REKLAMA

Komunikacja

189, czyli "do Mordoru jak sardynki"

189, czyli "do Mordoru jak sardynki"

Skrócenie linii może okazać się najlepszym rozwiązaniem problemu dojazdów na Służewiec "na teraz". A w przyszłości?

Z "Os. Górczewska" przez Włochy i Raków na Służewiec - wielu mieszkańców Jelonek zna trasę autobusu 189 na pamięć. Powszechnie znane są też dwa podstawowe problemy tego połączenia: tłok w godzinach szczytu i korki. Rano autobusy odjeżdżają z pętli co 5-8 minut. To zdecydowanie za mało, by wszyscy chętni dotarli do pracy w komfortowych warunkach.

- Obecne warunki podróży na tej linii w godzinach szczytu są fatalne - przyznaje radny Jarosław Oborski, który interweniował w tej sprawie w Zarządzie Transportu Miejskiego.

- Nasze obserwacje potwierdzają opinie pasażerów - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - Zasadne jest zwiększenie częstotliwości 189, niestety obecnie nie dysponujemy wolnymi wozami, które moglibyśmy skierować do obsługi linii.

Zakleszczeni między samochodami

Ponieważ na całej trasie 189 nie ma ani jednego fragmentu buspasa, autobusy muszą przedzierać się na Służewiec przez morze samochodów. Z powodu budowy metra na Górczewskiej i Wolskiej oraz przebudowy Marynarskiej korki rozlewają się w nieoczekiwanych miejscach.

- Największe utrudnienia notujemy na Człuchowskiej do trasy S8, Dźwigowej do Połczyńskiej oraz Wałbrzyskiej, Dolinie Służewieckiej i al. Sikorskiego do św. Bonifacego - wylicza Potocka. - Do tego dochodzi cały obszar będącego w przebudowie Służewca Biurowego.

Co gorsze, dla 189 nie ma żadnej rozsądnej alternatywy. Według rozkładu autobus pokonuje drogę spod Hali Wola na przystanek "PKP Służewiec" w 26 minut. Gdybyśmy chcieli przesiąść się na tory, musielibyśmy jechać "dziesiątką" aż do Dworca Centralnego i tam przesiąść się do SKM-ki. Czas przejazdu: 49 minut bez gwarancji, że będzie luźniej, niż w 189.

A może warto zadbać o kondycję i pokonywać te 11 km rowerem? Nic z tego, na Służewiec nie prowadzi żadna bezpieczna droga.

Najbardziej racjonalnym, ale tylko częściowym rozwiązaniem problemów, byłoby podzielenie 189 na dwie linie, podobnie jak rok temu podzielono obsługujące "Mordor" 401: jedna "połówka" łączyłaby Sadybę ze Służewcem, druga - Służewiec z Jelonkami. W ten sposób autobusy jadące na os. Górczewska nie łapały opóźnień już w Dolinie Służewieckiej.

Nic nie pomoże?

Problemy z dojazdem z Jelonek na Służewiec rozwiązałby wiadukt kolejowy, łączący planowaną stację przy Forcie Wola z istniejącą pod Alejami Jerozolimskimi. Zmieściłby się on na części rezerwy terenu pod trasę S7 i dał możliwość uruchomienia linii SKM Legionowo - Dworzec Gdański - Jelonki - Służewiec - Lotnisko Chopina (a w przyszłości: Piaseczno). Czas przejazdu ze stacji przy Forcie Wola na Służewiec wyniósłby... 10 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe nie są jednak zainteresowane taką inwestycją.

W przyszłości rozwiązaniem problemów z dojazdem na Służewiec może być... zmniejszanie się Mordoru. Kilka dużych firm już przeniosło swoje siedziby do lepiej skomunikowanych biurowców. Philip Morris ma nową siedzibę obok Dworca Gdańskiego, zaś Ghelamco i Stanley Black & Decker - przy rondzie Daszyńskiego.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo







14.02.2017 12:43 #Janek Dobra Rada
Można też puścić alternatywną linię autobusową z Os. Górczewska do Zajezdni Kleszczowa przez Lazurową, Nowolazurową, Al 4 czerwca 1989 i Jerozolimskie. Taka linia ominęłaby Człuchowską i Dźwigową, a jadący z/do Mordoru mogliby przesiadać się w/z 401 na łopuszańskiej. Teraz nie ma sensu podjeżdżać 401, bo na łopuszańskiej w 189 nie da rady wsiąść w godzinach szczytu.
14.02.2017 13:00 #Dyabeł z Lasu Bemowskiego
A skąd weźmiemy autobusy do obsługi tej linii?
14.02.2017 13:06 #Czytelniczka
Proszę zostawić w spokoju linię 189. Podział linii to będzie początek jej końca. Niech radny Oborski przestanie się wtrącać. Dziękuję.
14.02.2017 13:24 #zjelonek
Kolejny podział = kolejne przesiadki = kolejni paseżerowie przesiądą się do własnych smochodów ?
A może linie pozostawić bez zmian , a nawet zmniejszyć częstotliwość na pełnej trasie i wprowadzić 389 z Wilanowskiej do PKP Włochy , bo to najbardziej przeciążony odcinek ?
14.02.2017 13:25 maksiu432
Dobry fryzjer, dziewczyna chodzi i jest zadowolona :)
Koloryzacja Warszawa Bemowo

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie