REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

106 już nie wróci na swoją trasę

  30 października 2012

alt='106 już nie wróci na swoją trasę'
warszawa.wikia.com

- Na rogu Wrocławskiej i Powstańców Śląskich mieliśmy autobus 106, którym można było dojechać na Okęcie. Obiecano, że jak wyremontują Dźwigową, to linia wróci. I co? I nic. Zróbcie coś! - prosi nasz czytelnik. - Tej linii już nie będzie. Mamy inne - mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta.

REKLAMA

Linia 106 była jedną z najstarszych w Warszawie. Pierwsze autobusy typu "ogórek" ruszyły z Jelonek w kierunku centrum już w lutym 1949 roku. Przez lata ich punktem docelowym był plac Zwycięstwa, czyli obecny Piłsudskiego. Pod koniec XX wieku przy 106 zaczęto coraz mocniej majstrować. Autobusy kompletnie zmieniły trasę i zaczęły jeździć z Żoliborza na Okęcie. W roku 2009 zmieniono im trasę jeszcze raz, skracając i zaczynając od Chomiczówki. Dźwigowa to z kolei jedna z czarnych dziur w historii dzielnych budowniczych Warszawy, bo remont ulicy prowadzącej m.in. przez dwa tunele w kierunku Włoch ciągnął się ponad rok.
Na Okęcie można pojechać linia 112 lub 184 z przesiadką przy Hali Wola do 189 lub tramwajem 24 z przesiadką na placu Zawiszy do linii 7 lub 9 (do pętli Al. Krakowska) - tłumaczy rzecznik ZTM.
To znaczy był dwukrotnie kończony szybciej, ale ponieważ ciągle coś było nie tak, trasę znów zamykano.

Gdy została zamknięta po raz pierwszy, podjęto decyzję o zlikwidowaniu linii 106.

- Dźwigowa jest permanentnie zakorkowana. Decyzję podjęliśmy po dłuższych badaniach. 106 jechał co prawda na Okęcie, ale miał skomplikowaną trasę i dowoził tam niewielu pasażerów. Zamiast tej linii mamy kilka innych - wyjaśnia dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. A czy z Bemowa można dostać się jednym autobusem na Okęcie? - Nie można, ale można z przesiadkami - przyznaje.

- No, właśnie. Jakie to ułatwienie? Na tym przystanku na rogu Wrocławskiej i Powstańców Śląskich wsiada wielu starszych ludzi. Dla nas to problem. Trzeba było dojechać na cmentarze, potem mamy Dzień Niepodległości. Dla człowieka po 70-ce to nie takie proste przesiadać się ze dwa razy, czekać na przystankach, a przecież trasa na Okęcie nie jest wcale krótka. Poza tym drożeją bilety. Obiecano, że 106 wróci - żali się czytelnik. - Takiej deklaracji nie składaliśmy - mówi jednak dyrektor Ruta.

W spisie warszawskich autobusów od numeru 100 do 149 nie brakuje ani jednego. Poza 106. Potem nie mamy też 150 i 155, ale to już inna historia.

Co zamiast?

- Linia 106 ze względu na niewielkie wykorzystanie przez pasażerów szczególnie w weekendy została przekształcona w linię 384 kursującą tylko w dni powszednie. Ta linia została zawieszona z chwilą zamknięcia ul. Dźwigowej, a po jej otwarciu została zlikwidowana. Nie ma jakichkolwiek rezerw taborowych. Cały obecny tabor jest wykorzystywany do obsługi obecnego układu komunikacyjnego, w tym objazdów związanych z budową centralnego odcinka II linii metra. W tej sytuacji po otwarciu przejazdu ul. Dźwigową dysponowaliśmy jedynie taborem ze zlikwidowanej linii zastępczej Z-9. Przywróciliśmy zatem te połączenia, które przed zamknięciem tej ulicy cieszyły się największym zainteresowaniem pasażerów. Zostało przywrócone kursowanie linii 189 do pętli Osiedle Górczewska, linii 194 i 716 do pętli Cmentarz Wolski oraz wznowiliśmy kursowanie linii 129 na trasie PKP Ursus - Koło (jednocześnie linia 197 została skierowana do krańca Znana). Nie przewidujemy innych zmian związanych z otwarciem Dźwigowej. Połączenie północnej części dzielnicy Bemowo z południową częścią dzielnicy Włochy, w tym wspomniane połączenie rejonu skrzyżowania Powstańców Śląskich/Wrocławska z Okęciem, można zrealizować z wykorzystaniem linii kursujących z wysokimi częstotliwościami: autobusowych 112 lub 184 z przesiadką przy Hali Wola do 189 (do skrzyżowania Hynka/al. Krakowska) albo linii tramwajowej 24 z przesiadką na placu Zawiszy do linii 7 lub 9 (do pętli Al. Krakowska) - tłumaczy rzecznik ZTM Igor Krajnow.

mac

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# Michał

04.11.2012 20:31

Na super "dowozówce" do metra - linii 114 - marnują się długie wozy (z wyłączeniem odcinka metro-UKSW) a ZTM twierdzi, że nie ma wolnych autobusów. Mieszkam na Chomiczówce i do metra bardziej opłaca się dojść na piechotę, niż czekać na ten śmieszny autobus, który z jednej strony dowozi do Metra Młociny (zamiast np. na bliżej położone Wawrzyszew czy Stare Bielany) a z drugiej na pl. Wilsona. Na Ursynowie byli w stanie to jakoś rozwiązać (tam świetnie sprawdza się np. linia 179) a na Bielanach nic nie mogą zrobić z tym potworkiem 114.

# bemowiak

09.11.2012 10:23

Michał ma rację - wozów jest dość , a na 189 przydałoby się rozrzedzenie kursów - czasem wkorku przed Połczyńską mozna obejrzeć 3 na raz ,z powrotem też na Hynka po 2 jeżdżą. Opinia o słabym wykorzystaniu 106 i 384 jest typowym wymysłem p. krajnowa który dorabia teorie do bezmyśłnej decyzji z uporem godnym lepszej sprawy - już przy Wrocławskiej trudno było wsiąść , bo wszystkie wozy jeździły krótkie- ale ZTM to przecież Zadawanie Trudności Mieszkańcom.
Naprawdę nie mozna podzielić 189 na 2 linie całodzienne albo rozrzedzić kursy w szczycie i przywrócić szczytową ? Przynajmniej z Nowego Bemowa na Okęcie , jak nie z Chomiczówki np. na Bokserską albo Metro Wilanowska .
A może nowa linia musi obsługiwac doceniane przez ZTM dzielnice i trasy czyli z Tarchomina przez Lotnisko Chopina na Ursynów ?
A część korków po drodze we Włochach można ominąć Popularną i Al. jerozlomskimi -tam też pracuje mnóstwo lidzi z Bemowa , którzy muszą się teraz 2-gi raz przesiadać

# Marta

11.11.2012 13:48

Jak ktoś słyszy, że mam do pracy 6km, a muszę jechać 3 różnymi autobusami to otwiera szeroko oczy. Takie mamy fantastyczne połączenie między Bemowem a Ursusem! Ale tak już jest że ZTM szuka wymówek, bo widać 106/384 było komuś nie na rekę!

REKLAMA

# grylaż

08.08.2017 10:20

Leszek Ruta przysięgał na honor w obecności dziennikarzy i mieszkańców, że 121 wróci na starą trasę przez Reymonta, Broniewskiego i Krasińskiego na Plac Wilsona. 106 to jest kolejny numer "czasowo zawieszony" w okolicy, a pan Ruta został w nagrodę za "kreatywność", zastępcą prezesa MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe) i odpowiada za zakup taboru oraz wdrażanie nowych technologii. Obecnie 121 wylądował na Powstańców Śląskich, ale dojeżdża tylko do Piastów Śląskich. Trwają natomiast spekulacje co do przyszłości 122. Podobno według nieformalnych zapowiedzi, ma ono skręcać z Kochanowskiego nie w prawo, a na lewo w Rudnickiego i następnie Broniewskiego. Powrót ulicami Broniewskiego, Galla Anonima, Kochanowskiego. Także jeżeli ktoś podróżuje z Bemowa do metra przy Placu Wilsona to ta informacja może go zainteresować. Nie ulega wątpliwości, że tłumaczenia ZTM są co najmniej mętne. Natomiast zapowiadanej budowy ronda typu turbina na skrzyżowaniu Kochanowskiego i Rudnickiego w tym roku nie będzie, co zapowiedział Zarząd Dróg Miejskich.

# czytelnik Echa

09.08.2017 15:00

Publikować plan inżyniera. Dziennikarze do piór.

# grylaż

09.08.2017 17:15

Akurat ja się tą linią najeździłem od Conrada do Hynka i z powrotem, więc dobrze znam temat. I jeszcze pamiętam zawsze się u nas na pętli grupa młodzieży przesiadała, ze 114 w 106 właśnie, żeby dojechać do ogólniaka na Jelonkach, ulicy nie wspomnę, ale chyba z Anieli Krzywoń. Natomiast żenadą jest, że jak już się jaśnie państwo z ZTM do nas na peryferie pofatygowali to na pięciu radnych z okręgu głos zabrało raptem dwoje. Nastawiali tylko tych wielkich totemów, gdzie rozkładów wcale nie ma i plotą coś o większej czcionce, gdy to wcale nie jest prawda. Od dawna pasażerowie narzekają na przebieżki po skrzyżowaniu Conrada z Powstańców Śląskich, zarówno ci podróżujący z Bielan na Bemowo, jak i ci przemieszczający się z Bemowa na Bielany. Prawie nikt nie jedzie dookoła Cmentarza Warzyszewskiego, tylko studencka brać wysypuje się z 11 względnie 26 i na przystanku "Conrada" (przy dawnych Łakociach) czeka na 114. Niech Redakcja Echa pomoże znaleźć ZTM-owi Świętego Grala i podpowie, że ten rejon potrzebuje wzmocnienia przez 171.

REKLAMA

# z Jelonek

09.08.2017 17:21

Redakcja Echa w osobie Red. Gadomskiego jest pro ZTMowa. Nie licz na to.

# z Jelonek

09.08.2017 17:27

#czytelnik Echa napisał(a) 09.08.2017 15:00
Publikować plan inżyniera. Dziennikarze do piór.

Osobiście myślę, że Red. Gadomski został opier... przez urzędasów oraz naczelstwo Echa i teraz potulnie już nic nie napisze w sprawach mieszkańców, ale jeszcze będzie usiłował się podlizać władzy. Najprościej bedzie mu to zrobić waląc bezdurno w inżyniera.

# grylaż

09.08.2017 18:30

Z tego co mi mówiono w maju, nasz wiceburmistrz odpowiedzialny za komunikację, oficjalnie przez mikrofon przywołał nazwisko redaktora Gadomskiego, twierdząc iż ten informował go osobiście o swojej publikacji na temat planowanej likwidacji lokalnej pętli autobusowej i bardzo dobrze się stało, że ta sprawa ujrzała światło dzienne, bo śmierdzi na kilometr. Temat chwilowo przygasł, ale sąsiednie działki tną pod budowę bloków. Negocjacje, żeby ZTM w ogóle zechciał przybyć na spotkanie komisji dzielnicowej, a nie przeprowadzić konsultacje społeczne, trwały dobre trzy miesiące, zapis wymiany dokumentów jest dostępny na BIP-ie. I wymagania takie, jak nie przymierzając Whitney Houston na koncercie w Sopocie, do picia woda mineralna tylko taka, do jedzenia paluszki wyłącznie z makiem. ZTM potraktował bardzo nieładnie nie tylko mieszkańców, ale i radnych z burmistrzem na czele. Jakieś utarczki w kuluarach w wykonaniu dyrektora Andrzeja Frankowa, dopełniły obrazu nędzy i rozpaczy. Myślą teraz zawzięcie, jak połączyć ulice Conrada z Bemowem to nieśmiało podpowiadamy 171. Ponadto dyrektor Franków właśnie sobie przypominał, że 112 dubluje tramwaj na długości, "aż" 6 kilometrów od Reymonta do Człuchowskiej i będzie badał osobiście to zagadnienie wraz ze swoim specem "Dziewięciosiłem" z sekcji planowania. Ludzie się nie mogą normalnie przemieszczać. Trwa exodus i marsze przełajowe między lotniskiem, a kościołem do Piastów Śląskich.

