.04.2013 13:34

I co z tego wynik³o? nic:( radny Korowaj co¶ próbowa³ zrobiæ, ale bez skutku. Nie przy³o¿y³ siê do swojej pracy.

# Pracownicy

07.04.2013 13:57

Wskazuje Pan Radnego Marcin K. który na koncert regee w 2012, wyda³ przesz³o 50 ty¶ z³. Na koncert przyby³o max 400 os. To jest dopiero ¿enada i rozrzutno¶æ któr± nale¿y têpiæ i z tym nikt nie walczy. Dlaczego nikt nie mówi o powi±zaniach Marcina K. z grupami rekonstrukcyjnymi. Niech kto¶ ujawni ile im siê p³aci im.
Nie chodzê do BOK, wiêc nie wiem jak tam jest, ale ¿enada ze broni Pan Kogo¶ takiego. I pomy¶leæ ¿e g³osowali¶my na pana w wyborach do rady warszawy 2010
Wie kto¶ mo¿e ?????????

# ka¶ka

07.04.2013 14:12

Pracownicy. Nie chodzê do BOK.... to sk±d znajomo¶æ wydanych kwot na regee?

REKLAMA

# bolero

07.04.2013 20:13

W³odkowski to taki sam cwaniak jak Korowaj i mu podobni .Raptem atakuje dyrektorkê zapominaj±c ¿e ju¿ wcze¶niej znal dzia³alno¶æ S³u¿ewskiego bo w niej uczestniczy³ .By³ w tej samej Komisji dialogu spo³ecznego (nawiasem mówi±c czym siê mo¿e ona pochwaliæ na przestrzeni lat ? ) Obserwowa³ S³u¿ewskiego jego sposób zarz±dzania od przypadku do przypadku ,realizacje bud¿etu i sposób funkcjonowania Jeden ¶miech .Reagowa³ ? Najwa¿niejsze dla niego s± jego interesy .Na to mieli wszyscy przyzwolenie Kaznowskiego bo on krêci³ swoje . Jak móg³ bowiem pozwoliæ na tak durne sprawozdania z dzia³alno¶ci bud¿etu -roczne bez podawania przez BOK faktycznych kosztów przedsiêwziêæ ? To gdzie dociekliwo¶æ radnych ? Czy kiedykolwiek by³ rozliczony sylwester ? Wszyscy s³yszeli mowy -trochê to my dali¶my ,trochê sponsorzy . No to powstaje pytanie zasadnicze mo¿e trzeba opublikowaæ listê sponsorów przedsiêwziêæ dzielnicowych za ostatnie lata wraz z kwotami .A mo¿e takiej nie ma ,lub to ciemna strona .I tak mo¿na pisaæ...
Dlatego W³odkowski niech nie pozuje na Janosika kultury bo S³u¿ewski i obecna dyrektor to ta sama woda ... Szkoda tylko ¿e my to obserwujemy ,denerwujemy siê i nic z tego .
Do nowego burmistrza .Pracê nie ocenia siê poprzez ¶wiec±ce ¶wiat³o w gabinecie .Mo¿na w³±czyæ i i¶æ do domu . Ju¿ trochê pan rz±dzi .trzeba zrobiæ porz±dek w tej stajni aby lud nie spojrza³ na pana inaczej .

# BW³odkowski

07.04.2013 21:47

1) Wskazujê na radnego Korowaja, bo jako pierwszy pomimo uk³adów partyjnych zwróci³ uwagê na problemy w BOK, w tym na skandaliczny sposób traktowania pracowników i wielu petentów przez dyrektorkê.
Z tego co wiem wyniki kontroli komisji rewizyjnej wskaza³y wyra¼nie, ¿e dyrektorka BOK NIE REALIZUJE swojej koncepcji prowadzenia o¶rodka kultury, na podstawie której wygra³a (nota bene ustawiony) konkurs. To, ¿e z t± informacj± nie robi± nic w³adze wykonawcze - jest zastanawiaj±ce i ¿enuj±ce.
Zreszt± - pamiêtam kuriozaln± reakcjê dyrektorki podczas ubr. spotkania z M³odzie¿ow± Rad± Dzielnicy. Kiedy m³odzie¿ zaczê³a opowiadaæ o swoich pomys³ach, np. na koncerty hiphopowe, dyrektorka dos³ownie zbeszta³a m³odych ludzi zarzucaj±c, ¿e zani¿aj± poziom, miast organizowaæ koncerty muzyki klasycznej. Fobia? Mo¿e i tak, ale przede wszystkim brak elementarnej wiedzy i umiejêtno¶ci aktywizacji lokalnego ¶rodowiska. I to w sytuacji, gdy ca³a Warszawa stawia na edukacjê kulturaln± w najbardziej nowatorskich i "odjechanych" formach.
Je¶li reagge kosztowa³o 50 tys. i uczestniczy³o w nim 400 osób - to wszystko odby³o siê wg standardów p. Dyrektor. Podobne stawki dla podobnej liczby osób :)
2) DKDS ma swoje cele i zadania zapisane w Programie Wspó³pracy m.st. Warszawy z NGO; to nie jest stow., które ma podejmowaæ dzia³ania i mno¿yæ inicjatywy, a prowadziæ dialog, konsultowaæ dokumenty i delegowaæ przedstawicieli ¶rodowiska III sektora do komisji oceniaj±cej. I swoje obowi±zki DKDS realizuje i wype³nia.
3) Przypominam, ¿e nie by³o obowi±zku g³osowania na mnie do Rady Warszawy :) Ka¿dy móg³ to uczyniæ na podstawie w³asnej wolnej woli i ew. przeczytania mojego programu tudzie¿ oceny mojej dotychczasowej dzia³alno¶ci. Nie rozumiem, czemu aktualny wywiad ze mn±, bêd±cy wo³aniem o transparentno¶æ, zdrowy rozs±dek i oszczêdno¶æ w wydawaniu ¶rodków publicznych ma ¼le ¶wiadczyæ o mnie. Rozumiem, ¿e chodzi o to, aby zakwestionowaæ to, co mówiê dla samego faktu, ale - róbmy to proszê inteligentnie :)
4) Tomasz S³u¿ewski musia³ organizowaæ sylwestra i wiele innych imprez, czêsto narzucanych przez prze³o¿onych z ratusza. Ale oprócz tego, co musia³ (zreszt± organizowanie sylwestra na polecenie Jacka Kaznowskiego nast±pi³o dopiero po tym, jak ten zwiêkszy³ na ten cel bud¿et BOKu o potrzebn± kwotê), realizowa³ mnóstwo bardzo udanych przedsiêwziêæ i nada³ CHARAKTER BOK-owi. A przy tym dba³, aby kwoty wydawane nawet na Jego ukochan± 13 by³y adekwatne do innych realizacji i w przeliczeniu na liczbê granych spektakli przek³ada³y siê na naprawdê imponuj±c± liczbê odbiorców. Zreszt± za czasów S³u¿ewskiego bilety na spektakle rozchodzi³y siê jak ¶wie¿e bu³eczki - nigdy nie brakowa³o kompletu na widowni, a wszystkie koncerty artystów zewnêtrznych by³y nawet nierzadko dublowane. Teraz - zasad± dzia³ania BOK jest systematyczne odwo³ywanie zaplanowanych imprez. Koncert SDM to chyba 6 czy 7 impreza odwo³ana w ostatnim czasie.
wiêcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajd¼ swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBia³o³êka

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchêtniej czytane na TuBia³o³êka

Artyku³y sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajd¼ swoje wakacje

Powy¿sze tre¶ci pochodz± z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasa¿u

Wst±p do ksiêgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA