REKLAMA

Targówek

drogi »

 

Bêdzie Trasa ¦wiêtokrzyska! Szmulki odpu¶ci³y

  23 kwietnia 2014

alt='Bêdzie Trasa ¦wiêtokrzyska! Szmulki odpu¶ci³y'
¼ród³o: zmid.waw.pl

Wbrew obawom, w tym roku jednak ruszy budowa Trasy ¦wiêtokrzyskiej. - Wznowione zosta³o postêpowanie, uda³o siê doj¶æ do porozumienia z przeciwnikami projektu. Ju¿ w maju og³osimy przetarg na wykonawcê - zapowiada dyrektorka Zarz±du Miejskich Inwestycji Drogowych Anna Piotrowska.

REKLAMA

Przeciwko budowie nowoczesnej Trasy ¦wiêtokrzyskiej, która p³ynnie mia³aby po³±czyæ Targówek z centrum miasta, a tak¿e z miejscowo¶ciami o¶ciennymi takimi jak Z±bki, protestowa³o Stowarzyszenie "Micha³ów". Powodem by³ projekt prowadz±cy Trasê przez park na Szmulkach. Generalnie - odcinek pomiêdzy ulicami Kijowsk± a Zabranieck±. Radni: Trasa ¦wiêtokrzyska musi powstaæ! Radni: Trasa ¦wiêtokrzyska musi powstaæ!
Trasa ¦wiêtokrzyska, o której budowie mówi siê kilkadziesi±t lat i która mia³aby zacz±æ powstawaæ w przysz³ym roku, znów mo¿e byæ zagro¿ona. Po raz kolejny protestuje Praskie Stowarzyszenie Mieszkañców "Micha³ów". - Poprawki ju¿ by³y zg³aszane i zosta³y uwzglêdnione. Poprawki do poprawek? To nonsens - mówi Janusz Iwaszkiewicz z SISKOM-u.
Domagano siê zmiany projektu, co spowodowa³oby konieczno¶æ zamkniêcia postêpowania, opracowania nowego projektu, przesuwaj±cego drogê bli¿ej torów kolejowych - aby omin±æ park.

- Stworzenie nowego projektu cofnê³oby plany budowy o kilka lat. Przed nasypem kolejowym musia³by powstaæ mur oporowy, którego koszt siêgn±³by 27 mln z³. To zupe³nie niepotrzebne koszty - uwa¿a Janusz Iwaszkiewicz ze Stowarzyszenia Integracji Sto³ecznej Komunikacji.

Budowê takiego muru przy zmianie projektu jako warunek postawi³y PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przedstawiciele ZMID kilkakrotnie rozmawiali z protestuj±cymi mieszkañcami i ci w koñcu zmienili stanowisko. Projekt pozostanie praktycznie niezmieniony.

- Wcze¶niej pomiêdzy ulicami planowali¶my rezerwê tramwajow±. Teraz drogi bêd± do siebie przylegaæ, rezerwa za¶ zostanie umiejscowiona przy linii parku. Budowa bêdzie podzielona na trzy etapy. Najpierw zostanie przebudowana ul. Sokola od Wybrze¿a Szczeciñskiego do Zamoyskiego. Trasa bêdzie mieæ po dwie jezdnie, ka¿da po dwa pasy ruchu. Nastêpny etap to odcinek od Kijowskiej do Zabranieckiej. Na koniec - pomiêdzy Zamoyskiego a Kijowsk±. Trasa bêdzie przebiegaæ czê¶ciowo przez park, ale uda³o siê uratowaæ jakie¶ 2,5 tys. mkw. Dziêki odwieszeniu postêpowania mamy nadal obowi±zuj±c± decyzjê ¶rodowiskow±. W maju zamierzamy og³osiæ postêpowanie przetargowe w wersji "zaprojektuj i wybuduj". Je¿eli nic nie stanie na przeszkodzie, w wakacje powinni¶my mieæ wykonawcê - o¶wiadczy³a dyrektor Piotrowska.

- Wielokrotnie wyra¿ali¶my stanowisko popieraj±ce budowê. Dobrze, ¿e w koñcu ruszy - cieszy siê burmistrz dzielnicy S³awomir Antonik.

Budowa bêdzie podzielona na trzy etapy. Najpierw zostanie przebudowana ul. Sokola od Wybrze¿a Szczeciñskiego do Zamoyskiego. Trasa bêdzie mieæ po dwie jezdnie, ka¿da po dwa pasy ruchu. Nastêpny etap to w³a¶nie odcinek od Kijowskiej do Zabranieckiej. Na koniec zosta³ wyznaczony odcinek pomiêdzy Zamoyskiego a Kijowsk±.

- Nie ma jeszcze dok³adnych terminów. Bêd± znane dopiero po zakoñczeniu procedury przetargowej - powiedzia³a przedstawicielka ZMID.

Fundusze na budowê Trasy pochodziæ bêd± z Unii Europejskiej. Wydawa³o siê ju¿, ¿e planowanej od lat inwestycji nie bêdzie, a tu niespodzianka. Mi³a - takie te¿ siê zdarzaj±.

mac

.
 

REKLAMA

Komentarze (14)

# ze stolicy

24.04.2014 11:01

Po co komu naturalne parki z drzewami i zieleni± jako enklawy odpoczynku ? Zabetonowaæ Warszawê, nowoczesne parki to: np. wolapark (kompleks handlowy w betonowych bunkrach) parkendrajd (miejsca postojowe dla samochodów w pietrowych betonowoceglanych bunkrach), parktower (kompleks betonowoszklanych budynków biurowych), parkhandlowytargówek (kompleks sklepów opakowany betronowymi bunkrami). Ci "nowocze¶ni" nie uznaj± warto¶ci prawdziwej natury.

# Szmul Zbytkower

24.04.2014 11:34

#ze stolicy napisa³(a) 24.04.2014 11:01
...Ci "nowocze¶ni" nie uznaj± warto¶ci prawdziwej natury.

I s³usznie, bo nie sam± natur± cz³owiek ¿yje - trochê kultury - s± przecie¿ tak¿e galerie!!!
...handlowe :(
Niech ich diabli - pod domem bêdê mia³ jeszcze wiêksze korki i smród przed którym nie ucieknê do prawdziwego parku.

# RJW

24.04.2014 20:19

Sprowadzanie tego do Szmulki odpu¶ci³y to szczyt g³upoty. Zlekcewa¿ono to, co pisa³em wiele razy, ¿e taka robota zablokuje dobre projekty "nowoczesn± tras±". Zamiast walczyæ o obwodnicê, to szukacie drogi na Grochów przez Targow±, a miasto zadowolone, bo przecie¿ nie musi nic robiæ z tym ba³aganem, do którego dopu¶ci³o. Trasa z czasów komuny - nowoczesna. Dno absolutne. I tak to jest: dziel i rz±d¼, ka¿dy sobie rzepkê skrobie. Jakby Szmulki nie wiedzia³y, ¿e ten projekt ma inne aspekty. Nawzajem siê lekcew±¿my, a bêdzie na pewno lepiej.(-) Grochów nie Praga Pd.

REKLAMA

# mmm

24.04.2014 20:39

dlaczego a¿ tylu ludzi forsuje projekt, który jest po prostu z³y...rozumiem, ¿e ludzie chc± dojechaæ do Warszawy - ale dojazd samochodem to jest najgorsze rozwi±zanie. dlaczego to pod tramwaj zostaje rezerwa?dlaczego nie wybudujemy tramwaju najpierw, ze ¶cie¿k± rowerow±, a zostawimy rezerwê pod samochody?za parê lat oka¿e siê, ¿e mo¿e jednak wpuszczanie jeszcze wiêcej samochodów do centrum jest niepotrzebne - i zostanie tramwaj w parku, który nikomu nie bêdzie przeszkadza³.

# mieszkaniec szmulek

25.04.2014 10:59

skandal i wstyd. cholerny bangladesz, zabetonujcie wszystko, buraki z rady miasta

# Karol Langie

25.04.2014 18:02

Absolutna dezinformacja.
W imieniu PSM "Micha³ów" dementujê, jakoby Stowarzyszenie w jakikolwiek sposób zgodzi³o siê na realizacjê Trasy w sposób proponowany przez ZMID.
Co wiêcej, z naszego oszacowania wynika, ¿e koszty prac budowlanych, w tym muru oporowego, potrzebnych do skorygowania przebiegu drogi wynosi³by 4 mln z³otych, a nie 27.

REKLAMA

# Vars

25.04.2014 18:15

Przeciez to jest k³amstwo!! PSM Michalow nie odpuscil sprawy. Nawet PKP poszlo na ustêpstwa i pozwolilo na przeprojektowanie Trasy na newralgicznym odcinku. Oczywisicie, nalezalo wybudowaæ mur oporowy, który w kazdymwariancie jest potrzebny dla trwaloscii konstrukcji.
Koszt przeprojektowania 27 mln. A co znaczy ten koszt, wobec neodracalnie niszczscielksich skutkow w postaci zniszczenia terenu zielonego i pogorszenia jako¶ci zycia okolicznych mieszkancow , nie wspomnê o powsta³ych wielu hektarow niezuzytkow w centrum miast???? Kto za to poniesie odpowiedzialno¶æ. By³o 5 lata na przeprojektowanie tego odcinka , przed czym skutecznie bronila siê dyrekcja ZMID=u, majac za argument, ze PKP nie zgadza siê. Po interwencji w PKP, okaza³o siê, ze mo¿na przeprojektowaæ TRase i PKP zgadaza siê, tylko 5 lat temu, nikt z projektabtow, czyli inwestor nie zrobil NIC, ¿eby porozumieæ siê z PKP!!!! A teraz kielbasa wyborcza!!!! Po trupach a do celu! Pytanie, dla kogo wreszcie jest miasto?? Dla jego mieszkancow, czy przyjezdnych?? W tym miescie zyja mieszkancy i maja prawo bronic swoich praw!!!!
Potwotrne k³amstwo i oszczerstwo, ze strony Targowka!!!!

# Karol Langie

28.04.2014 14:31

Absolutna dezinformacja.
W imieniu PSM "Micha³ów" dementujê, jakoby Stowarzyszenie w jakikolwiek sposób zgodzi³o siê na realizacjê Trasy w sposób proponowany przez ZMID.
Co wiêcej, z naszego oszacowania wynika, ¿e koszty prac budowlanych, w tym muru oporowego, potrzebnych do skorygowania przebiegu drogi wynosi³by 4 mln z³otych, a nie 27.

# Robert Frw

06.05.2014 18:59

trasa drogowców nie bêdzie miejska bo oni nie wiedz± co to miasto [nie projektuj± tego urbani¶ci !].Ustawi± bariery,ekrany, przej¶cia co 400 metrów i bêdziemy mieli kolejny ¶ciek komunikacyjny
Problem jest te¿ w tym ¿e bez zwê¿enia i zbudowania miejskiej ulicy têtni±cej ¿yciem TARGOWEJ bêdziemy mieli dwa ¶cieki i i syf spalinowy z parkuj±cymi samochodami wszêdzie.

REKLAMA

# kick

08.05.2014 10:15

Dla Zacisza i Targówka ta trasa jest konieczna aby dojechaæ do Dworca Wschodniego, na Grochów, do centrum nie robi±c przy okazji t³oku na Targowej od pl. Wileñskiego do Kijowskiej, rozk³adaj±c ruch z Naczelnikowskiej, ma³ej Radzymiñskiej, Z±bkowskiej i al. Solidarno¶ci.
Jak bêdziecie kochani mieszkañcy Szmulek i Pragi tak usilnie protestowaæ ZA budow± Mostu Krasiñskiego to tym bardziej wiele problemów z tranzytem przez Pragê siê skoñczy.

# otwocka

10.05.2014 19:55

#kick napisa³(a) 08.05.2014 10:15
Dla Zacisza i Targówka ta trasa jest konieczna aby dojechaæ do Dworca Wschodniego, na Grochów, do centrum nie robi±c przy okazji t³oku na Targowej od pl. Wileñskiego do Kijowskiej, rozk³adaj±c ruch z Naczelnikowskiej, ma³ej Radzymiñskiej, Z±bkowskiej i al. Solidarno¶ci.
Jak bêdziecie kochani mieszkañcy Szmulek i Pragi tak usilnie protestowaæ ZA budow± Mostu Krasiñskiego to tym bardziej wiele problemów z tranzytem przez Pragê siê skoñczy.
Nie jest potzrebna o prezentowanym przebiegu przez oazê zieleni, któr± maj± zlikwidowaæ.
Jako przed³u¿enie Kijowskiej na wprost bez zbêdnego zahaczania o tereny zielone Szmulek - aplauz dla inwestycji.
Tobie niech buduj± autostradê nawet pod Twoimi oknami, nie protestuj wtedy i przyjmij jako dobrodziejstwo bo widaæ, ¿e lubisz smród spalin i inne zanieczyszczenia.

# Darek

14.05.2014 14:22

i dobrze. niech siê zaczyna. lepsza trasa bez tramwaju ni¿ brak trasy. szmilki my¶l± tylko o sobie i maj± to g³êboko w d..., ¿e tyle tysiêcy ludzi dziennie siê mêczy, bo oni tak chc±.
Niech zasypi± Targow± ca³±, Z±bkowsk± i Kijowsk± robi±c wielki park, wtedy bêd± zadowoleni. nie bêd± siê mogli wydostaæ, ale bêd± mieli zieleñ.

REKLAMA

# Warszawiak

30.05.2014 16:22

Super decyzja, wreszcie szybki przejazd z Targówka (ul. Zabraniecka) do Dworca Wschodniego. Chodnikiem t± drogê bêdzie mo¿na przej¶æ na piechotê w 15 minut, a samochodem w 5 minut. Przyda³aby siê nowa k³adka dla pieszych w rejonie pomiêdzy Tesco a Radzymiñsk±. A dla samochodów tunel pod torami kolejowymi, aby po³±czyæ ulice Radzymiñsk±, aby samochody nie sta³y w korkach przed przejazdem kolejowym.

 dr Fager

05.06.2014 07:08

Trasa ¦wiêtokrzyska mia³a powstaæ ju¿ oko³o 30 lat temu. Przez ten czas na miejscu w którym mia³a przebiegaæ zd±¿y³y wyrosn±æ poka¼nych rozmiarów drzewa i zorganizowano {tymczasowy} park zapominaj±c , ¿e ma tu byæ trasa dojazdowa do Zabranieckiej a ta mia³a byæ czê¶ci± obwodnicy. Mo¿e w koñcu kto¶ zrozumia³ , ¿e Targowa z Grochowsk± nie mo¿e byæ jedyn± tras± w kierunku wschodnim dla Targówka i nie tylko. Budowa metra i korki na Zielenieckiej (pó³ godziny bywa³o, ¿eby przejechaæ tê ulicê) uzmys³owi³o najbardziej opornym , ¿e têdy trzeba jako¶ przejechaæ.
wiêcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchêtniej czytane na TuTargówek

Artyku³y sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajd¼ swoje wakacje

Powy¿sze tre¶ci pochodz± z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasa¿u

Wst±p do ksiêgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break