REKLAMA

# grylaż

09.08.2017 19:35

Pewnym usprawiedliwieniem, chociaż oczywiście niewielkim jest jednak trwający sezon wakacyjny i to że pierwszy numer Echa po przerwie urlopowej, ukaże się w wersji papierowej pewnie po 15 sierpnia. O bezsensowności zmian 167 i 184 pisano na tym Forum, już wielokrotnie, ale aż strach pomyśleć co ZTM wypreparuje, jak to metro rzeczywiście dotrze ze swą budową na Bemowo. Opowiadanie o roku 2019, jest po prostu nie poważne. Burmistrz, naczelnik wydziału, urzędnicy dostają regularną pensję i rozumiem, że pytanie co miesiąc o komunikację jest być może hurra optymistyczne, jednakże raz na kwartał to pismo do stosownej instytucji w tak palącej sprawie mogliby skierować. Jeżeli na danym terenie przebywa tyle, a tyle osób to połączenie z punktu A do punktu B, należy się mieszkańcom nie fakultatywnie, a obligatoryjnie. W moim przypadku zaburzyli połączenie z Bemowem pod pretekstem budowy metra na Woli. Dlatego polubownie, postulujemy czasowe skierowanie autobusu 171 na pętle przy Conrada z pożytkiem dla obu dzielnic. Takie przesunięcie to fizyczne wydłużenie trasy o słownie dwa przystanki i 4 minuty jazdy.

 Babiczanin

10.08.2017 08:59

122 do Krasińskiego przez Broniewskiego? A gdzie jakakolwiek komunikacja na ulicy Krasińskiego, odcinek Broniewskiego-Przasnyska? Wysiada tam mnóstwo ludzi, w szczególności osób starszych, dla których spacer z przystanku Sady Żoliborskie do domu byłby problemem? A gdzie komunikacja Powązkowskiej z metrem? Czy naprawdę ludzie sądzą, że mieszkańcy wielkich osiedli mieszkaniowych na południowym Żoliborzu są zainteresowani mikrobusem co pół godziny? I skąd w ogóle ten idiotyczny pomysł? Na skrzyżowaniu Rudnickiego i Kochanowskiego ma powstać rondo turbinowe. Nikt mi nie w mówi, że na czas budowy będzie się dało skręcić z Kochanowskiego w lewo, nie będzie się natomiast dało w prawo. O ile Piastów Śląskich dociągną do Obrońców Tobruku (bo jakoś nikt się nie chce za to zabierać, wszyscy wolą Głębocką) i stanie się to przed rozpoczęciem budowy ronda, bo za to prawdopodobnie zabiorą się równie mozolnie, 122 powinna wówczas pojechać Obrońców Tobruku i Piastów Śląskich. Jeśli nie - prosto generała Maczka.

# grylaż

10.08.2017 09:55

Takie przypuszczenia, graniczące z pewnością były podawane na stronie "Czerwony autobus" pana eksperta Osy. Miłośnicy komunikacji miejskiej w Warszawie twierdzą, że ten pan ma kontakty z Gazetą Wyborczą i ZTM, a prawdą jest, że to co zapowiada potem szybko wchodzi w życie. Pewnie Pan nie wie, że ostatnio odbyło się spotkanie mieszkańców Żoliborza ze szczególnym uwzględnieniem tzw. "Żoliborza Artystycznego" na temat nowego przebiegu linii 221 i 205. Z tego co zrozumiałem 221 ma mieć bardziej rozbudowaną trasę, ale lądować nadal przy metrze na Dworcu Gdańskim, natomiast 205 ma jechać częściej i kursować przez Elbląską i chyba też przez Włościańską do metra przy Hali Marymonckiej. Rzecznik Zarządu Dróg Miejskich pan Pieńkoś, powiedział wyraźnie, iż budowy ronda na Rudnickiego (niedługo Zofii Kossak - Szczuckiej) w tym roku nie będzie ma to związek, jak przypuszczam z niedokończonymi remontami w ciągu Obozowej (kolei, tramwaj). Budowa o ile w ogóle ruszy to następnym sezonie wakacyjnym, czyli za rok. Pretensje do ZTM.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe